Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam takie pytanie ważny jest termostat w C360 lub C330 dotąd myślałem ze posiadam termostat w C360 ale gdy zmieniłem chłodnice na nowa myślałem ze mam termostat odkręciłem odbudowe termostatu była tam blacha z dziurą 10 mm czy to dobrze czy źle czy lepiej żeby nic tam nie było czy to ma jakieś znaczenie ? i tez chciałem go zmienić ale teraz to nie wiem silnik się nie grzeje osiąga temperaturę 80-85 stopni.

Opublikowano

Dzięki termostatowi woda nie chłodzi zimnego silnika. A jest to ważne bo silnik nie lubi pracować zimny i bardziej się zużywa. Ważne jest to szczególnie zimą. Tyle że o termostat należy dbać, i co jakiś czas go sprawdzić i najlepiej wymieniić co kilka lat, żeby otwierał się przy odpowiedniej temperaturze.

Opublikowano

Termostat musi byc. Oczywiscie o ile nie chcesz robic za jakis czas silnika. Bez termostatu woda krazy w duzm obiegu powoduje to skrapanie sie na gladzi cylindrow pary wodnej zawartej w spalinach. Skropliny lacza sie z tlenkami siarki tworzac kwas siarkowy ktory powoduje korozje tuleji cylindrowych i pierscieni tlokowych. Niskie temperatury tuleji cylindrowych i tlokow powoduja zwiekszone luzy zwiekszajace intensywnosc przedmochow do skrzyni korbowej.Pogarsza to warunki smarowania gladzi cylindrowych i pierscieni a wiadomo ze kto nie smaruje ten nie jedzie;) Spaliny dostajace sie do skrzyni korbowej powoduja zkwaszenie oleju i obnizaja wlasciwosci smarne i powoduja korozje stopow lozyskowych na panewkach.

  • Like 1
Opublikowano

paktofonikas1987 ma rację, należy do tego dodać, że silnik diesla bardzo dużą część ciepła którą wytworzy pochłania na własne potrzeby- o ile w silniku benzynowym ciepło wytworzone przez silnik tracone jest w atmosferze o tyle silnik dieslowski ciepło to wykorzystuje, należy do tego dodać, że optymalne warunki pracy silnika wiążą się też z jego temperaturą-wiadomo, że przegrzanie jest szkodliwe, ale niedogrzany silnik zużywa więcej paliwa i szybciej się zużywa, a bez termostatu silnik dłużej pracuje jako niedogrzany, a w zimniejszych okresach wogóle nie jest w stanie uzyskać optymalnej temperatury pracy gdyż ciągła praca na dużym obiegu zbyt wychładza silnik

Opublikowano

Nie będę zakładał nowego tematu tylko napisze tu

W ursusie C-360 miałem tak, że się grzał wymieniliśmy chłodnice na nową i się dalej grzeje <_< Nawet jak ze zgrabiarką jeździłem to mi się zagrzał :)

Co może być przyczyną ?

Termostatu nie mam

Opublikowano

Witam

Myślę,że termostat powinien być, bo bez nie ma dobrego obiegu i ciągnik może być :

- zimą niedogrzany

- latem przegrzany ( część cieczy pomija chłodnicę )

pozdrawiam

Opublikowano

Jezeli termostat tam byl to po cos tam byl,i za cos odpowiada w ukladzie chlodzenia..

 

To tak jakby ktos pisal panowie mam ciagnik zdemontowalem dolny zaczep rolniczy i chce jakos podpiac rozrzutnik jednoosiowy i podpinajac do zaczepu transportowego nie pasi mi podloczenie walka do WOM.

 

Panowie ktos to montowal w fabryce i tak ma byc,wszystkie podzespoly do czegos sluza i za cos odpowiadaja.

 

a tu kolejny przyklad jezeli grzeje ci sie laptop a wyntylator chodzi i dales sie grzeje to po co jest potrzebny ten wentylator zdemontowac go, bedzie oszczedniej dla bateri.

Opublikowano

Zgadzam się z koleżanką @banan575.Zainwestuj te 15 zł w termostat i posprawdzaj luzy na pompie jeśli nie ma to mogę Ci zagwarantować iż to z winy braku termostatu lub mniej prawdopodobna wersja-masz mocno zakamieniony blok.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeśli nie ma termostatu, ustawiony jest duży obieg i ciągle się grzeje to wstawienie termostatu nic nie da, ewentualnie pogorszy sprawę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Piffpaff
      Witam, chłodnica w c 360 ostatnie 20 lat zalewana woda więc caly układ zakamieniony. Czym spróbować wyczyścić układ żeby było to bezpieczne. planuje wymianę chłodnicy więc chciałbym rozrobić jeszcze przed zmianą
    • Przez Majstero17
      Cześć, czy ktoś ma założonego bąka w ursusie?, zastanawia mnie czy ten filtr jest tak samo dobry i skuteczny jak pp84 w 360 i czy ma jakiś wpływ na ciśnienie oleju 
    • Przez daruniasz
      Witam. Ciągnik składak - Perkins 3p (Bułgar), skrzynia + most Lublin 51
      Na kole zamachowym nie ma żadnych znaków GMP czy TDC1. 
      Potrzebuję wyregulować luzy zaworowe i ustawić prawidłowy kąt wtrysku.
      Pompa wtryskowa Pm3a04. Nie znalazłem w necie jakichkolwiek info czy podpowiedzi odnośnie ustawienia i budowy tej pompy. 
      Ktoś pomoże?
    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam duży spadek ciśnienia silnika w 3p nawet 1bar lub nieraz 0.5 jak by dobrze się przy siewie rozgrzał dodam że silnik nie był nigdy robiony ma zrobione prawie 4.600mtg.Pytanie do was czy dało by radę bez ściągania głowicy aby podłożyć od dołu panewki? Jak by wał nie był. by wytarty  wiadomo jak by był wał wytarty to trzeba rozbierać po kolei 
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v