Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów, mam problem z regulatorem ciśnienia powietrza układu hamulców pneumatycznych w ciągniku c-360. Jako że stary regulator nie trzymał powietrza w ogóle, postanowiłem zakupić nowy. Po jego założeniu, wszystko działało pięknie. Sprężarka nabijała ciśnienie do odpowiedniej wartości, następnie regulator upuszczał jego nadmiar itd. Po około 3 miesiącach sielanka się skończyła i regulator pracuje jak tylko sam chce. Bywa że nie puści powietrza i ciśnienie w układzie rośnie aż do zamknięcia się manometru! Bywa też tak, że kiedy już puści to nie zamknię się prawidłowo i puszcza powietrze cały czas. Wtedy trzeba przytrzymać palcem wylot powietrza i po chwili zawór zaczyna działać. Postanowiłem go posmarować płynem hamulcowym, niestety nie pomogło. Próbowałem regulować ciśnienie śrubą do tego przeznaczoną-nie pomogło. Decyduje się na zakup kolejnego nowego regulatora, ale tym razem chce zakupić jakiś solidniejszy. Mam zatem pytanie: od jakiego ciągnika, bądź też innego pojazdu można zamontować regulator do c360. Zamontować bez większych przeróbek oczywiście. Być może od jakiegoś Zetora pasuje? Albo od c385? Z tym że w tym ostatnim, z tego co widzę, są 3 złącza-do czego w takim razie służy to trzecie?

Bardzo proszę o pomoc kogoś, kto zastępował już fabryczny regulator jakimś innym, bądź może polecić jakiś.

Pozdrawiam

Opublikowano

Z zetora był by pewnie najlepszy ale cena wyrywa z butów. Trzecie wyjście jest na węża. Możesz wtedy odolejacz wywalić a ewentualny olej spuszczać ze skroplinami ze zbiornika. To samo z 80-ki.

Opublikowano

W tym zaworze co masz spróbuj skrócić z 1-2mm ośkę na zdjęciu jako nr. 22.Powinno pomóż: http://topagra.eu/ur...r-cisnienia.php

Od Zetora albo C-385 będzie dobry zawór ale pod warunkiem że nie będzie chiński za 98zł.

 

Oczywiście zastosuje się do tej wskazówki i spróbuję skrócić ośkę o której wspominasz. W końcu nie mam nic do stracenia.

Mam wrażenie, że mój nowy zawór jest właśnie tanią chińska podróbką. Już sam jego widok np. jakość odlewu obudowy w porównaniu do tego starego budzi poważne wątpliwości.

Odnośnie ceny, jestem w stanie dać za dobry zawór troche więcej, powiedzmy 200zł, nawet 300zł, oby tylko nie okazało się że kupiłem taki sam zawór za wielokrotność ceny :D

Opublikowano

Te oryginalne zawory są dobre tylko trzeba pilnować aby nie korodowały w środku bo później już kapota i trzeba rozbierać.Ja poprzynosiłem od znajomych i ze złomu odolejacze,redukcyjne, hamulcowe od przyczep, zregenerowałem samemu i mam w zapasie :)

Opublikowano

Zdecydowałem się na większy wydatek i zakupiłem oryginalny czeski regulator ciśnienia. Oczywiście mam nadzieję, że jest oryginalny. Zapłaciłem za niego 400zł. Rozumiem że tak jak wspominał kolega seweryn20, używając tego typu regulatora mogę całkowicie pozbyć się odolejacza?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Odolejacza w innych nie ma, ale warto pamiętać że w nim jest zawór i przyłącze do przewodu od pompowania kół, a to bywa przydatne.

Obecność odolejacza w obwodzie nie jest szkodliwa.

Opublikowano

A czym się różni sprężarka 360 a zetora małego czy dużego, mtz-ta, 330, stara, jelcza, autosanu i podobnych? Wszystkie tłokowe. Póki nie wychasiane nie plują. Potem niestety. W każdym razie i tak nie zaszkodzi to żadnemu urządzeniu pneumatycznemu w ciągniku. Sama sprawność tego odolejacza też pozostawia wiele do życzenia.

Opublikowano

Dzisiaj mam chwilę czasu, więc zamontuje zawór o którym pisałem wcześniej. Zdecydowałem sie jednak usunąć odolejacz. Zresztą po jego wyjęciu i tak tyle samo było oleju na dojściu, jak i na wyjściu.

Opublikowano (edytowane)

Zawór zamontowany. O dziwo pasuje idealnie, tak jakby był stworzony do tego ciągnika. Jedynie przewód od zaworu do beczki musiałem dorobić, ale ta sprawa była oczywiście do przewidzenia. Odnośnie działania zaworu, to póki co jestem zachwycony. Działa jak zegarek. Precycyjnie utrzymuje ciśnienie, powietrze nigdzie nie ucieka. Zobaczymy jak będzie się sprawował na dłuższą metę, ale pierwsze wrażenie w porównaniu do poprzedniego (oczywiście wtedy kiedy działał) jest naprawdę bardzo dobre.

Podaję linki ze zdjęciami, na których można zobaczyć, jak ten zawór się prezentuje w c360.

http://images63.fotosik.pl/1083/ccd5ae17d1710ec1gen.jpg

http://images61.fotosik.pl/1083/aeb8367d01153bedgen.jpg

Edytowane przez cemaxx
Opublikowano

Lepiej było w tym miejscu dać rurkę,powietrze tam jest naprawdę gorące.

Być może jest to słuszna uwaga, ale ciężko będzie dopasować w to miejsce rurkę. Jeśli faktycznie przewód będzie się nadmiernie nagrzewał, wtedy pomyślę nad zespawaniem dwóch innych rórek w jedną łączącą regulator z beczką.

Opublikowano

Tylko jak to będzie wyglądać,chyba że ktoś nie zwraca na to uwagi tylko "byle do przodu"

Jak chcesz zrobić to fachowo to zespawaj te dwie rurki w kształcie "S" w razie czego można butle trochę przesunąć na opaskach.

Opublikowano (edytowane)

Jak wyglądać? W zawór wkręcić kolanko i kierujesz w dół, w butle kolanko kierujesz w górę, wymierzyć przewód, zakuć krótki kawałeczek z kolankami i masz podłączone prostym odcinkiem. Schludne, bez spawów, bez zagięć. Lepiej sprawdza się od rurki która lubi popuścić od drgań zbiornika.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

witam mam problem rozkreciłem regulator cisnienia w 360 te duże śruby po obu stronach i tej wiekszej nie moge wkrecić go gumka na koncu nie chce wejsc w zatoczenie .. ktoś miał z tym problem już ? jak to zrobić ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v