Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam czy URSUS 10014 H jest już na common rail? czy dalej na Pompo wtryskach

 

otóż bo waham się miedzy URSUS 10014 H a Belrarusem 1025.4

Belarus ma na 100% common rail BOSH'a

 

różnica $ 10k PLN Belarus tańszy

 

Druga rzecz jak jest z dostępnością cześći cenowo do URSUS 10014 H

jak ogólnie one się sprawują czy jest sens w ogóle zawracać sobie gitary o URSUS 10014

Jak się sprawują te Silniki Perkinsa? spalanie itd.

Opublikowano

Nie ma się nad czym zastanawiać, lepszy Ursus, na pewno nie bd się tak psuł, a nawet wyglądem wygrywa, części na pewno są dostępne ponieważ marka promuje je na swojej stronie.

Perkins słynie z małego spalania.

Opublikowano

W sumie to faktycznie nie ma się nad czym zastanawiać, Belarusy w zestawiweniu z ursusami zawsze wiodły prym, mniejsze spalanie, mniej awarii, tańsze częsci i duży dostęp. Nie od dzis wiadomo, że Ruskie ciagniki są lepsze od naszych, niestety.Bierz Belarusa.

Opublikowano

Ja bym na twoim miejscu brał Ursusa , lepsze wyposażenie ,(klima radio)Ursus jest dużo zgrabniejszym ciągnikiem od mtz .

Silnik Perkins ,skrzynia 12/12 rewers ,według mnie Ursus byłby lepszym wyborem .A o części się nie martw Ursus ma je w ofercie.

Opublikowano (edytowane)

Jak już kupujesz nowy ciągnik to daj sobie spokój z belarusem.. O tu kolego masz i zobacz sobie

URSUS o mocy 102 KM

Dane techniczne URSUS 10014 H

SILNIK (Marka i model) PERKINS 1103D EURO III

Rodzaj silnika turbodoładowany z intercoolerem

Moc (ISO 14396) kW/KM przy obr/min 74,9 / 102 - 2200

Maks. moment obrotowy, Nm przy obr/min 405 - 1400

Pojemność (cm3) / ilość cylindrów 4400/4

Filtr powietrza suchy z czujnikiem zanieczyszczenia

Pojemność zbiornika paliwa (litr) 115

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Sprzęgło dwutarczowe suche z niezależnym sterowaniem sprzęgła WOM

Skrzynia biegów (przekładniowa) w pełni zsynchronizowana z rewersem mechanicznym, 12/12

Most napędowy tylny z blokadą mechanizmu różnicowego włączaną elektrohydraulicznie

oraz zwolnicami planetarnymi

Most przedni z automatyczną blokadą mechanizmu róóżnicowego oraz zwolnicami planetarnymi

Prędkość maks., (km/h) 50

WAŁ ODBIORU MOCY (WOM)

Typ niezależny z ręcznie sterowanym sprzęgłem WOM

Prędkość obrotowa WOM / silnik (obr/min) 540/1890, 1000/2074

UKŁAD PODNOŚNIKA HYDRAULICZNEGO

Funkcje podnośnika regulacja siłowa, pozycyjna, Auto-lift

Wydajność pompy (l/min) 55

Ciśnienie nominalne (MPa) 21

Maksymalny udźwig podnośnika (kg) 4200

Rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej dwusekcyjny (2 pary szybkozłączy)

TUZ 2 kategorii wg. ISO

UKŁAD KIEROWNICZY

Typ hydrostatyczny

UKŁAD HAMULCOWY

Hamulce robocze wielotarczowe tarczowe mokre, sterowane hydraulicznie

Hamulec postojowy mechaniczny, sterowany ręcznie

KOŁA I ROZSTAWY

Koła przednie 380/70 R24

Koła tylne 480/70 R34

Rozstaw kół przednich / tylnych (mm) 1515-1715 / 1508-1708

ZACZEPY górny i dolny zaczep transportowy, zaczep rolniczy, zaczep przedni

KABINA

Rodzaj komfortowa, bezpieczna, dwudrzwiowa

Wyposażenie podstawowe ogrzewanie, reflektory robocze przednie i tylne w dachu, spryskiwacz i wycieraczka szyby przedniej,

okno w dachu, obrotowa lampa ostrzegawcza (kogut), siedzisko pomocnika operatora, klimatyzacja

Wyposażenie dodatkowe

WYMIARY

Długość / szerokość / wysokość (mm) 4220 / 2175 / 2760

Prześwit (mm) 367

Masa całkowita ciagnika (kg) 4300

Obciążniki przednie (kg) 8x40

Obciążniki kół tylnych (kg) 4x80

ZESPOŁY W WYPOSAŻENIU PODSTAWOWYM

 

instalacja sterowania hamulcami pneumatycznymi (jedno- i dwu- przewodowa),

górny i dolny zaczep transportowy,

zaczep rolniczy,

zaczep przedni,

dwusekcyjny rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej (4 szybkozłącza),

obciążniki przednie,

błotniki kół przednich,

zestaw do pompowania kół,

 

Dane techniczne URSUS 11024 Moc 110 km

SILNIK (Marka i model) PERKINS 1104D EURO IIIA

Rodzaj silnika turbodoładowany z chłodnicą powietrza

Moc (ISO 14396) kW/KM przy obr / min 80 / 110 - 2200

Moment obrotowy, Nm przy obr / min 416 / 1400

Pojemność (cm3) / ilość cylindrów 4400 / 4

Filtr powietrza suchy, dwustopniowy

Pojemność zbiornika paliwa (litr) 180

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Sprzęgło suche, jednostopniowe

Skrzynia przekładniowa synchronizowana z reduktorem, 12x4

Most napędowy tylny z blokadą mechaniczną i zwolnicami planetarnymi

Most napędowy przedni z blokadą automatyczną i zwolnicami planetarnymi

Prędkość maks., (km/h) 40

WAŁ ODBIORU MOCY (WOM)

Typ niezależny 540/1000 włączany hydraulicznie

Prędkość obrotowa WOM / silnik (obr/min) 540 / 1893, 1000 / 1900

PODNOŚNIK HYDRAULICZNY

Funkcje rgulacja siłowa, pozycyjna i szybkości reakcji

Wydatek pompy (l/min) 62

Ciśnienie nominalne (MPa) 19

Maksymalny udźwig podnośnika (kg) 4400

Rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej dwusekcyjna (4 szybkozłącza)

TUZ kat. 2

UKŁAD KIEROWNICZY

Typ hydrostatyczny

UKŁAD HAMULCOWY

Hamulce robocze tarczowe, mokre sterowane hydraulicznie

Hamulec postojowy mechaniczny, sterowany ręcznie

KOŁA I ROZSTAWY

Koła przednie / tylne 13, 6R24 / 16,9R34

Rozstaw kół przednich / tylnych (mm) 1630 - 1970 / 1620 - 2325

ZACZEPY górny transportowy i rolniczy

KABINA

Rodzaj komfortowa, Opcja przedni TUZ, przedni WOM, EHR Bosch, belka zaczepowa z zastrzałami lub bez

 

 

URSUS 10014 H moim zdaniem słabszy o te 8 km ale rewers i szybsza skrzynia mówią same za siebie

Edytowane przez zenon385
Opublikowano

witaj

nie kupuj narazie 11024 bo one są jeszcze na starych skrzyniach które po 50 mth rozpadaja sie na kawałki, poczekaj aż zaczna montować skrzynie ze 10014H.

jestem posiadaczem 10014H od 25mth. super traktor dla ludzi niewymagających elektroniki, prosta obsługa tanie przeglądy gwarancyjne. prewszy przegląd po 100 mth mam uzgodniony na 1000 PLN następne po 250 mth. gwarancja 2 lata na silnik lub 1500 mth daje perkins, reszta 3 lata. co do spalania to narazie pracuje z przyczepą przy transporcie zboza z pola przez 15 mth ze 100 litrów spalił 2/3 baku czyli pi razy oko 5 litrów na mth. dla porównania mam zetora 7340 t, osiągnięcie spalania na poziomie 5 litów przy mozy 78 KM jest nie możliwe. podstawcie mi NH o mocy 100 KM który na motogodzinie spali 5 litrów w transporcie a stawiam litra dobrego bimbru :), a przyokazji na gumach 480/70/34 mozna z niego wycisnąć ponad 45 km/h

Opublikowano (edytowane)

Skąd wziąłeś te 45 km/h? Może masz jakieś wyliczenia, skany? Na stronie Ursusa wyraźnie pisze prędkość max 40. Opona standard to 420/85R34 ma średnice 158,5cm a 480/70R34 jest nieco niższa, jeśli umiesz liczyć to na 480 będzie wolniejszy.

Edytowane przez jaco512
Opublikowano

Moim zdaniem lepszy byłby ursus 10014 h, sam się na takiego zastawiam, prosty ciągnik, a co za tym idzie też pewnie mało awaryjny i fajne wyposażenie standardowe, no i cena która zachęca :)

Opublikowano

Panowie wybór padł na Ursus 10014H ciągnikiem już zrobiłem 30Mth spalanie wyszłło mi ok 4.5l/ MTH

jak narazie wszystko cacy

najlepsze jest to ze 10014H to jest Valtra A95 tylko Valtra ma swój silnik SISu a tutaj mamy Perkins

Opublikowano

 

Odrzucone a dlaczego odrzuciłeś 11024??pewnie ze względu na skrzynie??

 

Odrzucone tylko i wyłącznie to ,że nawet w ursusie mi odradzali ,z tego co wiem to w 11024 jest skrzynia i Most tylni z jakiegoś mniejszego Ursusa, i poprsotu nie wytrzymuje

 

 

Ja swojego 10014H mam już zrobione 35MTH jak narazie żadnych przecieków ubytków oleju itd. silniczek elegancko pracuje ma swoja moc

Jedna wada jaka jest to ,że nie rozłacza Blokady tylnego mostu przy skręcie , i trzeba samemu wyłączać ;/

ja jakbym miał wybierać jeszcze raz jak by wymienili skrzynie i most z wersji 10014H do 11024

to i tak bym Wolał 10014H ponieważ ,jest to Valtra A95 tylko jak wiadomo Valtra ma silnik Sisu a tu taj mamy Perkins 1104D takie mamy różnice

otóż nawet w fabryce w Lublinie mówili ze te 10014H nie maja problemów z GW ich

Opublikowano

Też jestem zdania że 10014H jest lepszy od 11024. Silnik ten sam. Moc większa o 8 koni w 11024, ale za to reszta na korzyść 10014H. Podwozie Valtry wiadomo że mocne a i gwarancji by takiej długiej nie dawał producent na serię H gdyby spodziewał się wielu awarii. Znam osoby, które jeżdżą tymi ciągnikami już dość długo i nadal je chwalą. Nawet jak coś tam się zepsuje to producent nie robi problemów z uznawaniem gwarancji. Ważne tylko żeby kupić u dealera, który ma niezły serwis i po problemie.

 

Jeżeli chodzi o podobieństwo Hattata z Valtrą A to nawet dźwignie w tych samych miejscach poumieszczali ;p - sprawdzane

 

@locke seria H ma 2 prędkości wałka - 540 i 1000

 

@kris14 przedni napęd załącza się przyciskiem po prawej stronie, czyli wychodzi na to że jest załączany elektrohydraulicznie (fajnie)

 

Aha i jeżeli ktoś chce kupować ten ciągnik to chyba lepiej nie zwlekać bo mam przecieki od znajomego dealera że od września drożeje. Tak samo ten 110KM. Nie wiem tylko o oile ale jak ktoś zainteresowany to mogę podpytać.

Opublikowano

jak coś jest dobre to wiecznie nie będzie tanie - dlatego cenka rośnie hihihi

co do ciągnika to super w agregacie talerzowym grano 3m na talerzowanie 8,5ha wypił 70l bieg jakim jeździłem to 4M obroty około1700

Opublikowano

To coś w temacie to powinno polmot się nazywać. Po wykupieniu praw do marki ursus tylko naklejki zamienili. Osobiście wybrał bym ursusa 11024. Więcej w nim czesci licencyjnych z mf a. Chociaz konstrukcje to stare to lepsze stare rozwiązania mf a niż nowe polmota. Znajomy ma polmota 10014h i kupe problemów z nim razem. Juz nawet o adwokatów się oparło. A pompa hydrauliki nadal wyje. Pozatym masa innych usterek i samodzielne skręcanie wszystkiego po zakupie.

Opublikowano

Ja znam te opowieści "mój sąsiad ma i mu się psuje" najpierw niech sąsiad się wypowie na forum o ciągniku a nie ktoś inny. Wybrałbyś 11024 to by ci po 500mth siadł i ciągnik na złom. 10014h o niebo lepszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mrugolek
      Witam. Od jakiegoś czasu podczas ruszania pod obciążeniem ale i czasem na pusto gdy puszczam sprzęgło to szarpie i słychać zgrzyt. Co może być przyczyną ? Mam nagrany film ale nie mam jak go tutaj wstawić.
    • Przez Maciejk
      Witam wszystkich, odkręcałem pompę wtryskowa w c 360 3p i gdy zakręciłem wyrobiłem gwint w bloku silnika na 1 otworze macie może jakieś pomysły jak to naprawić, czy jest potrzeba to naprawiać?
    • Przez kalwas9710
      Witam, 
      Posiadam ursusa c-385 z Lublina jako ciągnik główny na gospodarstwie. Maszyna ma 8 lat i przepracowane niemal 4000mth. Ostatnio dość często zaczęło mi użrywać linkę od sprzęgła, sprzęgło wciska się ciężko, a gdy naciskam pedał słychać jak coś przy sprzęgle piszczy. Ciągnik jest wyposażony w ładowacz czolowy i w ładowaczu zrobił pewnie 3/4 tych godzin, które ma nakręcone więc sprzęgło było dość często używane. Pytanie jest następujące, co mogło się zepsuć? Ja obstawiam łożysko wyciskowe i docisk. Oraz drugie pytanie jakie sprzęgło do niego zakupić?(chciałbym znac cenę)
      Dodam, że ciągnik jest z silnikiem Perkins IIIB.

    • Przez HISZPAN
      Witam,
      potrzebuję tabliczkę z przedniego mostu żeby zamówić łożysko, uszczelniacz i inne rzeczy do zwolnicy.
    • Przez majtek53
      Ursus C-380 nowość Ursusa, został zaprezentowany na targach Agro Park w Lublinie. Jak waszym zdanie będzie to Hit czy może konkurować z Zetorem Majorem 80 ?
      Ktoś był na targach w Lublinie może powiedzieć więcej o tej nowości Ursusa 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v