Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Rozbież starter wyczyść nasmaruj, bo nie odbija, jak jest nadpalony to kup nowy

 

ale ja mam wstawiony nowy starter, ma dopiero miesiąc czasu, lecz przed wymianą też tak się zachowywał, zacinał się, został wymieniony i znowu to samo!

Opublikowano

 

izydor6280 - masz na myśli elektro-włącznik (bendiks) na rozruszniku ?? wymieniłem go przed wymiana startera ale to nie pomogło wiec dalej wymieniłem starter i to samo.

powiedzcie mi czy kierunkowskazy działają bez włażenia kluczyka w stacyjkę?? bo u mnie działają

Opublikowano

Siemka,

Chcę się zapytać zorientowanych jak jest z tym odpalaniem. Mianowicie jeśli traktor jest na luzie to żeby go odpalić powinno się wciskać pedał sprzęgła czy też nie? Bo na biegu wiadomo że jak się odpala to musi być wtedy pedał sprzęgła wciśnięty i to do końca.A na luzie czy jest to konieczne? Pytam się gdyż w innych ciągnikach np Ursus 5314 pali się bez sprzęgła a np new hollandy nie które już bez sprzęgła na luzie nie zapalą.Ja osobiście w c330 zawsze wciskam sprzęgło nawet jak jest na luzie. Proszę kogoś kto się na tym zna żeby opisał dlaczego jak i co?

Opublikowano (edytowane)

jak masz na luzie to obojętne czy wcisniesz sprzegło czy nie odpalając 30-stke twój wybór, a wciska sie je po to aby rozrusznik miał lżej podczas odpalania. Wciskając do II stopnia odcinasz całą skrzynie i rozrusznik kręci tylko samym silnikiem:) Teraz jak jest jeszcze cieplej to ma lekko nawet jak nie wciśniesz, ale daj spory mróz to lepiej wcisnąc sprzęgło niż przeciązac rozrusznik jak i akumulatory

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

tu kolego nie chodzi o to czy tak można czy nie można, bo w obu przypadkach tj na luzie bez sprzegła czy ze sprzeglem jako tako odpalanie jest prawidłowe, natomiast w kwestii jak podałes przykład new hollanda akurat ale w zasadzie we wszystkich zachodnich tak jest, musisz wcisnac sprzegło bo inaczej nie pojdzie prąd na rozrusznik

jest to spowodowane wzgledami bezpieczenstwa zeby sie nie okazało ze np ciagnik miał byc na luzie a jednak byl na biegu odpalił i zrobił komuś krzywde.

Opublikowano

W instrukcji od 60-tki piszą że przed uruchomieniem należy sprawdzić czy ciągnik jest na luzie a następnie wcisnąć pedał sprzęgła. W C-330 jest pewnie tak samo.

 

Ze sprzęgłem rozrusznik ma po prostu lżej.

Opublikowano

W instrukcji od 60-tki piszą że przed uruchomieniem należy sprawdzić czy ciągnik jest na luzie a następnie wcisnąć pedał sprzęgła. W C-330 jest pewnie tak samo.

 

Ze sprzęgłem rozrusznik ma po prostu lżej.

 

 

w c 330 też w instrukcji jest żeby wycisnąć do końca pedał sprzęgła

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem. Potrzebuję na szybko założyć instalację do mojego Zetora (instalacja i wszystkie elementy elektryczne takie jak w C-330). Mam kupioną nową, ale będą jeszcze przy nim małe poprawki także nie opłaca mi się jej zakładać. Składam więc instalację z pojedynczych przewodów (kable "linki" o takich samych przekrojach jak oryginalne).

 

Na razie mam drogowe tylne, hamulce i roboczy.

Tylne i roboczy działają.

Hamulce za nic w świecie.

Jest tak.

Zasilanie do stacyjki (15), wyjście (54 ze stacyjki) na bezpiecznik, włącznik świateł stop, kostka połączeniowa na błotniku, rozejście do dwóch żaróweczek światła stop. Bezpiecznik 8A.

Za każdym razem, gdy włożę kluczyk i wcisnę pedały hamulców bezpiecznik robi cyk i wkładam nowy. No i po trzecim bezpieczniku nie dałoby się mnie słuchać.

 

Co może być tego przyczyną. Połączenie wg schematu, przebić ani zwarć też nie ma.

 

Aha jeszcze jedno. Kiedy przyłożę miernik (ustawiony na opór) jednym zaciskiem do styku żarówki hamulca a drugim do styku żarówki świateł drogowych to pokazuje ciągłość (pewną wartość oporu). Ma tak być czy nie?

Sam nie wiem co się dzieje bo mam wszystko wg oryginalnego schematu i non stop błędy.

Edytowane przez Maniek1Excalibur
Opublikowano

Witam.

 

Ten temat już jest w podkategorii "Instalacja elektryczna", ale z tego co widzę mało kto tam zagląda więc daję tu. Proszę o nieusuwanie tematu.

 

 

Więc:

 

Mam problem. Potrzebuję na szybko założyć instalację do mojego Zetora (instalacja i wszystkie elementy elektryczne takie jak w C-330). Mam kupioną nową, ale będą jeszcze przy nim małe poprawki także nie opłaca mi się jej zakładać. Składam więc instalację z pojedynczych przewodów (kable "linki" o takich samych przekrojach jak oryginalne).

 

Na razie mam drogowe tylne, hamulce i roboczy.

Tylne i roboczy działają.

Hamulce za nic w świecie.

Jest tak.

Zasilanie do stacyjki (15), wyjście (54 ze stacyjki) na bezpiecznik, włącznik świateł stop, kostka połączeniowa na błotniku, rozejście do dwóch żaróweczek światła stop. Bezpiecznik 8A.

Za każdym razem, gdy włożę kluczyk i wcisnę pedały hamulców bezpiecznik robi cyk i wkładam nowy. No i po trzecim bezpieczniku nie dałoby się mnie słuchać.

 

Co może być tego przyczyną. Połączenie wg schematu, przebić ani zwarć też nie ma.

 

Aha jeszcze jedno. Kiedy przyłożę miernik (ustawiony na opór) jednym zaciskiem do styku żarówki hamulca a drugim do styku żarówki świateł drogowych to pokazuje ciągłość (pewną wartość oporu). Ma tak być czy nie?

Sam nie wiem co się dzieje bo mam wszystko wg oryginalnego schematu i non stop błędy.

Opublikowano

No przy żarówkach są wsuwki konektorowe męskie. To gdy przyłożę miernik do tej z stopu i zacisku świateł drogowych na tylnej kostce to jest ok 50-65om zależy czy lewe czy prawe światło. Co do stopu to muszę albo kupić nowy kabelek i spróbować. Włącznik raczej nie może być bo jest nowy.

Opublikowano

Żarówki w czasie pomiaru są założone? jeśli tak to obwód przez nie się zamyka . A co do palenia bezpieczników to sprawdzaj po kawałku obwód tzn na początek rozepnij w tej kostce z tyłu , wciśnij stop i sprawdz czy jest prąd , ewentualnie czy bezpiecznik cały , jak spali to rozepnij przy wyłączniku

Opublikowano

Ja bym obstawiał, że z czujnikiem stopu coś nie tak bo jak bezpiecznik od razu wali to zwarcie musi być konkretne, odłącz czujnik zewrzyj przewody które do niego wchodzą i sprawdź czy stopy swiecą ;)

Opublikowano

Nie wiem jak jest u Ciebie w Zetorze i nie chciałbym wprowadzać w błąd, ale z tym zasilaniem wszystko dobrze? Piszesz że zasilanie dałeś na 15 zacisk. Z tego co pamiętam, w 330 zasilanie stacyjki to raczej zacisk 30 stacyjki. Wyjscie 15 to lampka ładowania. Zaznaczam że w c330, bo w Zetorze może jest inne oznaczenie. Sprawdż jeszcze raz schemat dokładnie. Kiedys kupiłem nowe światło i na próbę podłączyłem przewodem. Z przewodu poszedł tylko dym. Nowa lampa miała zwarcie. Może takie coś u Ciebie być.

Opublikowano

Dobra. Problem rozwiązany. Powiedzcie jak w C-330 jest połączona sprężynka włącznika świateł stop? Z jednej strony jest zapięta do wyłącznika a z drugiej? Do metalu czy czegoś z tworzywa? Bo moja instalacja jest z C-330 także to, że mam Zetora nie gra roli. Elektryka jest cała z trzydziestki. A miałem sprężynkę podpiętą do pedału hamulca (przedłużoną kawałkiem drucika bo była za krótka) i to ona robiła zwarcie. Teraz włożyłem między sprężynkę i pedał o-ring i działa jak należy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v