Skocz do zawartości

Mtz80 nie dogrzany silnik


gelo707

Rekomendowane odpowiedzi

PANOWIE MIALEM TEN SAM KŁOPOT NIE WIEM DOKŁADNIE CO TO MOŻE BYĆ ALE PO ZAMONTOWANIU TURBINY KŁOPOT SIĘ SKOŃCZYŁ , ZNAJOMY POWIEDZIAŁ ,ZE W BLOKU SILNIKA JEST DUŻO OTWORÓW PRZEZ KTÓRE PRZEPŁYWA WODA , REMONTOWAŁ NIE JEDEN SILNIK MTZ-TA I NIE KTÓRE MIAŁY ZAŚLEPIONE OTWORY A NIEKTÓRE NIE MOŻE WAM TO POMOŻE .

 

Pkt. 1.13 i 1.22 wg. taryfikatora kar +2 punkty ostrzeżeń

Edytowane przez MAT912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak patrze na te obudowy i termostaty to one sa tak zrobione ze nawet przy zamknietym termostacie przelatuje plyn. i tak sobie mysle by wyrzucic termostat, zaslepic to cienkie wyjscie z boku obudowy termostatu i na wezu ktory idzie do chlodnicy zamontowac obudowe wraz z termoststem od ursusa 60-tki, co otym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasowanie termostatu w obudowie nie ma większego znaczenie. Każdy termostat przepuszcza płyn ale jest on dławiony nie może być tak że termostat trzyma szczelnie. W obudowie termostatu są dwie prostokątne dziury przez które płyn jest przepuszczany dalej moim zdanie tu będzie problem gdyż być może są one za duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasowanie termostatu w obudowie nie ma większego znaczenie. Każdy termostat przepuszcza płyn ale jest on dławiony nie może być tak że termostat trzyma szczelnie. W obudowie termostatu są dwie prostokątne dziury przez które płyn jest przepuszczany dalej moim zdanie tu będzie problem gdyż być może są one za duże.

no wlasnie dlatego mysle o obudowie od 60-tki by termostat zamknal szczelnie bo tak jak piszesz mtz ma to tak rozwiazane ze nigdy nie jest szczelnie zamkniete

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda. Często jest otworek lub wycięcie w talerzyku zamykającym. A to temu że gdy termostat jest przykręcony z boku bloku silnika lub głowica i gdy jest zamknięty nie omywa go płyn jaki krąży w małym obiegu. Dla tego jest otworek który w wystarczającym stopniu pozwala do niego dotrzeć rozgrzewającemu się płynowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda. Często jest otworek lub wycięcie w talerzyku zamykającym. A to temu że gdy termostat jest przykręcony z boku bloku silnika lub głowica i gdy jest zamknięty nie omywa go płyn jaki krąży w małym obiegu. Dla tego jest otworek który w wystarczającym stopniu pozwala do niego dotrzeć rozgrzewającemu się płynowi.

do tego zeby omywal go plyn krazacy w malym obiegu sa wlasnie trzy przewody przy termostacie, jednym plyn wlatuje i jesli jest zamkniety termostat omywa go i wraca do bloku a jesli jest otwarty leci przez chlodnice, jesli miala by byc do tego mala dziurka to jesli silnik bylby gwaltownie obciazony to termostat nie zdazylby sie otworzyc przed przegrzaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek pooglądaj sobie kilka

https://www.google.p...adnik;1600;1200

Doszkol się żebyś bzdur nie opowiadał publicznie bo z tego co piszesz to wynika że nie masz o tym zielonego pojęcia.

Otworki są czy ci się to podoba czy nie i jakoś wszystko się otwiera. Pomaga też odpowietrzyć układ przy zalewaniu.

Edytowane przez seweryn20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez franczez
      Witam,
      czy ktos posiada serwisowke do Belarus 920.2? Chodzi mi o kolejnosc i moment dokrecania glowicy.
    • Gość christoff13
      Przez Gość christoff13
      Kupiłem jakiś czas temu MTZ 82 z 89r. Ma trochę rozmontowany układ blokady hydraulicznej mechanizmu różnicowego. Mianowicie: brak wajchy do załączania i linki, a także zaślepiony jest koniec rurki, która wychodzi z tego mechanizmu i idzie pod blokiem silnika (koniec rurki to okolice końca bloku silnika/początek sprzęgła). Nie wiem gdzie należy podłączyć tę rurkę. Reszta tego układu (tzn. ta część z przodu maski wygląda w porządku). Czy ktoś mógłby opisać/zrobić zdjęcia, jak wygląda podłączenie elementów które opisałem?
    • Przez Mkkr
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie pompy hydraulicznej do koparki białorus. pompa przestała podawać olej . Po rozebraniu wszystkie elementy gumowe do wywalenia. czy idzie jeszcze kupic jakis zestaw naprawczy ?? W internecie brak zestawów naprawczch..  Pompa jest to ta duża od strony skrzyni . Da się jeszcze coś z tym zrobić czy szukac pompy ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v