Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem gdzyż po dłuższym postoju nie mogę odpalic jej. Wymieniłem filtyry i i przewody paliwowe. Odpowietrzylem i gdy che zaplic nawet dym z rury wydechowej sie nie pojawi. Wszytko wygląda na to ze powinein zapialic a on nic , tylko kręci . Czy przyczyną pompa zasilaląca? czy są w niej jakies zaworki zwrotne? bo mysle ze nie utrzymuje paliwa. Wie ktos jaka moze byc przyczyna?

Opublikowano

Pompka zasilająsa ma zaworek zwrotny , musi mieć bo zbiornik jest niżej i paliwo moglo by isę cofać , najprawdopodobniej coś podlazło najtańszym sposobem jest zamontowanie dodatkowego zaworka zwrotnego na przewodzie koszt około15zł i powinno to rozwiązać sprawę , bo jak nie puszcza dymu to na bank nie ma paliwa , najprostrze i najtańsze do sprawdzenia, albospróbuj przepompować pompką ręczną przed zapaleniem i zobaczysz czy coś isę zmianie jak tak to nie trzyma podajaca

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja bym poluzował przewód wysokiego ciśnienia i zobaczył czy leci ON. Wtedy wiadomo co jest grane.

Opublikowano

gdy wyjąłem popke zasilającą i zalałem paliwem to niby normalnie działa ale gdzy załączylem normalnie , to gdzy pompowała tylko 3 razy było słychac jak przełało sie paliwo do zbiornika... czy tak powinno byc? wszystko odpowietrzone , na początku filtry potem potem pompa paliwowa i nawet sprawdzałem czy na wtrsykach jest paliwo i sie pokazuje ale barzo słabo

Opublikowano

popka zasilająca sprawdzona wszytko z nią ok. Podejrzewam wine przyśpieszacza zapłonu lub stacyjke , czy w tym moze tkwić problem? czy przyśpieszacz zapłonu to jest na regulatorze na pompie wtryskowej?

Opublikowano

Stacyjka nie ma tutaj nic do rzeczy,zetor nie ma wyprzedzacza zapłonu,a pompka od 360 na pewno nie

pasuje .Jak ten zetor dłużej postoi i nie chce zapalić to trzeba go podpompować i wtedy powinien zapalić.A jeśli jest tak to paliwo schodzi do zbiornika podobnie jak w np 7211 .Wcale nie musi to być pompka tylko gdzieś jest nieszczelność na przewodach paliwowych np.na powrotach od wtryskiwaczy .Jeśli były ruszane to na pewno to jest przyczyna.

Opublikowano

Jak pompuje niezapli mimo ze pompuje. Wszytko odpowietrzone a zaworek w pompce odzywa sie czy to nad pomą wtrsykową to przyśpieszacz zapłonu? i czy ma to cos wspólnego z odpalaniem?

Opublikowano (edytowane)

Zetory już tak mają ,że paliwo lubi schodzić do zbiornika .Ja bym poczekał z tą pompką i sprawdził wszystko jeszcze raz czyli przewody,podkładki miedziane ,zaworek zwrotny ,czy niema gdzieś jakieś drobinki która blokuje przepływ.Może też jakaś kształtka być niewymiarowa .A ten zetor to od kiedy tak ma że nie pali .Pompką ręczną pompuj kilkanaście razy bo trzy to za mało.To na górze to jest od turbiny .Sprawdzi linkę od gaszenia czy się nie zacina.

Edytowane przez krzysztofz14
Opublikowano

Kolego możesz się upierać że to nie wina pompki ,ale ja już miałem 2 takie objawy w ciągu 4 m-cy. Za pierwszym razem ciągnik był na gwarancji więc serwis przyjechał. Nic nie pomagało więc wyjęli pompę wtryskową i wysłali do Kalisza,jedyna naprawa jaką tam zrobili to regeneracja pompki zasilającej.Po około 2 miechach znowu powtórka, zero paliwa w pompie. Więc wykręciłem pompkę zasilającą ,pojechałem Z nią do sklepu i dobrałem od ursusa aby gwint pasował . Do dziś hula aż miło . Zero problemów z odpalaniem. A słychać podczas odpowietrzania prace zaworu odpowietrzającego? Spróbuj jeszcze pozakładać obejmy zaciskowe na węże doprowadzające paliwo do pompki.

Opublikowano

Chym cieakwe... wszytkie opaski gdzie trzeba pozakładane nowe wwraz z przewodami! cignij stał 5 dni nic nie ruszane podaeszłem zaczolem popować i czuje ze popuje bo skrzeczy zaworek odrzu. Dla pewności zdołem przewód ten powrotu paliwa do zbiornika i leci paliwa aż miło . Wczesniej probowałem smaostart do kortektora i ... zapalił chodził pieknie ! jak zgasilem nie przekrecajc kluczyka do pozycji ,,0,, tylko zostawiajć kluczyk w poz. ,,I,, po kilkunastu minutach zapalił sam bez samostartu . Potem zgasiłem i przekręciłm do pozycji 0 stacyjke czyli odciłem zapłon i po paru minutach nic... tylko kręci a zero dymu... mysłe ze to wina stacyjki mogą byc wypalone styki?? bo na popie wtryskowej jest takie urządzenie i od tego urządenia ide kabel do stacyjki . Zamówilem stacyjke jak przyjdzie i wymienie moze bedzie ok . Dziękuje wszytkim za pomoc ale wyraznie jeszcze opinie czy to moze byc stacyja czy moze przyśpiszacz zapłonu

Opublikowano

Witam to znowu ja wymienilem dzis pompke zasilającą cała i nową stacyjke . Nadal nic.... zaczynam kręcic i kręci jak szalona ale nie pali nawet dym sie nie pokaze . Wszystko odpowietrzone filtry , pompa . Nawet sprawdzałem czy paliwo na wstryskach jest i pokazuje sie!! Silnik ciepły ponieważ zalany gorącym płynem (temperatura w dzien +3/4)

Gdy psiukne samostart w fiter powietrza i odpalam zakręci z 3 razy dym sie pojawi i chodzi jak marzenie!! Po zgaszeniu lipa ... nie moge odpalic Psukne samostat i znów zapale ... wie ktos jaka przyczna? nawet założyłem nowe podkładki przewody , zaciski nawet króćce , śróby. Nie wiem w czym problem:( pomoze ktos?

Opublikowano

kolego na pompie w nowych zetorach jet takie ustrojstwo jak elektromagnes od przyspieszacza zapłonu

sprawdz czy dostaje prąd jak krecisz rozrusznikiem

lub odkrec go i popchaj zapadke śrubokretem

Opublikowano

mam problem z odpalaniem dzisiaj ojcu stanęła fortera mimo że paliwo w zbiorniku było godzinę chyba pompował odpowietrzył i odpalił 10 minut pochodził zgasił go odpalił znowu i zgasił 2 godziny później ja próbowałem go odpalić i nic pompuje pompką i do góry ropa się pokazuje a na dole przy tym zaworku tak minimalnie że widać ale nie żeby się wyciskała a jak przestanę pompować to znika co zrobić??

Opublikowano

A dmuchnij w ten wężyk co doprowadza paliwo z zbiornika do pompki. U mnie czasami się zdarza że się on przytyka rdzą z beczek, co powoduje, że silnik schodzi z obrotów i traci moc (teraz rzadziej, bo staram się lać paliwo zawsze przez sitko). Dopiero porządne dmuchnięcie pomaga. Możesz też sprawdzić filtr paliwa.

Opublikowano

nadal lipa chyba pompka ręczna jest do kity czasami podpompuje i odpowietrzę,przedmuchalem też wężyk od paliwa paliwo nim leci jak go postawie w pozycji niższej od zbiornika pompka coś słabo ciągnie a nawet jak zaciągnie to później jak ojciec wsiada do traktora ja już odpowietrzyłem dokręcam on kręci syacyjką i pompka puszcza nawet dym się nie pojawia nie wiem nadal co co może być przyczyną wiem że u sąsiada w belarusie podobnie się działo filtrow jeszcze nie tykałem z tego względu że mam tam słabe dojcie ponieważ rama od tura przeszkadza i jeśli jej nie zdejmnę to dojście jest teoretycznie nie możliwe czy może mieć to coś wspólnego z filtrem ale wątpię w to prędzej chyba pompka zasilająca lub ta ręczna nie trzyma nie mam pojęcia za chwilę znajomy mechanik przyjedzie i może ten problem rozwiążemy ale mimo to proszę o jakąś radę jak ktoś miał podobną sytuację dodam że wczoraj stało się to pierwszy raz w zbiorniku było może z 20 litrów ropy teraz jest około 50 nie wiem czy zalać go może do pełna nie wiem czy to coś zmieni np. czy może pompka będzie miała łatwiej podpompować

Opublikowano

kolego bonek1111 co zrobiłeś przy swoim zetorku bo podejrzewam że u mnie będzie to samo:/ pompka zregenerowana jakieś badziewie w niej było i nie trzymała teraz trzyma ładnie pompuje paliwo jest wszendzie na wtryskach też się pojawiło ale mimo że gaz dałem na maksa to słabiutko coś ale było odpowietrzone rozrusznik tylko kręci i lipa akumy musze już ładować bo przecież ile kręcić można czy problem nie będzie tkwił przy tym elektrozaworze prądu tam chyba nie dostaje ale wziełem na krótko z alternatora jak przyłożyłem ptykneło ale mimo dalszych prób kręcenia nic nawet dym się nie pokarze :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jan23
      Witam, mam problem z obrotomierzem w zetorze 10540 a mianowicie byłem zmuszony wymienić obrotomierz na nowy bo był uszkodzony pokazywał prawidłowo obroty a nie naliczał motogodzin, po wymianie na nowy, nowy obrotomierz pokazuje nie właściwe obroty silnika - zawyża je, na wolnych obrotach [ 800-900 obrotów] pokazuje ok 1500 obrotów a po dodaniu gazu na ok. 1700 wskazówka zamyka się na maxa. Przypuszczam że motogodziny też są nabijane szybciej. wymieniłem prądniczkę na nową ale to nic nie pomogło, podmieniłem też licznik na inny ( nowy ) i nadal jest to samo, a gdy podłączę stary licznik obroty pokazuje  właściwie. Czy miał ktoś taki problem lub ktoś wie jak go rozwiązać to proszę o podpowiedź jak go rozwiązać.
       
    • Przez karbek321
      Mam problem z zetorem wyświetlają się błędy 520254 i 520255 
    • Przez emtecc
      Jestem świeżym użytkownikiem Proximy 100 i na razie nie wiem o niej za dużo a już przytrafił mi się problem w postaci braku reakcji na opadanie podnośnika. Ciągnik nie ma nic zaczepionego na TUZie, ramiona ani drgną uniesione na max. Przekręcanie regulacją szybkości opuszczania i reakcji podnośnika nie daje żadnych efektów.
      Jak to odblokować?
    • Przez emtecc
      Witam, na liczniku znikły wyświetlenia prędkości podczas jazdy. Ostatnio jeszcze wyświetlała się prędkość, po czasie spadała na chwilę do zera, znów rosła. Teraz cały czas wyświetla zero.
      Na zwolnicy znalazłem czujnik. Jak sprawdzić jego sprawność? Gdzie jeszcze szukać?
    • Przez ClaasDominator
      Witam koledzy mam pytanko przestał działac wskaznik paliwa (jak przekrece kluczyk to wskazówka idzie na caly zegar) Zetor Forterra 9641. moze ktos ma jakies pomysły i podpowiedzi jak to naprawic . Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki i rady...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v