Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc, mam do was pytanie, wiem ze rewers EHR to zmiana kierunku jazdy bez sprzegla, ale jak jest przy większych prędkościach 25-40 km/h jeżeli jedziemy do przodu i nagle przerzucimy dźwignie rewersu na polożenie (wsteczny R) co się stanie? Czy najpierw musimy zwolnic? Czy ciągnik sam za hamuje?

Oczywiście wiem ze nikt przy zdrowych zmysłach tego nie robi, jednak bardzo mnie to ciekawi.

Opublikowano (edytowane)

hmm mnie też to ciekawi ale jezdżąc JD 6920 to wyhamował najpierw potem zmiana kierunku odbywało się to płynnie. Właściciel mówił żebym nie przełączał od razu bezpośrednio kierunku jazdy tylko najpierw na N potem dany kierunek. Oczywiście ty nie było tak że czekałem aż stanie tylko cofnęłem na N i zarazdo tyłu lub do przodu. Mysle że tak dało by się

Edytowane przez UrsusCzesio
Opublikowano

w kop-ład to jest zmiennik momenty i tez jest rewers to uczyli że moga się zwolnice poobrywac tzn zęby na zębatkach ale przy małych prędkościach jak sie robi i zmienia jazdy do tyłu na przud to odrazu ciągnie nie zwalnia ale tak prawidłowo to maszyna musi sie zatrzymac i dopiedo kierunek

Opublikowano

Niedaleko mnie w spółdzielni jechali dużym MF, koło 200 km prawie nowym z góry rozrzucali obornik na pole. I jadąc z góry włączyli wsteczny, Ciągnik staną i tylko grzebną do tyłu i skrzynia poszła. Tak mi mówił przedstawiciel z korbanka.

Opublikowano

I za to lubię Fendta bo oprócz preselekcji ma też ograniczenie do pewnej prędkości. Jeżeli po wybraniu zmiany kierunku jazdy naciśnie się sprzęgło a prędkość jazdy jest większa od przewidzianej blokuje pedał w dolnym położeniu do chwili jej zmniejszenia. Ot taki idiotoodporny wynalazek.

Opublikowano

Wszystko zalerzy od marki i oprogramowania jak jest wszystko sprawne to albo wychamuje tak jak JD albo nie zmieni jierunku jazdy i zostanie na neutrealu aż do monentu gdy prędkość będzie odpowiednia do zmiany keirunku, tym wszystkim steruje elektronika i zawory proporcjonalne ale tak jak wszystko czasem coś się moze zaciąć i niestety awaria gorowa więc radzę zwracać uwagę na to co się robi

Opublikowano

To że nie da rady to głupia odpowiedz i tyle da radę i pojedzie każdy ciagnik ma jakies zabezpieczenie tego podzespołu tylko zwróćcie uwagę na jedą rzecz, kupując ciągnik urzywany, który np ma uszkodzony czujnik prędkośći i nie odczyta jej , albo nie daj Boże jest zrobiony na krótko to co wtedy? jak są nowe i wszystko jest sprawne to wszystkie nie zminią kierunku zanim nie zostaną wychamowane, bo widzą własną prędkość i czy to Case czy zetor czy JD Valtra i inne zasada jest ta sama w przeciwnym razie nie miało by to racji bytu, gdyby taką skrzynię moża było tak łatwo i przez przypadek zniszczyć.

Opublikowano (edytowane)

Kolego nie kombinuj z tymi czujnikami. Jak czujnik bedzie uszkodzony to albo wcale nie będzie jechał albo będa kontrolki się palić. Ciągniki mają w większości jakieś zabezpieczenia lub oprogramowanie zmieniające kierunek przy załozonej bezpiecznej dla podzespołów prędkości. W mfie jest pokrętło agresywności rewersu tak więc w skrajnych przypadkach i przy skrajnej głupocie operatora może dojść do uszkodzenia podzespołów. Przed głupotą nie da się niestety nic zabezpieczyć. Jeśli jedziecie autem 40 km/h to próbujecie wsteczny wrzucic, nie wiem po co takie pytania wogóle.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Powiem Wam tak można zmienić kierunek jazdy z przodu do tyłu rewersem, ale w jednych ciągnikach elektronika włączy najpierw N a po zatrzymaniu wsteczny i nic się nie, w innych ciągnikach od razu włączy się wsteczny i może coś się rozsypać. Jest taka opcja, że się nie stanie bo jest sprzęgło hydrokinetyczne a ono mimo wrzuconego biegu wstecznego będzie jechało do przodu przez pęd ciągnika, gdy się on zatrzyma pojedziemy do tyłu. Też nic się nie stanie, ale szybciej zużyje się sprzęgło. Najlepiej przerzucić na N zatrzymać się i dopiero wsteczny, na uwrociach kiedy jedziemy powoli można od razu wbijać wsteczny.

Opublikowano

a powiedzcie mi rewers elektrohydrauliczny rozumiem że używa się bez sprzęgła ale np pracując z ładowaczem i chcąc się zatrzymać muszę wcisnąć sprzęgło? czy wystarczy że przytrzymam hamulec i potem puszcze i ciągnik ruszy [w zależności od ustawienie dżwigni rewersu w przód albo tył]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v