Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Mam problem z ustawieniem początku tłoczenia.

Fachowiec od Pomp i wtryskow zalecil mi ze jezeli nie idzie wyregulowac na standardowym sprzegle. To zamontowac zmodyfikowane (wypilowany ten szeroki ząbek od strony pompy)

Po próbach przyspieszenia zapłonu...

(byl mocno za pózny a pompa juz na silnik maksymalnie)

Wymiana na zmodyfikowane kółko/sprzęgło/tulejke jak zwał tak zwał

Jeden ząbek w lewo opoznilo jeszcze bardziej. Zmiana jeden zabek w prawo (od bazowego ustawienia)

 Regulacjii pochylenia pompy nie wystarczylo, aby sie wstrzelic w znaki.

 

Co teraz można zrobic? Wymiana kół rozrzadu jak i napedu pompy? Moze ktos mial podobmy przypadek?

 

Opublikowano

Może być tak że masz przestawiony na rozrządu,dobrze rozebrać rozrząd,ustawić znaki na nowo dlatego może brakuje ci fasolki żeby ustawić.Ktoś grzebałeś przy rozrządzie? Lub międzyzębny nie spodowałby że nie możesz ustawić w tolerancji na 23 stopnie byś się zmieścił.Dużo ci brakuje? tak na oko ile stopni?

Opublikowano (edytowane)

Koledzy a czy zbyt wczesny zapłon może być przyczyną stukowej pracy silnika? Silnik mi tak dziwnie pracuje jak by wszystkie gary klepały a nie sobie ładnie pyrkały 😂😂myśle że wiecie o co chodzi. A jak dotykam ręką dekli zaworowych zwłaszcza 2 i 4 to takie drgania są na nich jak by delikatnie jakaś fala uderzeniowa😃. Właśnie nie pyrka sobie ładnie ten silnik pyr  pyr pyr tylko taka praca bardziej stukowa. Dołączam film może coś słychać. A zapło  mam troche jak by za wczesny. Ostatnio ustawiałem zawory i zauważyłem że wtrysk jest przed kreskà nabitą na kole. 

 
https://youtu.be/ODoPXlYgqjg

Edytowane przez bernijol
Opublikowano (edytowane)

Nie myl zapłon z początkiem wtrysku,bo szczerze mówiąc w dieslu nie ma zapłonu tylko na rozrządzie ustawia się kąt wtrysku,potocznie się mówi na  to zapłon,a początek tłoczenia to początek.Ustaw początek wtrysku między kreski na kole zamachowym,skoro widzisz że źle jest to czemu nie poprawisz i nie sprawdzisz jak pracuje na prawidłowo ustawionym?. Jeśli jest przed kreskami to pompa w lewo opóźniamy,w prawo w stronę silnika przyśpieszamy.Jak poprawa będzie znikoma zwalaj przód i patrz koła, ale ja stawiam że na rozrządzie jest przestawiony upewnij się z początkiem wtrysku bo zaczyna się od najprostszych rzeczy.

Edytowane przez Adi96
Opublikowano
1 godzinę temu, asharot napisał:

Tłok wali o zawory, sprawdź ustawienia 

Może być taka opcja bo w sumie po remącie nie było tego stuku slychać. Ale na 2 i chyba 4 tłoku brat jak skręcał ustawił (nie wiem jakim cudem) duży luz zaworowy. I wtedy nie klepało tak. Jak ja wyregulowałem zgodnie z instrukcją to zaczeło klepać. Podejrzewam że zawór chodzi niżej bo jesg mniejszy luz po regulacji i dotyka tłoka. Przed remątem zawory w starych głowicach siedzieli już mocno wpuszczone i dlatego nie stukały o tłok. 😯. Druga sprawa to że zapłon mam jakoś w dziwnym punkcie. Mianowicie paliwo na pierwszy tłok idzie dopiero jak kreska gmp zgrywa się z kreską na bloku. A powinno chyba wcześniej jak te dwie kreski pomiędzy ta na bloku najdzie prawda? To tak jak by był strasznie późno ale co najlepsze pompa już na max pochylona na silnik😯. Co robić?

11 minut temu, Adi96 napisał:

Nie myl zapłon z początkiem wtrysku,bo szczerze mówiąc w dieslu nie ma zapłonu tylko na rozrządzie ustawia się kąt wtrysku,potocznie się mówi na  to zapłon,a początek tłoczenia to początek.Ustaw początek wtrysku między kreski na kole zamachowym,skoro widzisz że źle jest to czemu nie poprawisz i nie sprawdzisz jak pracuje na prawidłowo ustawionym?. Jeśli jest przed kreskami to pompa w lewo opóźniamy,w prawo w stronę silnika przyśpieszamy.Jak poprawa będzie znikoma zwalaj przód i patrz koła, ale ja stawiam że na rozrządzie jest przestawiony upewnij się z początkiem wtrysku bo zaczyna się od najprostszych rzeczy.

Sprawdziłem to kolego. Mam strasznie późny. Bo z tego co wiem to początek (masz racje) wtrysku powinien się odbywać jak dochodzą te dwie kreski na kole do tej na bloku. A u mnie zaczyna się jak te dwie już dawno mineli a zgrywa się ta pojedyńcza kreska to jest chyba gmp prawda? To jest około 8cm za tymi dwoma kreskami😨. Co najlepsze tak jak pisałem pompa już na max na silnik przechylona i nie ma regulacji już w tym zakresie żeby przyspieszyć. Ale to bardzo mocno opóźniony zapłon by wynikało. Czy przy tak późnym zapłonie traktor by odpalił? No ten pali choć tak opornie.

Opublikowano

Prawda.Przy tak ustawionym wtrysku praca silnika wydaje metaliczny dzwięk a nie płynny.Zdejmij pompę,przepiłuj na sprzęgiełku klin i przestaw nim.Albo pozostaje dojść do rozrządu i kołem przestawić.

Opublikowano
2 minuty temu, Alamo napisał:

Prawda.Przy tak ustawionym wtrysku praca silnika wydaje metaliczny dzwięk a nie płynny.Zdejmij pompę,przepiłuj na sprzęgiełku klin i przestaw nim.Albo pozostaje dojść do rozrządu i kołem przestawić.

Z tym piłowaniem to se chyba nie poradze. Ale na rozrządzie tryb można spróbować przestawić. Pewnie o ząbek wystarczy. 

Wole zajrzeć do rozrządu bo coś czuje że on wogóle nie jest ustawiony książkowo skoro początek wtrysku jest gdzieś z 8cm za tymi dwoma kreskami na kole. Kto wie jak tam wogóle tryby (znaki) się pokrywają. Traktor kupił brat latem tak że wiele o jego przeszłości nie wiadomo. Jutro będziemy rozbierać przód aby dostać się do rozrządu i dokonać oględzin. Rozumiem że jeśli chciałbym teraz przestawić pompe na trybie przy rozrządzie (przyspieszyć początek wtrysku) muszę o ząbek przestawić tryb pompy zgodnie z ruchem wskazówek zegara? (W prawo) dobrze myśle?

Opublikowano (edytowane)

Tak,w stronę zegara,na kołach będą znaki.Poprawność rozrządu możesz sprawdzić zdejmując pierwszą klawiaturę od chłodnicy,ustaw punkt zero na pierwszy tłok,i na przerwie miedzy gmp a pierwszą kreską wtrysku zaznacz nożem środek,i ustaw na znak obudowy,na tym położeniu krzywki wałka rozrządu będą poza położeniem szklanek,i teraz drążek popychacza naciśnij i przytrzymaj o głowicę i natnij nożem,tak samo drugi.Teraz kołem zamachowym obróć i zatrzymaj na pierwszej kresce wtrysku,nacięcia na drążkach mają pokrywać się jak nacinałeś w tym samym miejscu na wysokości głowicy,następnie obróć kołem do gmp,i tu ma być tak samo.

Dnia 11.02.2020 o 20:13, 93karol napisał:

Witam

Mam problem z ustawieniem początku tłoczenia.

Fachowiec od Pomp i wtryskow zalecil mi ze jezeli nie idzie wyregulowac na standardowym sprzegle. To zamontowac zmodyfikowane (wypilowany ten szeroki ząbek od strony pompy)

Po próbach przyspieszenia zapłonu...

(byl mocno za pózny a pompa juz na silnik maksymalnie)

Wymiana na zmodyfikowane kółko/sprzęgło/tulejke jak zwał tak zwał

Jeden ząbek w lewo opoznilo jeszcze bardziej. Zmiana jeden zabek w prawo (od bazowego ustawienia)

 Regulacjii pochylenia pompy nie wystarczylo, aby sie wstrzelic w znaki.

 

Co teraz można zrobic? Wymiana kół rozrzadu jak i napedu pompy? Moze ktos mial podobmy przypadek?

 

To jest do ustawienia przy rozpiłowanym klinie,wychodzą takie wartości że resztę sprawy załatwia tolerancja pompy.Musiałeś nie trafić na wieloklinie przy którymś podejsciu.

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Alamo to co napisałeś o rozrządzie o sprawdzeniu jego poprawności to nie ukrywam czarna magia dla mnie. Myślałem że jeśli dobiore siè do niego to poprostu sprawdze czy wszystkie znaki się pokrywają, jak tak to ok, przestawie tylko koło od pompy. A jeśli są tam jakieś fokusy to poprostu miałem się wzorować instrukcją pana Franciszka z tego filmu minuta 6:18

 

Czy to nie było by rozsądne?

Opublikowano
3 godziny temu, Alamo napisał:

Skoro to jest za trudne to sprawdź jego poprawność na kołach rozrządu 

Może nie to że za trudne co coś nie bardzo zrozumiałem o co chodzi. Ale ok. Przeanalizuje bardziej twoją propozycje może zkumam😃. A co do pompy. To jeśli chodzi o zpiłowanie tego klina to chodzi o to żeby zpiłować go tak ażeby można przestawić np. O ząbek pompe tak? I chodzi o klin ten ze zdjęcia?

20200214_110513.png

Opublikowano

Dokładnie,to ten klin,należy wyciąć rowek najlepszym dostępnym brzeszczotem na rynku.Co do rozrządu to musisz ustawić zawory w pozycji zamkniętej dla pierwszego tłoka,jak znak gmp się zrówna to cofnij koło w kierunku znaków początku wtrysku ale do połowy tej drogi,w takiej pozycji masz pewność że krzywki wałka rozrządu nie naciskają na szklanki dla pierwszego tłoka nawet gdyby wałek na kole był przestawiony o jeden ząbek w którąś ze stron,i teraz na jednym i drugim drążku popychaczy zaznacz nożem kreskę na wysokości głowicy opierając o obudowę,teraz idź i cofnij koło z powrotem na znak gmp i zobacz czy wysokość kresek naciętych na drążkach jest nadal równa z wysokością głowicy w tym miejscu w którym oparłeś,następnie cofnij koło do pierwszej kreski początku wtrysku,i tu wysokości kresek naciętych na drążkach ma zgadzać się z powierzchnią głowicy.

Opublikowano
1 godzinę temu, Alamo napisał:

Dokładnie,to ten klin,należy wyciąć rowek najlepszym dostępnym brzeszczotem na rynku.Co do rozrządu to musisz ustawić zawory w pozycji zamkniętej dla pierwszego tłoka,jak znak gmp się zrówna to cofnij koło w kierunku znaków początku wtrysku ale do połowy tej drogi,w takiej pozycji masz pewność że krzywki wałka rozrządu nie naciskają na szklanki dla pierwszego tłoka nawet gdyby wałek na kole był przestawiony o jeden ząbek w którąś ze stron,i teraz na jednym i drugim drążku popychaczy zaznacz nożem kreskę na wysokości głowicy opierając o obudowę,teraz idź i cofnij koło z powrotem na znak gmp i zobacz czy wysokość kresek naciętych na drążkach jest nadal równa z wysokością głowicy w tym miejscu w którym oparłeś,następnie cofnij koło do pierwszej kreski początku wtrysku,i tu wysokości kresek naciętych na drążkach ma zgadzać się z powierzchnią głowicy.

Zrozumiałem o co chodzi już. Jakoś jaśniej chyba opisałeś😃. Dobra jutro to sprawdze bo teraz w pracy jestem. Dzięki wielkie za zainteresowanie. Jak czegoś będę potrzebował to się odezwe. Jeszcze raz wielkie dzięki. Bede działał😆

Opublikowano
Adi96 napisał:

Może być tak że masz przestawiony na rozrządu,dobrze rozebrać rozrząd,ustawić znaki na nowo dlatego może brakuje ci fasolki żeby ustawić.Ktoś grzebałeś przy rozrządzie? Lub międzyzębny nie spodowałby że nie możesz ustawić w tolerancji na 23 stopnie byś się zmieścił.Dużo ci brakuje? tak na oko ile stopni?

nastepnego dnia wzialem to nowe kółko z rozpilowanym zębem i zalozylem tak jakby nie bylp rozpilowywane. Ku mojemu zdziwieniu. początek wtrysku wyszedl idealnie miedzy znakami na kole zamachowym.... nie rozumiem calej sytuacji bo na starym kole nie szlo soe nawet zbliżyć do tych znakow. pracuje znacznie milej dla ucha.

Opublikowano

Kolego Alamo sprawdziłem rozrząd właśnie według twoich wskazań czyli ustawiłem pierwszy tłok w pozycji gmp gdy zawory oba są domknięte, następnie ruszyłem kołem w kierunku znaków początku wtrysku i w połowie drogi pomiędzy znakami gmp a początek wtrysku zaznaczyłem popychacze nożem opierając o głowice. Czyli w poziomie głowicy. Następnie cofnołem koło do gmp znaki na popychaczach nie drgneły, następnie kołem do pierwszej kreski początku wyrysku, i tu też znaki na popychaczach pozostały w płaszczyźnie głowicy. Czyli rozrząd ok? Biore się teraz za demontowanie pompy.

Opublikowano (edytowane)

Zàbek na tulejce z wieloklinem przepiłowałem. Tylko do połowy, do segera od strony pompy. Na sprężarke wsadziłem normalnie z klinem a pompe cofnołem o jeden zàbek na tej tulejce z wieloklinem. Efekt taki że początek wtrysku zaczyna się równo z pierwszą kreską na wale. Pierwszą z tych dwóch od ustawiania początku wytrysku. Ale pompa na max odsunięta od silnika. Może nawet ciut ciut przed pierwszą kreską. Ale mniej więcej równo. Pytanie czy tak jest prawidłowo? Bo jak odpaliłem z bratem go to pod wpływem gazu silnik bardzo ale to bardzo żwawo reagował. Aż za bardzo no aż tak jak by waliło po garach. Czarno dymił i iskrzył po dodaniu gazu. Brat wkręcił o 1.5obrotu śrubke od dawki paliwa, bo ją jakoś latem troche właśnie wykręcił (tą co jest z góry pompy pod ukosem wkręcona) i troche teraz słabiej reaguje na gaz ale o wiele lepiej jak przed przestawieniem pompy na frezach, wdedy gdy miała opuźniony wtrysk.Nie waliło już tak w gary. Ale czy to nie jest wraz za wczesny zapłon równo z tą pierwszą kreską? No regulacji na fasolkach już nie ma żeby cofnąć troche od silnika. Co o tym myślicie?

Edytowane przez bernijol
Opublikowano

Nawiązując do rozrządu to nie mam zastrzeżeń,jeżeli drugi pomiar był sprawdzany przy kresce dla maksymalnej wartości początku wtrysku.Początek wtrysku nawet jak jest 1mm przed to nie ma obaw o silnik,ruch tłoka przy takiej wartości na kole jest znikomy.Ustawianie na maksymalną wartość dodaje mocy silnikowi dlatego wyrzuciło nagromadzoną sądzę z układu. 

 

Opublikowano
3 minuty temu, Alamo napisał:

Nawiązując do rozrządu to nie mam zastrzeżeń,jeżeli drugi pomiar był sprawdzany przy kresce dla maksymalnej wartości początku wtrysku.Początek wtrysku nawet jak jest 1mm przed to nie ma obaw o silnik,ruch tłoka przy takiej wartości na kole jest znikomy.Ustawianie na maksymalną wartość dodaje mocy silnikowi dlatego wyrzuciło nagromadzoną sądzę z układu. 

 

Alamo, przy maksymalnej wartości początku wtrysku zaznaczone kreski na popychaczach nie zmienili swego położenia. Tak samo gdy przekręciłem na gmp. 

Co do samego początku wtrysku to powiem że jak odpaliłem ten teaktor zaraz po ustawieniu pompy na tą maksymalną wartość (bo teraz już inaczej się nie da. Pompa ma max odchylona od silnika. Pierwsza kreska początku wtrusku pokrywa się mniej więcej może o mm z tą na bloku) to tak szalenie wchodził na obroty jak by był jakiś w biturbo😂😂😂😃i strasznie tak jak by to określić mmm strzelał- walił, i z rury i w silniku. Brat stwierdził że może dawka paliwa być za duże bo latem jakoś wykręcał mu tą śrubke od dawki paliwa, żeby go ożywić chyba😃. Po wkręceniu jej na 1.5obrotu już tak energicznie nie reaguje na gaz ale o wiele lepiej jak przed zabiegiem z pompą. Nie strzela już też tak po godaniu gazu. Ale czy sam silnik pracuje ładniej? Czy nie ma tego klepania? Chyba troche tak. Troche jak by kulturalniej, choć jak otworze maske to nadal słysze takie klepanie. Musze porównać z inną 60tka bo sam juz nie wiem czy tak ma byc czy co. No i testował będę dziś jak chodzi z tym ustawieniem pompy, czy nie wali, strzela, bo wczoraj w nocy jak ją tylko odpaliłem to aż się przestraszyĺem. Może to ta dawka paliwa była za duża?

Opublikowano

Nie wiem. Ale na tym ustawieniu pompy przy pierwszej kresce na kole traktor wogóle nie pali zimny. Z komina abemus papa. Jak po 2minutach zapalił to wogole na gaz nie reaguje i biały dym tylko leci. Po kilku minutowym rozgrzaniu juz na gaz reaguje. Ale zimny nie pali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Michalq66
      Posiadacze i operatorzy CX6080/90 mam pytanie.. jak macie ustawione wiatry/sita na rzepak ? 
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Potrzebuję instrukcji w ustawieniu początku wtrysku w ursusie 912. Dałem pompę do regeneracji gdzie przeszła kapitalny remont jak i również wszystkie wtryski. Założyłem tak jak była. Wydaje mi się ze ciągnik nie ma mocy, słabo wkręca się na obroty przy czym jest tak jakby metaliczny dźwięk. 
    • Przez edi2000
      Same Iron 150,
      Ciągle włączony zapłon, nawet po wymontowaniu stacyjki w ciągniku świecą się kontrolki, można włączyć światła itd.
      Gdy stacyjka na zero: świecą się kontrolki, można włączyć światła, kierunkowskazy itd. Jednak wyświetlacz na słupku pokazuje error i piszczy,
      Gdy stacyjka w pozycji I wyświetlacz się uspokaja wszystko działa poprawnie, można zmieniać biegi na Powershift ...
      Nie odpalałem, ale po przekręceniu stacyjki na max rozrusznik staruje normalnie
    • Przez drukarz
      Panowie  mam problem z ustawieniem pługa kverneland 4-skibowy zagonowy 4x35 rok produkcji 1999. Pług ciągnie Deutz fahr dx 150 a więc duży ciągnik 160 km. I stąd moje pytania czy przy tak dużym ciągniku szerokośc belki zaczepowej ma znaczenie ponieważ nie mogę ustawić pierwszej skiby aby zasypywała bruzdę. Dzięki za wyrozumiałość.Mile widziane jakieś wskazówki. pozdr...

    • Przez Borekk17
      Panowie ma ktoś może  schemat jak ustawić rozrząd w silniku Perkins d2500 w wózku widłowym  balcancar  
       
      Bo muszę poskładać  ten wózek po jednym Januszu  który wyjął  pompę wtryskową do regeneracji  i  już tego nie poskładał a zębatka  napędzająca pompę  spadła w dół i prawdopodobnie przestawiła się  pompa jest mocowana na klin i stożek 
       
      A jak to w widlaku  żeby zdjąć pokrywę rozrządu  jest dużo zabawy  
       
      Może ma ktoś  schemat  albo wie z własnego doświadczenia  w jakiej pozycji ma być ustawiony wałek Pompy  (w którym miejscu ma być klin)  dla gmp pierwszego cylindra 
      Wtedy byłbym w stanie ustawić to bez rozbierania  przedniego dekla  
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v