Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.dzis podczas orki w silniku zaczelo cos stukac nie wiadomo bylo co podejrzewany był wtrys ze mogł sie zapiec po zholowaniu do warsztatu mechanik powiedział ze panewka na wale obrócona w 4 letnim ciągniku.moje pytanie jaki moze byc orientacyjny koszt naprawy

Opublikowano

Co do szlifu wału to ja bym się zastanowił....Ale szlif pewnie ok.300/400zł,panewki ok.70zł,uszczelki ok.70zł+mechanik nie chcę cię martwić ale ja za taką operację w t25 mechanik u mnie bierze 800zł a belarus to kawał klamota i roboty więcej jest........A co do wału to ja bym rozważał nowy bo wschodnich wałów podobnież się nie szlifuje -co sam doświadczyłem...

Opublikowano

musisz remont kapitalny najlepiej zrobić i wszystko nowe tak będzie najpewniej wiesz po szlifie mogą być odchyły sam tak miałem w c 330 i musiałem żyletki podkładać pod panewki jak jest okazja to sprawdz luzy na tłokach i wymień pierścienie na nowe

Opublikowano

800 zł. za remont silnika t-25..drogo jak masz pojecie o mechanice to remont silnika sam zrobisz te silniki sa proste w konstrukcji ja sam naprawiałem zetora 8045 zestawy naprawcze panewki itd....

wez jakiegos kolege gogos podpytaj czego niewiesz i sam zrob

 

i tak jak radzi ci rami@ korbowody przetulejowac aby luzow nie było na swozniu tłoka

Opublikowano

Szliw można śmiało robić, tylko w dobrym warsztacie. Ja w swoim rusku robiłem i nie było żadnych kłopotów.Poza tym jeśli jest to 4 letni traktor to nawet dużo nie będzie trzeba zbierać do tego panewki i pierścienie i po kłopocie .Ja w swoim sam z teściem robiłem i jedyne na co trzeba bardzo uważać to ustawienie rozrządu a tak to normalna robota.

Opublikowano

Ludzie o czym wy piszecie, przecież jeżeli obróciło panewkę główną to czasem nawet blok jest do wymiany a wy martwicie się o wal, jeżeli na korbowodzie to wymienić i po problemie.

Opublikowano

Czasami nawet nie wiesz że panewka główna na wale obróciła na( korbowodowej szybciej). Stanie się np rano a dopiero jutro będzie stukać Wał od silnika turbo po szlifie trzeba utwardzić (azotować) będzie śmigał ,tylko jak cenowo jest tańszy nowy . Nie zapomnieć o osiowaniu bloku.Z cenom robociznom mechanika to , jest dobry to się ceni rusek potrzebuje myślenia , niby prosty a ma swoje zagadki .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

800 zł za t25 przegięcie. Kasuje jak Agroma service. Ja mam dobrego mechanika pracował w POM, SKR na koniec w prywatnym gospodarstwie. więcej jak 200 zł by nie wział. Bo jego zadanie to 2 dni roboty

Ty byś robił za 100 zł dziennie? 50zł/h to w mechanice normalna stawka, w mojej firmie biorę 50-100 zł za godzinę.

Co do wału to MTZ kolegi jest po 3 szlifie i ma przepracowane 18 000 mth. Więc proszę nie pisać bzdur, że wałów się nie szlifuje.

Opublikowano (edytowane)

Popieram Elektrotechnika rozebrać cały silnik i złożyć wiecheć do skrzyni zamontować przedni napęd poskręcać instalacja odpalić skasować wycieki za 200 złoty to daj namiary na tego mechanika załatwię mu robotę

Edytowane przez JANCZAK1176
Opublikowano

ciągnik juz na podwórku aktalnie docierany co do kosztów to tak szlif wału wyniósł mnie 369zl panewki i uszczelki 365zł filtr olej płyn do chlodnicy 304zł a mechanik szok 1500zł czyli ladna sumka sie nazbierała mi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja tam do mechanika bym ciągnika czy maszyny nie dał jak se zrobię sam to wiem że mam to zrobione dobrze a nie byle jak spie*******. A z ojcem robiliśmy już chyba wszystko silniki skrzynie pompy wtryskowe rozdzielacze tylne mosty zwolnice itp. Tak samo z innymi maszynami nie ma opcji żeby nie zrobić ;)

Opublikowano

Tak ale musi być dobry malarz, piekarz i mechanik, a teraz to dużo jest takich co wiedzo ze dzwoni ale nie wiadomo w którym kościele. Czasami lepiej samemu pogrzebać jeśli ma się do tego smykałkę i zrobić dokładnie (w końcu robi się dla siebie) niż dać do pseudo mechanika.

Opublikowano

Witam, mam do ciebie pytanie - jak chodzi ci ten silnik??? Chodzi mi o ciśnienie, bo jeśli obróciło panewkę to musiał stracić ciśnienie, jeśli już obróciło to obrobiło siedzenie i ta panewka nie będzie tak trzymać. Miałem podobnie jak ty w silniku perkinsa - pompa olejowa siadała i obróciło mi na szczęście na korbie. Pytałem wtedy paru dobrych mechaników każdy mówił - nowa korba,pompa, panewki i szlif. Gdyby było to na głównym to blok do osiowania (jeśli się da) a jak nie to złom lub usadzić na kleju i pozbyć się bo długo nie wytrzyma.!!!! Ciekaw jestem jaka była u ciebie przyczyna bo od tak to na 100% się nie zrobiło! Na czym to obróciło główny czy wykorbienia? Ale jeśli założyli panewkę na to wyrobione siedzenie to długo się tym nie nacieszysz niestety :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v