Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mogą być szczotki albo też łożyska się kończyć

Opublikowano

Za duże obciążenie.

Zwarcie miedzy zwojowe na stojanie, albo zwarcie jednej cewki stojanu do masy.

Pasek nie piszczy? Nie jest gorący zaraz po zgaszeniu ciągnika?

Łożyska, po zdjęciu paska sprawdź luz jak i opór kręcenia.

Szczotki? Niby jak?

Opublikowano

Mam problem sprawdzałem alternator multimierzem i jest zwarcie między + a obudową ako ma pow.12 v a jak odpale to ładowanie tylko 9 v co może być ie jeszcze mam pytanie czy bo to jest w zetorze 7711 ito czy można zmienić alternator na taki z wbudowany regulatorem i jeśli tak to jak go podłączyć żeby obrotomierz i wszystko działało

Opublikowano

Prawdopodobnie przebicie diody w mostku prostowniczym.

Alternator do rozebrania, kontroli i naprawienia. :)

Możesz założyć inny alternator z wbudowanym regulatorem napięcia.

Musisz szukać z końcówką do podłączenia z opisem W i taką samą średnicą kółka, chyba że będzie się dało przełożyć ze starego.

Opublikowano (edytowane)

Do napędu obrotomierza nie masz prądniczki z przodu silnika? Jeśli sygnał do obrotomierza miałby pochodzić z alternatora, to bezpośrednio. W alternatorze z regulatorem będą tylko 2 przewody - cienki do wzbudzenia i gruby pod śrubkę (ładowania).

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano (edytowane)

wszystko się zgadza tylko tam jest coś takiego że teraz idzie do obrotomierza prą z regulatora koło bezpieczników i to jest prą po zapłonie czy ktoś już to przerabiał u siebie

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowane przez MAT912
Opublikowano (edytowane)

Nie mam teraz schematu ani dostępu do instalacji. Tobie do alternatora potrzebny prąd wzbudzenia który włącza się po włożeniu kluczyka i gruby idący z alternatora do rozrusznika (nie pamiętam czy one schodzą się przy regulatorze), a zarazem akumulatora poprzez zacisk na rozruszniku. Być może zasilanie obrotomierza fabrycznie jest brane z regulatora. Jakie kolory przewodów masz na regulatorze, sprawdzę ze schematem(niestety bez legendy), który jest dostępny w necie.

http://chomikuj.pl/f...ji+elektrycznej

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Będe wdzięczny bo nie znam się za bardzo na elektryce ale proste podłączenia potrafie podłączałem już alternator w c 330 od poloneza z wbudow.reg ale tam to tylko o ako chocdziło a tu jest fabrycznia instalacja i chciałbym żeby reszta też działała jak do tej pory może się myle z tym obrotomierzem,jeszcze mam pytanko bo jak podłaczam plus voltomierza do wyjscia b+ i minus do masy obudowy to jest chyba zwarcie ale odwrotnie to niema czy to oznacza że to zwarcie jest w altku czy nie (badałem na om)

Opublikowano

więć tak pierwszy od lewej wyjście 54 niebieski potem czerwony i żółty razem wyjście d+ potem czarny wyjście df i potem masa a może mi ktos powiedzieć dlaczego to 54 to się nazywa zailanie po zapłonie po co to jest i jak to inaczej podłączyć,czy wogle alternator magneton z odzielnym regulatorem można jeszcze kupić

Opublikowano

nie mój ma regulator pod kierownicą ale to już wyjaśniłem z tym obrotomierzem dziwi mnie tylko że jak się mierzy żarówką między wyjściem df i masą to ona mruga a jak między d+ i masą to się pali czy jak mruga to znaczy że regulator działa

Opublikowano

Witam, mam problem z ładowaniem, podczas jazdy na światłach zaświeciła się kontrolka od ładowania (na wolnych obrotach świeci się mocno, na wyższych przygasa i tylko się żarzy) czy mogły się skończyć szczotki (jak je wymienić) czy coś innego??

Opublikowano

Proponuje zacząć od kontroli naciągu paska klinowego i pomiaru napięcia ładowania.

Wykręceniu szczotek i kontroli ich długosci, oraz stanu pierscieni ślizgowych na wirniku. Przy ich zurzyciu, powsataje nierówna powierzchnia przylegania i szczotka nie dolega caly czas co powoduje brak wzbudzenia, więc i ładowania.

Może być także uszkodzona dioda wzbudzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez Majjdann
      Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
    • Przez emtecc
      witam nagle przestały mi działać zegary i kontrolki w 7745. Po odpaleniu obrotościomierz i paliwo działa o świeci się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika paliwo nie działa. Prąd do stacyjki dochodzi bo można odpalić z przycisku. Zegary mają jakieś zasilanie, przekaźnik? Bezpieczniki sprawdzone - są ok. Jak to ugryźć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v