Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chciałbym się dowiedzieć ile powinno być litrów oleju w skrzyni biegów URSUS-a 914. Jestem jego 2 właścicielem i miał on niezbyt profesjonalną miarkę od oleju. Po zakupie nowej ( nie ma pewności, że to od 914, ale na gwint pasuje ) spostrzegłem, że miarka nowa jest krótsza od "starej" i teraz mam dylemat bo nie wiem ile mogę w niego wlać. Wlałem 50l. i na nowej miarce jeszcze nic nie pokazuje. Pozdrawiam

Opublikowano

Trafiły kiedyś do mnie skany/zdjęcia punktów smarnych, olejów itp do ursusa cięzkiego UR2.

Jest tam taka pozycja:

skrzynia przekładniowa, przekładnia główna i hydrauliczna blokada przedniego mostu,

HIPOL 6,

47 dm3,

co 100MTG Kontrola, Uzupełnić jak brakuje do kreski miarki,

co 1600MTG wymiana.

 

Podpytaj ZTS'a, facet ma sporą wiedzę na temat tych ciągników ;)

a jak dasz mi e-mail to podeslę to co on mi podesłał i będziesz wiedział kiedy trzeba zaglądać, sprawdzać i uzupełniać, ew. wymieniać.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Skrzynia biegów i tylny most- 46 L , zwolnice tył 2 x 4,5 L , zwolnice przednie - 2 x 1,25 L , przekładna przedniego mostu - 3,5 L

Opublikowano (edytowane)

gl5 to przekładniowy tak jak gl4.Tam powinien być hydrauliczno przekładniowy czyli gl-6.

Możesz nic się nie stanie w trzydziestoletniej maszynie.

 

Dałeś w tym temacie 2 opinie i wybacz, ale oba razy napisałeś głupoty.

 

ad 1

nie ma oleju hydrauliczno-przekałdniowego gl6. Był kiedyś hipol 6 i może stąd Ci ta szóstka w głowie zostałą. (swoją drogą ów hipol 6 spełniał norme gl4)

 

ad2

Do ursusa leje sie gl4 i nic inego. Gl5 mają jakieś dziwne dodatki, że nie nadają sie do skrzyń, których producent nie zaleca stosowania oleju gl5 (nie wiem czy ursus ma mosiądz/brąz w skrzyni, ale dodatki z olejów gl5 działają na nie silnie korozyjnie)

 

Takze można lać olej GL4, ewnetualnie GL4/GL5, ale nie samo GL5

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

panowie a co powiecie na hl46 bo mialem 80w90 ale zima jest problem z ladowaczem poprostu jest za gesty . w drugim ciagniku mam 5w40 ale boje sie zastosowac takiego oleju w 385 zeby zaraz nie zaczelo wszedzie cieknac

Opublikowano

Ja do swojego leje zależy co mam hl46 /68 i koryguje gęstym olejem przemysłowym tak aby za szybko z niego nie uciekalo bo ma parę wycieków i zależnie od pogody bo latem te hydrauliczne jak się rozgrzeje to jest jak woda i leje się jak z druszlaka...xD

Ze swojego doświadczenia to w tych ciagnikach może być olej byle jaki aby był czysty i nie za gęsty bo pompa wyje na mrozie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v