Skocz do zawartości

Fendt 828 Vario


JaskoDeere

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadzam się z @deer. JD jak będzie przeciążony to będzie palił ekonomiczniej niż na 40% mocy. :)Gdyby nie Vario to Fendt byłby niczym ;)

Ja nie bronię JD tylko wkur... mnie jak ktoś mówi że Fendt pali dużo mniej.<_< Może i pali mniej bo mniejszy silnik i VARIO ale ciekawe jaka żywotność silnika skoro z 4,1l jeśli sie nie myle jest wyciśnięte 155km :mellow:

Edytowane przez Johny66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasko jesli tak duzo tobie spalal to czemu nie patrzysz za innymi markami.Fendt nie jest oszczedny , moze dzieki tej przekladni vario jest oszczedniejszy. Silniki grupy Fiat maja najoszczedniejsze nie zaleznie od przekladni.Gdyby nie vario fendta to juz by nie byl najoszczedniejszym. Szkoda ze tylko patrzysz za czyms czym mozna sie wozic i pokazac ze jestes najlepszy bo masz fendta. Mam NH malo spala w pracach i cena jest bardzo dobra . Ciekawe po ilu latach zwroci sie fendt liczac to ze korbanek nabija ceny zakupu,czesci,napraw, nie masz ucieczki do innego dealera choc na okolicy jest Baywa.Miec fendta to nie prestiz. miec ciagnik cena= jakosc to jest to , w najlepszej cenie sa ciagniki CNH i JD nic innego. Nie mam juz zamiaru placic za logo konia ciagnacego http://www.tractorfan.nl/picture/567363/ wyglad ma fajny ale na tym sie konczy , za ta cene nie powinno byc trzeszczacego plastiku w czasie jazdy , plastikowego siedziska pasazera, ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Zgadzam się z @deer. JD jak będzie przeciążony to będzie palił ekonomiczniej niż na 40% mocy. :)Gdyby nie Vario to Fendt byłby niczym ;)

 

Co za bzdury. Fendt to najnowocześniejsze ciągniki, trzeba być strasznym ignorantem, zęby widzieć w nich tylko Vario.

 

Te teorie o obciążeniu też są śmieszne, chyba, że mówisz o spalaniu jednostkowym, ale to odnosi się do wszystkich ciągników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasko jesli tak duzo tobie spalal to czemu nie patrzysz za innymi markami.Fendt nie jest oszczedny , moze dzieki tej przekladni vario jest oszczedniejszy. Silniki grupy Fiat maja najoszczedniejsze nie zaleznie od przekladni.Gdyby nie vario fendta to juz by nie byl najoszczedniejszym. Szkoda ze tylko patrzysz za czyms czym mozna sie wozic i pokazac ze jestes najlepszy bo masz fendta. Mam NH malo spala w pracach i cena jest bardzo dobra . Ciekawe po ilu latach zwroci sie fendt liczac to ze korbanek nabija ceny zakupu,czesci,napraw, nie masz ucieczki do innego dealera choc na okolicy jest Baywa.Miec fendta to nie prestiz. miec ciagnik cena= jakosc to jest to , w najlepszej cenie sa ciagniki CNH i JD nic innego. Nie mam juz zamiaru placic za logo konia ciagnacego http://www.tractorfan.nl/picture/567363/ wyglad ma fajny ale na tym sie konczy , za ta cene nie powinno byc trzeszczacego plastiku w czasie jazdy , plastikowego siedziska pasazera, ...

 

Dziedzio ośmieszasz sie to Fendt jest oszczedny czy nie??

Silniki grupy fiata oszczedne??! Ciekawe w którym miejscu, u mnie NH średnio spala o 30% paliwa wiecej od Lambo w tej samej robocie a jak ma cieżko to Fendt mniej spali pomimo 2x wyższej mocy

 

Johny a ponad 300koni z 7litrów to nie problem?? Też najpierw piszesz że JD wiecej nie pali a póżniej uznajesz że może i Fendt spali mniej dzieki skrzyni i mniejszego silnika :lol:

 

swoją drogą miałem gdzieś ranking najmniej awaryjnych ciągników i 1 miejsce Fendt a drugie JD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem z tatą na pokazach Fendta i pobliska firma wystawiła Zetory. Zetor 135 rozpędził się z Unia XLS do 10km/h a Fendt nie mołg 6km/h. Niedaleko tego miejsca pracuje Fendt 412 z pługiem Uni(2m) i pack. poniżej 25l/ha nie schodzi bo jest strasznie przeciążony. JD będzie przeciążony ale nie będzie palił od razu(tu wzoruje się na danych 15l/ha) że spali prawie 70% więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc widzisz @kamil41. Może w przypadku J.D taka zmiana sie opłaci ale jak dla średnich gospodarstw płacić za Fendta o wiele więcej niż za JD nie ma sensu. Policz ile zaoszczędzisz,ile spalisz. To jest mój ostatni post chyba że ktoś będzie się czepiał.

@Jaśko Życzę bezawaryjnej i żeby ci mniej palił :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

@Mariusz x dlaczego uważasz że te teorie o spalaniu są śmieśzne - argumenty.

 

Zacznijmy od tego:

JD jak będzie przeciążony to będzie palił ekonomiczniej niż na 40% mocy.

 

Proponuje wziąć do ręki mapę sprawności silnika spalinowego- posłużę się mapą silnika TDI(silnik to silnik, mapy są podobne). Mapy te są trudno dostępne-umożliwiają proste porównanie który silnik jest sprawniejszy, dlatego producenci się nimi nie chwalą.

Mapa

Jak widać przy max momencie mamy 197 g/kWh- sprawność 41%.

Przy 40 % momentu mamy 230-240 g/kWh. Obciążenie wyrażone jest w średnim ciśnieniu użytecznym-proporcjonalne do momentu. Podobnie dla mocy max-ok 230, dla 40 % mocy-210 do 320, w zależności od obrotów.

Generalnie widać, że im bardziej obciążony silnik tym większa sprawność(zmniejsza się proporcjonalny udział strat stałych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JaśkoDeere czekamy na Fendta :) wielu użytkowników JD twierdzi że robota idzie to paliwo musi palić :D JD ma duzą zalete że można golasa kupić za pół ceny a jest lans bo mamy JD :D

 

Ja już kiedyś pisałem że lans to jest-jak się kupuje za pół ceny bo ktoś daje jałmużnę :D .A dlaczego niby ktoś musi kupować full wypas jak z niego nie korzysta ?

 

Ale do rzeczy-jeżeli ten JD spala dwa razy tyle co Fendt to pierwszą rzeczą którą zrobiłbym byłoby ustalenie jakie spalanie miał ten ciągnik a jakie powinien mieć (hamownia się kłania) a następnie (o ile odbiegałoby w drastyczny sposób-a na to wygląda) próba wyegzekwowania swoich praw .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mariusz x napisałem to samo tylko chyba dużo prostszym językiem a po drugie tu masz mapę silnika, nie uwzględnia strat na transmisji.

 

Taką mapę pierwszy raz widze na oczy :), z jakich parametrów odczytujesz sprawność ? Bo wg mnie sprawność przy max momencie to w tym silniku to 55% ale mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że tu powstała dość poważna dyskusja po przeczytaniu nawet zalatująca na kłótnie... dorzuce coś od siebie... miałem kiedyś krótkie praktyki u jednego z przedsiębiorców (nie będę reklamy robić) który miał Fendta 714 vario i john deera 6930 (inne maszyny też ale tu zrobie małe porównanie tych dwóch marek) popatrzmy obiektywnie... John deere ma stosunkowo prostą budowę, dość dobry komfort, w ciągu mojego pobytu nie trafiłem na jakąś awarię tego ciągnika, jest też dosyć zwrotny... Faktem jest to że lubi pociągnąć z baku przy lekkiej robocie ale paradoksalnie przy cięższych pracach nie widać żeby palił proporcjonalnie więcej a wręcz odwrotnie - mniej (oczywiście nie tyle co przy transporcie ale jednak). Fendt znowu ma skrzynię Vario... powiem wam... bajeczka... do tego gdy się włączy TMS to już wgl ładnie dobierze obroty silniczek sie nie męczy... wadą jest dość rozbudowana i skomplikowana elektronika która może zacząć płatać figle... (też nie trafiłem na awarię ale właściciel mi wspominał że miał przypadek z elektroniką, ale serwis sie szybko i bezproblemowo uporał) jest dosyć wąsko jeśli jedzie z nami pasażer... jeśli chodzi o fendta o którego chodzi założycielowi tematu no to pewnie wadą będzie dodatkowo SCR bo to jednak dodatkowy koszt... no i cena która dosyć różni się od porównywalnego ciągnika John Deera z podobnej mocy... ja patrze obiektywnie choć osobiście jestem fanem Fendta ale wady też umiem zobaczyć ;)

 

a poza tym... może zamiast porównywania ciągników lepiej kupić konia który się nie psuje tak jak traktor, nie bierze paliwa jak "nawali" to idzie dalej ;)

 

pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o spalanie Fendta i JD to mogę trochę powiedzieć z własnych spostrzeżeń miałem kiedyś okazję orać swoim Fendtem 718 na jednym polu Z JD 7430, pługi bardzo podobne bo Kunh jeden 152/122 szerokość robocza ta sama Rano po zatankowaniu Ciągników do pełna czyli JD 385l i Fendta 340l po 12 h pracy Sąsiad mówi domnie że trzeba kończyć bo ma końcówke paliwa gdzie ja miałem jeszcze nie całą jedną trzecią baku.na jakieś 3h wydaajność na kompach na koniec dnia wynosiła o 0.2h w fendzie więcej. Mieliśmy sprawdzić ciągniki następnego dnia przy tankowaniu ale ja już nie jechałem bo nie zostało już dużo więc przy tankowaniu JD mnie nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziedzio masz słabe informacje co piszecie o ciągnikach Fendta że gdyby nie Vario to byłby to badziew. Zaskocze cię kochany. Weź top Agrar i zobaczysz za co Fendt dostał złoty medal. Jako jedyni wymyślili sterowanie 2 ciągników za pomocą jednego operatora i nie pisz głupstw. Po drugie zobacz na starsze serie 8** i mają takie spalanie że Vario im do pięt nie dorasta, więc nie pisz Bzdur, jak nie masz pojęcia. Nie zachwalaj też nie wiadomo jak NH ponieważ twoje wymaganie może spełniać, a niektórych nie. Założyciel tego tematu miał NH więc jemu bajek nie wciściesz bo wie co miał! Następny przykład. Przypomnij sobie czym Pan Marek W jeżdził kiedyś? NH! Prawda, ale z tego co mówił to nie ciągniki dla ludzi bo cały czas coś się psuło i zmienił na JD, Teraz jak sam wiesz ma 3 kombajny Fendta i Fendta 936 oraz 312 i one robią najwięcej roboty. Nie twierdze że są najlepsze, ponieważ widomo, daj coś dla pracownika to nie ważne co się dzieję. MA IŚĆ! Nie wiem czy ci wiadomo, ale z NH została u nich tylko ładowarka teleskopowa i to tyle z tej marki u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam ani JD ani Fendta , ale z dyskusji można wnioskować ze wielu pała nienawiścią do Fendta Ja się nie wypowiadam, bo nie użytkuje żadnej z tych marek, lecz myślę że warto spojrzeć obiektywnie na sprawę i posłuchać użytkowników obu marek, a nie opierać się na jakichś legendach od znajomego znajomego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jaskodeere wypowiadasz się że jak zostawisz 7930 to zbankrutujesz na paliwie ale żeby dopłacić 250-300 tyś do fendta to nawet nie poczuje kieszeń? Powiedz kiedy Ci się zwróci ta kwota przez same spalanie? Pisałeś też że Fendt 7** spalił 2 razy mniej niż 7930 jak go testowaliście, no już tak nie przesadzaj... Sam najchętniej bym jeździł Fendtem ale jego obecna cena jest poza zasięgiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

@Mariusz x napisałem to samo tylko chyba dużo prostszym językiem a po drugie tu masz mapę silnika, nie uwzględnia strat na transmisji.

 

Taką mapę pierwszy raz widze na oczy :), z jakich parametrów odczytujesz sprawność ? Bo wg mnie sprawność przy max momencie to w tym silniku to 55% ale mogę się mylić.

Wystarczy policzyć wartość opałową 197 g ON i podzielić 1 kWh/wartość opałową 197 g (w kWh).

Jedyny problem to przyjęcie odpowiedniej wartości opałowej, ja przyjąłem 44 MJ/kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a myslisz, ze fendt ile ci zuzyje paliwa? jak bedzie mial ciezko to 50 l na godzine wciagnie. jeszcze adblue pociagnie, na bank oszczedzisz :lol: .

 

http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Fendt_828_Vario.pdf

 

jak cie stac to kupuj, ale jakos ciezko mi w to uwierzyc, ze to wszystko co piszesz to prawda :lol: :lol:

Ty ziom, tobie całkiem wiary brakuje. Znam paru takich ;P. Do tematu:824 SCR profi plus w transporcie na odcinku dwudziestu trzech kilometrów na terenie raczej płaskim mając na plecach czterdzieści ton (ładunek plus waga przyczep) spala w granicach 20 - 22 litrów. Przy orce na głębokość 30 centów, 5 skibowym Kuhnem Multimaster 182T spala w granicach 30 litrów na hektar. Przy głęboszowaniu trzy metrowym agrisemem na głębokość 40 centów spala w granicach 20 litrów na hektar. Ziemie mam ciężkie, dominuje dwójka. Na 500 litrów ON ciągnik zasysa między 25 a 30 litrów adblue. Detalicznie na stacjach adblue jest bardzo drogi (ok.2 zł litr), jednak w hurcie w pojemnikach 1000 litrów cena oscyluje w granicy 0,8 - 1 zł za litr. Co do ceny ciągnika i wyposażenia - jak najbardziej się zwierze. Jednak nie na forum bo zaś mod uzna że zmyślam i temat swą magiczna różdżką ukruci. Jak coś to gg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie . Chcialem zapytac ile wchodzi oleju do przekładni vario Fendt 818 i jak sie wymienia olej i filtry,czy trzeba kalibrowac skrzynie.Jaki olej stosujecie .Pozdrawiam i dziekuje za cenne podpowiedzi i rady.
    • Przez ziutek128
      Witam, mam pytanko odnośnie wymiany opon na szersze. U mnie w ciągniku są tył 650/65r42 przód 540/65r30. Czy mogę założyć na tył 710/70r42 a na przód 600/70 r30 ? Czy muszę inne felgi kupować? I czy ze skrzynią nic się nie stanie? 
      dziękuję z góry za odpowiedzi. 
      Pozdrawiam, ziutek128
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie . Chcialem zapytac ile wchodzi oleju do przekładni vario Fendt 818 i jak sie wymienia olej i filtry,czy trzeba kalibrowac skrzynie.Jaki olej stosujecie .Pozdrawiam i dziekuje za cenne podpowiedzi i rady.
    • Przez stanrol
      Panowie w jakiej pozycji powinny być zamontowane poduszki kabiny, w takiej pozycji
      Czy takiej
    • Przez nowyrolniks
      Witam,
      niedawno zakupiłem ciągnik Fendt Com 2 i mam problem. Nie mogę zaprogramować przycisków Go i End.
      Próbuję i próbuje ale nic mi nie wychodzi.
      Dlatego proszę Was o pomoc. Co i jak muszę zrobić żeby w końcu udało mi się je zaprogramować.
       
      Z góry dziękuję za każdą pomoc.
      Pozdrawiam.
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v