Skocz do zawartości

John Deere z serii 2254-64- Na co zwrócić uwagę przy zakupie?


Przemoo10

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem obejrzeć 2264. Wygląda naprawdę ładnie. Ma nowe cepy i sieczkarnie. Niecałe 4000 godz. na młocarni. Jest lekki wyciek z wariatora. Myślę że jest godny uwagi. Pojadę jeszcze z mechanikiem żeby przejrzeć go dokładnie. W tej kwocie o Mega albo Lexionie mogę zapomniec. Ma założone uniwersalne klepisko. Na forum są różne zdania na ten temat ale gość mówi że kosili tak zboże i nie było żadnego problemu z omłotem. Co sądzicie ? https://www.otomoto.pl/oferta/john-deere-2264-ID6yXf5b.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wystarczy zmienić uszczelniacze w wariatorze. Koszt to kilkaset zł, forumowicze mówili w granicach 300-400 zł. Gdyby to się nie udało, to trzeba chyba wymienić flansze i tłok ( hub), koszt około 4 tys plus uszczelki. A jaki stan łożysk, łańcuchów i pasów?

Edytowane przez Marl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze lekki wyciek z przystawki silnika ale naprawią to przed sprzedażą. Po wstępnych oględzinach wydaje się wszystko OK. Wybieram się jeszcze raz ale z gościem co pracował wiele lat na takim modelu. Ma ten kombajn w małym palcu więc z pewnością dużo doradzi. Z tego kombajnu wymontowali separator a znajomy mówił że oni kosili cały czas z separatorem, również rzepak i nic się nie zapychało. A sam separator jest bardzo pomocny. Teraz mają T660 i twierdzi że brakuje go w nim. Dokładali już kaskady i inne cuda a i tak gubi na wytrząsaczach. W 2264 nie mieli tego problemu. Samo zapychanie się jest spowodowane uszkodzeniem napędu separatora.  Pasy wyglądają dobrze, wytrząsacze całe. Trochę wytarty jest ślimak w zbiorniku od podajnika ziarnowego, pozostałe wyglądają jeszcze w miarę dobrze.  Nie wiem jeszcze ile taki ślimak kosztuje ale sama wymiana nie jest chyba trudna. Heder w ładnym stanie z przystawką BISO. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palce separatora kupisz za 20-25 zł/szt ( sam kupowałem ostatnio, u mnie 20 sztuk jest, bo stare juz wytarte mocno). Gorzej jak zdjęty wał i brakuje tych " Y" do mocowania palcy. Mi brakuje chyba 3 i zamienników nie znalazłem a w JD nie pytałem jeszcze. Co do żmijki to teraz można kupić samą blachę ( spirale ) bez tej ośki/pręta i samodzielnie sobie wspawać. Cenowo sobie zobacz w linku poniżej, widziałem te spirale z blachy w sklepie jak kupowałem pasy do JD.

żmijki kliknij tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam separator jest całkowicie wymontowany. Mam pewne obawy co do tej maszyny ale ogólnie kombajny z tej serii wyglądają na solidne. Gość ma też dwa JD 9660 WTS ale nic kompletnie niewiem o tych maszynach. 

Jednak ostatecznie wybrałem Lexiona 440. 

Edytowane przez robertmoczko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z moim 2256.    ( Zdjęcie w mojej galerrii ) lub kliknijcie link do zdjęcia:     Kliknij tu

Jeśli ktoś wie jak ustawić pompę wtryskową przed wyjęciem z silnika, to prosze o opis. Swoje przemyslenia zawarłem w tym opisie zdjęcia. JEdnak czy robie to dobrze? Dziękuje z góry za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.12.2017 o 21:23, Marl napisał:

Wiesz co, może rzeczywiście był troche później. Ja swojego w pażdzierniku kupiłem. Ale na pewno po 20 października juz był na olx. Pamiętam ogłoszenie, były tam jeszcze zdjęcia z Danii, podczas żniw i jedno z małymi dziećmi na tym kombajnie. Nie kojarzyłem sprzedającego, choć mi pisałeś o zakupie kombajnu od tego człowieka. Ja w swoim zmieniam łożyska, zdjąlem elewator kłosowy ( zebatki i łożyska do wymiany) obejrzałem dalej, no i w sumie postanowiłem zmienić prawie wszystkie od wysypu w zbiorniku po lewej i prawej stronie. Mam dobry dostęp teraz, kto to bedzie kiedyś robił jak padnie w sezonie?? Łozyska niektóre mają spory luz ( ale nie większy niz 50% zużycia łożyska, łożyska ZVL czy kraśnik taki luz juz jako nowe mają, szok!!! ) ale dopiero po umyciu ich. Tak to luz mały lub wcale, ale rozebrałem kilka i smar był zastygnięty i dodatkowo kurz. Koledzy z forum podpowiedzieli, ze lepiej wymienić. Koszt to średnio 80-95 zł ( lozyska typu D 206 ), a droższe 120 zł,najdroższe jakie kupiłem to 230 zł, firm INA lub SKF ( kupiłem jedno JD oryginał, otwieram opakowanie a tu INA! wiec kupuje juz nie w JD :D ). Koszt łożyska pasującego firmy ZVL to tylko 16,50 zł w agromie, ale jaki mają luz jako nowe, szok!! Takich szkoda zakładać. 

Witam ! Jak sprawdzić Stan przekładni kątowej w rurze wysypu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładnia górna -> trzeba popuścic slimak w rurze. i opuścić flansze na pionowej zmijce. wtedy po odkreceniu wziernika inspekcyjnego i kilku srub, mozna ta górna przekładnie wyjąć. jeśli nie chcesz tyle rozbierac , to wystarczy slimak w rurze odsunac i kręcić ręką za frez przekładni czy jest luz. Najcześciej siada łożysko na pionowej żmijce wysypowej. Tam jest duże obciązenie. Przez wziernik wkałdasz jakiś kawałek metalu ( mały łom ) i ruszasz nim. Jeśli chcesz dokładnie sprawdzić to tylko demontaż, pracy jest sporo i pionowa zmijka jest dość ciezka. Ja kupiłem wszystkie nowe łożyska ( skf lub ina ) , tryby były ok . była lekka naprawa flanszy bo zuzyte łożysko uszkodziło ją.

LINK . jak klikniesz na ten link, zobacz pozycje nr 6. to jest to łożysko. Ogólnie jesli nie masz katalogu to korzystaj z tego co jest w linku. Oryginalny katalog ze strony JD.0

Jakie masz objawy, ze sprawdzać chcesz przekładnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Marl napisał:

Przekładnia górna -> trzeba popuścic slimak w rurze. i opuścić flansze na pionowej zmijce. wtedy po odkreceniu wziernika inspekcyjnego i kilku srub, mozna ta górna przekładnie wyjąć. jeśli nie chcesz tyle rozbierac , to wystarczy slimak w rurze odsunac i kręcić ręką za frez przekładni czy jest luz. Najcześciej siada łożysko na pionowej żmijce wysypowej. Tam jest duże obciązenie. Przez wziernik wkałdasz jakiś kawałek metalu ( mały łom ) i ruszasz nim. Jeśli chcesz dokładnie sprawdzić to tylko demontaż, pracy jest sporo i pionowa zmijka jest dość ciezka. Ja kupiłem wszystkie nowe łożyska ( skf lub ina ) , tryby były ok . była lekka naprawa flanszy bo zuzyte łożysko uszkodziło ją.

LINK . jak klikniesz na ten link, zobacz pozycje nr 6. to jest to łożysko. Ogólnie jesli nie masz katalogu to korzystaj z tego co jest w linku. Oryginalny katalog ze strony JD.0

Jakie masz objawy, ze sprawdzać chcesz przekładnie?

Kombajn teraz kupiłem- po czytałem że te przekładnie siadają ,więc postanowiłem to przejżeć ,więc wszystkie podpowiedzi są dla mnie bardzo cenne,Do tej pory miałem claas dominator 85

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One nie psuja sie za szybko. Polecam zajrzeć do przekładni zmijki co wsypuje ziarno do zbiornika ( czyli na końcu przenośnika ziarnowego. Tam sa dwa tryby ( jeden kosztuje 1500 zł  ). Ale bez rozbiórki wyczujesz luz na trybach, wejdz do zbiornika ziarna i ruszaj ta zmijką albo odkręc osłony przy dole tej zmijki. Ile godzin ma przepracowanych ten kombajn? masz jakies fotki w galerii?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.12.2020 o 20:17, Marl napisał:

One nie psuja sie za szybko. Polecam zajrzeć do przekładni zmijki co wsypuje ziarno do zbiornika ( czyli na końcu przenośnika ziarnowego. Tam sa dwa tryby ( jeden kosztuje 1500 zł  ). Ale bez rozbiórki wyczujesz luz na trybach, wejdz do zbiornika ziarna i ruszaj ta zmijką albo odkręc osłony przy dole tej zmijki. Ile godzin ma przepracowanych ten kombajn? masz jakies fotki w galerii?

 

Przepracowane ma na silniku 3200,młocarnia 2800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@poderwa : przy takim przebiegu nie ma za dużo do remontu. 140 godzin rocznie to jakby zawsze na wakacjach kombajn był :) .  Sprawdz stan pasów, łożyska drewniane na klawiszach. Kose na hederze sprawdzić. Może być przeciek na wariatorze, to dośc czeste. nie zawsze łatwo to usunać.

Edytowane przez Marl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Marl napisał:

@poderwa : przy takim przebiegu nie ma za dużo do remontu. 140 godzin rocznie to jakby zawsze na wakacjach kombajn był :) .  Sprawdz stan pasów, łożyska drewniane na klawiszach. Kose na hederze sprawdzić. Może być przeciek na wariatorze, to dośc czeste. nie zawsze łatwo to usunać.

Przeciek na wariatorze właśnie zauważyłem.Czemu ne łatwo usunąć ,o co tam chodzi ?

1 minutę temu, poderwa napisał:

Przeciek na wariatorze właśnie zauważyłem.Czemu ne łatwo usunąć ,o co tam chodzi ?

Ile godzin takie silniki bez remontu wytrzymują ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj ten film: https://www.youtube.com/watch?v=KkU_7t-YU48 . Ogólnie to wyrabiają sie nie tylko uszczelnienia, tylko tez oś, i piasty. Nie jest to mocny punkt tych kombajnów. Prawie kazdy który widziałem, miał przeciek z wariatora. Jak nie duży to można jezdzić.

Co do silnika to widziałem taki co miał 8500 h i na ucho chodził ok, ale nieco dymił. Ja mam w swoim ponad 6 tys ha, chodzi ok, silnik bez napraw. Jedynie pompa wtryskowa poszła do naprawy polegającej na jej regulacji i poprawy elementów w dwóch sekcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Marl napisał:

Obejrzyj ten film: https://www.youtube.com/watch?v=KkU_7t-YU48 . Ogólnie to wyrabiają sie nie tylko uszczelnienia, tylko tez oś, i piasty. Nie jest to mocny punkt tych kombajnów. Prawie kazdy który widziałem, miał przeciek z wariatora. Jak nie duży to można jezdzić.

Co do silnika to widziałem taki co miał 8500 h i na ucho chodził ok, ale nieco dymił. Ja mam w swoim ponad 6 tys ha, chodzi ok, silnik bez napraw. Jedynie pompa wtryskowa poszła do naprawy polegającej na jej regulacji i poprawy elementów w dwóch sekcjach.

Olej do silnika lać orginał ? czy jakiś inny polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomek1974
      Kupię katalog do JD 730 ,jak coś to pisać
    • Przez Marcins1315
      Witam 
      Mam problem z wariatorem jazdy ponieważ podczas pracy „skacze „ góra dół , co może być powodem ?
       
       
    • Przez celeronik
      Dane dotyczące poszczególnych ustawień spisane z instrukcji obsługi JD serii 10xx, ale do innych modeli też pasuje.
      Ustawienia.doc
    • Przez daanny
      Witam mam problem z paseami jezdnymi w moim jd, na cofnietym przyspieszaczu są lużne a gdy wysunę przyspieszacz by szybciej jechać pasy niesamowicie się naciagają i robia się sztywne jak struna przez co bardzo szybko się wyciaga sie ten gruby dolny z ząbkami i przekładnia szybko się nagrzewa kombajn drży, gdy przyspieszacz cofne do tyłu by zmniejszyć predkośc pas dolny robi sie bardzo lużny zdecydowanie za lużny, a gdy gą naciagnę napinaczem to znów gdy przyspieszę to napina się niesamowicie,wariator wyglada że jest sprawny w dolnym kole tym na sprzegle tez wyglada że ładnie chodzi, jestem ciekaw jak to jest u was czy przy każdym położeniu przyspieszacza pasy są jednakowo napiete, na moje oko to w kazdej pozycji napiecie powinno byc jednakowe,co może byc przyczyną tego że tak sie dzieje? wszystkie propozycje mile widziane, dodam że wszystkie trzy pasy nowe i oryginalne.a wiadomoże gdy pasy są za lużne to kombajn mi zwalnia a gdy za sztywne to sie grzeja i wyciagają. prosze o pomoc :unsure:
    • Przez wielkiwojownik
      Witam, Pytanie do uzytkowników kombajnów serii 20 i 22 otóż czy poczas koszenia w takiej powiedzmy normalnej pszenicy przy prędkości 3,5km/h  lepiej jest jechać na biegu 2 wtedy dzwignia hydrostatu jest popchnięta do przodu tylko troszke? czy lepiej na biegu 1?  czy to ma jakieś znaczenie dla układu hydraulicznego i samego hydrostatu?
      drugie pytanie o obroty silnika czy podczas koszenia trzeba dać maxymalne obroty tak jak w książce napisali  tj w moim przypadku jd 2058  2350obr/min czy wystarczy mniej np 2150obr/min bo zauważyłem że przy niższych obrotach też daje radę ale czy tak można? to będzie mój drugi sezon tym kombajnem więc dopiero go poznaje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v