Skocz do zawartości

[Ursus C-330] Zalety i wady!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jasne , przecież te ciągniki mają tyle samo wad co zalet , szkoda że ich nikt w konkretny i rozsądny sposób nie zmodernizował bo to super kaczaki na pare hektarów i obrabiania babcinego ogródka ;)

Opublikowano

klepak995 nie patrz sie na dane ursus 328 jest lepszy od 330 bo był produkowany w lepszych latach z lepszych materiałów i bardziej dokładnie niz 330 z lat 80-90 , nie wiem czemu mówicie ze ciapek nie da rady z D47 ja spokojnie taka targam pełna zboża ursus 328 moze i tak jest za lekki ale od czego macie pompe ? i belke pompe do góry i na dychlu oprzeć i wtedy pujdzie

Opublikowano

no pójdzie z d47 ale jak zawalisz pełną to ledwo dycha na 6 , do c 330 jest d 732 i 4 tony ładunku to powinno być maximum , d 732 ma 1500 kg i jej ładownosc wynosi 4000 kg , więc razzem tyle ile c 330 ma w dowozie DMC

Opublikowano

mój tata jak jeszcze nie było c-360 to ciągał w żniwa sąsiada d-50 była załadowana pełna zboża i na 6 c-330 jeździła jak chciała laugh.gif ale było jej ciężko na 6 więc częściej jeździł na 5 żeby nie męczyć traktora ale tez to nie jest ciągnik na duże ciężary w c-330 mamy tylko 30km pod butem a nie 300km więc też trzeba z rozsądkiem dobierać do ciągników maszyny bo bez sensu jest nie potrzebnie męczyć ciągnik

Opublikowano

C 330 jest idealny do suszenia siana, do tura sinia nawozu oraz innych lekkich prac. Sam mam C330M z 1990 roku od kilku lat z turem i nie mam zamiaru zmieniać. Niestety we wrześniu ładowałem ziemię i złamałem ciągnik na obudowie ale to tylko 500 zł kosztów. Zaletą jest to że ma małe spalanie a to się liczy przy tej cenie paliwa.

Opublikowano

jako użytkownik c-330m, i jej pierwszy właściciel mogę na temat tego ciągnika trochę napisać

zalety:

-skrętny

-wszędzie się mieści

-małe spalanie

prosta budowa

-tanie koszty napraw

natomiast co do wad:

-przy niskich temp. dosyć ciężko zapala

-w c-330m wadliwa skrzynia

-brak biegu pomiędzy 4 a 5

Ten ciągnik od 1990r. pracował u nas na 12ha jako jedyny, dwa lata temu miał dopiero remont kapitalny silnika, ale trzeba przyznać że ojciec jak i ja z bratem dbaliśmy o niego

Aktualnie od końca zeszłego roku c-330m pracuje tylko w lekkich pracach, bo kupiliśmy c-360

Opublikowano

no to tak

zalety:

-zwrotny,

-mało pali.

-części do niego są w miarę tanie,

 

wady:

-brak wspomagania,

-mały udźwig oraz masa,

-brak jakiegokolwiek komfortu(ale i tak wole orać cały dzień 330 niż 360 :P )

Opublikowano

witam, w moim c330m skrzynia sprawuje się dobrze, w zime lekko pali tylko gorącą wodą przelać i odpala, fajny zwinny mały ciągnik. największy ciężar jaki nią rabowałem to była przyczepa od MAN'a z wysłodkami buraczanymi o masie 14ton, musiałem na stodołę wciągnąć bo MAN się nie mieścił pod dachem i ciapek dał rade, macie pojęcie? własnym oczom nie wierzyłem. a kilka razy nim targałem dwie przyczepy na których było 12 sztuk bel (mokrych) ale 6 tylko na asfalcie wsadziłem a tak to 5;p

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

największy ciężar jaki nią rabowałem to była przyczepa od MAN'a z wysłodkami buraczanymi o masie 14ton, musiałem na stodołę wciągnąć bo MAN się nie mieścił pod dachem i ciapek dał rade, macie pojęcie? własnym oczom nie wierzyłem.

Na stodołę wciągnąłeś przyczepę 14 ton ciapkiem - nie może być :blink: to rekord w księdze Guinessa masz zapewniony jak nic.

No do stodoły wciągnąć to już jest wyczyn, ale wjechać na stodołę. :P

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

sam nie wierzyłem, ale wiesz równo było i twardo, przyczepa na wysokich kołach, to ciapek sobie poradził, choc sprzęgłem "pachniało" no i nie obyło się bez trudności

Opublikowano

Na stodołę wciągnąłeś przyczepę 14 ton ciapkiem - nie może być :blink: to rekord w księdze Guinessa masz zapewniony jak nic.

No do stodoły wciągnąć to już jest wyczyn, ale wjechać na stodołę. :P

czepiasz się wyrażeń :P
Opublikowano

Witam. Ja osobiscie przez kilka lat wozilem sobie drewno opalowe zestawem ursus c 330+ d 47. Ładowalem przewaznie na przyczepe po 9m3 buka na skladzie przy lesie,czasem 10, gdzie 1m3 takiego drewna wazy nie mniej niz 800 kg.

 

Prosto przeliczyc 9x800=7200 kg na przyczepie i jakos ciapek nie zdychal na aswalcie na 6 biegu ,oczywiscie ze do gorek do 4 trzeba bylo schodzic ale radzil sobie dobrze.

Moj c 330 +d47 pelna pszenicy (no mala pryzma) na drodze nie ma zadnych problemow na 6 do lekkich wzniesien wylatuje,no wkoncu z czym mial by sie meczyc z 4tonami pszenicy na przyczepie :lol:

Opublikowano

Ja nie jestem szczęśliwym posiadaczem C-330, ale zapadł mi w pamięci z jazdy na kursie na prawo jazdy kat. T - już chyba ze 20 late temu to było. Ogólnie fajny traktorek, ale tak klaustrofobicznej kabiny chyba nie ma w żadnym innym traktorze (ta mała okrągła) - no może jeszcze C-360 z podobną kabiną. Ciężko się wgramolić i wygramolić ze środka - do małych to ja się nie zaliczam a kierownica tuż nad nogami. Czerwiec, żar leje się z nieba, a litry potu ze mnie :). Godzinę jazdy i tak trzeba odbębnić. Szyba tak blisko kierownicy, że ręce można poobijać - pewnie po kilku miesiącach bym się przyzwyczaił i byłoby ok :). Ciężkie sprzęgło, a siedzi się okrakiem na ciepłej skrzyni biegów - być może dlatego było tak gorąco. I o dziwo pomimo strasznego gorąca jakieś dziwne podmuchy powietrza od spodu, bo przecież w tej kabinie jest tyle dziur co w serze szwajcarskim.

Poza tym mały, zwrotny, dość cichy na małych obrotach.

Jeździłem na tej jeździe jeszcze małym MF-em bez kabiny i Zetorem. W Zetorze komfort bez porównania do C-330. Do MF-a trzeba się przyzwyczaić - zrywny i dużo szybszy do tyłu jak C-330.

Opublikowano (edytowane)

dokładnie mówicie że o ciągnik trzeba dbać np c zadbana c 330 z 80r pociągnie 2 przyczepy zboża a niezadbana c 330 z 90r już nie to widać różnice

Edytowane przez MAT912

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PioTroK
      Witam. Podjąłem się zmiany opon wraz z felgami w moim C-330 ze względu na zamontowanego tura.
      Zakupiłem na portalu aukcyjnym zestaw opon wraz z felgami 10.75-15.3 i wszystko ładnie pasuje ale mam jeden mały problem.
      Mianowicie krawędź wewnętrzna felgi przy skręcie będzie ocierać o wystający materiał w półosi osi przedniej. Dodam, że mam przód twardy okrągły..
       
      myślałem nad zastosowaniem dystansów lecz nie znalazłem gotowych dystansów, które posiadałyby zatoczenie na felgę aby koła nie opierały się na śrubach..
      lub nad przyszlifowaniem krawędzi półosi przedniej, bo tam spokojnie jest te 5cm materiału który uważam ze jest zbędny.
      moze Wy macie jakieś pomysły. 
    • Przez RolnikAgroKujawski
      Cześć ludzie. Mam pytanko. Jak myślicie co to może być za kierownica. Ursus c330 1974. Po założeniu kapsla od Zetora, bo mam 2 ramienna Zetora w c360 z turem, wygląda trochę jak z Zetora. A i kierownica jest płaska. Być może dziadek ją kiedyś wymieniał 



         

    • Przez igor730
      Witam . Proszę o poradę. C330M. Posiadam rozdzielacz oryginalny podłączony w sposób jak na zdjęciu. 
      Teraz podłączyłem do oryginalnego rozdzielacza dodatkowy rozdzielacz dwusekcyjny z jedna sekcja plywajacateraz ona jest zaślepiona. Odłączyłem rurkę która tworzyła bypass między góra a bokiem rozdzielacza i do górnego króćca podłączyłem przewod do rozdzielacza zewnętrznego gniazdo P a od bocznego króćca z rozdzielacza oryginalnego do nowego rozdzielacza do gniazda T. Generalnie takie połączenie przewija się w internecie. 
      Rozdzielacz zewnętrzny potrzebuje do sterowania ładowaczem z siłownikiem z dwoma przewodami. 
      Problem jest następujący już na samym początku otóż z oryginalnego rozdzielacza mogę podnieść tuza ale nie jestem w stanie go opuścić. Dając wajchę w dół słuchać że pompa pracuje mocno ale tuz nie opuszcza się. 
      W czym jest problem. Wydaje się że olej jest blokowany i nie może wrócić do skrzyni z tuza



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v