Skocz do zawartości

Przeróbka napędu młocarni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Kolego Mareczek78 ja mam w swoim bizonie zrobioną taką przeróbkę już 2 sezony przekosiłem, świetna sprawa zero awarii, wcześniej przeważnie co 2-3 lata łożyska na odrzutniku siadały w najlepszą pogodę. Miarka się przebrała gdy rok po roku zdarzyła się awaria i przed następnymi żniwami zakupiłem komplety zestaw przerobionego napędu. Zakład ślusarski zajmujący się tym tematem znajduje się w miejscowości Mieścisko koło Wągrowca.

Edytowane przez mistrzgtsv6
Opublikowano

Trzeba wpisać w google: Mieścisko ślusarz Ryszard. I wszystkie dane będą. Ja osobiście zamawiałem telefonicznie (jestem z mazowieckiego), płaciłem u kuriera przy odbiorze. Namierzyłem ten zakład z ogłoszenia na olx od gościa który sprzedawał bizona z taką przeróbką i po nitce do kłębka...

Opublikowano

Trzeba wpisać w google: Mieścisko ślusarz Ryszard. I wszystkie dane będą. Ja osobiście zamawiałem telefonicznie (jestem z mazowieckiego), płaciłem u kuriera przy odbiorze. Namierzyłem ten zakład z ogłoszenia na olx od gościa który sprzedawał bizona z taką przeróbką i po nitce do kłębka...

Wpisałem ale jakiś link byłby pomocny bo tam jest bodajze dwóch jakiś ślusarzy :) A jesli to nie tajemnica ile za to ? kurde bo sam bym to zamówił nie mam rzepaku a młoce całe czas na 1000 obr dzieki temu to smarowania nawet mniej jest :)

Opublikowano

Dokładnie, trzeba tylko pamiętać aby paski były sparowane tzn. miały ten sam nr i serię. Dodatkowo przy montażu trzeba wywiercić jeden otwór. W skład zestawu wchodzą 2 koła pasowe i napinacz. Ja 2 lata temu płaciłem jak dobrze pamiętam 1500zł, prawdopodobnie jest dostępna opcja do rzepaku czyli podwójne koła, ale trzeba zadzwonić i się zapytać bo nie wiem czy coś nie pomyliłem.

Opublikowano

Wrzucam kilka fotek napędu po zamontowaniu. Na pierwszej widać co się dzieje po zamontowaniu dwóch pasków tego samego rozmiaru lecz innej serii. W napinaczu dodatkowo zastosowałem pod nakrętki sprężyny, których nie ma w zestawie. Koła pasowe są przykręcone do piast na których były zamontowane oryginalnie talerze.

post-33649-0-76430500-1498135579_thumb.jpgpost-33649-0-67663600-1498135672_thumb.jpgpost-33649-0-68758500-1498135750_thumb.jpg

Opublikowano

A  mógłby ktoś podać jaka jest np średnica tych kół juz po przerobieniu i jaka długość paska itd.
I zna ktoś kogos kto takie coś robi?? oprócz tego Pana co juz został wymieniony w komentarzach wyżej.
Jak ktos cos wie to niech pisze :)

Opublikowano

Ja rowniez przerabialem obroty w rekordzie.

Teraz mam zakres od 900 do 1600 (zegar jest do 1500). Przy 2100 obrotach silnika.

Przed przerobka mialem od 500 do 1000.

Ustawione mam na 1500 i ziarna mi nielupie ani niegubi. Przedewszystkim trzeba dobrze ustawic klepisko. 

Po przerubce silnik ma duzo lzej bo nadrabia obrotami. Nawet jak zboze lezey to jezde na 2 biegu bo niedlawi.

Kosze jeczmien zyto owies pszenice jeczmien lubin soje

 

Opublikowano

Nie chce mi się wierzyć, że przy 1500rpm bije bije Ci ziarna. Co powiesz na to, że suchy rzepak (~8% wilgotności) przy obrotach 700/min jest rozbity w jakichś 30%. Przypominam- rzepak- więc klepisko opuszczone do końca. Przy 900 to by było z 50% połówek.O.o

Opublikowano

Mam zamienione kola. To co bylo na mlocarni jest zalozone na odrzutniku, a to co bylo na odrzutniku jest na mlocarni. Tylko ze trzeba bylo troche stoczyc taleze z kolo co zalozylem na odrzutnik bo niemiescilo pod podajnikiem zborzowym, stoczone tyle by zmiescil sie pas przy jego zmianie miedzy talerzem a podajnikiem.

I chyba cos jeszcze w tych kolach bylo robione, ale juz nie pamietam i musisl bym ojca spytac.

Moj Bizon super chodzi na tym juz 7lat (a mamy go 24lata).

Bizon rekord chodzi na tym 5lat (przerobione zaraz po zakupie)

Moge porobic foty jak to wyglada.

 

Opublikowano

Sprzedam zestaw kół pasowych i napinacz do bizona. Zestaw ten to bezawaryjny zamiennik oryginalnych kół służący do napędu młucarni. Na dwa paski 22mm. Obroty młucarni to ok 1100obr/min. Zestaw ten jest nowy nie używany. Zainteresowanych proszę o kontakt. Cena do lekkiej negocjacji 1 600 zł.

Oferta

Zapraszam do kontaktu.

Screen Shot 11-17-19 at 10.09 AM 001.PNG

Screen Shot 11-17-19 at 10.09 AM.PNG

Screen Shot 11-17-19 at 10.10 AM.PNG

Opublikowano

Witam, mam pytanko, czy teraz obecnie ktoś z was przerabiał napęd młocarni w bizonie? Chętnie poznam wasze opinie na ten temat?

Na olx spotkałem się z ofertą kół pasowych na odrzutniku ( dwa mniejsze i dwa większe ) i podwójne koło pasowe na młocarni, dzięki temu gość osiągał obroty 600 na rzepak i 1100 na inne zboża. Co o tym sądzicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sieradzkieteam
      witam mam pytanie jaki heder do kombajnu bizon zo56 od jakiego kombajnu pasuje mniejszy heder
    • Przez marcin117384
      Witam Zastanawiam sie nad założeniem hederu od Claysona ,bardziej New Hollanda do Bizona Supra .Może ktoś robił taką przeróbkę ?Chetnie poznałbym opinie i problemy zwiazane z ta przeróbką.Pozdrawiam M
    • Przez logan3512
      W piątek wyjechałem bizonem z056 po zimie zaczepiłem heder wszystko działało normalnie. W sobotę wjechałem kosić zboże i przestała działać hydraulika w bizonie czyli podnoszenie opuszczanie hederu motowidel przyspieszacz wspomaganie kierownicy dosłownie wszystko . Olej jest na miarce paski pompę hydrauliczna napędzają . Udało mi się tylko dojść że drży, hałasuje rurka zasilająca pod podłogą a wcześniej tego nie robiła . Stało się to nagle ,w tamtym roku na mniejszych obrotach nie chciał zabardzo podnosić hederu ale na obrotach podnosił . Co to może być?
    • Przez Mateusz100
      Witam. Mam problem z Bizonem Super Z056, a mianowicie zechciało mi się zrobić sygnał dźwiękowy do zaniku ciśnienia, bo nie działał długo. No i co zacząłem od tego przycisku grzybka pod włącznikiem rozrusznika. Rozkręciłem, wyczyściłem styki, konektory, złożyłem i nadal nic. Nowe konektory przy tym przekaźniku, który jest pod wajchą zmiany biegów na dole, nadal nic. Nowy czujnik zaniku ciśnienia oleju, nadal nic. Nie dało kontrolka w zegarze również nie świeci po włożeniu kluczyka. Dałem nowe żarówki, nic to nie dało. Dodam również, że zegary od obrotów silnika i młócarni są podświetlane, działa podświetlenie, a ten wielowskaźnik nie chce się podświetlać, chociaż czyściłem to wszystko i nic nie dało. Dodam, że wskaźnik działa, bo parametry wskazuje poprawnie. Ktoś podpowie, co jest problemem? Naprawdę nie wiem. Jest jeszcze taka płytka z 4 stykami koło tego przekaźnika pod pulpitem. Może te przewody, które są tam przykręcone, są po prostu zaśniedziałe? Jeden kabelek z tej kostki idzie do tego przekaźnika, z tego co widzę, reszta gdzieś w wiązkę.
    • Przez TomaszN
      Witam Pojawił się u mnie problem z opuszczaniem hederu. Opuszczać opuszcza. Ale nie zatrzymuje się odrazu po puszczeniu przycisku tylko jeszcze dość długo opada ze w niektórych przypadkach może nawet opuścić do końca na ziemię. I w czym może być problem ? elektrozawory przekładałem miejscami czyściłem nie pomogło
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v