Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wtryski nie leją, jak widać oleju nie ubywa.

Właścicielu tego ciągnika, nie eksploatuj go w takim stanie, tylko zacznij działać na rzecz usunięcia tej usterki inaczej możesz być zmuszony dołożyć znacznie więcej.

Zacznij od tego, co jest najprostsze i najszybsze do sprawdzenia.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Czy oleju nie ubywa to bym nie powiedział, z kilku powodów:

-nie wiemy jaki był stan początkowy

-nie wiemy jak bardzo spaliny są zanieczyszczone niebieskim dymem

-w sumie nic nie wiemy, tym bardziej, że właściciel przed założeniem tematu powinien sprawdzić płyny eksploatacyjne oraz ich ciśnienia a nie dopiero gdy mu tak doradzili :blink:

Opublikowano (edytowane)

Właściciel napisał olej jest i traktuję to jako oleju nie ubywa. Na początku pisał o tym, że na wolnych obrotach nie dymi. To oznaczałoby (w moim mniemaniu), że przymałym dawkowaniu paliwa objaw jest niemal niewidoczny. Nie skarży się na spadek ciśnienia ani wzrost temperatury, co też daje jakieś wskazówki do postawienia diagnozy. Dalej możemy gdybać, do momentu gdy poznamy jego dalsze kroki i ich wynik.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Właśnie na wolnych dymi tak samo jak na wysokich. I narazie nie mam jak coś sprawdzić bo musiałem wyjechać i wrócę dopiero po weekendzie.

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli to pękająca końcówka wtrysku i całkowite otwarcie wnętrza końcówki wtryskiwacza(wtedy paliwo leje się swobodnie nad tłok i nie spala), módl się aby nie odpadł ten czubek końcówki i nie wpadł pomiędzy tłok a tuleję.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano (edytowane)

Zorzyk nie obraz się ale kuru się maca nie przewody. To jest diagnoza silnika? Zależy jak jest naprężony i jaki długi różnie będzie wibrował i nic ci to nie powie. Poza tym lejące wtryski walą czarnym dymem i widać różnice w spalaniu i mocy. Szary lub niebieskawo-szary to oznaka zle ustawionego kata wtrysku lub małej ilości spalanego oleju. Niebieski to olej, widać to i czuć po zapachy spalin. Teoretycznie bo zdażają się wyjątki. Jak zdejmie kolektor to dowiesz się wszystkiego. Czy leci ropa czy olej, jak olej to wtryskami się w ogóle nie przejmuj, jak ropa to już wiesz co robić. dowiesz się który cylinder, zawsze czy czasami. Żadnych wtrysków na razie nie wyciągaj bo szkoda twojej roboty. Sześć śrub i kolektor do pola.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Nic nie pisałem o wibracji, a o tętnieniu. Widać mało jeszcze widziałeś. Jeśli na którymś przewodzie nie ma ciśnienia, to od razu będzie czuć różnice w porównaniu z pozostałymi. Tu nie chodzi o lejące wtryski,objawy wyjaśnione wcześniej przez min: Łukasza, a kąt tak na polu się nie przestawił. W moim przypadku wystarczyło 5 minut(z podniesieniem kabiny w ciężarówce - silnik V8) by ustalić który to wtrysk nagle umarł-chmura jasnoniebieskiego dymu i spadek mocy (biały dym to płyn , czyli para), która pojawiła się nagle.

Opublikowano

Nie napisałem że przestawił mu się kąt wtrysku tylko jakie są objawy. Urwana końcówka wtryskiwacza i zanik na nim ciśnienia jest słyszane i widoczne w czterocylindrowym silniku z daleka i nie trzeba tu nic macać. Poza tym objawy silnika wskazują na olej i żeby to ustalić najprościej i najpewniej jest zdjęcie kolektora. Bez sensu jest czepiać się wtrysków jak nie wiadomo na sto procent co dymi, gdzie i dla czego. Zobaczymy co wyczai Mikey.

Opublikowano

Dzisiaj po bronowaniu mój ojciec zauważył,że w oleju jest ropa. Wykręcił wtryskiwacze i wszystkie były suche. Więc co to może być??

Opublikowano

Gdy wtryski leja mocno to zdarza się że przepycha niespalone paliwo przez pierścienie pod tłoki. Ale najczęściej to wina nieszczelnej pompki zasilającej lub zużytych sekcji pompy wtryskowej. Ale wtryskom też bym się przyjrzał. Olej rozrzedzony ropą też może być powodem kopcenia silnika. Łatwiej przeciska się przez pierścienie nad tłok.

Opublikowano

U mnie było to samo a silnik był rtemontowany generalnie. a póżniej doszłem że woda w paliwie i pompa paliwowa wyjechana dałem do regeneracji spuściłem paliwo i nalałem (świeżego) chodzi jak pszczułka

Opublikowano

Nie wyszło na twoje. Gdyby zdjął kolektor jak pisałem ustalenie usterki zajęło by 20 minut, szybciej niż pisanie tych wszystkich postów a nie trzy dni babrania na forum. Wiedział by to prawie na sto procent bez żadnych przypuszczeń i wróżenia. A jej usunięcie trwało może pół dnia z regulacją wtrysków włącznie. Napisałem wcześniej wyraznie co powinien zrobić po obejrzeniu objawów ze sprawdzeniem wtrysków włącznie.

Opublikowano (edytowane)

I tak musiałby wyjąć wtryski, bo przez zdjety kolektor ich by nie sprawdził i nie naprawił. Więc ta propozycja z kolektorem, to propozycja podwójnej roboty, trzeba pojechać kupić uszczelkę, może urwaną śrubę. Ile jest śrub do wyjęcia wtryskiwaczy, dużo więcej niż tego kolektora? powinien wtryskiwacze od razu zawieźć do sprawdzenia, bo to najczęstsza i najbardziej prawdopodobna przyczyna. O sprawdzeniu wtryskiwaczy pisałem na samym początku, na pierwszej stronie. Dużo kaszy przed Tobą ;)

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Gadasz bzdury Po zdjęciu kolektora widać który cylinder kopci, jeśli bierze olej to jego ślady są w kolektorze i widać czy wszystkie cylindry czy jeden, Jeśli mocno leje wtrysk to kopci i często wyrzuca paliwo do kolektora. Wiesz który. Proste? Poza tym to się już tyle się kolektorów narozbierałem w ciągnikach i nigdy nie miałem z tym problemu. A gdyby brał olej? To jak idiota woził by wtryski tam i z powrotem i nic z tego by nie było tylko głupia robota na ślepo.

Opublikowano

Możesz gdybać, przyczyną był wtryskiwacz. A co zrobiłbyś przy konstrukcji nie pozwalającej tak prosto zdjąć kolektor? W samochodzie osobowym też byś zdejmował kolektor. Wyjęcie i sprawdzenie wtryskiwaczy, to godzina roboty, półtorej -góra , szczególnie gdy objawy wyraźnie to sugerują.

Opublikowano

Najwyrazniej jedyne przypadki z jakimi miałeś do czynienia to niesprawne wtryski. Jak się kiedyś z tego powodu nagonisz to nabierzesz pokory. Bo teoria że przeważnie dymiący silnik to wtryski jest idiotyczna. Po prostu miałeś fuksa i tyle. Różnica między nami jest taka że ja muszę wiedzieć co jest grane zanim zacznę rozbierać silnik a ty zgadujesz. Nie naprawi wtryska przez kolektor ale będzie wiedział na sto procent czy to wtrysk i który. Gdyby nie przypadek że to była wina wtrysku, a okazało by się że były dobre do dziś byś się drapał po głowie i zastanawiał się co to może być. Wtryski wyjąć to osiem nakrętek na przewodach ciśnieniowych, cztery śruby od przelewu i osiem do kolby wtryskiwaczy. Do tego nowe podkładki i koszt sprawdzenia. Kolektor to sześć śrub i może trzy podkładki jak stare się rozlecą i dwadzieścia minut roboty.Po zdjęciu kolektora po pół godziny powiedział bym ci co i jak i który to wtrysk a ty może odkręcał byś przelew nie mówiąc o tum ile czasu zajęło by sprawdzenie. Mniejsza z tym ważne że maszyna do formy wróciła.

Opublikowano (edytowane)

Tak z siebie natychmiastowo silnik się nie zużywa i to jest rozłożone w czasie, zapieczonym pierścieniom towarzyszą przedmuchy do skrzyni korbowej, pękniętym - dodatkowe odgłosy. Zanim rozbiorę silnik, to najpierw go osłucham, pomierzę ciśnienia, chyba że objawy są jednoznaczne. W przypadku wymiany jakiegokolwiek wtryskiwacza sprawdzam wszystkie. Co do tych elementów,sztuk które wymieniłeś to i tak trzeba było to zrobić. Wykonam próbę olejową i też będę wiedział co zużyte w układzie tłok - cylinder, zawory.

Twój sposób, to też jakaś metoda. Widać ten fuks był stronniczy :D

 

Mikey - powodzenia w eksploatacji.

Edytowane przez zorzyk2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v