Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Panowie mam problem z traktorem. Założyliśmy nową pompę hydrauliki(Boscha padła po dwóch latach), skasowaliśmy luz na ramionach podnośnika oraz ustawiłem czujnikiem wysokość podnoszenia ramion tak aby było prawie max do góry. EHR podniesie do końca i guzikiem na błotniku minimalnie dociągnie go jeszcze troszkę do góry. Czyli tu wszystko powinno być ok. A teraz odnośnie problemu.

Jest taka sytuacja, że EHR nie rozłącza mi pompy. Po podniesieniu ramion do góry powinno ją rozłączyć, a ona dalej pompuje. I robiłem również w ten sposób, że ustawiłem czujnik aby ramiona podnosił do połowy i w tym przypadku również jej nie rozłącza. Muszę przełącznikiem brać w pozycję neutralną aby się wyłączyła. Jest to bardzo uciążliwe. Nie chcę w szybki sposób wykończyć nowej pompy. Ktoś wie czemu może tak się dziać? Niby EHR powinien szybko podnieść do góry i przy końcu zwolnić i powoli dociągnąć ramiona do żądanej pozycji. A tu wygląda na to jakby nie mógł właśnie sobie powoli dociągnąć. Przez co nie rozłącza mi pompy. Gdy podniosę ramiona do góry i staną już(przy gazowaniu również) to pompa dalej pracuje. W tym momencie ustawię przełącznik w pozycji neutralnej i guzikiem na błotniku bez problemu wyżej jeszcze podniesie. Już nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny tego. Ma ktoś jakiś pomysł? Mam nadzieję, że dość jasno opisałem sprawę.

Czekam na rady.

 

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano (edytowane)

mialem ten sam problem w fendt 312. tam jest identyczny EHR. u mnie problem leżał w elektrozaworach. zużywa się tam jakis bolczyk malutki i tak sie dzieje. zrobil mi to taki facet z siedlec chyba. wieczorem jak znajde numer to ci podesle go na priv i pogadasz sobie z nim. a jako ciekawostke dodam ze komplet nowych elektro zaworow powiedzieli mi ok. 35 tysiecy. a ten koles wzial ode mnie 1 tys.

Edytowane przez zbozowy
Opublikowano

jeśli manipulowałeś w jakikolwiek sposób czujnikiem wysokości, to musisz skalibrować podnośnik. To właśnie dlatego że nie jest skalibrowany pompa daje ciśnienie pomimo że ramiona są juz na maksymalnej wysokości.

Opublikowano

35tyś:blink: gdzieś ty człowieku trafił :lol: jeżeli problem lerzał by w elektrozaworach to by nie działał albo by wolno podnosił, ja raczej myślę ze cos się dzieje już z samym czujnikiem położenia nie ma dobrego sygnału i nie rozłacza go. A jak pracuje podnośnik z dużego pokrętła? da sie precyzyjnie ustawiać i czy jak ograniczysz go pokrętłem ograniczającym max podnoszenie to też nie wyłączy bo powinien. sam elektrozawór jest tylko narzędziem wykonawczym i albo ma prąd albo go niema. A skoro u ciebie po wyłączeniu w pozycję neutralną pompa cichnie to ja się bym ich nie czepiał

Opublikowano

b0gdan ale nawet jeśli ustawie czujnik aby odczytywał max wysokość gdy ramiona są w połowie to i tak nie rozłącza. Na czym polega ta kalibracja?

Zapomniałem jeszcze dodać, że jeśli nie mam zapiętej żadnej maszyny to pompę rozłączy, ale przy założonym ciężkim pługu to jej nie rozłączy.

 

jeśli chodzi o pokrętło to idzie nim bez problemu regulować. Lecz też jest taka sytuacja, że muszę pokrętłem wziąć na max i jak podniesie to muszę pokrętłem delikatnie na niższe położenie ustawić aby rozłączyło pompę

Opublikowano

w moim ciągniku rozregulował się EHR, polegało to właśnie na tym, że pompa dawała ciśnienie na tłoki podnośnika, to ja na chłopski rozum obniżyłem na czujniku... niby ok, ale tylko na jeden raz, za drugim razem znów pakuje ciśnienie do końca. Czujnik położenia po jakiejkolwiek ingerencji musi być skalibrowany poprzez odpowiednią kombinację ustawień EHR i jej wywołanie. Poza tym powiązane jest to z czujnikiem siły uciągu...

Opublikowano

He he fajna bajka :lol: ciekawe jak ty to robisz chciałbym to zobaczyć , ustawia się tylko czujnik położenia a podnośnik nawet z uszkodzonymi czujnikiami siły będzie działał tylko nie utrzyma odpowiedniej pozycji przy regulacji siłowej np przy orce bez kółka podporowegoa po drógie czujniki są dwa a nie jeden jak mozna z wypowiedzi wyżej wywnioskować, ale jak wejdziesz w 3000 serii w kalibrację EHRu to daj znać chętnie popatrzę

Opublikowano

nie wiem czy w serii 3*** jest możliwa kalibracja, ale w modelach 62**, 54**, 82** jest ( w moim MF przy objawach jakie podał kolega takowa operacja pomogła). Czujniki są tam dwa: jeden pozycji podnośnika, a drugi siły uciągu i są ze sobą powiązane.

Opublikowano

62 i inne podobne mają samo diagnostykę i tyle a co do czujników jest jeden wysokości i dwa siły a nie jeden kolego seria 3000 jest inna jest to starsza wersja i tu nic ie zrobisz napisz mi jak robisz kalibrację tego EHRu?

Opublikowano

u mnie jest jeden sensor siły uciągu. Co do kalibracji, to ta wiedza mnie sporo kosztowała i nie widzę powodu aby ktoś posiadł ja za darmo, a następnie brał za to kasę :P

Opublikowano

dziś sprawdziłem wszystko jeszcze raz i problem jest tylko wtedy gdy na ramionach jest zawieszony ciężar. Jak jest pług to nie rozłączy pompy, a już bez żadnego obciążenia rozłącza bez problemu... co robić?

Opublikowano

A pewnie wzioł do ręki miernik i pomierzył oponość czujnika ( bo to pewnie potencjometr liniowy) i porównał z danymi które otrzymał w wielkiej tajemnicy. A potem wkręcał czujnik aż pozycja wyjściowa pokryła się z danymi producenta. Ja bym sklaniał się ku zdaniu Mariusza . Jeśli podnośnik osiągnie maks a dioda podnoszenia nadal pali się i pompa wyje to zawory są raczej dobre. Stawiałbym wlaśnie na walnięty czujnik wysokości albo uszkodzenie potencjometru ograniczającego wysokość podnoszenia.

Na stronie http://mf.gustlik.2ap.pl/ jest dział Electronic linkage control.pdf są tam dane do sprawdzenia tych elementów i całego EHR.

Wogóle cała instrukcja warsztatowa i to za darmo. Nie ważne ile mnie kosztowała a ile GUSTLIKA utrzymanie strony na serwerze.

Wiem ale nie powiem ot pomocna dłoń.

A wogóle to tych zaworów najlepiej szukać u żródła czyli producenta a jest nim BOSCH-REXROTH, polski odział w Jankach chyba ULICA KRAKOWSKA.

Opublikowano (edytowane)

Nie jest mi potrzebna twoja wiedza bo wiem jak się to robi robiłem to już nie raz i jakoś zawsze działa i potrafię to zdiagnozować. Nie wiedziałem jaki masz ciągnik sądziłem że serię 6000 ale w 5435 jest faktycznie jeden czujnik na cięgle górnym a raczej na jego zawieszeniu. Nie jest to często spotykane rozwiazanie bo czujniki siły umieszczone na dolnych cięgłach są o wiele bardziej precyzyjne. Osobiście znam tylo kilka ciagników mających jeden czujnik EHRu na górnym cięgle

Edytowane przez mariusz(ZDUN)
Opublikowano

elementów i całego EHR.

Wogóle cała instrukcja warsztatowa i to za darmo. Nie ważne ile mnie kosztowała a ile GUSTLIKA utrzymanie strony na serwerze.

Wiem ale nie powiem ot pomocna dłoń.

A dlaczego miałbym odpowiadać komuś kto za takie coś bierze kasę? Czy kolega mariusz(ZDUN) komuś tu altruistycznie pomaga??? Sypie tylko ogólnikami, a jak chcesz się coś dowiedzieć konkretnie to nr telefonu i wizyta... za darmo???

Opublikowano

Masz z tym jakiś problem ? to że jestem mechanikiem i pomagam ludziom naprawiać ich ciągniki to chyba nie jest grzech?to jest moja praca i pomoc nie polega tylko na tym aby sobie popisać nie jeden już sam próbował i trzeba było jechać i poprawiać że nie było wiadomo od czego tu zacząć później. Ty jesteś rolnikiem a ja mechanikiem i tyt zarabiasz uprawiając ziemię a ja naprawiając ciągniki. I nie jest mi potrzebna twoja wiedza bo mam swoją i to mi wystarcza pukico.

Opublikowano

No to nie zrozumiałem ale to chyba nie jest źle jak się robi to na czym człowiejk się dobrze zna i jeszcze pozwala to godnie żyć. A pozatym ktoś robić to musi choć nie jest to łatwy i prosty kawałek chleba, najpierw trzeba bardzo dużo zainwestować zeby coś zarobić poźniej.

Opublikowano

Kolego Bogdan to miejsce daje możliwośc podzielenia się wiedzą. Zaręczam że nikt majątku na tym nie zbije. Widac po liczbie wejść na stronę iż wielu ludzi szuka tu informacji. Czasami a może przede wszystkim, może to uchronić ich przed dodatkowymi kosztami związanymi z niepotrzebną wymianą czy uszkodzeniem podzespołów. Nikt z nas tej wiedzy ze sobą nie zabierze. Bądź ponad to i napisz.

Opublikowano (edytowane)

Też racja :)To juz tu napiszę bo żadna wielka tajemnica :) Po prostu wkręcasz lub wykręcasz czujnik tylko nie pare obrotów a lekkie drgniecia ( 1/2 obrotu klucza może wiecej może mniej, zależy). Najlepiej jak by był ktos do pomocy kto by wsiadł i pilnował EHR - włączył podnoszenie ale pokrętło od wysokości podnoszenia nie od razu na max tylko do tej pozycji , do której pompa się rozłącza no i potem robisz to co wyżej a druga osoba mówi Ci czy zaczyna ciągnąć. Jeśli nie ciągnie to niech delikatnie podkręci wysokośc podnoszenia i jeśli dojdzie do max pozycji pokrętłem a nie będzie ciągnęła to powinno być ok. Ja tak zrobiłem u siebie przeszło rok temu i działa wszystko jak należy. Z początku nie wiedziałem zbytnio co i jak ale poradziłem się jednego mechanika, który nie dokładnie mi wytłumaczył ale podpowiedział. Pytałem znajomego mechanika czy oby to dobrze zrobiłem i potwierdził że tak się to robi :) Myślę że przyda sie to nie tylko Tobie ale i innym bo już parę razy ktoś pisał o to :)

 

EDIT: Jeśli czujnik jest luźno a efekt już jest to nie dokręcać, nie cudować nic bo czujnik kosztuje chyba koło 1200 zł ;) Uważać też na kable zeby zaraz czegoś nie urwać, nie omknąć , obchodzić się delikatnie :)

Edytowane przez Lukash3060
Opublikowano (edytowane)

dzięki Lukash za ... "otwartość", której pewnym użytkownikom brakuje,

napisze tylko dla potomnych co mówi instrukcja napraw,

1. wykręcić czujnik

2. podnieść ramiona do góry ma maxa

3. zaznaczyć pozycję ramion względem obudowy podnośnika

4. wkręcić czujnik do oporu i wykręcić o 1,5 obrotu

5. opuścić ramiona na maxa w dół

6. podnieść podnośnik na maxa i sprawdzić w którym momencie się zatrzyma, powinien około 3 mm niżej niż ustawiono znaki

7. wykręcać lub wkręcać czujnik tak by uzyskać stan z pkt 6

jest też procedura ustawiania pokrętła głębkowści ale może nie jest w tym przypadku potrzebna,

 

uwaga, powyższy sposób jest jeszcze przeze mnie nie sprawdzony, tak jak pisał Lukash wszystko delikatnie i po max pół obrotu

pewnie obie metody sprowadzają się do tego samego

 

warto przy ustawianiu czujnika odkręcić dekiel, ten do którego wkręcony jest korek wlewu oleju, ładnie wtedy wszystko widać,

Edytowane przez armo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v