Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pompa jest smarowana razem z całym silnikiem. Przy składaniu trzeba uważać żeby nie zasłonić kanału olejowego w kołnierzu pompy. Znajomy tak załatwił pompę po regeneracji bo dał za dużo silikonu.

Co do kopcenia na niebiesko to albo pierścienie tłokowe, albo prowadnice zaworów, albo kiepskie końcówki wtrysków. Innej opcji raczej nie ma a Ty twierdzisz, że to wszystko nowe więc nie wiem dlaczego Ci kopci. Z tym, że końcówki i prowadnice to raczej na zimnym silniku a po rozgrzaniu już nie powinno kopcić a jak cały czas nawet na ciepłym to raczej pierścienie. Może któryś pękł przy składaniu?

Opublikowano

silnik już nie dymi bo z pompy wyciągnełem wysysarko olej bo nie było korka spustowego w popie d 243 i bo wyciągnięciu oleju silnik nie kopci bo tam był olej z ropo czy ta pompa na pewno jest smarowana z silnika bo tamto co staro miałem pompę to był korek spustowy 

Opublikowano

Dziwne rzeczy opisujesz. Olej powinien sam z niej spływać do silnika. Przecież przy zakładaniu pompy powinno się wlać trochę oleju żeby na sucho nie chodziła zanim dojdzie olej z silnika.

Opublikowano

No właśnie. Korek jest czy nie mało ważne. Oleju się w niej nie wymienia ani nie spuszcza więc jest niepotrzebny. 

Nawet jeśli wylałeś olej z pompy i nie kopci to na pewno nie była jego wina. Olej już tam jest, tyle samo co przedtem. Zbieg okoliczności.

Sprawdź dla pewności czy jest w pompie olej. Jeśli nie odkręcaj i sprawdzaj kanał olejowy.

Opublikowano

no tak tylko o dziwne dlaczego stara pompa miała korek spustowy oleju i tam sie wlewało 100 ml oleju a do tej pompy ona jest trochę nowsza od d 243 i niewiem czy powinien być w niej olej czy może wogóle nie być

Opublikowano

Sam korek jest czy nie mało ważne. Z silnika w miejscu przykręcenia pompy ma być kanał olejowy. Jeśli jest to pompę masz smarowana z magistrali silnika. Jeśli nie ma to musisz mieć pompę zalewaną osobno olejem z uszczelniaczem na wałku pompy. Sprawdź czy jest olej w pompie po ostatnim wypompowaniu. Jeśli tak to jest smarowana z magistrali i korkiem sobie głowy nie zawracaj. 

Opublikowano

ma kanał olejowy ta pompa ale nic się niestanie jej jak bez do lania oleju bo stara też miała  kanał oleju no  ta nowa pompa jest z d 243 ale silnik chodzi lux regenerowane pompy nie dorównują dałem za pompę 2000 orginał i kartka że z rosji jest 

Opublikowano

czy wie może ktoś dlaczego m kopci mtz na wolnych obrotach i jak daje delikatnie gazu to mocny dym jest a jak trzymam na gazie go  to zero dymu i daje m ugwałtownie to tylko mgełke puści i nic ajak pracuje na wolnych to m  iprzykopca a ma nowo pompe wtryskową nowe koncówki i wyregulowane praktycznie nowy silnik ma głowce nowo tłoki pierścienie panewki regulowałem mu zapłon w to i we w to i nic filtr powietrza nowy jest słyszałemze jakieś prowadnce na zaworach są wytarte czy to może być to bo niewiem 

 

Opublikowano

a jest agresywny silnik? Bo nowy rusek jak dodasz gazu na biegu jałowym to ciągnik się lekko przekrzywia na oponach, (aż się bujnie na boki) tak agresywnie wchodzi na obroty, w przeciwnym razie zapłon masz źle  ustawiony 

Opublikowano

witam przymierzam się do rozbiórki silnika w mtz strasznie kopci i po remoncie było i płynu nie ubywa oleju nie bierze ma nową pompę wtryskową nowe końcówki wtrysku komplet pierścieni nowy filtr powietrza a dlaczego kopci ? może coś z rozrządem ma luz regulowałem zapłon i nic głowice mam nowo 

Opublikowano

Dalej kopci na jasno czy na czarno teraz? Bo kiedyś pisałeś że dym jest jasny i później przestał kopcić a teraz że kopci jak na wolnych chodzi i jak dodajesz gazu, ale jaki jest dym?

Może ta pompa jest ustawiona pod turbinę? 

Opublikowano

U mnie dymi na niebiesko jak silnik jest zimny, tak do 60 stopni. Tylko ja mam głowicę z komorami wirowymi. Dopóki się nie zagrzeje, to tak jakby nie było pełnego spalania. U ojca 3p też lekko dymi na niebiesko a oleju nie bierze.

Opublikowano (edytowane)

a od czego są te uszczelki teflonowe

co sie daje pod głowce

ma nowo pompę wtryskowa i nowe 4 wtryskiwacze teraz wymieniłem głowica nowa pierścienie nowe tłoki też tuleje cylindrowe też MOŻE COŚ Z ROZRZĄDEM NIE TAK WYDARTY JEST dodam że mam ruskie końcówki wtrysku nie mam pojęcia dlaczego tak dymi mocno kiedyś tego nie miałem 

Edytowane przez piotrccc2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Bob27
      Witam,
      Mam MTZ82 z 1995 r. z dołożonym przednim podnośnikiem i mam z nim następujący problem: Przy podnoszeniu delikatny ruch dźwigni w górę powoduje opadanie podnośnika (w przypadku zarówno pierwszej jak i drugiej sekcji jeśli jest obciążona), dopiero jak pchnę dźwignię dalej podnośnik idzie do góry ale przy obciążeniu powoduje to szarpnięcie. Bardzo to jest niekomfortowe, zwłaszcza jak wymagana jest precyzja. 
    • Przez ghastrider90
      Witam Panowie przejrzałem forum i pokrewne fora opisujące sposób smarowania sprezarki HS11 oraz możliwości tej sprężarki. Posiadam takową w domu w dobrym stanie i chciałbym ją zamontować do Jumza korzystając z napędu a) alternatora, b) pompy wody z szajbą na 2 paski. 
      Pytanie moje brzmi:
      1) jak podłączyć sprężarkę by miała smarowanie olejem silnika? Tzn gdzie się wpiąć jeżeli chodzi o dostarczenie tego smarowania patrząc na silnik ciagnika? 
      2) gdzie umiejscowić powrót oleju że sprezarki ? Gdzie był by w tym wypadku odpływ ? 
      3) w którym miejscu umiejscowić sprężarkę by było najlepiej/najwygodniej? 
      Poniżej wstswiam zdjęcia obu stron silnika oraz posiadanej pdzezemnie sprężarki. Za udzieloną pomoc dziękuję.




    • Przez Benzynek
      Zastanawiam się nad wymianą zbiorników paliwa z metalowych na plastikowe jak myślicie dobry pomysł?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Benzynek
      Mam kilka pytań. Wymieniałem pompę wtryskową, nie chciało wejść więc zacząłem dokręcać śrubami ciężko szło w pewnym momencie usłyszałem pstryknięcie i kołnierz pompy wtryskowej pękł. Zastanawiam się czy po wymianie kołnierza trzeba pompę ustawiać od nowa czy nie trzeba tego robić?


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v