Skocz do zawartości

Świeca płomieniowa


wirer12

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

witam

potrzebuje pomocy w podlaczeniu świecy płomieniowej w mtz 82

w książce jest schemat ale nic z niego nierozumnie potrzebuje opisu lub zdjec albo narysowanego w paincie schematu podłączenia świecy płomieniowej bo inaczej ciężko pali mi mtz po założeniu nowej głowicy do niego ,a ze starterem zapala łatwiej

muszę nadmienić ze mam brak wiązki w ciągniku i chce podłączyć na krotko świece płomieniowej przez lampkę i stacyjkę bez bezpiecznikow

jeśli możecie panowie to proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup świece na 12V z transita, rurkę z MF-a, kawałek kabla i guzik z rozrusznika z 60-ki. Od oryginalnej świecy obetnij blachę z otworami pod śruby, wspawaj ze 4 zwoje nakretki M22 zdaje się i wkręć w miejsce świecy. Podłącz paliwo do filtra paliwa i prąd pod pulpit. Łatwiejsza w założeniu, skuteczniejsza, mniej skomoplikowana. Orygonalna to niewypał. Wiecznie coś z nią nie tak było, albo zaworek chyciło, albo zatkało paliwo, kabli nawalone i nic z tego nie ma.

 

http://zapodaj.net/331c50df46af.jpg.html

 

http://zapodaj.net/5a44d803fb72.jpg.html

Edytowane przez seweryn20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciskasz przycisk od świecy i czekasz. Świeca od MF nagrzewa się w 8 sekund i zapala się płomień. Ona po rozgrzaniu sama puszcza paliwo bo ma zaworek termobimetalowy.

Więc po odliczeniu 10 sekund możesz uruchamiać rozrusznik. Możesz przy rozruchu nadal trzymać przycisk świecy.

Ja bym proponował zostawienie zbiorniczka na naftę i korzystanie z niego.

Jeśli będzie podpięta pod układ paliwowy kiedyś może zacząć puszczać paliwo do kolektora, dając parę niemiłych skutków.

A jak będzie pod zbiorniczek to co najwyżej w nim się skończy i to będzie jedyny problem że trzeba dolać, ale da nam informacje, że coś nie tak.

A grzać świece będzie można dłużej bez potrzeby kręcenia rozrusznikiem w celu pompowania paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam lekka przesada z tym zaworkiem jedna sprawa a druga po co grzać dłużej? Podłączasz pod układ paliwowy, paliwko dostaje czyste a jak czyste to i nieszczelności zaworka nie ma się co obawiać. Daje ogień wtedy kiedy silnik kręci a nie jak stoi w miejscu.

Na razie mam to rok i działa.

 

http://zapodaj.net/3...68917e.jpg.html

 

http://zapodaj.net/8...fd02f4.jpg.html

 

Jak jest ciemno to spirala lekko się żarzy ale najlepiej jak sprawdzisz sobie dając ją obok ciągnika. Na próbę wystarczy założyć jakiś wężyk, zalać go ropą i grzać. ja zacznie się palić koło spirali to masz czas grzania.

Edytowane przez seweryn20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako górnik roku  odkopię temat bo jest na etapie zabawy z tym. Zamontowałem oryginał prąd jest wszystko jest, ale pytanie takie. Słychać jak zaworek stuknie. ale czy on nie powinien ciągle tak stukać? Starą świecę kiedyś wyciągnąłem z jakiegoś silnika od pokosówki to chyba ciągle tak trykał jak dostał prąd. I jak to jest idzie tylko dawka paliwa określona jak tryknie czy ciągle powinno iść ? Można ją w ogóle sprawdzić ropą? 

 

 

PS. Koledzy ogarnąłem to chyba więc póki co chyba jednak nie potrzebuję pomocy.

Edytowane przez mchammer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem wznowić działanie świecy płomieniowej w swoim MTZ, kupiłem nową , tylko problem z podłączeniem stacyjki (stary typ), ktoś już wcześniej grzebał. Może jakaś podpowiedź jak podłączyć.  I jeszcze pytanie, czy ten wskaźnik żarowy musi być podłączony szeregowo czy równolegle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://zapodaj.net/a4aeb3922a5c6.jpg.html

3- świeca z żarnikiem i elektrozaworem

31- stacyjka

2-przekaźnik rozrusznika.

Prąd płynie przez stacyjkę na żarnik to jeden obwód. 

Drugi elektrozaworu gdy kręcisz rozrusznikiem. Ze stacyjki na kostkę przed przekaźnikiem rozrusznika a z niej na elektrozawór świecy. 

Trochę kiepska fota jak znajdziesz lepszą to kabelek za kabelkiem i podłączysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez franczez
      Witam,
      czy ktos posiada serwisowke do Belarus 920.2? Chodzi mi o kolejnosc i moment dokrecania glowicy.
    • Gość christoff13
      Przez Gość christoff13
      Kupiłem jakiś czas temu MTZ 82 z 89r. Ma trochę rozmontowany układ blokady hydraulicznej mechanizmu różnicowego. Mianowicie: brak wajchy do załączania i linki, a także zaślepiony jest koniec rurki, która wychodzi z tego mechanizmu i idzie pod blokiem silnika (koniec rurki to okolice końca bloku silnika/początek sprzęgła). Nie wiem gdzie należy podłączyć tę rurkę. Reszta tego układu (tzn. ta część z przodu maski wygląda w porządku). Czy ktoś mógłby opisać/zrobić zdjęcia, jak wygląda podłączenie elementów które opisałem?
    • Przez Mkkr
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie pompy hydraulicznej do koparki białorus. pompa przestała podawać olej . Po rozebraniu wszystkie elementy gumowe do wywalenia. czy idzie jeszcze kupic jakis zestaw naprawczy ?? W internecie brak zestawów naprawczch..  Pompa jest to ta duża od strony skrzyni . Da się jeszcze coś z tym zrobić czy szukac pompy ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v