Skocz do zawartości

Fendt 824, może ktoś doradzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od pół roku mam fenda 824,pracuję nim w lesie z kruszarką.Od samego początku ślizgał się na pierwszym,drugim i trzecim półbiegu ,ale tylko przy większym obciążeniu,czwarty jest o.k. Słyszałem że jest to problem tarczek.Obecnie będe rozjeżdżał ciągnik bo muszę wymienić tuleje w silniku i przy okazji mógłbym wymienić te tarczki.Może ktoś je wymieniał i podpowie jak się do tego zabrać,i ile jest tych tarczek? podobno cztery kosze po 6 sztuk. ile one mogą kosztować? czy trzeba kupić u korbanka,czy są jakieś zamienniki? Z góry dziękuję za odpowiedzi. pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

na liczniku ma 7800,ale po jego wyglądzie sądzę,że miał jeszcze jedynkę z przodu tylko ją wykasowano.Kupiłem ten ciągnik u handlarza w różynach koło gdańska,liczyłem na jego uczciwość ale się przeliczyłem.Sprzęt okazał się złomem,oprócz tych połówek muszę remontować silnik.Dobrze że to man, części nie są drogie.

A ile za te tarczki i jak się do nich dobrać jak już go rozjadę? Czy to pewne że ten poślizg jest przez zużyte tarczki? Może jest jakaś inna przyczyna?

Edytowane przez Marcin91
cytowanie poprzedniego postu
Opublikowano

Poślizg może być spowodowany też uciekającym ciśnieniem na lewo(walnięte uszczelniacze docisków), ale po tak długiej jeździe w tym stanie i tak tarczki beda do wyrzucenia.

Opublikowano (edytowane)

Może ktoś ma jakieś materiały poglądowe, instrukcje montażu,rysunki, itp?

Edytowane przez Marcin91
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Za zmiane polbiegow odpowiadaja 3 pakiety podwójnych sprzęgieł, czyli w sumie mamy 6 sprzegiel tarczowych (A, B, C, D, F i G). Przy wlaczeniu kazdego polbiegu zalaczaja sie rownoczesnie 2 sprzegla.

Przy jezdzie do przodu:

I- sprzeglo A i C

II- sprzeglo A i D

III- sprzeglo B i C

IV- sprzeglo B i D

Przy jezdzie do tylu:

I- sprzeglo C i F

II- sprzeglo D i F

II- sprzeglo C i G

IV- sprzglo D i G

 

Sprzegla zalaczane sa elektro-hydraulicznie, ale w twoim przypadku jesli sprzeglo sie slizga problem moze lezec tylko w hydraulice. Prawdopodobnie uszkodzone uszczelki w ktoryms ze sprzegiel a jesli tak jak napisales jest to na biegu I, II i III to prawdopodobnie uszkodzenie dotyczy conajmniej 2 sprzegiel. Sama naprawa jest dosyc pracochłonna i czasami nie skutkuje za pierwszym razem. Najczesciej probuje sie isc prosta droga i wymienic tylko uszczelki w sprzegle. Jednak czesto potrzebna jest wymiana calego sprzegla . Na poczatek trzeba dokonac dokladnych pomiarow cisnienia w poszczegolnych sprzeglach, wtedy mozna ustalic dokladnie o ktore sprzeglo sie rozchodzi.

Opublikowano

Dzięki kosti. A jak zmierzyć te ciśnienia?

Mam już rozjechany ciągnik,nie prościej byłoby wymontować te sprzęgła,zobaczyć jaki jest ich stan, ew. wymienić tylko uszczelniacze.Mam dobrego mechanika,wymieniał już takie tarczki w ładowarkach,chciałby tylko przed rozmontowaniem mieć jakieś schematy,(rysunki),żeby wiedział czego się spodziewać.Podobno dysponujesz odpłatne takimi?

Opublikowano

Coś czuje, że nie jest to robota dla kogoś bez sporego doświadczenia, wiedzy i narzędzi. Chyba bez wykwalifikowanego warsztatu czu serwisu się nie obejdzie. Skrzyni po takiej naprawie nie trzeba czasami kalibrować?

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście mógłbym te półbiegi zostawić w spokoju,wcale ich nie używam. Pracuję tylko z kruszarką na żółwiach,lub jadę z nią szybkimi drogowymi biegami.

Doradźcie, czy mam się pakować w tą naprawę? Chciałem to zrobić przy okazji że mam rozjechany traktor.

Edytowane przez Marcin91
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

jesli nie ma cisnienia w koszu to tarczek juz tam tez nie ma geniusze. wszyscy tylko specjalistow potrzebuja jesli skladali to ludzie a nie kosmici mysle ze dasz rade a jak oni ci pisza ze to jest pracochlonne to widocznie serwis im w umowie i widnieja tylko roboczogodziny

Opublikowano

@ wasyl 1990 widac ze nie masz zielonego pojecia i nie wiesz jak taki ciagnik w ogole w srodku wyglada.

 

A co do samego ciagnika to sie troche pospieszyles. Ciagnik musi byc w calosci aby dokonac takich pomiarow. Poza tym co znaczy "mam juz rozjechany ciagnik" w ktorym miejscu? Przy tej naprawie najpierw musisz zdjac kabine a pozniej "rozjechac". I nie jest przesada jak powiem ze naprawa jest skomplikowana, gdyz trzeba zwrocic uwage na wiele rzeczy. Pewnie ze mozesz kazde sprzeglo otworzyc i sprawdzic jego stan, ale prawdopodobnie niczego konkretnego nie zobaczysz. A jak juz otworzysz, to chcial nie chcial trzeba by wymienic uszczelniacze, a jesli sprzego juz dlugo sie slizgalo to i tarczki beda do wymiany.

Opublikowano (edytowane)

Geniuszu @wasyl1990 każdy średnio rozgarnięty wie, że skoro tarcze/tarczki się slizgają to są zurzyte bez względu na przyczyny poslizgu. @JD1052 pisał o tym trzeba było tylko przeczytać. Niestety tym razem błysnąć ci się nie udało.

Biorąc pod uwagę to co napisał @kosti68 o półbiegach to mogą być uszkodzone sprzęgła A i C One miedzy innymi odpowiadają za realizacje pierwszych 3 półbiegów. Półbieg 4 to B i D. Oczywiście to tylko teoria Do tyłu też ci się jakieś półbiegi slizgają?

Edytowane przez hubertuss

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martyniuk_93
      Witam, moim Fendt mam taki problem ze ciężko wchodzą biegi dopiero na wysokich obrotach biegi wchodzą tak jak powinny, pierwsze po odpaleniu wrzucenie biegu jest wręcz nie możliwe bez użycia rewersu. Gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez bastek2210
      Witam czy powie mi ktoś z jaka siła docisnąć głowice w fendt 816 man d0826? Oraz jaki powinien być luz zaworowy pozdrawiam 
    • Przez impres-me
      Witam. Może już ktoś przerabiał temat bądź ma wiedzę czy się da albo jak to wykonać.  A mianowicie chciałbym dołożyć sterowanie z zewnątrz przednim tuzem . Niestety nie mam ehr na przód.  Ale Widziałem W ogłoszeniach podobny ciagnik który również go niemiał ale posiadał przy tuzem sterowanie góra dół.  Takie rozwiązanie w zupełności by mi na chwilę obecną wystarczyło. Gdyby ktoś coś wiedział proszę dać znać.   Pozdrawiam
    • Przez impres-me
      Witam czy mógłby mi ktoś wyjaśnić zasadę działania i użytkowania tych elementów w fendzie 800 favorit. 
      1 to zbiorniczek na alkohol W instalacji pneumatycznej .  Instrukcja niewiele o tym mówi.  
      2 jakiś przycisk gumowy z drugiej strony tej cewki jest taki sam ,
       
      Może mi ktoś wytłumaczyć jak tego używać? 


    • Przez lolo32
      Interesuje mnie ten typ z lat 1995-1998 silnik ,skrzynia, hudraulika tylko to mnie interesuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v