Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jakie c 330 standardowo ma montowane żarówki w przednich światłach? Chciał bym żałożyć jakieś 55w h4 lub inny typ mocniejsze świecące na biało, coś ala xenony. Nie wiem czy spasują?

Opublikowano

standardowo tam są cebule, oznaczenie chyba r4 to jest albo r2 o ile się nie myle,

zeby założyćh4 to musisz mnieć inne lampy, ale są żarówki które mają mocowanie cebuli a żarnik h4 i takie własniee mam w traktorach, jak chcesz zeby ładnie śwwieciło to wymień lampy, nowe odbłyśniki i szkła wraz z żarówkami h4 dają naprawdę swietny efekt

Opublikowano

Instalacji jak i samym lampom(odbłyśnikom) nic się nie stanie to jest stosunkowo mały przeskok mocy, wszystko ma swoją tolerancję. Co innego jak ktoś zmienia z H4 60/55W na np. 100/90W do tego trzeba przynajmniej zmienić lampy bo odbłyśniki długo nie wytrzymają. Instalacja jakoś to zniesie gorzej z przełącznikami.

Opublikowano

Ja na wiosne planuje zmiane właśnie z R2 na H4 + 4 halogeny na przekaźnikach. Więc pewnie i całe lampy Wesem trzeba będzie zakupić a i do nich jakieś dobre żarówki Philipsa. A instalacja powinna wytrzymać, najwyżej sie przewód przepali. :D

Opublikowano

A prądnica na to "niemożliwe" chyba że kolego masz alternator to powodzenia przy robocie życzę efekt napewno będzie

Opublikowano (edytowane)

Popatrzyłem i poszukałem po allegro i zdecydowałem się na żarówki H4 55/60w wytwarzające światło o barwie 6000k. Nie są to xenony tylko jakieś ulepszone halogeny. Komplet 2 żarówek kosztuje 20zł. Z osrama czy philipsa droższe bo około 60/70zł ale te firmy nie mają w ofercie żarówek o barwie 6000k jedynie 4000k :)

http://allegro.pl/za...2054246397.html

 

tabela.jpg

Edytowane przez Maniek101
Opublikowano

Do tej pory nie interesowałem się tym jakoś i nie wiedziałem że są H4 ze starym mocowaniem :P pasujące do obecnych lamp, lampy kupowane miałem w 2010 roku. A jak żarówka przepalała się kupowałem balonówę taka jaka była i jazda :)

Opublikowano

Jak założysz najtańsze żarówki h4 z marketu to i tak będzie lepiej widać niż na tych starych. To nie nowy ciągnik tylko ciapek to czym ty się przejmujesz ja założyłem normalne żarówki h4 nie przystosowane pod gnizdo i się świecą. Jak to mówią masz głowę i h*j to kombinuj :D

Opublikowano (edytowane)

A czym tu się niby przejmować :P , teraz wiem jak wygląda jakie mają oznaczenie będę jutro po olej to oblukam przy okazji co tam mają. Jak mocowanie pasuje to po co kombinować ze zwykłymi H4 aby je przyczepić skoro cena taka sama :)

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

A żeby efekt był jeszcze lepszy polecam założyć przekaźniki, a do tego kable zasilające 2,5mm*. Spadki napięcia są wtedy minimalne i żarówka świeci pełną mocą i jasnym światłem.

 

Jak ktoś nie wierzy to niech zrobi eksperyment: Założyć żarówki H4 włączyć światła zmierzyć napięcie przy samym akumulatorze a potem przy żarówkach, w oryginalnej instalacji spadek napięcia będzie dość duży. U mnie tylko przy żarówkach R2 napięcie na aku wynosiło 13V a przy żarówce 11,5v także różnica spora co odłożyło się na jakość świecenia bardzo mocno. Przy przekaźnikach i grubych kablach spadek napięcia wynosi zaledwie z 13v na 12,95V.

Opublikowano

Przekaźniki to nie ma co tu wierzyć wiadomo że porównania nie ma. Zrobiłem sobie świece żarowe na przekaźnikach to wiem jaka różnica ;) a co do świateł to już lepiej zastosować jak komuś za ciemno dodatkowe halogenki na przekaźnikach, bo starą instalacje przerabiać to zawsze kłopot i plątanina kabelków :P ale wiadomo wszystko da się zrobić

Opublikowano
  W dniu 11.02.2012 o 10:19, SipmaZ224 napisał(a):

Jak ktoś nie wierzy to niech zrobi eksperyment: Założyć żarówki H4 włączyć światła zmierzyć napięcie przy samym akumulatorze a potem przy żarówkach, w oryginalnej instalacji spadek napięcia będzie dość duży. U mnie tylko przy żarówkach R2 napięcie na aku wynosiło 13V a przy żarówce 11,5v także różnica spora co odłożyło się na jakość świecenia bardzo mocno. Przy przekaźnikach i grubych kablach spadek napięcia wynosi zaledwie z 13v na 12,95V.

Zmień miernik bo źle pokazuje.

Napięcie akumulatora powinieneś mieć 12,65V-12,80V a zwłaszcza przy włączonych dwóch żarówkach po 55W.

Spadki napięcia przy eksperymencie też jakieś podejrzanie małe.Przy takiej instalacji nawet przy grubych kablach i przekaźnikach spadek napięcia będzie około 0,75 V.Każde złącze konektorowe to minimalny spadek napięcia,przekaźnik też nie podnosi napięcia ale zapobiega wypalaniu styków włącznika i też są na nim spadki napięcia.

Opublikowano (edytowane)

No nie powiem, miernik nie działa idealnie ale różnice pomiędzy instalacją na przekaźnikach i zwykła wyłapał.

 

 

Przy najbliższej okazji zmierzę innym miernikiem i dam znać, ale to raczej nastąpi wiosną jak będzie cieplej.

Edytowane przez SipmaZ224
Opublikowano

ja mam założone h4 na starych lampach ale nowe odbłyśniki bez przekaźników tylko ładuje elektryke alternator, na prądnicy nie pójdzie żarówki sie palą ja jestem zadowolony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


    • Przez wasiel002
      Witam, szukam schematu instalacji elektrycznej do Zetora 16145, ma ktoś może?

    • Przez jwr22
      Mam problem z kierunkowskazmi w renault 90-34 nie świeci lewa strona a prawa dziala. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v