Skocz do zawartości

oryginalna skrzynia kontra synchro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
synchro bo nie zgrzyta i łatwiej biegi wchodzą

Ale synchro też podobno zgrzyta i jest delikatniejsza i mniej biegów, a tak ogóle co się czepiliście tej skrzyni, problem tylko jak pierwszy raz się siada i nie zna rozkładu, miałem do czynienia tylko z koparko spycharką i mtz z 89r ale tam biegi wchodziły dobrze i wcale bardziej nie zgrzytało jak w c330 czy c360 :rolleyes:

Opublikowano

Zwykła ma 18 biegów, dodatkowo jest trwalsza i remont całej kosztuje chyba mniej niż same synchronizatory do tej drugiej.

 

a tak poważnie niech się wypowie ktoś kto miał przez długi czas do czynienia z obiema.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Niestety synchro tez zgrzyta a prawdą jest to co pisze kserkses o kosztach naprawy i trwalości. Moim zdaniem nie warto do niej doplacać.

Opublikowano (edytowane)

Witam z tego co wiem to to niby zwykła jest bardziej trwała ale z kolei sycnhro jest lepsza w eksplatacji. Bez zgrzytań i takich tam... nie wiem jak kto? Ale ja bym wzioł zwykłą bo jest nie do zajechania i wrazie awarii tańsza w naprawie!!

 

pozdro

Edytowane przez kamil555
ort. literówki
Opublikowano

zleży czy jesteś odporny na zgrzyty dochodzące z ciągnika bo jak nie to to bierz synchro, w naszym MTZ na zwykłej skrzyni do do 500 mth to była tragedia jak by biegu nie wrzucał to w 50% zgrzyt, a po 1500 mth, biegi już się bardziej wyrobiły to biegi wchodzą ładnie, tylko trzeba wyczuć skrzynię

Opublikowano

Z tą zwykłą skrzynia nie jest tak źle (oprócz początków). A później to już wszystko ładnie wchodzi, zdarzy sie zgrzyt, ale sporadycznie! A co do synchro, to nie wiem bo nie miałem okazji obsługiwać ,ale jak kupowałem mojego Belarusa, to mówili że to za wiele nie pomaga!

Opublikowano

ja mam synchronizowaną skrzynie -na pełnych obrotach mogę włączyć spokojnie bieg, no i przy cofaniu do tylu za nim zachamuje to spokojnie już ,,wrzucę" bieg

co do obslugi tej skrzyni to naprawdę kwestia wprawy -jak ktos obcy wsiądzie na moj ciągnik to naprawdę widac ze ma problemy z ,,wyczuciem" B) -według mnie warto doplacic (ja miałem w standardzie B) )

Opublikowano

W 952 jak już coś to masz synchronizowana 14/4 bo 18/4 to tylko w serii 800. Ja mam synchronizowana i na pewno pomaga to wrzucać biegi bez wyczuwania tego momentu kiedy bieg zrowna sie z silnikiem. Choć i ta idealna w obsłudze nie jest. Zgrzyt? Zdaża sie czasami przy wstecznym, reszta biegów wchodzi bez zgrzytu.

Opublikowano

Masz ktos zdjęcie schematu biegów zschynchronizowanej skrzyni?

 

Chcialbym sobie porównac z 18/4 :D

Opublikowano

Mam Belarusa 820 biegi 18/4, synchronizowana skrzynia

Biegi wchodzą bez zgrzytów. Zgrzyt był na początku a teraz sporadycznie przy 9, ale tylko jak ktos nie jest przyzwyczajony do tego- wystarczy dać w pedal na 8 zdjąć nogę z gazu, spadek obrotów, i wrzucić 9- i jest bez zgrzytu.

 

W 15letnim MTZ biegi tak wchodziły że nawet nie czuło sie że sie je zmienia :D

Opublikowano

ja mam w pronarze synchro i nie nazekam nie wiem jak działa zwykła ale synchro jest badzo dobra tak jak koledzy mowią nie trzeba wyczówac tego momentu i ze wstecznego mozna włączyc jakiś bieg bez zadnego problemu ja osobiście polecam!

Opublikowano

ja mam w pronarze 82SA skrzynie synchro i powiem że po miesiącu jazdy już ją dobrze opanowałem

Wady jakie znalazłem w tej skrzyni to to że do wersji bez turba (taka jak moja 82KM) jest brak biegu pomiędzy 3-4 jest duży przeskok i niewprawiona osoba ma duże problemy (np mój ojciec nie może rozgryźć tej skrzyni bo całe życie jeździł zetorem 7211 a tam biegi wchodzą wręcz cudownie) przy zmianie bo trzeba szybko przełączyć półbieg. zdarzają się zgrzytnięcia przy zmianie biegu z większego na 1 lub wsteczny a reszte biegów można przełanczać bez problemu.

Natomiast nie da się wyczuć w którym miejscu jest bieg. jest to troche uciążliwe.

Sam mialem taka sytuację że wyjeżdżałem na szosę z przyczepą nawozu i zamiast 2 wsadzilem 4

ale jakoś go przydusiłem na pół sprzęgła i dalej było dobrze.

 

I tu nasuwa się też moje pytanie cz ktoś też ma taki problem z biegami ze nie czuć w którym miejscu jest bieg i czy ktoś sobie jakoś z tym poradził??? Ja uznał bym ten ciągnik za idealny gdyby biegi wchodzily tak leciutko i gładko jak w zetorku :lol:

 

A co do starych skrzyń to gdy zaczęto składać mtz w polsce przez pronara to uznali ze jakiś tam wałeczek jest nie potrzebny i przez to podobno skrzynia jest bardziej awaryjna i toporna. Ale wszystko to kwestia wprawy i przyzwyczajenia

 

Nie mniej jednak ja jestem za skrzynią synchro :D

Opublikowano

A propos skrzyni synchronizowanej. Jeździłem w tym roku Belarusem 952 ze skrzynią 14/4. Był to nowy ciągnik z przebiegiem ~100mth. Wszystko fajnie, ale zastanawia mnie działanie tej skrzyni. Żeby wbić bieg na postoju trzeba popuścić sprzęgło aż szarpnie ciągnikiem i bieg dopiero wskakuje do końca. to jest standard w tych skrzyniach?

Opublikowano

umnie tez nie zgrzytaja choc mtz jest juz pełnoletni a zeby 9 zgrzytała trzeba dwa razy wysprzeglić

 

 

Zuch o co chodzi z tym 2 razy wysprzeglic?? ja mam mtz z 94 roku od niedawna i wszystkie biegi wchodza jako tako tylko ze jak chce sie 9 wrzucic np z 8 to strzasznie zgrzyta. moze nie umiem jezdzic tym mtz czy co bo np ruszam sobie na pusto z 6 pozniej 8 bez zgrzytu i jak chce wbic 9 to zgrzyta mocno B) doradzcie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v