Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Jestem nowym użytkowniekiem na tym forum,choć przeczytałem z 70%tematów tu założonych. Posiadam 25h, głównie użytki zielone w tym 3h kukurydzy. Do tej pory radziliśmy sobie ursusem 330,niestety z biegiem czasu okazał się niewystarczalny.Planuje wraz z ojcem gdyż On jeszcze dowodzi:)zakup nowego traktora o mocy 80-100KM. Nie ukrywam że jest to dla nas bardzo duże przedsięwzięcie gdyż jest to zakup a przynajmniej byśmy tego chcieli na kilkanaście a może nawet kilkadziesiąt lat.Naszym priorytetem przy wyborze traktora jest bezawaryjność i niskie koszty eksploatacji.Traktor będzie pracował przy turze(bele)troche w transporcie około 2tys.kilometrów rocznie,przy kukurydzy(zwieść,poorać,itp.wywóz obornika,koszenie traw,belowanie.itp tak ogólnie do wszystkiego po trochu. Po odwiedzeniu kilku dilerów,opiniach wielu ludzi i prześledzeniu tego właśnie forum.Zdecydowaliśmy się na dwie opcjie TD5050 i T5050???ten drugi jest sporo droższy ale jak mówiłem jakość i bezawaryjność ponad cene.Dlatego bardzo prosze was o porade jak jesteście posiadaczami takich traktorów.Czy są oszczędne,awaryjne,czy macie z nimi jakieś problemy.Czy możecie je porównać?Za wszystki wypowiedzi z góry dziękuje.

Opublikowano

Jeżeli ma pracować z turem to ja ci proponuję t5050. Ponieważ ma rewers elektrohydrauliczny, jest wygodny dobrze się nim manewruje, niski jak na swoje gabaryty.

Opublikowano

Tak jak napisałeś to tylko seria T. Niedawno kolega sprzedał 5-6 letniego TD i kupił nowego T. Jest trochę u nas TD ale ludzie nie są specjalnie zadowoleni ze względu na awaryjność z jeden zapalił się. Po drugie rewers w T jest super i nie trzeba używać nożnego sprzęgła, i przy zmianie kierunku jazdy też. A to bardzo ważne przy turze. 2 tyś km to jest około 200 MTH, tak jest u mnie.

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli potrzebujesz ciagnika nowoczesnego, z konkretnym wyposażeniem, z rewelacyjnym skrętem, do Tura, niezawodnego to jeśli Cię stać - bierz serię T bez zastanowienia.Ile osób znam którzy go mają to każdy zadowolony.

 

Jeśli ograniczają Cię finanse to pozostaje Ci TD5050 ponieważ i tak nic lepszego z tego co się orientję na rynku nie znajdziesz w tych pieniądzach. Najlepiej oba ciągniki zobacz na żywo w jednym czasie i porównaj.

 

Pozatym przy zakupie ciągnika zwracaj uwagę na serwis - w razie jakich kolwiek problemów mawet najdrobniejszych to serwis jest dla Ciebie najwazniejszy a nie marka.

Edytowane przez roter
Opublikowano

Ja mam podobny dylemat ale jeszcze miedzy innymi markami. U mnie konkuruje

Zetor Proxima Plus z Proximą Power

New Holland TD z T

U mnie wygrywa na razie Zetor ale nie wiadomo jeszcze jaka wersja.

Ja powiem ci tak TD jest bardzo prostym ciągnikiem bez elektroniki podobno można już wsadzić do niego mokre sprzęgło ale to nowość wiec nie wiadomo jak będzie ono się spisywało brak też biegów pod obciążeniem.

T to już wyższa półka biegi pod obciążeniem rewers elektro hydrauliczny więcej elektroniki krótko mówiąc wersja idealna do tura.

Jak chcesz się czegoś dowiedzieć np o Zetorach to pisz na GG.

Opublikowano

Tak ja koledzy wyżej napisali bierz tylko serie T. Jeżeli cię nie stac na t5050, to rozejrzy się za mniejszymi modelami t5040 i t5030.Za bardzo nie odbiegają od większego brata i jest możliwośc podkręcenia - serwis NH stosuje taki zabieg.

Opublikowano

Tak radziliśmy sobie tym ursusem. Poprostu niebyło potrzeby inwestowania w gospodarstwo,,no ale sytuacja się zmieniła.a usługi belowania i większe prace wykonywał sąsiad.także tak sprawa wygląda.

Opublikowano

ja mam nie wiele wiecej bo ponad 30 ha i biore T5060 i sadze ze go dam rade spłacic tak wiec kolega przy 25 ha da rade spłacic T5050 bo to jednak jest juz znaczny obrot gotowki w szczegolnosci ze kolega zapewne a krowy lub opas i stad te liczne uzytki a C330 to jednak miał co robic przy tylu hektarach emerytura dla niego wskazana:):)

Opublikowano

Mam od pol roku td5050 i 480h, większość w turze i nie narzekam na brak rewersu eh i półbiegów pod obciążeniem. Nie twierdze, że td jest lepszy od T ale zależy kto co lubi. Przy układaniu bali na przyczepie i tak będziesz nogę miał na sprzęgle(jeśli wozisz daleko to muszą być elegancko poukładane) wiec jaki problem wrzucić ten rewers na sprzęgle. To samo na stercie. Rewers jest synchronizowany wiec nie zgrzyta. Co do awaryjności to na 480h oprócz usterki z którą borykam się od nowości to nic się nie zepsuło. Mianowicie chodzi mi o to, że za cenę T5050 masz TD5050+klima+pneumatyka+ładowacz z amortyzacją+krokodyl+chwytak do bel+łyżka

Opublikowano

Rozumiem ze biorąc pod uwage cene to atrakcyjniejszy jest TD,ale dla mnie ważniejsza jest jego bezawaryjność niż cena.Poprostu inwestując takie pieniądze chce trwalszego traktora niż tak jak mówisz uborykać się od początku z jakimiś problemami.Mysle że zdecyduje się na wersje T biorę też pod uwagę troche mniejszego T5040 86KM,ale obawiam się ze zbiegiem czasu zas ta moc będzie niewystarczalna.

Opublikowano

O własnie ciekawy temat z dwojga przedstawionych tylko t 5000 jesli ma byc z turem Ja mialem taki sam dylemat i wybralem t 5040 Oczywiscie targowalem sie i z szerszymi oponami model z flagowym wypasem utargowalem na 153 tys brutto i tobie radze tez targowac sie ile wlezie.

Mysle ze ten ciagnik jest wart swojej ceny ma dobre wyposazenie, jakosc wykonania na przyzwoitym poziomie wiec nie ma sie co wiele zastanawiac tym bardziej ze one wychodza juz z produkcji, a T5 ktory jest jego nastepca bedzie drozszy

Opublikowano

Gdybym miał środki też wziął bym T5050, stało się inaczej i mam TD. W sumie nie ma powodów do narzekań, aczkolwiek spalanie nie powala. Mam pytanie do innych użytkowników. Wiem, że te zwolnice cienko wyglądają ale czy ktoś już miał z nimi problemy?? bo nieraz sie czyta o słabych zwolnicach, a konkrety - jedyne co to są dość głośne <_<

Opublikowano

Mariusz a czemu niby miałby używać sprzęgła? Dojdzie do wprawy to nawet zapomni do czego się go używa B) Też miałem brać TD5050 ale splot okoliczności sprawił że mam T5040 i bogu dzięki, pojeździłem TD i dziękuje nie chcę, do wygody człowiek się szybko przyzwyczaja. Mnie dealer też proponował na gwarancji zwiększyć moc do tej z T5050 ale narazie się nie zdecydowałem bo to koń pomocniczy B) Dla niego jak się przesiądzie z "ciapka" nawet na TD ze starym rewersem to będzie przeskok technologiczny ale jak masz kolego kasę bierz T bez dwóch zdań.

Opublikowano (edytowane)

Dokladnie z tym zwiekszaniem mocy u mnie jest tak samo moga to zrobic nie ma problemu, lecz mi narazie to nie bedzie chyba potrzebne :)

Mam jeszcze pytanko wie ktos ile wazy obciaznik na tylne kolo do nh t 5000

oraz oczywiscie ile kosztuja? Czy zamiast orginalnych pasaowalyby na dziury w falgach obciazniki od c 360?

 

Co do TD 5000 to chcialbym sprostowac ze nawet sam diler przyznal iz sterowanie sprzeglem jest hydrauliczne, lecz juz samo sprzeglo jest takie samo jak we wszystkich td wiec suche. Co juz samo w sobie jest kuriozum i nabijaniem klientow w butelke bo kazdy wie ze suche sprzegla w tej serii w kombinacji z ladowaczem czoliwym nie jest szczesliwym polaczeniem.

Edytowane przez timasz
Opublikowano

Bob fakt, że to kwestia przyzwyczajenia. Ja do tej pory jeździłem ursusem 1201 i tak samo zmieniałem kierunek jazdy jak w TD czyli sprzęgło i lewa wajcha do tyłu, może dlatego to dla mnie, żaden problem.

Jeździłem claasem z rewersem ale bez ładowacza, wiec nie mam doświadczenia w tej kwesti i po prostu cięzko mi wyobrazić sobie to układnie bali bez sprzęgła. A w komforcie jest aż taka różnica między TD a T??

Opublikowano

Musiałbym użyć określenia takiego: jest za***ista różnica!!! (przepraszam za wulgaryzm) może jak zwieziesz 500bali na dzień w TD a w T to poczujesz różnicę. Miałem okazję ładować miał do pieca na podajnik zetorem 7211 a teraz JD6430 to różnica 100lat świetlnych. Tu różnica między T a TD może nie taka ale wierz mi że znaczna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam niedawno kupiłem forda/new hollanda 8240 i mam pytanie jaka może być przyczyna agresywnego sprzęgła.
      Sprzęgło działa tylko że przy ruszaniu bierze odrazu na maksa niema niema i odrazu napęd załączony z dość mocnym szarpnięciem. Czy jest jakaś metoda wyregulowania tego oprócz linki pod pedałem. Sprzęgło prawdopodobnie sterowane hydraulicznie z pompy hydrauliki ciągnika. Albo gdzie szukać przyczyny szarpnięć. Półbiegi wchodzą stosunkowo gładko, z minimalnym szarpnięciem. Skrzynia 16x16.
    • Przez rabit500
      Witam.
       
      Mam pytanie czy ma ktoś może opis poszczególnych przełączników/włączników w fordzie/new hollandzie 8240. Interesuje mnie szczególnie do czego służy przełącznik przy lewarkach zmiany biegów.
       
      Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.
    • Przez Dayhin
      Witam mam problem od pewnego czasu , mój new Holland t7.200 pc na 19 biegu nie jedzie pełną prędkością tylko np. 39,40 .
      Czasem po dłuższej trasie w czasie jazdy sam przyspieszy do 42,5 .
      Tak jakby coś się działo z blokadą górnej granicy obrotów silnika 
      Dodam tylko że czasem wariuje prędkość na wyświetlaczu 
       
    • Przez martinoss
      Witam,
       
      Mam problem od nowości w swoim New Hollandzie. Mianowicie jak w temacie skrzynia szarpie przy zmianie na podane biegi. Zgłaszając na gwarancję kalibrowali ją, ale oczywiście mówili, że ta skrzynia nie jest idealna i tak ma   Mogłem ich mocniej docisnąć z perspektywy czasu, ale to mój pierwszy ciągnik, nie miałem doświadczenia
      Pojechałem do innego serwisu i wymienili cewkę skrzyni odpowiadającą za te biegi, skalibrowali i... Bajka, wchodzą super.
      Dopóki nie wjechałem w pole. Pod obciążeniem przy przerzuceniu na 7 bieg ciągnik staje na 2 sekundy po czym jakby ktoś młotkiem wbijał ten bieg. Czyli objaw jest taki - podczas jazdy biegi wchodzą super, pod obciążeniem dramat. Ktoś ma jakiś pomysł?
    • Przez bartekpelka
      Witam wszystkich.
      jestem posiadaczem nh t4.95 lecz kupiłem go z błędem 3405.
      Wiem że jest to błąd czujnika temperatury turbiny, układ wydechowy był zdemontowany lecz jest już ogarnięty.
      podpowie ktoś który to czujnik oraz czy można jakoś samemu skasować ten błąd?
       
      dodatkowo wyskakuje czasami błąd od niskiego ciśnienia w układzie kierowniczym. Olej wraz z filtrami wymienione. Wspomaganie działa bez zarzutu. Zaczęło się tak dziać po wymianie sprzęgła gdzie ciągnik był rozebrany. Czyżby układ zapowietrzony?
       
      pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v