Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Odrazu piszę że wiem iż jest temat o wąskich kołach ale nie ma tam odzewu zbyt wielkiego także piszę tutaj. Ponieważ decyzję muszę podjąć jak najszybciej, a najlepiej to już.

 

A wiec posiadam w moim ciągniku koła o rozmiarze 520/70/38 i 480/70/28 o ile dobrze pamiętam w ogóle. Rzecz jest tego typu, mam możliwość kupna wąskich kół do niego o rozmiarze 270/95/48 i 270/95/36.

 

I teraz pytanie moje jest takie czy te koła podołają temu chodzi o udźwig bo ciągnik waży w granicach 6ton i do tego chciałem zaczepić rozsiewacz ok 1,5 tony i ciągał bym nim też opryskiwacz który już zamówiłem tylko jeszcze muszę podać wysokość zaczepu.

 

I w związku z tym mam kolejne pytanie. Czy ciągnik na tych wąskich kołach i tych oryginalnych będzie miał tą samą wysokość czy na wąskich będzie wyższy?? A jezeli tak to o ile?? Bo ja już z tym kompletnie zgłupiałem. Prosił bym o szybką odpowiedź bo jest to pilna sprawa.

 

Aaa i jeszcze jedno... jaki dyszel do opryskiwacza proponujecie?? Górny, dolny czy skrętny?? I dlaczego taka a nie inna odp??

Edytowane przez PanJoker
Opublikowano

Dokładnie kolego to przedstawia się tak;przy kołach 38 cali promień całego koła wynosi 84,66 cm

dla koła 48 cali będzie to promień 86,61 cm prosto licząc to wysokość erośnie o 1,95 cm tak że nie zawiele. Jedyny plus tej zmiany że zwezisz ślad z 52 cm do 27 cm . Dyszel proponował bym skrętny to na zawrotach bynajmiej jedzie tym samym śladem co ciągnik, i raczej dolny zawsze osłania krzyżaki wałka przyd owijaniem.

Opublikowano

To różnica w wysokości będzie 2cm tylko? Czy te 10-12? Bo już nie wiem komu mam wierzyć :P Bo na mój rozum też myślałem o 10cm, ale skoro gregc330 tak mówisz to już nie wiem sam :Pale wysokość opony dochodzi bo w jednej jest 95 a w drugiej 70 to skądś ta różnica musi wynikać :) Co do dyszla to ten skrętny jest bardziej podatny na wywroty to mi się nie widzi jakoś, jeżeli była by niewielka różnica właśnie w tej wysokości wziął bym dolny, tylko muszę podać wysokość zaczepu żeby oni mogli zrobić pod tą wys dyszel tak żeby opryskiwacz był w poziomie. A te 270 nie bedą za wąskie do takich ciążarów i ciągnika? Toż to węższe jak w c330.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Naprawdę tak ciężko to policzyć? Łatwiej napisać temat na forum i znaleźć jelenia, który to zrobi zamiast samemu się męczyć. W excelu w 2 minuty napisałem formułę do obliczania wysokości...

Opublikowano

Tak, ciężko bo przecież nie każdy musi umieć tak matematykę jak Pan Mariusz x. Gdybym wiedział jak policzyć to bym nikomu głowy nie zawracał.

 

Dobra to już wiemy że 10-12cm. A jeszcze takie pytanie czy to jest te wąskie koła to jest odpowiedni zamiennik dla tych oryginalnych? Bo jakoś to chyba musi się zgrywać ten przód z tyłem???

Opublikowano

PanJocker --> chyba odejmować i mnożyć to potrafisz co?

Poza tym naucz się że fora internetowe to nie jest najlepsze miejsce do zdobywania informacji. Jakiś dzieciak napisał od czapy 10-12cm i już w to wierzysz.

A jeśli chodzi o to czy stosunek kół przednich do tylnych będzie taki sam to: tak a przynajmniej w dopuszczalnej tolerancji.

Opublikowano

Czy to takie proste to nie wiem bo mi wychodziło co innego. Zresztą dzisiaj miałem możliwość zapytania przedstawiciela pewnej firmy która zajmuje się oponami rolniczymi i powiedział że sam nie wie jak to policzyć. Dopiero gdzieś tam gdzieś zadzwonił i po kilkunastu min mu oddzwonili i powiedzieli że to bodajże niecałe 11cm różnicy. Także jakaś prawda w tym jest. Co do zdobywania wiedzy na forach, to tu się zgodzę z Twoją opinią. Jednak czasami ktoś coś napisze mądrego i na temat. I spojrzy na sprawę z innej perspektywy.

Opublikowano

Rozmiar opony i średnicę osadzenia felgi masz podane w calach. przeliczyć na cm i do tego uwzględnić procentową wysokość w stosunku do szerokości i wsio :).

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak, ciężko bo przecież nie każdy musi umieć tak matematykę jak Pan Mariusz x. Gdybym wiedział jak policzyć to bym nikomu głowy nie zawracał.

 

Dobra to już wiemy że 10-12cm. A jeszcze takie pytanie czy to jest te wąskie koła to jest odpowiedni zamiennik dla tych oryginalnych? Bo jakoś to chyba musi się zgrywać ten przód z tyłem???

Pozdrów tego przedstawiciela, ciągnik na oponach 270/95R48 będzie niższy o niecałe 2 cm.

Opublikowano (edytowane)

kumpel mi mowil ze roznica zalezy od producenta i rodzaju opony, czy radialna czy diagonalna....wiec obliczenia wiele tu nie pomoga

Edytowane przez Daniel1987
Opublikowano (edytowane)

post-1758-0-15195400-1329510269_thumb.jpg

 

http://zapodaj.net/a0eefae73a19.jpg.html

 

Wasze sprzeczki zmotywowały mnie do poświęcenia 5 minut czasu i obliczenia za pomocą sprytnego kalkulatora faktycznej różnicy w wysokości i wstawienia wyniku.

Autor tematu zanim zadał takie pytanie, powinien ruszyć głową i zamiast pytać czy prosić o podanie różnicy znaleźć np. taki kalkulator i samemu obliczyć. Nic trudnego, ale niektórzy wolą wyręczyć się kimś innym, bo sami nie potrafią.

Jak widać na załączonym obrazku ciągnik będzie wyższy o niespełna 2 centymetry, oczywiście jak już ktoś wcześniej zauważył, jest to różnica czysto teoretyczna i w praktyce może być trochę inaczej.

Edytowane przez MichalR

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v