Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Chciałbym zadać kilka pytań na temat ciągnika Claasa Ariona 410. W grę wchodzi tylko ten ciągnik gdyż jego moc i cena odpowiada mi najbardziej, jest idealnie przystosowany do mojego gospodarstwa. Dodaje że do ciągnika ma być wzięty ładowacz czołowy Stolla. Ciągnik ma spełniać role "dominatora" w gospodarstwie czyli orka, uprawa ścierniska, sianokosy, transport, praca z ładowaczem.

1. Spalanie?

2. Wytrzymałość silnika?

3. Komfort pracy?

4. Praca z turem?

5. Transport?

Proszę o szczere odpowiedzi na powyższe pytania.

Dziękuje Powel173

Edytowane przez Powel173
Opublikowano

pomogę
Spalanie:
teoretycznie silnik JD, ale praktycznie inny osprzęt typu pompa wtryski i turbo - spalanie jest przyzwoite jak na tą klasę silnika
Silnik:
jeżeli nie zabraknie mu płynów a filtry będą czyste+nie będzie lany jakiś kijowy olej i paliwo to będzie niezawodny i długowieczny
Komfort:
rewers i full PowerShift z dobrze wystopniowanymi przełożeniami cicha wygodna kabina wydajna klima mały promień skrętu, EHR,mocna hydraulika, dobra widoczność i mamy wszystko;)
Praca z turem:
mocny most dobry skręt duży udźwig (jeżeli będzie orginalny Claas ładowacz albo MX-produkuje ładowacze dla Claas)
Transport:
40km/h niepamiętam ale jest możliwość amortyzacji przedniej osi, ładnie zbiera się z miejsca

 

Opublikowano

Hej!

Nie jestem użytkownikiem tego ciągnika ale parę rzeczy o tym modelu wiem więc na tyle ile mogę to Ci pomogę.

Ad1. Niestety nie mam doświadczenia więc nie będę pisał bzdur.

Ad2. Jednostka DPS więc jakość wykonania i trwałość bardzo dobra, uważam że duży przebieg w tym silniku to norma o ile się nic nie wydarzy nieprzewidzianego a w życiu różnie bywa.

Ad3. Komfort pracy powiem tak jeździłem trochę tym modelem na plus obszerna i cicha kabina. Przyjemna skrzynia biegów i dobra widoczność reszta to odczucia subiektywne trudno tutaj chwalić coś co może np Tobie nie odpowiadać

Ad4. Praca z ładowaczem no więc moim zdaniem to idealny ciągnik do takiego zadania

- widoczność z kabiny i przy ładowaczu moim zdaniem nieodzowny przeszklony szyberdach, bardzo dobra widoczność np. przy układaniu stogu ze słomą

- rewers i tutaj wersja CIS ma możliwość regulacji agresywności rewersu do tyłu i do przodu co moim zdaniem pozwala na dobranie trybu według własnych potrzeb czyli inaczej praca z ładowaczem a inaczej np typowe prace polowe

- CIS ma w standardzie hydraulikę 98 l/min, przycisk na słupku wtedy ładowacz działa rewelacyjnie szybko i sprawnie

- co do ładowacza to proponowałbym jednak MX Maillux (fabryczny) oraz ELECTROPILOT, dopłata chyba około 8-9 tys zł wtedy po pierwsze ciągnik ma 4 pary wyjść hydraulicznych, dwa mechaniczne i dwa elektryczne sterowane z joysticka przy siedzeniu, wtedy ładowaczem operujesz właśnie tym joystickiem oraz dodatkowo masz w nim zmianę biegów, jednocześnie dwa wyjścia elektryczne masz możliwość elektronicznej regulacji przepływu i czasu przepływu

Ad 5. Transport to skrzynia daje duży komfort jazdy masz tryb szosowy gdzie przy zmaianie biegów dostosowują się półbiegi oraz jest automatyczna zmiana biegu głównego, z dopłatą około 2500,- warto wziąć automatykę skrzyni biegów Quadractiv wtedy masz pełną automatykę w transporcie wtedy tylko gaz w polu automatyka zmiany półbiegów w danym wybranym zakresie, dodatkowo możesz sam programować sobie zmianę biegów przy jakich obrotach ma następować, przy automatyce skrzynie masz dodatkowo opcję automatycznego załączania i wyłączania wałka odbioru mocy

 

To tyle co wiem tak pokrótce. Co do ładowacza to jednak zastanowiłbym się nad MX Maillux z hydraulicznym poziomowaniem ewentualnie mechanicznym, dlatego że oryginalny ładowacz to właśnie MX i pasuje do tego ciągnika idealnie ale Stoll też jest dobrym ładowaczem tutaj wybór należy do ciebie każdy ma swoje przemyślenia i argumenty.

Pzdr

Opublikowano
  W dniu 15.05.2011 o 19:02, ziomal89 napisał(a):

 

40km/h niepamiętam ale jest możliwość amortyzacji przedniej osi, ładnie zbiera się z miejsca

 

 

 

poprawiam:

Nie ma możliwości amortyzacji przedniej osi

 

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli chodzi o ładowacz MX to praktycznie każdy dealer Claas powinien mieć w ofercie. Jeżeli akurat o MX

Ci chodziło. Cenę też powinni podać ale musisz określić specyfikację.

Pzdr

Edytowane przez MASZLAND
Opublikowano

Panowie, jest ktoś kto posiada takiego Ariona na tym forum? Ewentualnie 420? Podzielcie się rzetelnymi opiniami o tym ciągniku, gdyż jestem zainteresowany jego zakupem. I jeszcze jakby ktoś znał jego aktualną cenę w wyposażeniu CIS i z ładowaczem(bez też) to byłbym niezmiernie wdzięczny, jak i inne osoby zainteresowane tym sprzętem. Pozdro chłopy!

Opublikowano

Claas Arion 4100 Cis

*silnik DPS 4,5l 4 cylindry 95km

*przekładnia 16/16 Quadrishift

* 4 predkosci WOM

*koła przód 380, tył 460

* Przedni WOM ( 10 tys. zł)

*przedi tuz

 

217.000 netto

Opublikowano
  W dniu 3.02.2012 o 13:17, Maro0 napisał(a):

Claas Arion 4100 Cis

*silnik DPS 4,5l 4 cylindry 95km

*przekładnia 16/16 Quadrishift

* 4 predkosci WOM

*koła przód 380, tył 460

* Przedni WOM ( 10 tys. zł)

*przedi tuz

 

217.000 netto

 

 

To przez rok bardzo claas zdrożał

rok temu za 410CiS z tuzem, womem, skrętnymi błotnikami, oponami 480/600 z całymi felgami, quadractiv, 4 pary wyjść hydraulicznych, dwoma kogutami dałem 250tys brutto.

Opublikowano

A te 250 brutto to cena wynegocjowana czy do negocjacji? ja mysle ze do 190 tys netto przy dobrym targowaniu mozna zejscz tych 217. rok temu ta wersja u nas kosztowała 260 netto wiec w WLKP niby taniej jest niz rok temu

Opublikowano
  W dniu 3.02.2012 o 13:17, Maro0 napisał(a):

Claas Arion 4100 Cis

*silnik DPS 4,5l 4 cylindry 95km

*przekładnia 16/16 Quadrishift

* 4 predkosci WOM

*koła przód 380, tył 460

* Przedni WOM ( 10 tys. zł)

*przedi tuz

 

217.000 netto

 

 

a u kogo można kupic za taką cene Ariona 410 cis

akurat jestem na etapie targowania ceny i zamawiania ciągnika

wielkie dzięki jak byś kogoś podpowiedział

Opublikowano

Kolega kamill44444 ceny obecnie się różnią od tych wcześniejszych i to sporo niestety wszystko podrożało takie życie, nic nie poradzisz.

Trochę źle porównujesz model NH do CLaasa, Arion 410 CIS to dużo większy ciągnik i ma inną skrzynię itd bardziej NH trzeba porównywać do AXOS-a. Wybierzesz sobie sam ale tak napisałeś że wynika z tego że na złość kupisz NH zamiast Claas-a pytanie tylko komu zrobisz źle.

W Lubelskim są dwaj dealerzy więc z którym masz takie ciężkie negocjacje?

Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mate12345
      Witam, kupiłem  ariona 520 z 2009roku, orientuje się ktoś czy  adaptacja pod ladowacz z ariona 420 albo aresa 5x7 będzie pasować? Ares ma chyba taki sam Silnik i skrzynię.
    • Przez gofermk4
      Witam, szukam godnej polecenia firmy do usunięcia filtra DPF z Ariona 460. Kogo polecacie?
    • Przez lukasz2014
      witam Ciagnik szarpie przy ruszaniu do przodu, do tyłu jest wszystko w porządku plynnie rusza na sprzęgle. Natomiast jak wrzuci się rewers do przodu nie można na sprzegle ruszyć powoli tylko aż kołami zakręci. Ustawienie czułości rewersu nic nie daje.
    • Przez Poettinger
      Raz światła działają a raz nie. Czasami jak świecą to zaczynają mrugac . Ktoś miał taki przypadek?
    • Przez MFargo
      Witam. Przychodzę tutaj z zapytaniem, czy może miał ktoś problem z podnośnikiem w claas arion 610c 2008r problem polega na tym, że na panelu tym, co się zmniejsza/zwiększa szybkość opuszczenia nie do końca działa poprawnie a potencjometr od maksymalnego podnoszenia trochę działa, ale w dwóch pozycjach tylko do trójki, ale jest tak ze np. ustawie jeden na tym pokrętle od max podnoszenia to podnosi do połowy podnośnik a jak ustawie 3 to podnosi na maksa i nie rozłącza pompy. Kalibracje robiłem, ale to samo jeszcze dodam podczas kalibracji z tego co mi wiadomo podnośnik powinien spaść na sam dół, a nie opadł. Dodam ze ten panel jest dobry, bo wymieniłem z innego ciągnika jeszcze dodam, że na błotnikach sterowanie działa podnosi i opuszcza, ale ciągiem a kiedyś trzeba było kilka razy przycisk klikać, żeby podnieść na maksa.
      Jak ktoś ma jakiś pomysł to z chęcią wysłucham. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v