Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam takie teoretyczne pytanie. Chcę docelowo włożyć silnik do mojej 384 z turbiną. Planuje to na przyszły rok. Niestety teraz muszę szybko wymienić chłodnicę. Od razu chcę włożyć od 1014. Czy są jakieś przeciwwskazania?? Uważam, że przy sprawnym termostacie nie powinno być problemu z przechłodzeniem silnika. Czy będzie pasowała?? Jak myślicie ??

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pewnie że nic się nie stanie, tylko czy będzie pasowała, górny zbiornik odwrotnie ma skos.

Opublikowano

Najwyżej gdyby ciągnik był niedogrzany możesz nieco przysłonić wlot powietrza czy nawet sama chłodnicę. Praca niedogrzanym ciągnikiem źle wpływa na jego trwałość.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Co Wy z tym nie do grzaniem, jak ma sprawny termostat to jak może być nie do grzany? ma trzymać temperaturę w granicach 80 stopni i tyle, a poza tym 912 ma taką samą chłodnicę, tylko jak mówiłem różni się skosem górnego zbiornika i tyle.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

od tego jest termostat, żeby przytykać chłodnice to musi być uszkodzony termostat. a jeśli chodzi o przytykanie powietrza to się nie zgodzę, bo co najwyżej to ciągnik może być słabszy i bardziej kopcił będzie.

Opublikowano

Ja w 912 mam silnik przystosowany do turbo, sprzedawca w GRENE powiedział żeby założyć turbo musi być inna chłodnica od 1224 i zbiornik musi być inny z takim zagłębieniem pod rure. Jeszcze pare dni temu na allegro był używany zbiornik i chłodnica do wersji z turbo.

Pozdrawiam

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

@rafto

 

 

Jeżeli jest uszkodzony - otwarty, to mimo że temperatura na zegarze jest mała to cała chłodnica na całej swojej wysokości jest w podobnej temp. co silnik, przy sprawnym jest chłodna, dopiero jak temp. jest około 80 st. i otworzy to u góry zrobi się gorąca.

jeżeli by się nie otwierał to zegar pokarze Ci w krótkim czasie 100 st. i zagotuje ciecz w chłodnicy.

 

To tak najprościej Ci wytłumaczyłem.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

termostat możesz sprawdzić podczas pracy do temp 90 C powinien być ciepły silnik a chłodnica zimna jak przekroczysz tą temperaturę to chłodnica powinna się nagrzewać. a jak masz zepsuty, lub nie masz go wcale o silnik i chłodnica nagrzewa się równocześnie, termostat psuję się jeszcze w drugą stronę tz, że silnik się przegrzewa, tz na silniku temp ok 100C a chłodnica nadal zimna. idealnie nie sprawdzisz ale możesz zrobić rozeznanie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja w 912 mam silnik przystosowany do turbo, sprzedawca w GRENE powiedział żeby założyć turbo musi być inna chłodnica od 1224 i zbiornik musi być inny z takim zagłębieniem pod rure. Jeszcze pare dni temu na allegro był używany zbiornik i chłodnica do wersji z turbo.

Pozdrawiam

 

Jak już to chłodnica od 1014, a czym się różni to pisałem wyżej.

Opublikowano (edytowane)

MAT912 chłodnica od 1014 a 1224 jest taka sama. a jaką ma 912 to nie wiem ale przypuszczam że jest po prosu mniejsza. sorki popatrzyłem w sklepie i jednak masz racie, jeszcze raz przepraszam :)

Edytowane przez gucik131

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v