Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Wreszcie udało mi sie namierzyć sensowne jakieś forum na www.agrofoto.pl jest beznadzieja ktoś złożył watek o MF i ma 150 zakładek.... a tu !! jest problem jest wątek :-)

Wiec tak..... mam MF 255 w chwili obecnej pracuje tylko przy lekkich pracach ogólnie maszyna nie do zaje..... Jak wszyscy jego właściele od czasu do czasu staje przed problemem zablokowanej skrzyni wsteczny i 4. Od pewnego czasu problem sie nasilił..... zdarzają się dni że nawet 3 razy dziennie...... Wszystko traktowałem za normę ale od pewnego czasu dochodzi do tego ze skrzynia blokuje się tak ze silnik gaśnie!!!!

wygląda na to że wbijają sie 2 biegi na raz!!!!! chyba 3 razy miłem tak mocno zblokowaną że musiałem popuszczaś pokrywę - przekładnie kierowniczą ....... żeby lekko unieść i wstawić dżwignie na miejsce ( wybijanie bolca trzymającego dzwignie nic nie daje, przez korek tez nie pomaga). Próbowałem naprawiać! Wymieniłem dżwignie na nową sprzeżyne pod dźwignią, zatrzaski, ale to nic nie dało. Gdzie jest wina???

ciągnikiem nie da sie pracować..... A to dobra maszyna......

Zamierzam wyjąć skrzynie ma 8 tys motogodzin moze jakiez łozysko ?? może wodziki???? żeby je wymienić trzeba chyba zdemontować skrzynie ......

Jak coś wiecie to pomóżcie

Pozdrawiam

 

Mod:Jaki FM??Chyba MF

Opublikowano

To raczej nie są wodziki, u mnie tez się dość często blokowała czwórka.. aż mechanik wymienił taka mała pierdołkę.. taka mała blaszka z dwoma ząbkami od od strony tylnego mostu... po prostu ułamał się jeden ząbek.. i od tego czasu jak to zrobił to skończyły się już problemy z blokowaniem :lol: Gościu mówił że już u bardzo wielu osób tą blaszkę wymieniał i u każdego kończył sie problem z blokowaniem :P

Opublikowano

A co do skrzyni w MF 255 to ja mam taki problem że jeśli jest wrzucony "luz" to występuje opór w przesuwaniu dźwigni z lewej strony na prawą i odwrotnie..., czasami muszę szybko przełączyć z jedynki [1] na dwójkę [2] to wajchę muszę cofnąć i powtórzyć przebrnięcie przez tą "górkę" :lol:

Co może być przyczyną?

Może nie jest to uciążliwe, ale przy szybkiej zmianie biegów to męczy :P

Opublikowano

troche się nie odzywałem....

skrzynia zrobina chodzi jak ta lala tak to nigdy nie chodziła

wynienione zostały jakies pierdolniki (blaszki z tyłu)

sam nie robiłem

robił mechanik, ojciec asystował

coś tam jeszcze grzebali przy wodzikach w ruch poszła szlifierka.

robił to mechanik z Debrzna przawdziwy szpec od maszyn

Pozdrawiam

Opublikowano
co może byc przyczyną ze 3ka wyskakuje, wystarczy że jade jak ma lżej lub lekko ujmę gazu to zaraz wyskoczy

Zgięte widełki trzeciego biegu albo uszkodzony zatrzask wodzika, ale raczej to pierwsze.

Opublikowano

W moim ciągniku zgrzyta(tyrkocze) na wstecznym biegu, mam skrzynie taką jak 255. Czy aby wymienić trybiki od wstecznego (te dwa na krótkiej osi) trzeba wykręcać całą skrzynie??

Opublikowano (edytowane)

Wymieniłem tryb wstecznego biegu i po wymianie okazało ze skrzynia głośniej chodzi i stawia opór stopniowo co obrót, gdy obracam wałkiem sprzęgłowym. Stare koło zębate ma na 5 zębach wżery i ślady zużycia na szerokości 75% zęba. Moje pytanie jest takie czy zostawić stary tryb który hałasuje tylko na wstecznym, czy założyć nowy który prawdopodobnie będzie hałasował na wszystkich biegach, a na wstecznym to będzie tragedia? Dodam że ktoś źle założył tuleje dystansową od strony małego koła zębatego a powinna być od dużego przez co małe koło zębate źle zazębiało z kołem przesuwnym.

Edytowane przez wsiok
Opublikowano

mam ten sam problem wsteczny wchodzi mi strasznie ciężko (zgrzyt) okropny i do tego jeszcze biegi sie zakleszczają ,,największy problem to ten wsteczny pomocy

 

mam ten sam problem wsteczny wchodzi mi strasznie ciężko (zgrzyt) okropny i do tego jeszcze biegi sie zakleszczają ,,największy problem to ten wsteczny pomocy

Opublikowano

mam ten sam problem wsteczny wchodzi mi strasznie ciężko (zgrzyt) okropny i do tego jeszcze biegi sie zakleszczają ,,największy problem to ten wsteczny pomocy

 

a inne biegi wchodzą luźno?

 

jak zgrzyta to może sprzęgło ci dobrze nie wysprzęgla?

 

co do zakleszczania to pewnie blaszki przy moście jak wyżej pisali koledzy.

 

Jeszcze nie rozbierałem skrzyni więc co do zgrzytania to bym zwalił na sprzęgło ale to wtedy by wszystkie biegi ciężko wchodziły

Opublikowano (edytowane)

Założyłem nowy tryb, a w sklepie gdzie go kupiłem sprzedawca powiedział że się dotrze. Czy 255 ma synchronizowane 3 i 4 bieg? Bo mój 260 z 79 roku ma.

Edytowane przez wsiok
Opublikowano (edytowane)

Jak wyjąc tarczę II stopnia z docisku, czy trzeba jakąś prase?

Edytowane przez wsiok
Opublikowano (edytowane)

Panowie mam bardzo poważny problem po remoncie skrzyni biegów dzieje się coś dziwnego ze skrzynią mianowicie jadąc z góry jakiś tryb wskakuje chyba na wałek głowny i blokuje poprostu silnik samo z siebie wystarczy wcisnąć sprzegło i już jest dobrze tyle że gdy puszcze dusi się silnik biegi normalnie wszystkie wchodzą tylko cały czas dusi silnik i wtedy stawiam go na podjeździe przodem do góry i po szarpe wtedy cos wyskakuje i jest dobrze ale tak nie można robić. Mam odnośnie tego jedno pytanie czy pod tymi sprenzynkami które są pod deklem nie powinno być jakichś kulek ten kto robi te żeczy wie o co chodzi bardzo prosze o pomoc.;/bo wiosna;d

Edytowane przez badyl321
Opublikowano

badyl321pod pokrywa na koncach sprężyn powinny znajdować się tam takie czopki w kształcie stożka brak tych czopków moze być przyczyną tego że ci blokuje silnik ponieważ przy jeżdzie pod góre wbija ci sie drugi bieg co powoduje blokowanie się skrzyni...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v