Skocz do zawartości

C-360 wydobywanie się pary z pod korka wlewu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam co może być przyczyną wydobywania się pary [dymu] z pod korka wlewu oleju i spod koła pasowego .

Silnik świeżo po remoncie . Po założeniu koła zamachowego można było kręcić wałem rękami.

Po zgaszeniu ciągnika łapką opierając o docisk można było pokręcić wałem lekko .

Z góry wielkie dzięki.

Edytowane przez Damianzb
Opublikowano

COś musi być ostro nie tak skoro wogóle nie trzyma kompresji jak pisze autor wał sie obraca prawie bez oporów to coś jest ostro pojechane nie tak Może uszczelki pod głowice nie dałeś? u nas był wlaśnie taki przypadek że mechanicy złożyli bez uszczelki Nyskę i nie chciał odpalić.

Opublikowano

W sumie jak on tak daje dymem z odmy (korek wlewu oleju) a przy tym z simeringa koła pasowego to przedmuch jest konkretny, że odma nie wyrabia co podejrzewam w zarżniętym silniku tak nie daje, Ten silnik to w ogóle zapala?

Opublikowano

Ciągnik był docierany przez pół godziny na wolnych obrotach i przejechane 4km na pusto.

Zrobione był szlif wału korbowodowe 4 a główne 3 szlif , pierścienie były wymienione . Panewki dobierał ten co robił szlif. Nie zostały wymienione tuleje.W oleju nie ma ropy.Silnik bez problemu pali.

Opublikowano

nieszczelnośc któregoś cylindra popękały pierścienie przy zakładaniu lub jeszcze się nie ułozyły na starych tulejach(jaki był ich stan?) inna możliwość to uszczelka pod głowicą ale wtedy to nierowna praca

Opublikowano (edytowane)

Ciągnik był docierany przez pół godziny na wolnych obrotach i przejechane 4km na pusto.

Zrobione był szlif wału korbowodowe 4 a główne 3 szlif , pierścienie były wymienione . Panewki dobierał ten co robił szlif. Nie zostały wymienione tuleje.W oleju nie ma ropy.Silnik bez problemu pali.

moim zdaniem grzeje na panewce ....albo pierścienie oporowe wału zbyt ciasno założone co po jakimś czasie może się dotrze...na twoim miejscu odkręcił bym miskę olejową i zaglądnął... pierścienie też mogły popękać jak pisze kolega wyżej.

Edytowane przez kozulek2
Opublikowano

koleka kozulek2 dobrze mówi coś dół jest raczej nie tak i się grzeje mocno na początek pod miske zobacz. Popękane pierścienie to przedmuch a nie para. Para leci raczej przez to że jest teraz zimno a silnik się mocno grzeje i ciepło wychodzi w postaci pary korkiem... On możliwe że się sam dotrze ale musisz to sprawdzić

Opublikowano (edytowane)

Myślę, ze poprzez słowo para rozumiesz stan skupienia wody więc skąd jej taka ilość...Jeśli się

tak grzeje z powodu tarcia wału i panewek to marnie to widzę...

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Ciągnik był docierany przez pół godziny na wolnych obrotach i przejechane 4km na pusto.

Zrobione był szlif wału korbowodowe 4 a główne 3 szlif , pierścienie były wymienione . Panewki dobierał ten co robił szlif. Nie zostały wymienione tuleje.W oleju nie ma ropy.Silnik bez problemu pali.

może nie jestem mega znawcą-mechanikiem ale jak sie wymienia pierścienie to powinno sie założyć nowe tuleje bądź stare przeszlifować (a wtedy i tłoki też wymienić)

Opublikowano

jakby coś było nie tak z panewkami czy półksiezycami tzn ze by sie zacierały to by w wałem nie ruszył gołą ręką jedyny no moze nie jedymy ale najprawdopodobnije to któryś gar jest nie szczelny popękały pierścienie dwa woda ci nie ubywa z chłodnicy?? moze uszczelka?? albo pęknięta tulej? nie koniecznie tulej?? nie zamroziłes go ostatnio??

Opublikowano

może nie jestem mega znawcą-mechanikiem ale jak sie wymienia pierścienie to powinno sie założyć nowe tuleje bądź stare przeszlifować (a wtedy i tłoki też wymienić)

 

Kolego podzielam Twoją opinię. Pracowałem jako mechanik co prawda przy samochodach i takie "efekty" miały miejsce gdy się wymieniało same pierścienie. Silnik oczywiście pracował, dało się jeździć normalnie, tylko więcej palił.

Na miejscu kolegi oddałbym tuleje do roztoczenia na nadwymiar i indywidualne dopasowanie tłoków do każdej z nich. Sam mam tak zrobione i jestem zadowolony.

Opublikowano

Weź odkręć i zdejmij te dwie blaszane pokrywy popychaczy co masz z prawej strony silnika i odpal go i zobaczysz z którego gara dmucha , pewnie licho dokręciłeś głowicę i ci uszczelkę dmuchneło B)

Opublikowano

Jak wymieniłeś same pierścienie to nie ma się co dziwić. Zanim dopasują się do zużytej tulei to minie kupa czasu. Szkoda było roboty a mozliwe że nie przejdzie mu nigdy, dopiero po porządnym remoncie. Na razie daj mu troche czasu. Nie ma po prostu szczelności na cylindrach i ucieka dosć sporo pod tłoki. Jezdzić.

Opublikowano (edytowane)

Przepracuje ze 20 mtg i będzie ok a nie tak jak napisałeś 30min i 4km to zdecydowanie za mało i powinien docierać się nie na wolnych obrotach tylko min 1200 .Dotrze się wszystko i na pewno problem minie. Tak jak napisał seweryn20 nic wiec nie kombinuj.

Edytowane przez TomiZO56
Opublikowano

Witam przyczyna problemu było wcięcie się pod wał na pierwszym korbowodzie brudu , panewka grzała się.Silnik na wolnych obrotach miał ciśnienie 6 atmosfer.Wymieniłem panewkę i jak na razie chodzi i nie grzeje się. Pamiętać o dobrym umyciu wału po szlifie.Dzięki za pomoc.

Opublikowano

to masz szczęście że nie zlekceważyłeś objawów i naprawiłeś błąd w porę,dym spod koła pasowego wskazywał na tego typu problem ...nigdy nie spotkałem się aby z powodu przedmuchu odma nie dała rady i dym walił przez uszczelniacz koła.

Opublikowano

Witam.Ja mam ten sam problem tylko że silnik przeszedł generalny remont 5 lat temu i teraz nagle rano po odpaleniu zaczela leciec para z korka oleju i ze spodu silnika w miejcu laczenia silnika ze sprzegłem. Silnik nie byl przegrzany, olej i woda jest w normie, kontrolka od smarowania dzialala prawidłowo. Dodam ze ciagnik nie byl mocno ekspleatowany i jak juz to opryskiwacz, siewka ,itp. Mechanik od razu stwierdzil remont silnika. Moze mi ktos podpowie w czym problem bo kolejny remont silnika mnie do bija.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v