Skocz do zawartości

Sprężarka - rozpoznanie i dane techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

posiadam sprężarkę jak na zdjęciach, nie mam natomiast żadnych danych technicznych o niej, informacji, ani danych technicznych.

Dowiedziałem się, że urządzenie pochodzi prawdopodobnie z ciągnika MTZ Belarus, prawdopodobnie została przystosowana do montażu w ciągniku T-25 Wladimirec jako część "zestawu sprężarkowego", chociaż co do tego nie jestem pewien.

Czego chciałbym się dowiedzieć:

- smarowanie (rodzaj smarowania, typ oleju)

- obroty na jakich może bezpiecznie pracować

- chłodzenie (czy potrzebne, jak wydajne)

- ciśnienie pracy ( czy może pompować do 8 bar)

- wydajność sprężania (ile l/h da radę z niej wycisnąć)

- dostępność i ceny części zamiennych

 

Chciałbym się jeszcze zapytać, czy silnik klatkowy trójfazowy 1,5kW wystarczy do napędzenia tej sprężarki i pracy w zakresie ciśnień 6 - 8 bar?

Jeżeli ktoś posiada jakiekolwiek dane o tym typie to będę bardzo wdzięczny

 

Załączam kilka zdjęć sprężarki:

 

49_1276635768_thumb.jpg 68_1276635768_thumb.jpg 62_1276635769_thumb.jpg 15_1276635769_thumb.jpg 25_1276635769_thumb.jpg

 

Jeżeli ten temat utworzyłem w złym dziale to proszę o przeniesienie do właściwego.

Opublikowano

Sprężarka bardzo podobna do tej z mtz-ta. Głowica i cylinder na pewno. Tyle że tam nie ma koła pasowego a napędzana jest zębatkom z rozrządu od spodu pompy. Temu pozostał włącznik. Smarowana jest olejem silnikowym, Obroty trudno powiedzieć ale myśle że 1500 spokojnie możesz dać. Chłodzenie zależy jak długo będzie pracowała jednorazowo. W ciągniku bije 6 bar. Prawdopodobnie więcej nie ma problemu tyle że bardziej będzie się grzała od ciepłego sprężonego powietrza. Tłok, cylinder, pierścienie, głowica, korbowód kupisz bez problemu w sklepie z częściami do ruskich. Z wałem może być problem bo w mtz-cie nie ma koła pasowego. Wydajność trudno powiedzieć jak gdzieś znajde informacje na ten temat to napisze.

Opublikowano

A co do smarowania - jaki olej dać? Słyszałem, że 15w40 można dawać. Smarowanie rozbryzgowe, bo nie widzę tam nigdzie punktu do przyłączenia węża olejem do smarowania. A czy silnik 1,5kW uciągnie tę sprężarkę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Bob27
      Witam,
      Mam MTZ82 z 1995 r. z dołożonym przednim podnośnikiem i mam z nim następujący problem: Przy podnoszeniu delikatny ruch dźwigni w górę powoduje opadanie podnośnika (w przypadku zarówno pierwszej jak i drugiej sekcji jeśli jest obciążona), dopiero jak pchnę dźwignię dalej podnośnik idzie do góry ale przy obciążeniu powoduje to szarpnięcie. Bardzo to jest niekomfortowe, zwłaszcza jak wymagana jest precyzja. 
    • Przez ghastrider90
      Witam Panowie przejrzałem forum i pokrewne fora opisujące sposób smarowania sprezarki HS11 oraz możliwości tej sprężarki. Posiadam takową w domu w dobrym stanie i chciałbym ją zamontować do Jumza korzystając z napędu a) alternatora, b) pompy wody z szajbą na 2 paski. 
      Pytanie moje brzmi:
      1) jak podłączyć sprężarkę by miała smarowanie olejem silnika? Tzn gdzie się wpiąć jeżeli chodzi o dostarczenie tego smarowania patrząc na silnik ciagnika? 
      2) gdzie umiejscowić powrót oleju że sprezarki ? Gdzie był by w tym wypadku odpływ ? 
      3) w którym miejscu umiejscowić sprężarkę by było najlepiej/najwygodniej? 
      Poniżej wstswiam zdjęcia obu stron silnika oraz posiadanej pdzezemnie sprężarki. Za udzieloną pomoc dziękuję.




    • Przez Benzynek
      Zastanawiam się nad wymianą zbiorników paliwa z metalowych na plastikowe jak myślicie dobry pomysł?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Benzynek
      Mam kilka pytań. Wymieniałem pompę wtryskową, nie chciało wejść więc zacząłem dokręcać śrubami ciężko szło w pewnym momencie usłyszałem pstryknięcie i kołnierz pompy wtryskowej pękł. Zastanawiam się czy po wymianie kołnierza trzeba pompę ustawiać od nowa czy nie trzeba tego robić?


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v