Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Chciał podłaczyć do C-360 przerywacz kierunkowskazów od 126p.

Mam prośbę o podanie co podłaczyć do zacisków.

31-masa

49-?

49a-?

L-?

R-?

C-kontrolka

C2-?

 

residerIMG_7207_JPG_300x300_q85.jpg residerIMG_7208_JPG_300x300_q85.jpg residerIMG_7215_JPG_300x300_q85.jpg

Edytowane przez TEVEZ
Opublikowano (edytowane)

Tradycyjny przerywacz bimetalowy przy 2 przyczepach nie daje rady,przepala się.

Po drugie miał bym światła awaryjne,przerywacz wygląda na solidny ma dwa przekaźniki po 2 styki.

Edytowane przez TEVEZ
Opublikowano

kiedyś też szukałem i znalazlem różne wersje które wklejam poniżej:

 

 

31 masa

49 plus zasilania

49a na przełacznik kierunkoskazów

C-kontrolka kierunkowskazów

 

C2 i C3 to kontrolki "jazda z jedną" i "jazda z dwiema" przyczepami.

 

 

 

 

 

31 masa

49a plus po zapłonie

49 do przełącznika kierunków

C1 kontrolka prawidłowego działania świateł ciągnika

C2 -''- pierwszej przyczepy

C3 -"- drugiej przyczepy

 

 

 

 

49 dopływ napięcia, 49a wyjście na kierunkowskazy, 31 masa, c kontrolka, c2 kontrolka przyczepy.

Opublikowano

To co podałeś to jest od przerywacz ciągnika MF,mój jest od Fiata 126p i jest 7 pinów,dodatkowo L i R.Pin C2 raczej nie jest do kontrolki przyczepy bo takiej fiat 126p nie posiada.

Czekam dalej na prawidłowy opis pinów.

Opublikowano (edytowane)

:D To jest bardzo mądry przerywacz,ten drugi przekaźnik jest od świateł awaryjnych.

Kierunkowskazy podłącza się tradycyjnie czyli 49-+ po stacyjce (od wyłącznika awaryjnych),49a-środek przełącznika kierunkowskazów,C-lampka kontrolna zielona

L i R -podłączasz odpowiednio do lamp lewych i prawych,są to właśnie wyjścia z przekaźnika tego od awaryjnych.

Włącznik awaryjnych po włączeniu ma zmostkować C2 z zaciskiem 49a i z lampką kontrolną czerwoną,jednocześnie rozłączyć 49 z 49a i 49 zasilić + bezpośrednio z akumulatora.

Wyjaśniłem najjaśniej jak umiałem. :D

 

Jedyną wadą jest to ze nie posiada wyjścia na lampki kontrolne przyczepy :(

Edytowane przez asharot
Opublikowano

Popieram opinię kolegi @asharot. Sam zamontowałem kilka takich przerywaczy w miejsce oryginalnych bimetalowych (również w motocyklach).

49-plus, 49a-przełącznik kierunkowskazów, 31-masa, bez żadnych dodatkowych przeróbek instalacji.

Opublikowano

Witajcie. Odkopie temat bo mam pytanie. Przeglądam instalacje fendta farmera starego i na zegarze są 3 kontrolki Byc może jest tak jak piszecie że c-kierunki c2 jedna przyczepa c3-druga przyczepa. Ale mam pytanie. Skąd ciągnik wie że ma 2 przyczepy i ze wszystko działa? Nie mogę tego zaczaić.

Opublikowano (edytowane)

Skąd ciągnik wie że ma 2 przyczepy i ze wszystko działa? Nie mogę tego zaczaić.

 

W przerywaczu wbudowany jest element oporowy dużej mocy, działa on jak bocznik amperomierza, znaczy to że występuje na nim spadek napięcia zależny od obciążenia czyli od ilości podłączonych żarówek. Napięcie na elemencie oporowym poprzez elementy elektroniczne w określonych przedziałach napięć steruje odpowiednim tranzystorami wykonawczymi poszczególnych kontrolek.

Edytowane przez roltech
Gość Profil usunięty
Opublikowano

No właśnie na złomach już ich za bardzo nie ma. Starsze samochody się już pokończyły, a w nowych nie ma przerywacza.

Opublikowano

Z przerywaczami na 3 pin ( 49,49a,31 ) nie ma problemu, sam mam chyba z 3 szt w zapasie, jak by ktoś potrzebował to za symboliczne piwo oddam, co do pozyskania na szrocie to nie mam z nimi problemu, bynajmniej w Zwoleniu :D

http://allegro.pl/przerywacz-kierunkowskazow-skoda-felicja-jfr-i2858836748.html

http://allegro.pl/przerywacz-przekaznik-kierunkowskazow-hp103-131-vw-i2849895223.html

http://allegro.pl/przerywacz-kierunkowskazow-fiat-lancia-ide100-a131-i2827579460.html

 

takie przykładowe :)

Opublikowano

No właśnie ja nie chce żeby były wyjście na światła awaryjne ani nic podobnego. Bo co podpiąłem światła w beczce lub przyczepie to przerywacz się spalił. ;[

vvc - to masz na sprzedanie ten przerywacz??

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@vcc jak masz to trzymaj, jak pojedziesz do kogoś robić instalację to będzie jak znalazł. U mnie złomiarze już są cwani i wiedzą mniej więcej co do czego jest i tanio nie oddają. Chociaż kiedyś udało mi się jednego zrobić w h... i sprzedał mi wart 2500 zł bodykomputer do ducato za 150 zł. :D

Opublikowano

Na sprzedanie nie mam, mogę ci sprezentować :D póki co tego materiału nie brakuje a pozyskać mogę za darmo na znajomym szrocie, tak samo przekaźniki i inne drobne pierdółki, ostatnio pół samochodu wydłubałem z plastików bo kumpel potrzebował :rolleyes: ozywiście wsio za free

Opublikowano

Siema, sory za odkop ale nie chce tworzyć nowego tematu. Chciałem dziś podłączyć ten przerywacz z malucha dokładnie taki jak na zdjęciu wyżej podłączyłem 49a środek przełącznika 31 masa 49 zasilanie od przewodu co szedł do bimetalowego( od puszki bezpieczników) c pod kontrolkę L i R do przełącznika i coś było nie tak a mianowicie kontrolka świeciła cały czas po przełączeniu przełącznika świeciły kierunki zaś nie mrygały , czy podłączyłem coś żle czy może kiepski ten przerywacz bo to ze złomu....?

Opublikowano

Witam forumowiczów mam do was pytanie ponieważ zakupiłem przerywacz od mf i chce podłączyć go do c-360 podłączyłem go tak 31-masa 49-plus 49a-do przełącznika kierunków c1,2,3- kontrolki problem polega na tym że kierunki działają ale gdy są wyłączone przerywacz buczy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kupiłeś ryżowy przerywacz i nic na to nie poradzisz. One po prostu tak mają.  Zajrzyj do mojej galerii, tam są zamieszczone zdjęcia takiego "przerywacza". Reklamuj go jak najszybciej, bo jak będziesz go tak używał to szybko wypalisz styki. A najlepiej oddaj go i kup porządny przerywacz firmy Prokom.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daniel224
      witam ciągnik landini 160 legend nie odpala reaguje na kluczyk świecą się kontrolki i lampka od pół biegów mruga wyświetla się błąd AL 071 proszę o pomoc
    • Przez mateusz89aaaa
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez pawelmlt
      Witam szukam posiadacza ładowarki Manitou 737 lub pochodnych wyposażonej w dodatkowe oświetlenie robocze. Ładowarka ma bezpiecznik i wolne miejsce w panelu przycisków oświetlenia dołożyłem orginalny włącznik prąd przychodzi i odchodzi we wiązkę lecz nie mogę znaleźć kostki która za to odpowiada w instalacji ładowarki na zewnątrz. Jest ktoś w stanie podpatrzeć to u siebie ?

    • Przez MarianSR
      Dzień dobry wszystkim.
      Jestem nowym użytkownikiem, bo szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Niestety moderatorzy pod żadnym postem nie udostępnili mojego pytania, dlatego tworze nowy temat. Chodzi mi o zwiększenie mocy (chip-tuning). Widzę, że parę osób robiło. Chce się zapytać czy relacje cenowe danej firmy przekładały się do jakości wykonanej usługi. No i oczywiście, jakie firmy polecacie.
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za każde wpisy. Miłego!
    • Przez elektrycznabajka
      Szukam dokumentacji o nazwie TM3265 pras zwijających John Deere , m. innymi 580.
      Potrzebuję z tamtąd schemat elektryczny prasy.
      Pozdrawiam,Tomasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v