Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam co moglo mi sie zepsuc w sprrzegle? Hitoryjka

gdy trzymalem sprzeglo na biegu wstecznym to mi traktr pojechal szybko wybilem bieg i jez za skarby swiata nie wrzuce sprzegla czy mogla tarcza sie posypac czy cos innego a i dodam ze nie ma zadnego oporu gdy je wciskam

Opublikowano (edytowane)

Albo łożysko wyciasowe.

 

 

Faktycznie to jak piszesz określa Cię jakim jesteś... (chodzi mi o Twoją sygnaturkę)

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano (edytowane)

Witam . :)

Od paru dni męczę się z sprzęgłem od mojego Ciągnika . Problem jest taki że sprzęgło się nie sprzęgla i nie umożliwia to wrzucenie biegu .. A na dodatek cały czas kręci się wałek . Ma ktoś pomysł jak mógł bym rozwiązać mój problem z Góry Dziękuje .

Czekam na odpowiedź . :wub:

Połączony +1 pkt. ostrzeżeń za dublowanie tematów

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

He he. Masło maślane ci wyszło ale rozumiem że sprzęgło nie wysprzęgla i uniemożliwia to włączenie biegu.

Odkręć pokrywkę pod sprzęgłem, wrzuć kogoś pod ciągnik i niech patrzy co się dzieje jak wciskasz sprzęgło.

Prawdopodobnie regulacja ewentualnie jakaś awaria. Trzeba tam zajrzeć i tyle.

Opublikowano

mam problem ze swoim sprzęgłem gdy puszczam sprzęgło słychać taki jakby zgrzyt dzieje się to na każdym biegu i prawie za każdym razem puszczam i zgrzyt traktor chodzi dobrze sprzęgło nie ślizga się

 

łożysko dobre łapki wporządku wyregulowane 2-3 mm od łożyska

wałek wporządku

Opublikowano

He he. Masło maślane ci wyszło ale rozumiem że sprzęgło nie wysprzęgla i uniemożliwia to włączenie biegu.

Odkręć pokrywkę pod sprzęgłem, wrzuć kogoś pod ciągnik i niech patrzy co się dzieje jak wciskasz sprzęgło.

Prawdopodobnie regulacja ewentualnie jakaś awaria. Trzeba tam zajrzeć i tyle.

 

 

 

Słuchaj wymieniłem już tarczę oraz dociski . Sprawdzałem już z 1000 razy i nadal nie działa macie może jakieś inne koncepcje ?

Opublikowano

No. Hamulec wałka sprzęgłowego, Jak masz powinien go zahamować umożliwiając łatwiejsze wbicie biegu. A jak już wejdzie bieg to wybij go i nie puszczając sprzęgła wbij znowu. jak wejdzie cicho znaczy hamulec.

Opublikowano

No. Hamulec wałka sprzęgłowego, Jak masz powinien go zahamować umożliwiając łatwiejsze wbicie biegu. A jak już wejdzie bieg to wybij go i nie puszczając sprzęgła wbij znowu. jak wejdzie cicho znaczy hamulec.

 

 

Robiłem tak i działa prawidłowo .. Niby wszystko jest ok ale nie działa . ; / ; (

Opublikowano

Najpierw napisz po Polsku jaki jest problem, bo ja nie mogę zrozumieć.

 

sprzęgło się nie wysprzęgla i nie umożliwia to wrzuceniu biegu. A na dodatek kręci się wałek?

 

Według mnie napisałeś że sprzęgło nie działa, a biegi ładnie wchodzą.

Nie mam pojęcia o co ci chodzi i o jaki wałek.

Opublikowano (edytowane)

@MrSeba59 mało to opisałeś trudno powiedzieć co może być przyczyną piszesz, że wymieniłeś tarcze, ale czy ten problem był wcześniej, czy po wymianie tarczy? Chodzi mi o to jak wkładałeś tę nowo tarczę czy dałeś kołnierz tarczy w dobrą stronę. :rolleyes:

Edytowane przez Biznez404
Opublikowano

@MrSeba59 mało to opisałeś trudno powiedzieć co może być przyczyną piszesz, że wymieniłeś tarcze, ale czy ten problem był wcześniej, czy po wymianie tarczy? Chodzi mi o to jak wkładałeś tę nowo tarczę czy dałeś kołnierz tarczy w dobrą stronę. :rolleyes:

 

Stało się to po wymianie tarczy . Włożyłem dłuższą końcówką do silnika .

Opublikowano

Nie cytuj posta bo będziesz miał 2 punkt zaraz. Lepiej go skasuj.

Może masz wałek sprzęgłowy wyrobiony i tarcza nie przesuwa się na nim. Dałeś na niego smar jak składałeś.

Czy sprzęgło dobrze wysprzęgla. Bo u mnie miałem przypadek że pękł wałek co są widełki na nim. Pękł na środku i nic nie było widać. Dopiero jak się położyłem a tato wciskał sprzęgło to to zobaczyłem.

Opublikowano

Wałek napewno jest cały nie jest pęknięty .. Ale mogę przyznać że jest troszkę wyrobiony i nie sparowałem przy zakładaniu może właśnie trzeba nasmarować?

Opublikowano

Witam :) mam mały problem z wrzuceniem biegów, na moje nie wysprzęgla sprzęgło? Ciągnik stał bez odpalania i ruszanie ok 6miesięcy (uszczelnianie, malowanie) dodam że wszystkie biegi wchodziły bez problemu ze sprzęgłem nic nie robiłem, na zgaszonym silniku wszystkie biegi wchodzą jak odpalam to ciągnik rusza ale gdy wciskam sprzęgło to 0 reakcji ani wyłączyć biegu a tym bardziej nie ma szans na zmianę? Czy mogły skleić się tarcze sprzęgła ?czy jakaś inna przyczyna? macie jakieś koncepcje?

Opublikowano (edytowane)

Skleila sie tarcza, u wuja bylo to samo po ostatniej zimie (ok 6 miesiecy i tez remont). Wez kogos do pomocy niech wcisnie sprzeglo, a Ty wez duzy srubokret i podwaz tarcze przez okienko, nawet mozesz troche uderzyc, powinno puscic.

Byc moze trzeba bedzie podwazyc tarcze w kilku miejscach, wystarczy obrocic walem.

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

He he :D racja narazie roboty dla konia nie ma ;) wszystko ogarniam 60-ką a MTZ tylko do prac polowych, mam 20ha i wszystko obsiewam zbożem i rzepakiem więc się nie napracuje czerwony :P Pozdrawiam a jeszcze 1 problem z podnośnikiem muszę ogarnąć :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzychu652
      Witam.
      Czym może być spowodowane odchylanie się dźwigienek sprzęgła (łapek) w stronę łożyska oporowego pod wpływem zwiększania prędkości obrotowej silnika? Robiłem remont sprzęgła (nowe tarcze, dociski, śruby, sprężyny główne, sprężyny łapek, kołki w obudowie sprzęgła oraz oczywiście łożysko oporowe - jednym słowem całe sprzęgło nowe) i gdy zwiększam obroty silnika to łapki odchylają się w stronę łożyska oporowego i te od jazdy łapią łożysko, które zaczyna się obracać (mam przedłużoną dźwignię od pedału więc luz ustawiam na ok. 5 mm). Dopiero gdy luz jest około 10 mm to nawet na max obrotach to się nie dzieje. Domyślam się, że to może być wina wadliwych sprężyn od łapek (nowe były założone te niklowane - świecące), sprzęgło jest złożone poprawnie. Podczas kolejnego rozpoławiania ciągnika (4 raz) pewnie założę sprężyny od zetora, ale może spotkał się ktoś z Was kiedyś z takim problemem i ma jaką poradę?
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v