Skocz do zawartości

JD 6600 PROBLEM ZE SKRZYNIĄ POWER QUAD 6biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam mam pytanie. Podczas jazdy ciągnikiem na biegach A-D nic sie nie dzieje a na E i F słychać dziwne dzwonienie w skrzyni. Im szybciej się jedzie tym mocniej. Gdy sie rozpędzę i wyłącze na luz nadal dzwoni ale mniej. Dzieje się tak na kazdym pół biegu. Zauważyłem to przy otwartej szybie. Boje się że to groźne. Proszę o porady. z góry dziękuję

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak jest rozłączony. Tylko taki objaw żadnych innych. Ktoś sugerował że synchronizator między tymi dwoma biegami może dzwonić. Nie chce nic sugerować czekam na inne opinie. pzdr

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Rozłącza na 100%. Poza tym słychać kiedy sie załączy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Prosze o dalsze podpowiedzi...

Opublikowano

Nie zostaje nic innego jak rozebrać skrzynię i tylni most [mechanizm różnicowy, zwolnice], no chyba że jakiś przewód lub blacha wpada w rezonans w czasie jazdy i to tak dzwoni.

A masz jakieś porównanie do innego JD z tej serii?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To nie blacha. Też miałem taka nadzieje ale jak powoli sie jedzie tez słychać w zasadzie tylko na 6biegu. znajomu ma 6410 i wydawało mi sie ze jak zwalnia podobnie było słychać . Jest tak odkąd go kupiłem ale po prostu martwie sie na zapas. Może nie ma czym sie przejmować i czekac az sie rozsypie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Też tak miałem w zetorze 72. To było pierwsze o czym pomyślałem ale tez nie. Może podnieść na lewarek i sprawdzić każde z kół.

Opublikowano

Ludzie myślcie troche i głupot nie wypisujcie. Od kiedy napęd działa tylko na niektórych biegach na innych nie. Po co każecie rozbierać mosty skoro tylko na niektórych biegach dzwoni. Byc może winny jest synchronizator, być może koła zębate tych konkretnych biegów. Wyrzucenie na luz nie powoduje, że skrzynia się zatrzyma. Wałek kręci się wraz z kołami natomiast wałek główny połączony z silnikiem nawet pomimo wysprzęglenia będzie kręcił się siła bezwładnosci. Jak to zwykle bywa takie stuki puki i ich diagnoza przez internet to gra w ciuciubabkę.

Opublikowano

Co do przedniego napędu to zawsze jest jakaś różnica prędkości między przednią osią a tylną, która przy większych prędkościach się po prostu zwiększa [a tutaj problem pojawia się na najwyższych przełożeniach] i można czasami usłyszeć różne dźwięki w czasie jazdy, przejedź się byle jakim ciągnikiem z włączonym przednim napędem po asfaldzie z maksymalną prędkością a potem przejedź się z wyłączonym, zauważysz różnicę, ale ten wątek już został wyeliminowany. Tak w roli uzupełnienia.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

mam małego JD jeszcze i przy okazji przeglądu kazałem słuchać i ocenić to zjawisko serwisantowi i nic poza sugestią że może to być synchronizator nie wymyślił. Wyłączając na luz po rozpędzeniu dzwięk cichnie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Robiłem wymiane oleju w przekadni i na sitku było dość dużo fragmentów z tworzywa typu ebonit i udało mi sie wydobyc korkiem spustowym fragment wielkości 2cm x 7cm również w tego tworzywa. może to jakieś podkładki które wypadły i teraz coś drży i dzwoni??

Opublikowano

Robiłem wymiane oleju w przekadni i na sitku było dość dużo fragmentów z tworzywa typu ebonit i udało mi sie wydobyc korkiem spustowym fragment wielkości 2cm x 7cm również w tego tworzywa. może to jakieś podkładki które wypadły i teraz coś drży i dzwoni??

jeśli coś jak ebonit to kawałki tarcz lub takich podkładek między koszami u mnie to wymieniali ale były stuki przy przełanczaniu biegów

Gość Profil usunięty
Opublikowano

jeśli coś jak ebonit to kawałki tarcz lub takich podkładek między koszami u mnie to wymieniali ale były stuki przy przełanczaniu biegów

 

Dzieki. To może jakiś trop już bedzie od czego zacząc gdzie szukac.Na coś w końcu te płytki wskazują.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Usterka namierzona. Sprzęgło wielopłytkowe blokady mechanizmu różnicowego dzwoniło bo odkleiły sie okłądziny. pzdr. dzieki za wszystkie sugestie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam, pozwole sobie sprecyzowac usterką powodujacą charakterystyczne dzwonienie. Otórz była to taśma halulca ręcznego opasajaca mechanizm różnicowy stad garsć fragmentów płytek i dzwonienie przy wiekszej prędkośći. Przy okazja wymiana tarcz hamulcowych. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gabrysszostak
      Witam, mam pytanie, czy da się odblokować bieg F w John Deere 6100 z 1996 roku albo jak sprawdzić, czy ten bieg się w nim znajduje oraz czy trzeba było by podnosić kabinę do sprawdzenia biegu?
    • Przez marcinus99
      Witam!
      Szukam instrukcji serwisowej TM4487. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
      Pozdrawiam
      Marcin
    • Przez Antramx
      Witam,
      Otóż niedawno kupiłem JD 6200 z 1997 roku. Traktor posiada skrzynię biegów z dwoma dźwigniami i rewersem (przy kierownicy).
      Jedna dźwignia od A do D, a druga od P/1 do 4.
      Problem polega na tym, że nie miałem nigdy styczności z taką skrzynią, a jedynie manualną i automatyczną, przez co nie jestem pewien czy dobrze nimi operuję.
      Mianowicie, czy jest jakaś różnica gdy ruszam z np. A-4 albo D-1? Jakie biegi służą raczej do prac polowych, a które do transportu? Czy mogę w trakcie jazdy zmieniać swobodnie z np. B na C czy powinienem raczej rozpędzić traktor na czwórce i dopiero przerzucać na inny półbieg?
      Do tego mam małe pytanie - do czego służy dźwignia/przełącznik po prawej stronie na skraju panelu (żółw i królik) czy to dodatkowe ustawienia biegów czy może prędkość wałka? gdyż w moim egzemplarzu ta dźwignia jest ułamana.
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Artur312
      Witam mam problem z podnośnikiem. Ze cały czas pompa bije ciśnieniem
      jest brak regulacji siły uciagu, podczas prób zmiany pozycji na potencjometrze dochodzi do dziwnego zjawiska cały układ zaczyna dziwnie działać tzn ramiona podnoszą się do końca pompa wyje oraz potencjometr od szybkości reakcji zamienia się w pokrętło od podnoszenia i opuszczania. Problem znika po natrafieniu pokretlem potencjometru od siły uciagu w "punkt" który odblokuje caly panel sterowania , lecz siła uciagu nadal nie dziala.
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam,
      Od dłuższego czasu hydraulika wydaje odgłosy jakby miało zaraz coś sie rozlecieć, ale wszystko działa. w dniu wczorajszym wymieniłem wszystkie filtry na nowe oryginał zalałem nowym olejem john deere i myślałem że będzie jakaś poprawa no i jest gdy nie ruszam ładowaczem bądz kierownica to cicho pracuje a jak czymś ruszę to zaraz słychać dzwięk jak na nagraniu.
      Od początku , zapalam johna i słychać to co na nagraniu gdy kręce kierownicą bądz ruszam ładowaczem po jakimś czasie jest lepiej ale dalej to słychać i nie pracuje cicho .Czasami potrafi odciąć jakiś zawór i przestaje działać wszystko ,zgaszę zapalnę ciągnik i wszytko zaczyna działać. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
      Dzięki za odp
      video-1585735926.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v