Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sprezarka daje dobre cisnienie, gdy zaslepilem zbiornik, to napompowal cisnienie, pompowalem caly zbiornik az sie zawor bezpieczenstwa otworzyl. czyli pompuje ladnie, ale jak juz podlacze do zaworu to nic, jakby nie bylo cisnienia w ukladzie w ogole;/ gdzies zanika no i wychodzi wlasnie na ten zawor. Przed zaworem palcem przewod zatykam i po chwili cisnienie juz jest, a za zaworem przytykam i nic, Płucami mocniej potrafie dmuchnac. I własnie zastanawia mnie to gdzie to powietrze sie podziewa? Co ma zawor do takiego spatku cisnienia? i dlaczego skoro za zaworem lekko dmucha nie wytwarza sie cisnienie przed zaworem tak jak do zbiornika?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie ma ciśnienia, bo zawór jest uszkodzony i co napompuje to zaraz nim ucieka, tam jest gumowy grzybek, który dociska sprężyna, być może pękła, trzeba rozebrać, albo nowy.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiesz gdzie ucieka, a ucieka, to sprawdź złączkę do hamowania przyczepy. zawór się zastał i powietrze lecia dużą rurką do tyłu - to moje przypuszczenie.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano (edytowane)

nie, do tylnego zaworu jeszcze nie doszedlem, przytykalem palca po kolei do przewodow i do zaworu wytwarza cisnienie, a za zaworem lekko dmucha tylko, trzymam palcem dluzej niz zwykle puszczam i nic, nawet najmniejszego cisnienia nia ma;/ Juz wiem ze to zawor, teraz mi powiedzcie na co mam zwrocic uwage podczas rozkrecania? bo nie usmiecha mi sie wydac 150zl za jakis blachy prolem ;/

Edytowane przez wojcik1207
Opublikowano (edytowane)

Zawór trzeba rozebrać na czynniki 1 i dokładnie wszystko wyczyścić.Tam się gromadzi syf,jak jest nieużywany i powoduje korozję metalowych elementów,albo się zwyczajnie zapieka.Sprężyna od grzybka też może zgnić.Wszystko wyczyśćić,rozruszać i pownno działać,tam nie ma nic skomplikowanego.Swego czasu przepatrywałem cały ten układ i nawet udało mi się to tak uszczelnić,że ciśnienie trzymało kilka dni.

Edytowane przez Marioboss
Opublikowano

Swego czasu przepatrywałem cały ten układ i nawet udało mi się to tak uszczelnić,że ciśnienie trzymało kilka dni.

 

 

Co najwyzej dzien... moze ciut wiecej... nie utrzyma wiecej cisnienia jesli nie masz w instalacji zaworu zwrotnego

Opublikowano (edytowane)

Ale jest też zaworek z gumowym grzybkiem mający zapobiegać cofaniu się powietrza ze zbiornika do spręzarki.Jeśli to jest szczelne i szczelny jest zawór hamulcowy,to naprawdę powietrze nie ma którędy uciekać.Możecie mi nie wierzyć,ale u mnie naprawdę wszysko było prawie idealnie i trzymało cisnienie kilka dni.A zamiast orginalnych podkładek pomiędzy złaczami miałem dorobione gumowe,które lepiej uszczelniały.Teraz tego nie używam,ale wartało by to doprowadzić na powrót do formy.

Edytowane przez Marioboss
Opublikowano (edytowane)

Pisząc o dawaniu gumowych podkładek miałem na myśli właśnie zamianę tych fibrowych na gumowe.Guma lepiej uszczelnia i wypełnia wszelkie nierówności w płaszczyznach dociskowych.Teraz jak będę robił,to zastosuję dodatkowo takie coś:

http://allegro.pl/silikon-reinz-300-c-70-ml-czarny-tubka-i2253751811.html

Świetnie klei i jest idealne do uszczelnień gwintów i innych połaczeń,lepsze od tradycyjnego siliconu.

A co do regulatora,to tu na zdjęciu pozycja 8 mamy właśne zawór zwrotny do blokowania odpływu ze zbiornika.Znajduję się pomiędy zbiornikiem a regulatorem.Jak ktos rozbierał,to wie.Jeśli wszystko będzie zrobione i odpowiednio uszczelnione,to ciśnienie ma trzymac kilka dni.

obraz002aau.jpg

Edytowane przez Marioboss
Opublikowano

Zawór w regulatorze jako tako nie trzyma ciśnienia. nie dosłownie. Działa wtedy gdy otworzy się zawór regulatora po dobiciu do nastawionego ciśnienia a grzybek zwrotny zapobiega upuszczaniu w tym momencie powietrza z butli. Za to na pewno pomaga utrzymać cisnienie gdy silnik nie pracuje. Nie puszcza go na kompresor w którym co prawda są zaworki ale nie na tyle szczelne jak gumowy grzybek. Sprawdzaj wszystkie połączenia mydlinami i tyle. łącznie z odolejaczem, zaworem i złączką przyczepy.

Opublikowano

A ja mam taki problem że jak nabije ciśnienie (strzałka na zielonym) to jak wcisnę pedał hamulca i go przytrzymam to ucieka mi całe powietrze z butli a powinno chyba uciec tylko z rurki co idzie do złącza. Co może być przyczyną?? Zawór rozkręciłem, przeczyściłem i to samo.

Opublikowano (edytowane)

No o to mi właśnie chodzi, że jak nacisnę hamulec to całe powietrze z przewodu (co idzie do złącza) i z butli ucieka przez tą dziurę w zaworze.

Edytowane przez Kameleont25
Opublikowano (edytowane)

Na samym końcu zaworu pod taką dużą nakrętką jest grzybek gumowy,który jest dociskany sprężyną.Po naciśnieciu hamulca zwalnia się w zaworze taki tłok i wysuwa się w stronę skrzyni biegów,odsłaniając zawór wylotowy powietrza z rury idącej do złącza z tyłu i jednocześnie zwalnia nacisk na ten grzybek,który jest dociskany tą sprężyną i zamyka odpływ powietrza ze zbiornika do zaworu.Sprawdź,czy grzybek nie jest zniszczony i czy sprężyna nie skorodowała od wody.

Edytowane przez Marioboss
Opublikowano

Jeśli powietrze ucieka Ci ze zbiornika do zaworu po nacisnięciu hamuklca,to winny jest tylko ten grzybek.Tam nie ma innej możliwości,bo tylko on zamyka drogę dla powietrza ze zbiornika.Kiedy pedał nie jest wciśniety,to tłok naciska na ten grzybek i otwarty jest przepływ ze zbiornika przez zawór do przyczepy,a po wciśniećiu hamulca tłok się cofa i sprężyna dociska ten grzybek blokując wypływ powietrza.Jak bedzie za słaba,to d*pa,bo samo powietrze tego nie docisnie.Robiłem to parę razy,bo też tak miałem.Moja raz zgniła od wody.Sam zawór nie ma w sobie żadnych skomplikowanych części.

Opublikowano (edytowane)

Rozebrałem dziś zawór sterujący hamulcami przyczepy. Z jednej strony jest taki tłoczek na sprężynie a z drugiej sprężyna przykręcona taką prostokątną nakrętką. Tą nakrętkę mam dokręconą do połowy co za tym idzie sprężyna jest ściśnięta do połowy. Ta nakrętka ma tak byc??

 

Połączony

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Kolego tak ma być, tą nakrętką reguluje się reakcje na nacisk pedału i siłę hamowania,im bardziej poluzujesz sprężynę tym mocniej trzeba cisnąć żeby zareagowały w orzyczepie (albo odwrotnie teraz już nie pamiętam) Przeczyść wszystko delikatnie,wazeliną techniczną posmaruj gumki i będzie chodzić.

Opublikowano

Z tego zaworu ucieka mi powietrze http://www.farmexper...rodukt2701.aspx .

A dokładnie to stąd http://www.bankfotek.pl/view/1392140 (zdjęcie nie jest mojego autorstwa, źródło zdjęcia allegro.pl) ucieka mi z tamtąd powietrze i to bardzo szybko. Po pompowaniu ok 10 min to zawór w szybkozłączu w ciagniku wcisnę jednym palcem i słychac jak syczy powietrze. Nie mam zegara i nie wiem ile jest nabite ale myślę że jest około 0,5 atmosfery.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v