Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

No właśnie nacisnięcie hamulca nawet kilkakrotnie nic nie zmienia. :(

Chyba trzeba zakupić nowy zawór. Juz się czuję lżejszy o 138 zł. :rolleyes:

 

 

Panowie właśnie załozyłem nowy zawór i chyba jest coś nie tak. Jeśli chodzi sprężarka i nabije ciśnienie około 0,4 MPa zawór zadziała (cisnienie trochę za niskie bo nawet nie zgaśnie kontrolka od spadku ciśnienia), jednak gdy wyłączę ciągnik to przez otwór w górnej śrubie zaworu cały czas uchodzi powietrze - czytak powinno być? Czy powietrze z butli powinno zejść do zera? Podpowiedzcie coś jak możecie bo juz wymiękam z tą pneumatyką.

 

 

Naprawdę nikt nie pomoże?

Ponawiam prośbę o pomoc.

Edytowane przez maxreif
Opublikowano

Kolejność jest taka: sprężarka-odolejacz-regulator ciśnienia-zbiornik-zawór hamulcowy przyczepy-gniazdo hamulcowe.

Najlepiej zobacz sobie u kogoś jak to wygląda, potrzebne będą też rurki żeby to wszystko ze sobą połączyć. Od razu mówie, że koszt tych części nie będzie mały...

Opublikowano (edytowane)

powietrze nie moze schodzic na wyłączonym ciągniku ( bardzo minimalnie, zejdzie ale np na drugi dzien) spręzarka powinna bić do 5 atm. (c 330) jak masz dwuwskaznik to do kreski miedzy zielonym i białym polem, wtedy zawór bezp. wypuszcza nadmiar powietrza. U Ciebie w 3p pewnie troche wyzsze cisnienie do 6 atm Co do kontrolki to nie powiem bo jej nie podpiąłem, czujnik mam nowy, ale sprezarki uzywam sporadycznie. Spróbuj wyregulowac zawór sruba i obserwuj wskaznik przy jakim cisneniu puszcza zawór

Edytowane przez jackkk1988
Opublikowano

Witam

Mam problem z pneumatyką w 3P. Chodzi mi o hamowanie przyczepą. Kiedy sprężarka nabije powietrza około 0,5 MPa gaśnie kontrolka spadku ciśnienia i słuchać jak niewielkie ilości powietrza uciekają złączem przy końcówce do której podłącza się przewód od przyczepy. Jeśli nacisnę pedał hamulca to słychać taki odgłos coś ala PSYT i spada wtedy ciśnienie na manomentrze. Niestety nie mogę sprawdzić jak to działa z przyczepą bo jej nie mam ale hamulce przeczepy są mi potrzebne ponieważ w najblizszy piątek pożyczam 6-cio tonówkę i będę z nią jechał z dość stromej górki.

Moje pytanie jest takie: czy w rurce która wychodzi od rozdzielacza powietrza tego przy pedale hamulca powinno być powietrze, czy powinno się ono pojawić dopiero wtedy gdy naciśnie się hamulec? Jakie powinoo byc ciśnienie na manometrze żeby załączał się zawór bezpieczeństwa ten przed butlą?

Pozdrawiam

maxreif

 

 

 

Nie musisz mieć przyczepy żeby sprawdzić czy działa tobie hamulec w ciągniku. Wystarczy, że napompujesz powietrza do układu i po naciśnięciu pedału hamulca, będziesz mógł w miarę swobodnie wcisnąć ten grzybek co jest na gnieździe hamulcowym w ciągniku.

Opublikowano

OK hamulec przyczepy sprawdze jutro wg. powyższej porady.

Ale co z zaworem bezpieczeństwa przy butli? Wyregulowałem śrubą ciśnienie i teraz bije do 5 atm. Jak ciśnienie jest wyższe to zawór wypuszcza jego nadmiar ale wtedy ciągle uchodzi powietrze ze śróby która jest na górze zaworu. Wygląda na to jakby zawór zamykał się dopiero przy 1 atm i wtedy sytuacja się powtarza - pompuje, wypuszcza nadmiar, uchodzi śrubą do niskiej wartości itd.

nie mam w pobliżu innego 3P ze sprawnym zaworem więc nie wiem jak to właściwie powinno być.

Pozdrawiam

maxreif

Opublikowano (edytowane)

rozbierz ten regulator, moze membrane posmarowac wd40 bo sie zacina ? hmm ja z 84 roku mam regulator i go reanimowalem i dziala super. pasuje on nie tylko od 3p ale 360/330 to to samo. Wydaje mi sie ze sie membrana nie domyka... ze wypuszcza do 1 atmosfery. Wydaje mi sie ze kapnąc mu oleju albo wd pasuje, zobaczysz efekty

 

 

edit. Ale nowy uszkodzony? jak pisze ze kupil nowy.

Edytowane przez jackkk1988
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie Panowie jeżeli po naciśnięciu pedałów ucieka powietrze to nie jest to wina regulatora ciśnienia tylko zaworu hamulcowego, to jego trzeba rozebrać, przeczyścić i przesmarować. :rolleyes: Pozdrawiam Wszystkich. B)

Opublikowano (edytowane)

OK hamulec przyczepy sprawdze jutro wg. powyższej porady.

Ale co z zaworem bezpieczeństwa przy butli? Wyregulowałem śrubą ciśnienie i teraz bije do 5 atm. Jak ciśnienie jest wyższe to zawór wypuszcza jego nadmiar ale wtedy ciągle uchodzi powietrze ze śróby która jest na górze zaworu. Wygląda na to jakby zawór zamykał się dopiero przy 1 atm i wtedy sytuacja się powtarza - pompuje, wypuszcza nadmiar, uchodzi śrubą do niskiej wartości itd.

nie mam w pobliżu innego 3P ze sprawnym zaworem więc nie wiem jak to właściwie powinno być.

Pozdrawiam

maxreif

 

Witam kolegę :)

 

No tak ale tu akurat autorowi posta chodzi o zawór bezpieczeństwa.

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przepraszam racja :lol: nie miałem bardzo czasu i znów czegoś nie doczytałem :D

Opublikowano

Mechanik robił hamulce w ciągniku około rok temu ale ich nie używałem ustawił tak że pompuje tylko do 0.6mpa czy to nie za mało jakie powinno być ćiśnienie w c360 3p.

Opublikowano

Bo składając silniki perkinsa w ursusie nie montowano 2 różnych regulatorów cinienia tzn. dla silników pracujących w mf czy c360 tylko jeden, i montowano te mocniejsze do mf. a w mf jak wiadomo hamulce są pneumatyczne i musi być lepsze. Gdzieś tak czytałem ale w c360-3p powinien wystarczyć taki jak w c360 a raczej napewno, no chyba ciąga się po dwie przyczepy

Opublikowano

Przecież to sa te same regulatory ciśnienia czy w 360 czy 360 3P czy 330 czy inne one wszystkie maja te same regulatory one sa też we wszystkich polskich ciężarówkach autobusach i innych sprzętach które maja pneumatykę Taki jeden model do wszystkiego I powinne bys wyregulowane na znormalizowane ciśnienie ok 0.6 MPa przy którym powinna zahamować każda przyczepa (dlatego tam jest plomba która jest sprawdzana na stacji diagnostycznej przy przeglądzie) niezależnie czy przyczepę podczepisz pod ursusa, maseya, stara, jelcza ona zawsze ma prawidłowo zahamować.

Opublikowano

Mozliwe że powodem jest mniejszy o połowę zbiornik powietrza bo tylko na 10l a w zwykłej ma 20. Według instrukcji. Według instrukcji wydatek kompresora w 60-ce wynosi 90l/min a w 3-p 28,5. Moze temu jest wieksze ciśnienie.

Opublikowano

Witam' ja natomiast mam wszystko oprócz gniazda' z tym że przez minimum 20 ostatnie lat nie było to używane' poza odolejaczem do pompowania kół... Mam pytanie czy można jakoś zregenerować samemu te części chodzi o regulator powietrza i zawór hamulcowy...

Opublikowano

witam, od jakiś 2 lat nie uzywalem pneumatyki poniewaz rurka od zaworu hamującego do szybkozlacza mi pekla i nie mialem potrzeby jej naprawienia, teraz przy remoncie sie za to wzielem i wymienilem ta rurke na nowa. I co? brak cisnienia w ukladzie! Wymienilem pierścienie w sprezarce i d*pa, nadal nie bylo cisnienia, wiec zaczołem szukać po kolei. Ciśnienie dochodzi do zaworu hamulcowego a tam juz zzanika. Tzn. w przewodzie do tego wlasnie zaworu jest cisnienie ktore jak przycisne palcem to przytrzymam chwile i mi powietrze nie pozwala dalej juz blokowac, a gdy podlacze juz ten przewod do Zaworu ti cisnienie jakby maleje, z zawodu juz powietrze ledwo co dmucha, i po przycisnieciu palcem nawet sie juz cisnienie nie wytwarza. Co moze byc tego przyczyna? I jesli w tym zaworze cisnienie gdzies znika to gdzie? musi gdzies ono sie ulotnic a nie slychac zeby gdzies uciekalo? co robic?

Opublikowano

przez ten zawór co jest podłączony do dźwigni hamulca powietrze powinno przepływać swobodnie a po jego naciśnięciu powinno być odcinane. wpisz sobie "ZETOR 5211-7745 katalog części 3" w wyszukiwarce i to znajdziesz budowę tego zaworu. stawiam że któreś sitko się zabrudziło i nie puszcza powietrza. jeśli byś chciał go całego rozebrać to uważaj na taką dużą twardą sprężynę przy rozpoławianiu zaworu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v