Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie do znawców aut ze stajni VW.

 

Zamierzam kupić Passata B5 lub Golfa IV rozważam dwa silniki 1.8T (150KM) albo 2.3 VR5 (150) auto miałoby być zagazowane. Który silnik wegług Was lepszy i oszczędniejszy ? za 2.3 VR5 przemawia fakt, że posiada rozrząd na łańcuszku ale poza tym nic zabardzo o nim nie wiem. Na temat 1.8T słyszałem bardzo dobre opinie ale trochę obawiam się sprężarki. Co będzie lepszym wyborem ? Jakie są typowe awarie tych dwóch silników ?

Opublikowano

kolega ma 1,8 w audi tt tyle że 180 koni to 16-18 gazu łyka bez problemu także jeśli hys sie spalaniem kierował to ten na turbie raczej więcej będzie palił. Musisz gdzies się dowiedzieć jak z awaryjnością silnika 2,3 v5. VW z tym silnikiem są dosyć tanie

Opublikowano

Pytanie do znawców aut ze stajni VW.

 

za 2.3 VR5 przemawia fakt, że posiada rozrząd na łańcuszku ale poza tym nic zabardzo o nim nie wiem. Na temat 1.8T słyszałem bardzo dobre opinie ale trochę obawiam się sprężarki. Co będzie lepszym wyborem ?

 

Tylko jak przyjdzie wymienić rozrząd na łańcuszku to koszty masz bardzo duże. Jeżeli ktoś nie wymieniał oleju na czas to żywotność łańcuszka znacznie spadła.

 

Kolego Farmtrac685DT wcale niekoniecznie będzie więcej palił. Na obrotach biegu jałowego 2,3 spali więcej - większa pojemność i liczba cylindrów. Silnik z turbiną jest jednostką sprawniejszą. Przy masie Passsata uważam, że 1,8T będzie lepszym wyborem.

Z doświadczenia kolegów z forum Astry Coupe silniki 2.0T 200 KM potrafią spalić mniej niż 1,6 101KM. Słabszy silnik musisz bardziej "piłować". ;) Turbina przy gazowaniu w niczym nie przeszkodzi. o ile założy dobrą sekwencję dobry gazownik i odpowiednio dostroi ją do Twojego silnika.

Opublikowano

zdecydowanie polecam 1.8T jednostka bardzo malo awaryjna ,udana ,spalanie na dobrym poziomie

turbo swoje robi a co do 2,3 v5 to jednostka strasznie nie udana awaryjna wiec jej nie polecam

Opublikowano

Skoro jest to jednostka VR czyli widlasto rzędowa, ma bardzo wąsko rozchylone cylindry (kąt chyba 15st.) przykryte jedna głowicą - nie musze dodawać ze bardzo skomplikowana. A jeśli ma być lpg to glowice im prostsze tym lepsze bo po parudziesięciu tysiaczkach trzeba bezie coś przy niej dłubnąć - nawet przy najlepszej sekwencji.

Opublikowano

to juz jest nowa generacja silnikow VR i nie trapia ich tak duze problemy jak starych VR6 2.8 i 2.9 l.

wiadomo, glowica jest bardziej zlozona niz w silniku rzedowym, ale nie slyszalem zbytnio niepochlebnych opinii na temat awaryjnosci.

 

sam marze o samochodzie z takim silnikiem, fakt nie bede go gazowal ;) .

Opublikowano

no i nie wiem jak to jest właśnie z tym VR5 jedni piszą, że dobra jednostka inni, że same awarie a ta właśnie bardziej do mnie przemawia hmm nie wiem co robić :P

Opublikowano

moim zdaniem 1,8 będzie lepszym wyborem. ciekawe też jaki egzemplarz trafisz. turbo w 1,8 nie ma zmiennej geometrii z tego co mi się kojarzy więc to plus.

Opublikowano

kolego zastanow sie nad sielnieczkiem 2.8 kolega mial takowego zagazowanego sprzedal za 12tys chyba spalal mu jakies mowil ze w trasie sie dalo zejsc na 12-13l gazu wiec hcyba nie duzo no i mila bys te 200 kucy pod maska

Opublikowano

A najlepiej takiego 2.8 bez gazu :D -ja mam i można nim jeździć ekonomicznie (oczywiście jak na taki silnik )-jeżdżąc delikatnie można nim zejść do 8,5 l/100 km (A6 C4 quattro) no a jak niedelikatnie to pewnie dwa razy tyle :D .

Opublikowano

sam gaz do turbo to nijak sie ma - wiec ani nie pomaga ani nie szkodzi heh to tak jakbyś zapytał czy na ból zęba ma wpływ ból d..y :)

Powiem tak wszystkim niedowiarkom i tym co powtarzają to co słyszeli a nie to co przeżyli. Lat temu ze 3 może cztery uzytkowałem mercedesa CLK W208 z silnikiem 2,3 doładowanym spreżarką mechaniczną czyli kompressorem. Rok pojeździłem na benzynie i padł pomysł zagazowania. Czesc mowiła że sie nie da czesc że sie rozleci głowica czesc ze beda wolne obroty pływac itd itp. Z racji tego ze studiowalem w warszawie a mieszkam pod czestochowa stwierdziłem ze warto zaryzykowac - bo ciecie kosztów znaczne jezdzac na gazie. No i stalo sie zainwestowałem w instalacje Landi-Renzo OMEGAS dokupiłem sobie tylko wtryskiwacze KEIHIN i lepszy parownik (do mocy powyżej 200 KM). I co??? I nic wszystko działało jak należy ani jedniutkiej awarii. Fakt po przerobieniu z 2 dni stroiliśmy ja z kolega z warsztatu przerabiajacego. <apa wtrysku byla ustawiona tak zeby pali l ile chciał w mieście a malo w trasie przy predkościach 140-160 km/h (ach gierkówka wtedy nie by la jedna wieka zwęzką...:)) no i auto paliło średnio 12,5-13,5 litra gazowni gdzie normalnie wczesniej ok 9,5 -10,5 litra benzyny. NAkrecilem nim po zgazowaniu 65tkm i sprzedałem wiem ze bezawaryjnie jezdzi do dziś.:) Aha wymieniłem go na nowszy model W209 270cdi i... i d*pa to juz nei było to duzo gorzej wykonany delikatniejszy i słabiej jezdził... Tez już go pożegnałem. Hehe taka moja historia o doładowanych silnikach na gaz:)

Opublikowano

hmm sam już nie wiem co zrobić a co jeszcze za autka byście polecili moc od 150KM koniecznie z LPG (spalanie po mieście tak do 18 litrów nie więcej raczej :P ) i w cenie do 14k ?

Opublikowano (edytowane)

co dokladnie wplywa na jej awaryjnosc?

 

jest to jednostka strasznie skomplikowana i tak jak juz wczesniej ktos pisal takie polaczenie "V" z "R"

i niestety bardzo czula na jakosc paliwa ( na 95 nie radze jechac) a wiadomo jaka jest ta jakosc u nas a jeszcze chcesz zagazowanego wiec mysle ze nie bardzo ta jednostka bedzie to znosila

sa 2 rodzaje tych jednostek 10v 150 KM (2 zawory na garnuszek) i 20 v (4 zaworki) 170KM w porownaniu do 1,8T w ktorym seryjnie masz 150KM 4 zawory i turbine z ktorych to mozna jeszcze wykrzesac moc do 200KM jak bys sie chcial w chipa bawic :) a po za tym lepszy dostep do czesci w wypadku 1,8 i napewno tansze rozrzad na pasku( tansza wymiana) niz w 2,3 gdzie jak ktos nie zmienial regularnie oleju to tez trzeba bedzie wymienic

 

p.s nie ufam silnikom z niesymetrycznym rozmieszczeniem cylindrow wiaze sie to z przeciazeniami ktore wystepuja

Edytowane przez Uziu92
Opublikowano

akurat o tym paliwie to kompletna bzdura, jakosc a liczba oktanowa nie ma ze soba zadnego powiazania.

 

nie wiem dla mnie dziek vr5 powala i to wystarczy :D :D , koledzy smigaja autami z tymi silnikami i nikt jeszcze nie mial akuku.

robta co chceta i kupujta co wam sie podoba :D .

Opublikowano (edytowane)

jest to jednostka strasznie skomplikowana i tak jak juz wczesniej ktos pisal takie polaczenie "V" z "R"

i niestety bardzo czula na jakosc paliwa ( na 95 nie radze jechac) a wiadomo jaka jest ta jakosc u nas a jeszcze chcesz zagazowanego wiec mysle ze nie bardzo ta jednostka bedzie to znosila

sa 2 rodzaje tych jednostek 10v 150 KM (2 zawory na garnuszek) i 20 v (4 zaworki) 170KM w porownaniu do 1,8T w ktorym seryjnie masz 150KM 4 zawory i turbine z ktorych to mozna jeszcze wykrzesac moc do 200KM jak bys sie chcial w chipa bawic :) a po za tym lepszy dostep do czesci w wypadku 1,8 i napewno tansze rozrzad na pasku( tansza wymiana) niz w 2,3 gdzie jak ktos nie zmienial regularnie oleju to tez trzeba bedzie wymienic

 

p.s nie ufam silnikom z niesymetrycznym rozmieszczeniem cylindrow wiaze sie to z przeciazeniami ktore wystepuja

Kolego 1.8 i 1.8t są to jednostki 20-o zaworowe czyli 5 zaworów na cylinder (tak dla ścisłości). Kumpel ma 1.8t w a3 miało 150km teraz chyba 170-175KM jakoś tak. Po modzie spalanie wzrosło i teraz ciężko jest mu zejść poniżej 10l a przedtem udawało mu się zejść nawet do ok. 7,5l/100km (do tej pory nie wie jak mu się to udało :D ). Ma go 2 lata (a może i troszkę dłużej) od razu poszedł w LPG. Ostatnio po odzie mierzyliśmy przyspieszemnie na zamkniętym odcinku drogi i do oznaczonego punktu miał 210km/ha (pb) i 215 (LPG)- pomiar powtarzany kilkukrotnie zawsze na korzyść LPG :P .

Edytowane przez kokoman0
Opublikowano

Zgodze się z kolegą @kokoman0 - wszystko zależy od mapy wtrysku, można dostroic tak że bedzie lepiej latal na lpg - żaden problem, ale bedze to okupował większym spalaniem. W myśl zasady - chcesz mieć cieplo w domu?? - dokładasz do pieca :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v