Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy przeczyściłem dzisiaj filtr ten co na dole skrzyni jest był tam taki syf... nawet szkło z szyby opiłki metalu trawa poprostu bloto i sprzęgło już chodzi :D musze jeszcze sprawdzic jakie mam cisnienie na goracym oleju ale powinno byc ok

Opublikowano (edytowane)

Sam znalazłeś filtr czy mechanik Ci pokazał? Warto o nim pisać więcej bo mało kto o nim wie a wychodzi na to że przeważnie on jest winowajcą problemów ze sprzęgłem itp.

Powinno się go czyścić przy każdej wymianie oleju.

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

W poniedziałek miał przyjechać serwisant na fuche sprawdzić ciśnienie popatrzeć to znajomy i nie dał rady przyjechać ale zadzwonił i mówił ze tam na dole skrzyni jest filtr przez który pompka sprzęgła zasysa olej, to ja w katalog i szukam. Znalazłem ten filtr faktycznie tak jak mówił opuściłem olej filtr jest na samym dole obok śruby do spuszczania oleju za taka dużą nakrętka na imbus 22 mm filtr ciężko wyciągnąć potrzebny jest silny magnes filtr był zatkany było tam błoto... Sądzę ze przez niewiedzę dużo traktorów zaciera sobie pompki sprzęgła. Trzeba to czyścić sądzę ze raz na sezon. Tak więc sądzę ze problem rozwiązany filtr i pompka rotacjyjna a jak ona padła to i mogło sprzęgło sie slizgac i mogły pójść tarcze.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Witam. Panów. Mam MF 6150 wymieniłem pompe głowną na nową i tarcze sprzęglowe. Po wymianie i odpowietrzeniu.

Nie da sie wcisnąć pedału sprzegła, jest tak twardy że z całej sily nie da się wcisnąć. Jak wcisne odpowietrznik to oczywiście spadnie pedał ale jak pompa napompuje to samo sie dzieje. Przed wymianą tarcz i pompy i oczyszczeniu wszystkich 3 filtrów hydraulicznych takich prablemów nie było. Ktoś z mechaniorów mówi mi że to moze byc wina dużych podkładek dystansowo regulacyjnych występujących tam w koszu sprzegła przykrecanych na 12 śrub pokrywą tarcz . Podpowiedział mi że może sie zawineła któraś z tych podkladek, rozkreciłem ponownie ciągnik i nic takiego nie widziałem.

Mechanior mowi że jest jakiś wzór na ilość tych podkladek

tylko mnie zastanawia poco zmeniać ilość podkladek skoro moje tarcze mają 2,1mm a oryginały 2,5mm a jak tarczki były całkiem łyse i grubośc sie zmiejszyła to sprzeglo działało, wysprzegalało sie.

Teraz niewiem co robiś znowu skrecać? A i jeszcze jedno tarcze założyłem zregenerowane gładkie ciekawe czy to niema wplywu? bo orginalne nają nacięcia. w moim koszu sprzegłowym są sprężyny tależowe które sciskają sprzegło a wy piszecie że to ciśnienie hydrauliczne sciska sprzegło to model 6180 ma inne sprzeglo chyba nie. Ciśnieniem według mnie powinno sie wysprzęglić. Prosze o porade,

Poprosze na meila numer tel do tego serwisanta bmwsm@wp.pl

Edytowane przez BMWSM
Opublikowano

Witam po długiej przerwie. Podaje link do skanów : http://chomikuj.pl/djblitz/Dokumenty.

Wracając do problemu ze sprzęgłem to sprawa stanęła na tym, że wymieniliśmy tarcze sprzęgłowe (ich grubość 2,1mm gdzie nowe mają 2,5mm), zestaw tarczek (blaszek sprężynowych 4szt.) w koszu sprzęgłowym (jedna była pęknięta) oraz o-ringów na pompie wirowej. Po tych wymianach wydawało się, że wszystko jest ok. Sprzęgło działało całkiem dobrze. Dopiero po ok 2 godz. pracy przy transporcie gdy się olej w skrzyni dobrze rozgrzał sprzęgło ponownie zaczęło szarpać. Nawet się biegi straciły co oznaczało zanik ciśnienia na rozdzielaczu Dynashift. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika biegi wracają.

Patrząc na skany, które zrobiłem ciśnienie przy puszczaniu sprzęgła powinno iśc w górę od 0 do 11bar liniowo z pedałem a od 11bar skokowo do 17bar (max). A u mnie idzie od 0 do 6bar liniowo a późnie jest mocny skok aż do 17 bar. Sprzęgło jak olej jest ciepły puszcza na samym końcu. Wydaje mi się, że problem tkwi w rozdzielaczu dynashift (wymiana o-ringów czy nawer kpl. reperaturek).

Jedna sprawa, która mnie martwi to jest to, że biegi znikają tzn. zanika ciśnienie w układzie i znów powraca po ponownym uruchomieniu silnika ( według mnie wyklucza to główną pompę olejową zasilającą układ).

Czy ktoś z was ma jakieś pomocne informacje dotyczące tego problemu?

Opublikowano

Witam po długiej przerwie. Podaje link do skanów : http://chomikuj.pl/djblitz/Dokumenty.

Jedna sprawa, która mnie martwi to jest to, że biegi znikają tzn. zanika ciśnienie w układzie i znów powraca po ponownym uruchomieniu silnika ( według mnie wyklucza to główną pompę olejową zasilającą układ).

Czy ktoś z was ma jakieś pomocne informacje dotyczące tego problemu?

 

Na skanie w drugim rysunku jest widoczna wtyczka pomiędzy uchem kabiny a rozdzielaczem (wystaje z bloku) o ile pamiętam mierzy się na niej ciś. na pompie. Moja propozycja jest taka żebyś zmierzył ciś. dopiero jak znikną biegi, być może po rozgrzaniu pompa zaczyna szwankować. Poza tym masz ciekawą książkę, jest w niej rewers elektro-hyd. i elektryczne sterowanie sprzęgła. Jaki ty masz rewers?

Opublikowano

witam ja mam mf 3655 i jak się olej rozgrzeje to na drugi dzien wogule niema sprzęgła to popuszczam wąż od pompki sprzęgłowej wypusci powietrze i chodzi dobrze też sprubój tak zrobić

Opublikowano

Do Ptaszyna:

Po remoncie ciśnienie na tej pompie jest ok, tzn. takie jak w serwisówce. Niestety nie robiliśmy pomiaru kiedy bie się straciły. Z tego co wiem to ta pompa służy to smarowania i chłodzenia kosza sprzęgłowego. Prędzej mogła by ta główna szwankować.

Co do książki muszę to sprawdzić. Ciągnik ma jeszcze rewers mechaniczny.

 

Do FARMER27:

Ta opcja nie wchodzi w grę ze względu na to iż ten układ sam się odpowietrza ( oprócz przewodu od pompki sprzęgła do rozdzielacz, który należy samemu odpowietrzyć). Jak silnik ponownie uruchomię to ciśnienie wraca i biegi są.

 

Do kamilb:

Hydroakumulator nie ma wpływu na szarpiące sprzęgło. On tylko służy do podtrzymania ciśnienia przy krótkim-szybkim spadku ciśnienia w układzie. Wiem, bo sam wymieniłem ten akumulator.

Opublikowano (edytowane)

Jak przełączam biegi abcd to szarpie moze to byc wina hydroakumulatora?? moze to uklad dyna ma zawiazek ze sprzegłem??

Wtedy gdy wyczysciłem ten filtr sprzęgła to nie szarpało może znow zatkany jest. Olej jest brzydki tylko wpadnie pare zł to wymienie filtry oleje bo to podstawa. I czasem zaswieci kontrolka 17bar temat rzeka... Może jakis zaworek w tej czesci co sie odpowierza sprzegło moze watro rozebrac to i przegladnac juz sam nie wiem.

Edytowane przez kamilb
Opublikowano

Witam kolegów ja mam również podobny problem na pełnym skręcie podczas roboty w pole traktor staje podczas jazdy gdy chce skręcić to wygląda jak by nie było wspomagania tak ciężko jak przykazuje jest ok.Podczas orki pod koniec ciągnik ok ciągną nagle zacza słabiej ale dało coś się jeszcze robić w pewnym monecie stanął zmieniłem bieg niżej nie chciał ruszyć ale jak złapał do szedł dobrze na drugi dzień kicha ciągnik niby jeździ ale zbytnio nie ma siły ciągnąc.

 

objawy słabe wspomaganie

nie ma siły ciągnąc

jak zimny nieraz nie chce jechać trzeba się pobawić żółw zając i biegami ale to rzadko przeważnie jeździ bez problemu

podnośnik działa prawidłowo

massey 4370 powershule 24/24

Opublikowano

Panowie ja też mierzyłem u siebie ciśnienie, właściwie to wpiąłem manometr na stałe, żeby obserwować w róznych sytuacjach ciśnienie. Póki co na nierozgrzanym oleju przy puszczaniu sprzęgła ciśnienie liniowo rośnie, tak gdzieś do około 2/3 skoku pedału sprzęgła, ale nie do 11 bar, tylko jak u kolegi kilka postów wcześniej do 5-6 barów, potem jest szybki skok od tych 5-6 barów do 11 bar i potem do 17. Wydaje mi się, że to jest wlaśnie moment, w którym sprzęgło zrywa. Jakieś pomysły na naprawę? Regulacja pedału sprzęgła może?

Opublikowano

Panowie właśnie dzwonilem do takiego mechanika i powiedział że wina nie leży w sprzęgle i żadnej pompie hydraulicznej tylko w takiej jednej tylejce tutaj gdzie wychodzi napęd ze skrzyni na przedni most ktora sie podtarła i zamiast iść ciśnienie na sprzęgło i wspomaganie to ucieka bokiem trzeba wymienic na nowa i bedzie dobrze i nie kazał wymieniać pomp ani grzebać w sprzęgle. Mówił ze robił juz to sto razy w seri 6100 i jest pewien na 100% jak ktoś chce wiedziec coś wiecej pisac GG 46839881

Opublikowano

Ale u mnie ze wspomaganiem problemu nie ma. Tylko ze sprzęgłem. Przy puszczaniu sprzęgła ciśnienie nie rośnie liniowo od 0 do 11, jak jest w instrukcji, tylko przy około 5-6 nagle skacze i w tym momencie następuje szarpnięcie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v