Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jak znam ruska od podszewki od sprzęgła w tył tak z silnikiem nigdy nie grzebałem bo i potrzeby nie było. Mam problem, bo zerwał mi się gwint śruby, którą zaznaczyłem za zdjęciu. Gwint zerwał się w głowicy a co za tym idzie, nie można dokręcić dobrze pokrywy klawiatury. Skutek jest taki, że olej cieknie i zaworów też nie da się dobrze wyregulować bo uchwyt "koników" nie jest dobrze dokręcony. Mam nową głowicę, leży z 30 lat w szafie i można by wymienić no ale z drugiej strony szkoda mi rozbierać silnik bo wszystko chodzi dobrze. Macie jakieś pomysły jak temu zaradzić ?

 

Jeżeli pozostaje tylko wymiana głowicy to:

1. jak wygląda uszczelka pod nią - jest pod obydwoma jedna uszczelka, czy każda głowica ma swoją uszczelkę. Pytam bo nie wiem czy trzeba będzie drugą głowicę też odkręcać aby ją wymienić.

2. Jak myślicie, wymieniać profilaktycznie obie głowice (chodzą razem już 30 lat) czy można jedną tylko wymienić.

3. wymienić przy okazji końcówki wtryskiwaczy (tak samo jak głowica leżą ze 4 sztuki w szafie)

 

 

gwint.jpg

Opublikowano

@ UrsusCzesio a jakieś pomysły na naprawę bez odkręcania głowicy? No szkoda mi grzebać bo silnik chodzi, moc jaką miał taką ma a i oleju nie bierze

Opublikowano

Po pierwsze to uszczelki pod głowicę były montowane chyba po 94r, ale u ciebie nie ma (widać na zdjęciu bo masz podgrzewacz a nie świece żarowe w głowicy)a po drugie to dorób szpilkę z gwintem m 12 na dole, a na górze m10\1,25 i bedzie po problemie. ;)

PS coś mi się kojarzy że były kiedyś gotowe takie szpilki.

Opublikowano

nie myślałem o gwintowaniu bo wydawało mi się, że opiłki pójdą w silnik jednak muszę jeszcze zobaczyć ale możliwe że ten otwór nie idzie na wylot na tłok czy gdzieś w środek więc w sumie możnaby przegwintować. Na siłę 12 do 10 ... marnie to widzę.

Opublikowano

Jak ciągnik chodził 30lat i masz jeszcze oryginalne ruskie głowice w zapasie to po prostu je wymień na co je będziesz trzymał ,ten ciągnik ma prostą budowę i nie masz co się obawiać.Przy okazji sprawdzisz wtryskiwacze i stan cylindrów .Olej ci bierze?

Opublikowano

Po pierwsze to uszczelki pod głowicę były montowane chyba po 94r, ale u ciebie nie ma (widać na zdjęciu bo masz podgrzewacz a nie świece żarowe w głowicy)a po drugie to dorób szpilkę z gwintem m 12 na dole, a na górze m10\1,25 i bedzie po problemie. ;)

PS coś mi się kojarzy że były kiedyś gotowe takie szpilki.

 

On ma swiece zarowe w kolektorze ssącym a w głowicy oprócz wtryskow nie ma nic a po 1 nie wydaje mi sie żeby były w nowym typie uszczelki a dlaczego? Cylindry były takie same

tu i tu tylko w nowym typie zawory bardziej sie otwierały i tłok miał wycięcia na zawory to głowna różnica budowy a i 6 km więcej

Opublikowano

@hermes olej bierze na tyle na ile cieknie spod pokrywy głowicy. Wiem, że mam prostą budowę wiem, że nie ma co się obawiać ale po co rozkręcać coś co działa super. Po wymianie to mogę mieć więcej problemów niż przed. Głowica chyba oryginalna ruska bo jakieś ruskie litery na niej są. Spróbuję dziś przegwintować bo otwór przechodzi na wylot do kanałów wentylacyjnych więc opiłki pójdą w świat, podjadę do składu części może mają jakąś śrubę a jak nie to się dotoczy. Dzięki za rady ! ;)

 

edit

 

byłem w sklepie i o dziwo była "śruba dwustronna T25" z gwintem 12 (oryginalnie 10). Rozwierciłem, nagwintowałem - 20 min i ciągnik na chodzie.

 

gwint2.jpg

Opublikowano

A co dokładnie tam wycieka jaki olej?

Gdyby nawet jeździć bez kolektora, bądź był by nie dokręcony nic nie powinno wyciekać.

Wymiana samych uszczelek na pewno zahamuje wyciek, ale to półśrodek, bo olej z skądś płynie i może lepiej znaleźć skąd i unikniemy większej awarii.

Opublikowano

Z pewnoscią wymiana uszczelek pod kolektorem przyniesie poprawę.

" tedizetor56" a swoją drogą władimirec nie ma chłodzenia cieczą.

wiem wiem chcialem troche humoru dodac t25 zawsze mi sie z tym kojarzy bo jak mialem to pożyczyliśmy sasiadom a jak ich syn przyprowadzil wieczorem i pyta czy jest na wodzie czy na plynie bo ma byc przymrozek.pozdrowil

Opublikowano (edytowane)

to nie jestraczej olej chyba bo to nie jest czarne tak jakby ropa a co do tego czy olej bierze to bierz w tamtym roku sporo wychlał oleju jak niegdy. A i jeszcze jedno strasznie kopci czasem

Edytowane przez ari321
Opublikowano

Przez głowicę przechodzą kanały którymi przelatuje powietrze. Zdejmij osłonę od dmuchawy z drugiej strony i zobacz czy tam jest sucho. Jeśli twierdzisz, że to nie olej to możesz mieć jakąś nieszczelność przy wtryskach i paliwo jest przedmuchiwane na drugą stronę głowicy.

Ale jak to coś wydostaje się spod usczelki koletkora to do wymiany bedą prowadnice zaworów bo to nimi najprawdopodobniej olej przedostaje się do kolektora wydechowego.

A jak po zdjeciu gówicy okazało by się że zawory w prowadnicy nie mają luzu to do wymiany pierścienie.

Sprawdź też czy aby na pewno nie poci Ci się spod uszczelki pokrywy zaworów oraz spod tej rurki którą idzie olej na głowicę.

 

jak kopci?

na biało czy na czarno?

Jak na biało to olej bierze a jak na czarno to za duża dawka paliwa albo wtryski leją i paliwo niespalone idzie w komin

Opublikowano

A u mnie cieknie i z pod głowicy i z pod cylindra. Juz gdzieś czytałem że w starszych wersjach nie było podkładki między cylindrem a głowicą . I tu moje pytanie co zrobić żeby i w tym miejscu nie rzucał olejem? Bo między cylindrem a blokiem to pewnie uszczelkę wystarczy wymienic?

Opublikowano

No właśnie To była pierwsza rzecz którą zrobiłem i wy pucowalem i teraz wyraźnie widać że i z góry i z dołu wyłazi czarny olej. A boje się tam grzebać bo nie mam pojęcia jak rozwiązany jest napęd zaworów i jak w razie po zlożeniu pszyjdzie coś rególować to może nie być wesoło :-(

Opublikowano

Po demontażu głowic trzeba tylko wyregulować luz na zaworach.

To nie jest samochód, że po zdjęciu głowicy trzeba ustawić rozrząd. Wałek rozrządu jest w bloku silnika, a napęd przekazywany przez laski popychaczy do głowicy.

A ten olej pojawia się z której strony? Od wentylatora, pompy, czy dookoła jest przeciek.

Bo mi się twoja teoria nie klei.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v