Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może masz nie szczelna instalacje nigdzie nie słychać uciekającego powietrza sprawdz połaczenia wszystkich rurek woda z mydłem ja tak robiłem :P a może ci zegar nie działa zawór regulujący ciśnienie upuszcza powietrze co kilka sekund ??

Opublikowano

Zegar napewno nie działa bo nie jest wcale połączony ze zbiornikiem. Może jest coś nieszczelne. Mógłby mi ktoś dokładnie opisać co trzeba zrobić, bo jestem w tym zielony.

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie odnośnie pneumatyki. Czy po napełnienu zbiornika na powietrze można napompować tym powietrzem (ze zbiornika) koła??? Czyli zrobić tak ja normalną przenośną sprężarką.

Opublikowano

Do pompowania koła jest pod odolejaczem miejsce na węża zakręcone takim motylkiem jeśli chciałbyś powietrze o stałym ciśnieniu to musiał byś się podpiąć pod instalacje za butla np. pod waz od zegara lub pod gniazdo od powietrza tam gdzie podpinasz przyczepę.

Opublikowano
No nie bo nie będzie ciśnienia w instalacji chyba ze masz bardzo szczelną instalacje :)

Przypuśćmy że mam bardzo szczelną instalację. Co muszę zrobić żeby powietrze ze zbiornika wylatywało przez odolejacz.

Opublikowano

Miałem kiedyś nieszczelną instalację w C 4011. Rurka która prowadziła powietrze na gniazdo do przyczepy miała malutka dziurkę. Pojechałem do znajomego ma spawanie i ładnie mi ją zaspawał i nie ma problemu.

Opublikowano
Zakręć wąsz od poapowania lub samą końcówkę.

Nie bardzo cię romumiem. Możesz jaśniej powiedzieć co zrobić żeby powietrze ze zbiornika wylatywało przez odolejacz bez włączania sprężarki.

Opublikowano

Witam

Mam problem z pneumatyką w 3P. Chodzi mi o hamowanie przyczepą. Kiedy sprężarka nabije powietrza około 0,5 MPa gaśnie kontrolka spadku ciśnienia i słuchać jak niewielkie ilości powietrza uciekają złączem przy końcówce do której podłącza się przewód od przyczepy. Jeśli nacisnę pedał hamulca to słychać taki odgłos coś ala PSYT i spada wtedy ciśnienie na manomentrze. Niestety nie mogę sprawdzić jak to działa z przyczepą bo jej nie mam ale hamulce przeczepy są mi potrzebne ponieważ w najblizszy piątek pożyczam 6-cio tonówkę i będę z nią jechał z dość stromej górki.

Moje pytanie jest takie: czy w rurce która wychodzi od rozdzielacza powietrza tego przy pedale hamulca powinno być powietrze, czy powinno się ono pojawić dopiero wtedy gdy naciśnie się hamulec? Jakie powinoo byc ciśnienie na manometrze żeby załączał się zawór bezpieczeństwa ten przed butlą?

Pozdrawiam

maxreif

Opublikowano

pozycz przsyczepe kilka dni wczesniej i zobaczysz jak to wszystko dziala...u mnie zegar niestety nie dziala...ale mam 2 swoje przyczepy i wiem ze hamuja....jaka to przyczepa...moze ma hamulec najazdowy

Opublikowano

Hamulec pneumatyczny dziala na takiej zasadzie że: powietrze do przyczepy jest doprowadzane w sposób ciągły a w trakcie nacisniecia pedala hamulca powietrze przestaje byc doprowadzanie i slychac lekki "PSYT" poniewaz musi zostac odprowadzone powietrze z rurki która jest za zaworem. Operacja ta powoduje to iż w przyczepie jak jest doprowadzane caly czas powietrze do zbiornika to membrana zamyka dolot powietrza do cylinderkow a jak to powietrze przestanie byc dostarczane poprzez nacisniecie hamulca powietrze które jest nagromadzone w zbiorniku w przyczepie powoduje ruch membrany i nastepuje otwarcie drogi na cylinderki hamulców.

Opublikowano

Masz zacięty tłoczek w zaworze od pneumatyki (przy pedale hamulca).

Jest tam sitko przez które wypuszczana jest ta ilość powietrza która znajduje się w przewodzie podczas hamowania, w przypadku gdy długo nie używa się pneumatyki kurz się tam osadza, trochę wilgoci lub oleju i zawór zacięty. O ile nie ma uszkodzeń gładzi i są całe oringi to wystarczy że rozbierzesz ten zawór i go wyczyścisz i powinien chodzić. Podczas wciśnięcia hamulca powinieneś usłyszeć przy sprawnym zaworze tylko lekkie "syknięcie", zaś ciśnienie w instalacji nie ma prawa spadać. Przy nie podłączonej przyczepie wypuszczasz tylko po wciśnięciu hamulca tą ilość powietrza, jak się zgromadziła pomiędzy zaworem przy pedale a gniazdem na błotniku.

Opublikowano

Dzięki za wszystkie porady. Zmieniłem ten rozdzielacz pod pedałem hamulca na nowy poniewaz miał nieszczelności i nie dało sie ich naprawić. Mam jeszcze jedno pytanie: wiem że sprężarka powinna utrzymywac ciśnienie w granicach 5,8 - 6,3 a u mnie bije nawet do 8,0 i nic się nie dzieje tzn zawór bezpieczeństwa nie wypuszcza nadmiaru powietrza. Czy jest mozliwość jego regulacji tak żeby widząc na manometrze ciśnienie w granicach 6,0 ustawić go aby wypuszczał nadmiar powietrza?

 

maxreif

Opublikowano

Tak, jest regulacja, jakos do tego doszedłem :rolleyes: ale jak sprężarka nabije jakieś cisnienie i zawór się otworzy to później czyli po spadku ciśnienia poniżej progu jego otwarcia już się nie zamyka. Czyli co - jest zepsuty czy jest jeszcze jakiś sposób regulacji o którym nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v