Skocz do zawartości

Claas ARES


ORION1

Rekomendowane odpowiedzi

No ja widziałem Ares'a 836RZ (205KM), bo taki jeden z sąsiedniej wsi pożyczył o wuja czy jakoś tak, to w porównianiu z jego Lamborghini Premium 1800 (180KM) to było widać że ten ciągnik [Claas] ma moc- duże ogumienie, masa, wydajność podnośnika itd. wyprzedzały Lambo a różnica "tylko" 25KM, ale jak opowiadał to trochę jak dla niego obsługa tego ciągnika jest skomplikowana i też potrafi "łyknąć" paliwa nie mało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mojemu ojcu w tamtym roku przywiezli 836 na test, zrobilem nim 5 ha talerzowka z gleboszem GB szerokosc 3m. talerzowka jednak przerosla jego sile, wiec musialem podniesc lapy glebosza tak ze robily glebiej jakies 5 cm od talerzy, w sumie jakies 10 cm B) . obsluga wg mnie intuicyjna, srodek kolorystycznie mi sie nie podobal, najbardziej nie spodobala mi sie deska rozdzielcza (taka sama jak w axionie), a w niej dziwny, nieczytelny obrotomierz.

sam traktor ciagnie dobrze, elegancko reaguje od dolnych obrotow i mial dobry glosik B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam aresa 657, 125KM fajna maszynka

Witam, też mam Aresa 657, ale dopiero od miesiąca, więc stoi sobie na razie. Opisz coś więcej, ile nkręciłeś już motogodzin, jakie wrażenie odnośnie serwisu, cos się zepsuło. I na koniec ile Cię skasowali (korbanki jak się domyslam) za przegląd?? Co do niego zaczepiasz, ja do tej pory śmigałem Zetorem 16245, mam nadzieje, że Ares go godnie zastąpi.

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proporcje sprzedaży są podobne, w 2007 sprzedali ok 250 mf, 200 fendta i 180 claasa

mam Aresa 656 , 1300 mth , na gwarancji wymienili chłodniczkę oleju, wypadł sworzeń trzymający tłok pomocniczy od podnośnika, raz zaciął się rozrusznik, układ paliwowy łykał powietrze ale to akurat samemu się naprawiło i wymieniłem jeden czujnik od rewersu za 260 zł

 

co do psucia to wszystko sie psuje, sąsiedzi maja jd i też problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze że zobaczcie co znaczy napis "Clas" jakby inna marka przejeła Renault i tak jak Clas na starcie za dużych zmian nie poczyniła to jejku nikty by nie kupował a tu że ludzie mają kombajny "Clas" i sa super co nie przecze to zaraz że ciągniki takie jakieś najlepsze sam nie mam jakichś najlepszych ale dziwna sprawa że firmy które np. DF, SAME, NH, produkują od lat ciągniki i mają doświadczenie już zaczeło się mówić że Clas najlepszy a jaka jego historia czy doświadczenia w ciągnikach??? bo to troche tak jakby "KRONE" przejeło DF i zaraz z racji że firma robi good kosiary to najlepsze ciągniki Krone robi.. troche zakręciłem ale dziwna sprawa z Clasa ciągnikami przecierz ogólnie wiadomo że to nie to co Fendt, JD, czy MF już o tych za tą trójką nie wspomne np. Valtra, DF, NH

 

ps. Nic takiego złego nie napisałem,

@ Libero wiesz ile postów by zostało na forum jak tylko co się ma to o tym pisze??? moje zdanie jest takie jak napisałem wyżej i nie ma co ukrywac że Korbanek też kręci jak opowiada baje na temat Clas że np. w Celtisie to inny silnik niż w seri 5020 JD no wiadome lepszy bo inne głowice itp. no jasne JD fabryka silników tam tuki są i DF AG tuki tylko jak taki mądry Clas i Fendt to by swoją fabryke uruchomili silników bo kopanie dołków pod takimi producentami to ciężka sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlak jasny mnie trafia gdy widze takie wypowiedzi jak wyżej, masz może tak ciągnik, pewnie nie więc się nie udzielaj

 

Sam mam Aresa 816 i jestem bardzo zadowolony, wszystko co z nim było to uszczelka wymieniana i raz stanął na polu, zdezorientowani i zdenerowani robimy wszystko co się da, a wszystko przez to, że kabelek był źle zamontowany pod maską, jedna tasiemka i wszystko gra jak ta lala

 

Co do fendtów - ciągniki może są bardzo dobre, nie mam więc nie wiem ale za te ich cene to ja bym kupił 2 claasy i choć byś się.... nie zrobił byś tego samego w tym samym czasie

 

JD - kompletnie przereklamowene, za wszystko zapłać bo wszystko w opcji, najbliższy mój dealer praktycznie nie wiedział jak się nazywa (przenośnia), rewers chodzi tak jak byś dzwignie przy starym ursusie przesuwał

 

PS. Jeśli claas kupił renaulta to chyba miał jakiś powód, na pewno nie ryzykowałby straty wizerunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tam bym zaczal od tego ze nie ma maszyn, ani marki najlepszej!!

mnie i ojca claas skusil glownie cena, niestety na ciagnik z przekladnia bezstopniowa nie starczylo pieniedzy (mysle o jd lub fendt), poza tym mam wszystko w wyposazeniu, wysoka moc, odpowiednia wage i dobry skret, gdy zaczalem analizowac konkurentow to nie wielu moze podskoczyc axionowi (najwieksze serie konkurentow byly duzo drozsze np. mccormick ztx, czy case magnum, a mniejsze nie maja polotu np. valtra T)

mysle jedynie MF 8400 mogl zaoferowac wiecej, ale na to nie chcieli sie zgodzic ci co przyznaja srodki na fundusze europejskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisal ktos wczesniej claas co dopiero wszedl na rynek a juz mowia ze najlepszy. u nas jest podobna sytuacja z pronarem i Ursusem. jesli w claas-ach montowane sa silniki JD a tam jest najwiecej najpowazniejszych usterek to niema co zwalac winy na claasa. a tak wogole w coagnikach claas montuje silniki mercedesa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego dziadka szef posiada Aresa 816 . Przepracował nim trzy sezony i jak na razie jest z niego zadowolony . Nie miał na razie żadnych poważnych awarii ! Ma on godnie zastąpic Ursusa 1224 . Pracuje na ok . 80 ha . Zaczepia do niego pług 5-skibowy obrotowy,gruber 3m,brony i agregat 3m amazone . W transporcie na polu nie jest często używany jedynie tylko jak do skupu . Nie wiem nic o zużyciu paliwa !

 

W tej samej miejscowości stoją jeszcze dwa Aresy tylko 836 i pracują na areale ok. 700 ha. I tego co wiem też na razie spisują się bez zarzutu . Wiem to , bo właściciel nich to szwagier szefa mojego dziadka ! . I przepracowali już cztery sezony !!! a też są głównymy ciągnikami .

 

 

No zobaczymy jak będzie dalej z ich awaryjnością , mam nadzieje , że dalej będą się spisywac bez zarzutu .

 

Jeśli to ja bym miał kupic trzy lata temu nowy ciągnik , który miałby któregoś zastąpic to nie pchałbym się w Claasa(wiadomo praktycznie taki sam jak Renault, bez doświadczenia itp. nie zaryzykowałbym)

 

Ale ciesze się , że szef mojego dziadka zaryzykował , bo po tych trzech latach przeracowanych myśle , że moge powiedziec , że są to dobre ciągniki jeśli chodzi o awaryjnośc , nie wiem jak z paliwem .

 

Moim zdaniem jest ciągnik godny polecenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy miał ktos problem w aresie 656 ze środkowym łożyskiem które podpiera wał napędowy na przód ? bo u mnie przy 2400 mth poleciało i co najgorsze zebrało trochę tego wału;[

musze teraz napawać wał, czy należy się spodziewac że za jakiś czas on mi sie rozsypie ;)

 

może w innych ciągnikach ktoś się spotkał z takim przypadkiem przy tych mth :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mechanikrafal
      Witam.
      Witam.
      Mam problem z Claas Arion 540 a mianowicie brak reakcji na przełącznik zespolony przy kierownicy  nie ma  świateł mijania , długich, pozycji i klaksonu, działają tylko kierunki, bezpieczniki sprawdzone sam przełącznik też jest dobry, lecz nie dochodzi do niego zasilanie, może miał ktoś podobny przypadek ?
      Z góry dziękuje za pomoc.
    • Przez Piotrekxc21
      Witam, tak jak w temacie poszukuje mechanika a może bardziej elektro mechanika w województwie Lubelskim najlepiej okolice Lublina godnego polecenia . Mam problem z nie świecącym się wyświetlaczem na słupku, biegi przerzuca niby po kolei ale czasami szarpie i przy wyższej prędkości potrafi tak jakby wyrzucić bieg i znowu załączyć, do jesieni wszystko było ok , wyświetlacz działał a teraz włączy się po pewnym czasie jazdy i następnego dnia znowu ciemno , następna sprawa to problem z siłą uciągu no i jeszcze problem ze światłami , pali bezpiecznik na płytce od prawej pozycji przez co nie mam świateł z prawej tylniej strony , roboczych oraz w gnieździe, lampy rozbierałem ,do gniazda zaglądałem i nic nie widać , a niestety orłem w elektryce nie jestem . Podsumowując jakby ktoś kojarzył kogoś kto mógłby pomóc byłbym wdzięczny. Pozdrawiam 
    • Przez gospodarny1992
      Cześć pisze z prośbą o rade. Mam zbitą szybę drzwi lewych w Class Arion 460 2016rok, w serwisie claas jest możliwość zakupu takiej, ale pojawią się problem. W okolicy 2018r. szyba została zmodernizowana, delikatnie ale jednak koszty rosną o zawiasy, pałąk z klamką etc. Potrzebuję namiar na pewne źródło. w szybie zmieniły się nieznacznie średnica otworów. Czy ktoś przerabiał ten temat?
    • Przez MFargo
      Witam. Przychodzę tutaj z zapytaniem, czy może miał ktoś problem z podnośnikiem w claas arion 610c 2008r problem polega na tym, że na panelu tym, co się zmniejsza/zwiększa szybkość opuszczenia nie do końca działa poprawnie a potencjometr od maksymalnego podnoszenia trochę działa, ale w dwóch pozycjach tylko do trójki, ale jest tak ze np. ustawie jeden na tym pokrętle od max podnoszenia to podnosi do połowy podnośnik a jak ustawie 3 to podnosi na maksa i nie rozłącza pompy. Kalibracje robiłem, ale to samo jeszcze dodam podczas kalibracji z tego co mi wiadomo podnośnik powinien spaść na sam dół, a nie opadł. Dodam ze ten panel jest dobry, bo wymieniłem z innego ciągnika jeszcze dodam, że na błotnikach sterowanie działa podnosi i opuszcza, ale ciągiem a kiedyś trzeba było kilka razy przycisk klikać, żeby podnieść na maksa.
      Jak ktoś ma jakiś pomysł to z chęcią wysłucham. 
    • Przez kufcio
      Witam
      Wspomniany w tytule ciągnik w drugim roku swojego życia zaczął przy porannym rozruchu gasnąć. Dosłownie silnik sie dławił od obciążenia. Było to ok 2-5 razy na 10 rozruchów. 
      Obecnie występuje to przy każdym zimnym rozruchu a i potrafi na ciepłym przy chwilowym postoju przydusić.
      Kiedy jest ciepło dodaje nogą gazu żeby nie zgasł jednak kiedy jest zimno szkoda mi silnika.
      "Duszenie" występuje dokładnie po 3 sekundach od rozruchu. 
       
      Dostałem info że to prawdopodobnie problem z hamulcami wysokociśnieniowymi, i moze byc cos na rzeczy ponieważ jeszcze na gwarancji wyskakiwał komunikat o problemach z hamulcami i obwodem przyczepy co wydawało mi sie nielogiczne ponieważ w tym czasie nic nie było podpięte pod hamulce. Obecnie komunikat się pojawia bardzo rzadko.
       
      Rozpoznając sprawę w literaturze "systemy techniczne" znajduje rozdzielacz po prawej i jego sterowanie w module A142 po lewej za siedzeniem kierowcy.
       
      Ma ktoś jakiś pomysł jak to ugryźć?  
      Dostałem też info że "padają diody za siedzeniem" st ą zakładam że mowa jest o A142... 
      Za sugestie dziekuje.
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v