Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Od pewnego czasu na stronie John Deeraistnieje możliwość dokupienia części dodatkowych, w które nie wyposażyliśmy swojego ciągnika w momencie zakupu.

 

Czy ktoś z Was korzystał z tej opcji?

Dużo wyższe ceny są niż w przypadku zamawiania ich pierwotnie podczas zakupu ciągnika?

 

Zastanawiam się nad dołożeniem przedniego oświetlenia dodatkowego; cena zakupu to koszt samych lamp + przekaźnik (czyli przycisk?)+ okablowanie + robocizna i sięgnie prawie 1000 złotych. Zakładał może już ktoś te lampy na własną rękę?

Opublikowano

kolego nie szkoda Ci wydać 1000 zł na halogeny, może lepiej sam się za to weź kup lampy jakie cię interesują, przekaźnik jeden na 2 lampy czyli komplet, włącznik i bezpiecznik, kabel kupić na metry - myślę że więcej jak 300 zł Cię nie wyniesie a będzie świecić tak samo jak orginalne.

Opublikowano

Jędruś --> To nie takie proste. Ja chciałem fabrycznie dołożyć po 2 lampy na przód i tył i nie było takiej możliwości, to po zakupię zapytałem się w serwisie czy jak bym kupił u nich dodatkowe lampy i zapłacił ile by chcieli za założenie to się bali że to nie taka prosta sprawa czyli przykręcić lampy i rozdwoić kabelki. Gadali że komputer i okablowanie jest policzone na takie i takie napięcie i sie tego nie podejmą bo jak się ciągnik zapali to nie chca mieć kłopotów.

Koledze dołożyli 4 lampy na dachu i dwie na błotnikach w innej firmie ale zdejmowali dach i nowe wiązki kładli oraz grzebali w komputerze. Dwóch gości z serwisu siedziało nad tym dwa dni żeby podpiąć 6lamp.

 

Ja będę doposażał w lampy i kupuję profesjonalną kamerę z ekranem bo te gówniane kamerki za 250zł z allegro to się na tydzień roboty nadają.

Opublikowano

Hmm-ja mam taką prostą wersję 5020 ale u mnie w tych miejscach gdzie można zamontować dodatkowe oświetlenie są położone wszelkie kabelki-wystarczy podłączyć lampę i wetknąć przekaźnik i bezpiecznik w odpowiednie miejsce-bez ingerowania,rozdwajania kabelków.

Opublikowano

Ja dokładałem przednie lampy boczne. Ceny niestety nieznam ale wiem,że fabrycznie montowane lapmy są o wiele tańsze.

Opublikowano

Wiecie co Panowie, wypowiedź Marekgizo mnie przeraziła i nie chodzi mi oto że źle mówisz bo skoro to przerabiałeś to na pewno masz rację ale szok że te ciągniki tak pokombinowali, że głupich halogenów nie można dopiąć tak po prostu. A może położyć nowa wiązkę od akumulatora bezpośrednio tak żeby nie podpinac się pod inne istniejące już przewody, komputer też to wykryje?

Opublikowano

i co, będę otwierał maskę żeby włączyć światła robocze? :D

 

@kalus77

jeżeli możesz, to napisz co tak naprawdę trzeba zrobić, żeby je podpiąć.

Czy Twój JD był jakoś przygotowany - gotowa wiązka, miejsce do zamocowania? Co było w komplecie, gdy kupiłeś te lampy? Czy można to podpiąć na własną rękę?

Opublikowano

jędruś --> ja nie przerabiałem tego tylko mój kolega. Dokładał po 6lamp do 6530 i 6930. I naprawdę kupa roboty była przy tym, łącznie ze zdejmowaniem dachu.

 

Sam się pytałem o lampy z doposażania w dwóch serwisach i sprzedać mogą ale nie chcą tego montować.

JD strasznie się za te lampy ceni i chce po 500zł za sztukę, także nie wiem czy już nie lepiej kupić jakieś inne np xenonowe albo ledowe.

Za głupią kamerę + ekran chcą jak dobrze pamiętam 6000-7000zł.

 

Gdzie profi sprzęt można kupić za 2000-2500zł. Bo ekrany za 400zł czy kamerki 100-250zł to tragiczny obraz mają i kamerka siada po tygodniu.

Opublikowano

Kolego es8, no gdzie pod maskę?! W ,,normalnych" ciągnikach kładziesz wiązkę od akumulatora do podsufitki w ciągniku i wtedy masz niezależne zasilanie w kabinie i dopiero w kabinie w konsoli montujesz włącznik, przekażnik i kable do lamp :lol:

Opublikowano

@es8 wszystkim zajmowała się firma małolepszy więc niestety nie wiem jak wymieniali powiedziałem jakie chce oświetlenie i takie mi zrobili.

 

@marekgizio masz na oku jakąś kamerke? cena nie gra roli. Bo mam już wyświetlacz a raczej notebook'a asus Eee Pc 1001 PXD (10.1) zamontowanego w kabinie ale kamery szukam. Na QQ zrobiłem tak ekspresowo połączenie z JVC everio HD (za 1750) ale srałem w gacie, że spadnie ;) Sterowanie miałem na pilota i mogłem powiększać zoom'em jak i oddalać obraz.

Opublikowano

Mam na oku firmę która zajmuje się montażem monitoringu. Nazwy sprzętu niestety nie pamiętam ale koszt to ok 2500zł ekran + kamera. dopłata do drugiej kamery to 1000zł.

Z moich doświadczeń kamery cofania za 250zł się nie nadaja (przynajmniej mi padła po tygodniu).

Jak kupię do powiem dokładnie co i jak ale z tego co do tej pory zauważyłem to kamera musi mieć porządne uszczelnienie na wyjściu kabla, szybka przed kamerą musi być ze szkła a nie z plastiku(bo plastik po 30min zalepia sie kurzem), solidne mocowanie kamery żeby sama nie opadała, no i obudowa z metalu a nie z plastiku. Także takie zestawy z allegro sie nie nadają.

Z tego co widziałem taki zestaw profesjonalny i taką kamerkę za 250zł to na tej taniej to raptem coś tam widać a na tej porządnej wszystkie detale w wysokiej rozdzielczości i ładnych kolorach.

Opublikowano

Wiązki i kabelki są gdy producent maksymalnie przewidział powiedzmy po 2 pary z przodu np. Jest jedna więc drugą bez problemu można dołożyć. Jeśli chcemy 3 to już kabelków nie starczy. W naszpikowanych elektroniką ciągnikach faktycznie może być problem z wpinaniem się do instalacji. Ale połączenie bezpośrednio z akumulatora wykona kazdy średnio rozgarnięty elektryk. I żaden komputer tego nie wykryje. Maski też otwierac nie trzeba bo przełacznik w kabinie wystarczy.

Opublikowano

Dowiedziałem się, że w ciągnikach wersji STD (to chyba classic i comfort?) konieczne jest ściąganie dachu i instalowanie nowych wiązek.

No i koszt jest niemały, ale nie znajduję lepszego rozwiązania niż płacenie jak za zboże za te lampy, a tworzenie instalacji podłączonej do akumulatora nie wchodzi w grę. Założę dodatkową parę przednich lamp dachowych, założenie tych montowanych na kierunki to podobno drobnostka, ale to może w przyszłości.

Opublikowano

es8 --> mówiłem o tym że trzeba ściągać dach. Co do tych na dachu z przodu to raczej dodatkowe są średnio potrzebne bo i tak masz 6lamp na przodzie, pomyśl raczej o tyle, bo tam są tylko dwie i raczej podczas pracy ważniejsze jest to co się dzieje z tyłu niż z przodu. A te nad kierunkami to działają zamiennie z tymi w masce więc ich montaż jak masz ciężarki walizkowe jest bez sensu.

Ja mam balasty na tuz i przednie światła zasłonięte więc używam tych nad kierunkami ale nie świecą lepiej niż te na masce.

Także jeśli już to zacząć od tylnych na dachu.

Opublikowano

Nie chciałem tych tylnych na dachu, bo mi chodzi o pracę z agregatem i siewnikiem, przejazdy z rozrzutnikiem. Zresztą co chcesz zobaczyć z tyłu w nocy, skoro w dzień niewiele widać, a przecież maszyny w nocy nie ustawiam, tylko ewentualnie dokańczam pole, jeżeli wiem że np. następnego dnia będzie deszcz.

Gdy kończę siać i robię to jeszcze godzinę po zachodzie, to zdarza mi się robić omijaki. Myślę że dodatkowe oświetlenie w tym pomoże, ale zobaczymy. Na pewno napiszę w przyszłym roku jak to się sprawdziło.

Opublikowano (edytowane)

W moim 6230comfort (na dachu 2przód, 2 tył i 2drogowe na pasie kabiny) też będę próbował dołożyć oświetlenie na tył, bo często robię coś w nocy. A kabinie po wyjęciu plastiku z włącznikami mam dwie "niewykorzystane" złączki najprawdopodobniej jedna od wom'u, a druga od halogenów na tylnich błotnikach. Czy potrzebny będzie dodatkowy przekaźnik lub coś innego okaże się niedługo :) Czyli będę zakładał coś mniej więcej takiego

128570_9065_rear_hid.jpg

 

Edit: A jednak nie jest tak różowo, trzeba dołożyć kable.

Edytowane przez kuuudlaty
Opublikowano

Witam... Czy mógłby ktoś mi pomóc w znalezieniu reflektorów do John Deere 5080m chcę zamontować jeszcze oprócz oryginalnych dodatkowe. Najlepiej o takim samym kształcie a bardzo ciężko jest takie znależć. Pytałem w serwisie to dostałem cenę szokującą bo 300 złotych za sztukę, a może uda mi się znależć nie oryginalne a trochę tańsze. Proszę o pomoc. Dodaję zdjęcie reflektorów....

post-59896-0-27961700-1362851946.jpg

Gość Zetek5340
Opublikowano

Ale jak masza orginał to i właczniki i bezpiecznik w komplecie a gdzie o nie pytałeś w rol bracie po 100zł takie podobne ale nie orginalne

Opublikowano

Włacznik dostaniesz jak kupisz cały zestaw z wiazką i innymi pierdołami. Koszt nie mały i musisz kabinę rozbierać bo tam przewodów do dodatkowych halogenów nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v