Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Chodzi mi głównie o to jak pasowałaby do gospodarstwa o areale około 20 hektarów - czyli około 80 KM. Pytam się bo mam dylemat między New Hollandem, Casem a Valtrą, a poza tym Valtra kojarzy mi sie zawsze z pracą w lesie :)

Opublikowano

MrJareczek wszystkie 3 ciągniki są godne polecenia. Tylko o jakich modelach rozmawiamy? Z tego co wiem Valtra jest robiona na zamówienie, diler spisuje to co chcesz aby w niej było i dostajesz ciągnik zrobiony pod siebie (inny rolnik inne oczekiwania) uważam to za bardzo dobrą zaletę. New Holland i Case to to samo tylko inny kolor, ale ponoć bardziej ten czerwony kolor jest wadliwy ( tak tylko słyszałem). A tak poza tym jaką kwotą dysponujesz? Z NH polecam serie TD a z Case JX bardzo podobne ciągniki.

Opublikowano (edytowane)

Ja to swojego NH bym nie zamienił na nic ;) 70-56bis i razem z c-330 i c-360 na 40 ha (w tym trochę łąk).

A mam nadzieje, że jeszcze w tym roku zakupie TD 5040. Z tym, że u mnie diler też spisywał co ma być na wyposażeniu ciągnika i sam mogłem wszystko wybrać.

Edytowane przez krzychu95
Opublikowano

Czyli ile osób tyle zdań :) to że można sobie dobierać ciągniki pod siebie to wiem bo kontaktowałem sie z dealerami. Jeżeli chodzi o serie to new holland T5000, a jeżeli udałoby się w korzystnej cenie to T6000 ale to marzenie takie :) na razie poważnie myśle o T 5000 :) orientujecie się może w cenach takich traktorków??

Opublikowano

Co do niskiego spalania Valtr (jak i innych ciągników) to głównie zależy to od tego czy dany model ciągnika współpracuje z odpowiednią do mocy maszyną.

A to że Valtra lub Kubota jest oszczędna a np. Zetor jest paliwożerny można włożyć między bajki jeśli nie pracują z odpowiednimi maszynami.

Opublikowano (edytowane)

Zgadzam się z Tb w 100% samex69 :) jak podepniesz pod proxime pług 5 skibowy, a pług podorywkowy 4 skibowy to różnica w spalaniu będzie ogromna :)

Edytowane przez MrJareczek
Opublikowano

Czyli mógłby mi ktoś doradzić w sposób fachowy którą spośród tych trzech firm wybrać?? W dodatku jaki model w przedziale 80-90 KM. Ponadto proszę wziąć pod uwagę ceny serwisowania i ceny ciągników (brutto) :)

Opublikowano

No tak ale ile masz pieniędzy do wydania 100 tyś. czy może 200 tyś. to zmienia postać rzeczy . Czy po prostu na razie rozważasz zakup? Myślę że New Holland seria TD lub T5000 to będzie dobry nabytek ;)

Opublikowano

Hej. Każdy ciągnik ma jakieś zalety i wady. Ja mogę się wypowiedzieć na tematy Valtry N92. Na piewrszy rzut oka ciągnik masywniejszy w porównianu do JD 5R oraz NH T5. Myślę, że do tych modeli trzeba go porównać, choć Valtra N92 jest jeszcze na pompie rotacyjnej. Masa Valtry to 4,5 tony + pełen bak oraz obciążniki na tylne koła daje ponad 5 ton, więc ma bardzo dobry uciąg. U mnie współpracuje z talerzówką 2,7m, pługiem zagonowym 4*40cm, brony ciężkie oraz rozsiewacz nawozu Kuhn MDS 1200l. I powiem szczerze, że nie ma za ciężko. Ziemia mozajkowata od III do VI klasy. Prędkość pracy pług od 5km do 9km/h, talerzówka i brony do 12km/h. Rewers elektrohyrauliczny pracuje płynnie bez żadnych szarpnięć, skrzynia pracuje bardzo dobrze, półbiegi wchodzą płynnie choć trzeba nauczyć się w jakim momencie je przełączać. Ogólnie ciągnik obsługiwać można bez użycia sprzęgła, ja używam sprzęgła do podczepiania maszyn kiedy trzeba zachować względy bezpieczeństwa i precyzję. Valtra ma przepracowane 400mth. Co do awarii to był wymieniany tylko czujnik poziomu paliwa w baku, bo coś przekłamywał a tak odpukać nic dodatkowego. Pierwszy przegląd po 100 mth kosztował 1400zł. Na początku trudno było się przestawić. Wcześniej miałem Ursusa 3512. Początkowo miałem problem z wyczuciem odpowiednich przełożeń do wykonywanej pracy aby dopasować odpowiednie obroty silnika. Pracuje przeważnie w zakresie 1400 - 1600 obr., max do 1900obr. przy rozsiewaczu, bo wtedy ma na WOM 540obr. W transporcie rozkręcam do 2000 obr. Zauważyłem, że przy takiej pracy silnika znika pojęcie paliwożerności i silnik pracuje ekonomicznie. W pługu spali od 12 do 15L/ha zależy od warunków, przy rozsiewaczu ok. 8L/h. Przy talerzówce nie sprawdzałem, ale w tym roku zmierzę. Trzeba również uważać w momencie spadku obrotów poniżej 1200, wtedy silnik staje się mułowaty ( turbina przestaje działać ) i można łatwo go zadusić. Zauważyłem również, że Valtra nie lubi ciężkiej nogi, na początku była to frajda wcisnać gaz do dechy i jazda 40km/h ( dokładnie 38km/h - opony 420 przód i 520 tył) ale szybko przekonałem się, że wtedy lubi wypić szczególnie w transporcie z 2 pełnymi przyczepami. Myślę, że wtedy spalanie dochodzi nawet do 18-20L/h (max. obroty 2270) choć nie jestem pewien na 100%, bo nie mierzyłem. Z ciągnika jestem bardzo zadowolony. Tobie polecałbym Valtrę N82 ale to wszystko zalezy od ciebie. Najlepiej wybierz się na jakieś targi albo do dealerów i pooglądaj ciągniki i wybierz taki, który Ci się spodoba.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

koszt serwisu? filtry:oleju, powietrza, kabiny itp to ok 600-700 zl do tego dochodzi cena oleju, filtry powierza zawsze mozna przeczyscic kompresorem , dodatkowe 200 godzin mozna zrobic ;)moja valtra 900 ma 12400 motogodzin i jeszcze sie trzymie troche rzezi naped i nie ma klimy , a valtry nie powinny kojazyc sie z lasem bo od tego jest firma valmet ktora jest znana z takich maszyn.

Opublikowano

Moim zdaniem valtra i case to najbardziej ekonomiczne traktorki z wszystkich marek ponieważ w valtrze w silnikach AGCO SISU POWER to kierowca decyduje ile mocy trzeba do danej pracy, zwykłe pokrętło obrotów w innych traktorach tylko w niewielkim stopniu minimalizuje spalanie a np w Valtrze N111e wciśniesz trybie ecopower i masz 118KM a jak powerbost to osiąga spokojnie 133KM jeśli chodzi o case to przełożenie jest tam nie do opisania, każdy KM jest wykorzystany :P

Opublikowano (edytowane)

Polecam Valtre mało pali, silnik ma na przedniej osi co daje dobre obciążenie na przednią oś w czasie ciężkich prac polowych potwierdzi to każdy kto ma Valtre

Moją T132 versu zrobiłem w 2 lata już 1800 m/h ( odpukać jak na razie bez żadnej awarii ) a obskakuje 180h (160h ornej i 20h łąk ) miała wspomóc Ursusa 1634 -160km w lekkich pracach polowych a stało się tak że go wyręczyła praktycznie we wszystkich pracach polowych

Teraz 1634 służy do transportu ziarna i czasem do bron ciężkich jak jest nawał pracy a czemu ? bo Valtra choć ma 135km a nie 160km jak Ursus to dzięki dobrej przyczepności i przełożeniu robi to szybciej !!!!!!!! i na dodatek pali o 4-6 litrów ON mniej na 1 m/h z tymi samymi maszynami !!!

Sąsiad ma JD dla niego one są dobre no ale trochę narzeka na spalanie że mogło by być trochę mniejsze ;)

Edytowane przez masax

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v