Skocz do zawartości

Zakup kombajnu fortschritt E514 prośba o pomoc


emilchaja

Rekomendowane odpowiedzi

Jedyna rada obciąć śruby . Później wiertarka i rozwiercić śruby a otwory przegwintować na 12 .Przerabiałem to u siebie w przyczepie trochę roboty przy tym jest więc nie wiem czy nie prościej dorobić do kombajnu zwykły zaczep i po problemie, bo wózka nie ciąga się codziennie i raczej nie potrzebny ci zaczep automatyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,dołacze sie do tematu bo tez jestem zainteresowany kupnem e-514 najlepiej MDW .Słyszałem że są hedery o długość 3,6 czy 3,8 matra ,pasował by mi taki bo na moim terenie są troche górki i nie wszedzie się bym sie mieścił z 4,2 metra a hedara nie chece sie odczepaiać ;]

 

Koledzy tu jest problem że ja ten zaczep muszę odczepić bo niestety z podwórka z założonym chederem nie wyjadę, już mam problem wyjechaniem samym kombajnem bo mieści się na żyletki. Myślałem coś o tych śrubach i prawdopodobnie je obetnę.

 

 

jak ci sie nie chce robić tego zaczepu ,a nie masz jak heder wyciągnąć ,to załóż do ciągnika na pompe belke i jakoś umocuj ten wózek łańcuchem albo coś ,i powoludku wyjedziesz :D

 

A co do śrub w zaczepie to spróbuj nadciąć na każdej taki ząbek gumówką albo czymś i przecinakiem i młotkiem ;] spróbuj poluzować te śruby ;]

 

Powodzenia

Edytowane przez MatiRol92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko da sie kupic, ale trzeba byc cierpliwym i szukac :)

 

co do kolegi który ma problem z bramą, nie wiem czy lepsza mozliwoscia nie byloby przerobienie bramy, czy jakis wyjazd z podwórka na czas zniw z innej strony, aby kombajn sie miescil, oczywiscie nie wiem ile masz ziemii i w ilu kawalkach, ale i tak to bedzie meczace w takim okresie jakim sa zniwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, sąsiada :P a że płot ma wysoki ( a raczej mur) to dlatego musimy wyjezdzac na dwa razy. Spokojnie dasz rade, najwazniejsze zeby Cie ktos wyprowadził na droge i patrzał czy tyłem kombajnu nie zaryjesz w słupek przy skręcie, bo np. u nas na lusterkach dokładnie nie widac, a po co mamy brame przestawiac? ;)

 

jak znajde fotke wyjazdu z bramy to ci pokaze jak to u nas wyglada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta główka zaczepu jest przykręcana na śruby pod klucz 16(w oryginale, zaczep IFA). Może ktoś próbował 17-tką, pokancerował kanty i dlatego 16-tka nie nachodzi. Nabij młotkiem nasadkę, a jeśli nie to przecinakiem po skosie w główkę śruby i powinny iść.

Edytowane przez zorzyk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz rzut beretem do Czech to bym się nie zastanawiał. Ja do granicy mam ok 50km więc to trochę jest. Ja na przykład swoją 514 kupiłem nie tak dawno w okolicach Nysy. W Czechach raczej ciężko będzie Ci znaleźć kombajn z hederem 3,6.

 

 

 

no tak to jest prawda ,do granicy mam ok 30-35km ,ale to nie są już te czasy co kiedyś że sie jechało po kombaj czy ciągnik do czech i sie przyjeżdżało z dobrą maszyną za dobre pieniądze.

teraz do jak sie trafi coś w miare to trzeba brać. Ja np. 2 lata temu szukałem Zetora 10145

zjeździłem całe czechy ,no niby coś tam było ,ale albo za drogie ,albo trzeba robić ,no i tak

sie stało że kupiłem w polsce koło świdnicy ,no troszke go podmalowałem ,ale silnik i skrzynia

lux nic nie trzeszczy nie szumi normalnie igła. nawet sie nie targowałem bo cena to była taka

że aż nie mogłem uwierzyć.

 

a z tym hederem 3,6 to tylko tak napisałem bo byłby idealny dla mnie :)

Edytowane przez MatiRol92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę kupić nasadkę 16 i będę coś próbował z tym zaczepem.

MatiRol92 masz rację że w Czechach teraz ciężko coś znaleźć. Mój ojciec kupując ciągnik 13-15 lat temu zjeździł Czechy, aż w końcu kupił w Polsce w okolicach Ziębic. Mam znajomego co ściąga maszyny ale z Niemiec. On mi mówi tak, masz jakieś namiary na maszyny na zachodzie, przyjdź powiedz, a ja ci odpalę dolę, bo jak nie jedziesz teraz na zachód z pewnym adresem to ciężko coś kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo samemu nie ma co jechać

 

w czechach o tyle lepiej że tam jedziesz od jednego PGR-u do drugiego ,i i coś jeszcze idzie znaleść samemu.

No i wiadomo z czechem jakoś sie dogadasz :D

 

a mam pytanie znacie jakies czeskie stronyu internetowe z maszynami

jak macie do podajcie link :]

Edytowane przez MatiRol92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mateusz799 kasa to narazie nie dysponuje ,tzn. jest ale nie wybiore wszystkiego z banku :]

narazie sie rozglądam ,bo teraz jeste dobry okres na kupno kombajnu.

 

Mam kombajn w Czechach który bede jechał oglądać e-514 ale ta ciemna , za nie duża kase.

tylko jeszcze nie wiem kiedy jade bo kumpel co znalazl e-514 to zna tego czecha ,tyle że on narazie nie ma czasu żeby ze mną jechać do niego ,no a sam nie pojade :P

kombajn jak mnie zapewnia w bdb stanie chyba nawet sieczkarnia. mówił że może nawet odda za 14-15 tyś

bo czech sprzedaje wszystko. A jak nawet nie bedzie mi pasował to go wezme na handel te 5-4 tyś może zarobie :]

ja jestem z okolic kłodzka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na czeskiej stronce czasami coś ciekawego tam jest www.bazos.cz ja miałem kupować w czechach ale po rozmowie z czeskim handlarzem ,powiedział mi ze 524 w u nich cięzko dostac w dobrym stanie.i kupiłem 40 km ode mnie od rolnika.ale jeśli chodzi 514 jest tego tam dużo jeszcze i taniej jak u nas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj przyprowadziliśmy e 514 , śmigiel - żagań , ok 130 km na kołach, oczywiście nic nie nagrałem bo w cyfrówce wyskakuje error, i h--j wie dlaczego, i tak po 25 km, o mało co nie spaliliśmy kombajnu , bo na co gaśnica , dobrze że miałem w samochodzie, a mianowicie zatarło się łożysko oporowe od wariatora przyspieszacza, ten po prawej stronie co przekazuje moc na skrzynie, poszliśmy do jakiegoś gospodarza, po narzędzie i zrzuciliśmy ten wariator , na szczęście w Lesznie w Gamie mieli takie łożysko, poskładaliśmy, trochę się poparzyliśmy, i tak bo może ktoś nie wiedzieć, jest jedna kalamitka do smarowania tego łożyska schowana w środku wariatora ,a zobaczyć ją można przez takie 3 otwory przez które podejrzewam że się wprowadza końcówkę smarownicy i smaruje, i tak myślę że te łożysko nigdy nie widziało smaru , jakoś dojechaliśmy, ale do wymiany bądż regeneracji te dwa siłowniczki co pchają wariator, powypalały się uszczelniacze i się z nich leje, obudowa łożyska jest zdeformowana ,była rozgrzana do czerwoności, wyjechaliśmy 11;30, przyjechaliśmy 23;20.

i jeszcze pytanie , może ktoś zna namiary gdzie sprzedają części to owych bajnów, i gdzie jest kranik od spustu wody z chłodnicy, bo albo jestem ślepy albo go niema,

w sumie dobrze że to się stało teraz na drodze, a nie w żniwa na polu

Edytowane przez suzuki21l
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mariokaw
      Witam wszystkich. Jest na forum właściciel kombajnu MDW 525H z woj. łódzkiego. Miałbym kilka pytań. Pozdrawiam
    • Przez osmy888
      Witam;)
       
      Jeżeli posiadacie kombajn Fortschritt E-512 piszcie;) jezeli posiadacie zdjęcia tegoż kombajnu wklejajcie je tutaj..
       
      pozdro 4 all :huh:
       
      moja maszynka... http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=10841
    • Przez MasseyXXXX
      Witam, mam taki problem ze swoim fortschrittem...
      Cały się trzęsie, czy mam przyspieszacz na maxa, czy na min...
      Co to może być? Wariator? Skrzynia? Pas? Wyważyć koło pasowe?
       
    • Przez agropiotrmosz
      Witam
      Poszukuje opisu skrzynki bezpieczników w E-514. Który od czego odpowiada i jakie natężenie ma mieć.
      Z góry dziękuje :)
    • Przez KrzysztofL
      Witam mam nietypowy problem .Odebrałem silnik po kapitalnym remoncie ,założony do kombajnu pali , ciśnienie na zimnym 5,5  rozgrzany 4 atmosfery ,ale problem polega na tym że zapala mi się kontrolka zabrudzenia filtra ( ciśnienia oleju ) . Wymieniłem filtr na nowy ,nie pomogło , wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i można powiedzieć że pomogło tylko na odwrót. Przy zgaszonym silniku kontrolka się nie świeci ale gdy odpalę kombajn to kontrolka się zapala . Nadmieniam że ciśnienie pokazuje 5,5 na zimnym . nie mogę docierać silnika bo nie wiem o co chodzi z tą kontrolką . Brak mi pomysłów . Pomocy.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v