Skocz do zawartości

Ursus C-335 (w Anglii), naklejek i kolorów eksport


englander

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 1978 Ursus C-335 w Anglii, której jestem przywrócenia. Ma angielski kabiny 'Cavan' zamontowane. Mam kilka pytań i nadzieję, że ktoś może mi pomóc proszę. Przepraszam, jeśli te zostały poproszone wcześniej, ale nie mogę znaleźć nic na temat C-335 w poprzednich postach.

 

IMG_6264Small.jpg

 

Dzisiaj byłem czyszczenie parą ciągnika i otwarty czerwona farba pod żółty. Nie tlenek czerwony farbą podkładową, ale Ursus ciemnoczerwony. Tak więc moje pierwsze pytanie jest były żółte maski i błotniki pomalowane na czerwono pod żółty? Również co roku na kolor C-335 zmienia się z żółtej na czerwoną?

 

I wykazało również niektóre oryginalne naklejki. Były to na górze czerwoną farbą, ale żółtą farbą był nad nimi u góry. Ciągnik miał również inną warstwę żółtej farby niedawno.

 

Ale nie widziałem tego stylu naklejek przed:

 

IMG_6266Small.jpg

 

Czy ktoś wie, jaki styl decal ciągników eksport powinien mieć? Myślę, że powinien on mieć trochę jak ten:

 

IMG_5684MediumSmall.jpg

 

Ponadto, na mój traktor mam taki posiadać:

IMG_6267Small.jpg

 

Wiem, że "Ursus" jest po łacinie opatrzone, więc myślę, że jest oryginalny. Ale nigdy nie widziałem innego ciągnika z naklejki niedźwiedzia. Czy ktoś wie coś na ten temat również proszę?

 

Dziękuję bardzo za pomoc.

 

Chris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi Chris

 

I think, that will be easier when i write to you in english language. This red paint under yellow one on your bonnet is somethink like rust preservation. I think that the colours on your tractor are original, becouse lot of 330 - 335 in Poland was painted exactly the same. I don't know nothing about the decails.

In Poland in this years the name of producer and the model designation was painted. You can order new sticks on allegro.pl. Wher can I find Ursus tractors in England? Sometimes I'm working in England in Sussex. Where you come from? BTW. Welcome on our forum:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

There is also possibility that allready in factory there where bonnets painted red and than they painted it yellow because they wanted to sell yellow tractors. I,ve got the same thing in my bizon combine. It was bought as brand new and on a few parts it is yellow paint under the red one, so it is hard to find out what kind of paint is under the yellow on your tractor.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi Chris

 

I think, that will be easier when i write to you in english language. This red paint under yellow one on your bonnet is somethink like rust preservation. I think that the colours on your tractor are original, becouse lot of 330 - 335 in Poland was painted exactly the same. I don't know nothing about the decails.

In Poland in this years the name of producer and the model designation was painted. You can order new sticks on allegro.pl. Wher can I find Ursus tractors in England? Sometimes I'm working in England in Sussex. Where you come from? BTW. Welcome on our forum:)

Goood advice. This translation is bad & difficult to understand.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Ursusa C-360 produkowano na export i właśnie na niebieski kolor miał malowany silnik i skrzynie biegów. Szwagier takiego posiadał i był lepszy jakościowo od egzemplarzy produkowanych na krajowy rynek.

 

330 widziałem swojego czasu na filmie nakręconym przez BBC w afryce.

 

 

 

 

Ursusa C-360 z niebieskim silnikiem to nie widziałem, może robili takie na export, ale C-355 to tak malowali silnik i skrzynię z mostem na niebiesko i to bodajże zaraz jak weszły te malowane blachy po zielonych na żółto B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Ja miałem ursusa c-330 z 1975r oryginał silnik na niebiesko a blachy na żółto.

 

A to się zgadza też, bo w tych latach takie wychodziły. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)

 

LukaszP: Thanks for the welcome :) I think you are right, it is probably best if I write in English! Especially as you write such good English yourself. I am located near Ipswich in Suffolk. This area is mainly large arable farms. Sadly Ursus tractors are fairly rare in England. For example; I have only ever seen two C-335s here, and I bought one of them. C-335s are also fairly rare, I think I have seen less than 10 for sale. But C-385s are more popular. Sadly they are often in very poor condition though as they were popular on livestock farms where the manure has made them rust badly. In the future I would like to buy a C-385 in good condition. What sort of work do you come to Sussex to do? I assume you know of the Cambridge machinery auctions (http://www.cheffins.co.uk/machinery/)?

 

seweryn20: Thanks, that is also interesting. I have never seen a C-360 here, only C-355. I don't know if the C-360 was ever sold in England?

 

JurekS: I think you are definitely right here! This does make the most sense; with the dark red paint and old style stickers. I suspect the bonnet and mudguards were already in stock and my tractor was produced during the change from red to yellow? Thanks!

 

bartek1992 & grzegorz508: The picture in the link is exactly how my bonnet looks underneath the yellow.

 

MAT912 & wojtal24: This is very interesting. Here I have only seen C-355 with yellow bonnet and blue engine, never gray. But we did have C-385 with gray engine. From what years was the C-335 yellow and blue?

 

mickas092: I am not sure about the bear sticker. I think maybe the UK importer put them on. I have owned the tractor for 3-4 years now, but the people I bought it from knew abolutely nothing about it. Only that it was a tractor which drove. So unfortunatley I am lacking useful information.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@englander have you seen in your area polish Bizon combine?? Can you recognize them??

 

Sadly I can not find one! I have tried to search very hard, as the importer (Ursus-Bizon UK) was only 10 miles away, but it seems there are none left. When they were new there were some sold here. A farm down the road bought two new and liked them. People here used to replace the drive belts with New Holland ones which were the same size.

 

I would like to find one in the future to photograph, so I will keep searching...

Edytowane przez englander
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi Chris,

 

I'm working in orchards on the border of Sussex and Kent. I was looking for Ursus in England few years ago. Now I need something more comfortable:) I have a request for You. Can You take a photo of rear lift and differential in Yours 335? I heard that in 335 lift and differential is different than 330. You have a very good example of 335 for restoration. Bring it back to life:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi Lukasz,

 

Here are some photos of the rear of my 335:

IMG_8172Small.jpg

 

IMG_8165Small.jpg

 

IMG_8168Small.jpg

 

I also think that the drawbar is maybe unusual?:

IMG_8166Small.jpg

 

Thanks for the kind comments about the tractor. I have bought a lot of parts for it from Tramat from Poland and will fit these. I will then shot blast it and re-spray it. It has only done 1800 hours so has lots of life left yet :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam c330 z 1977r też niebieski korpus , a blachy żółte, tylko u mnie korpus nie był nigdy malowany (blachy tak ale nieważne) jest nieco poobijany ale to nieistotne, istotne jest to że u mnie jest inny odcień niebieskiego, mniej jaskrawy , na życzenie mogę wrzucić fotkę koloru bloku silnika, czy korpusu skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v