Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

stoje przed wyborem ciągnika.

Ma to być uniwersalny ciągnik o mocy 140km.

Jednym z kandydatów jest M600 i M615PL.

Od kilku osób słyszałem, że skrzynia biegów w tych ciągnikach jest taka sobie.

Problem polega na tym ze mimo różnych systemów jakie zawiera - głównie elektronicznych ciągnik szarpie przy zmianie biegów pod obciążeniem.

Możecie to potwierdzić czy to tylko jakaś bajda moich znajomych?

Twierdza ze maja już odpowiednio 800 i 2tys. MTH nabite i że problem jest cały czas, skrzynia technicznie chodzi OK, ale jest taki dyskomfort operatora.

 

Zastanawiam się czy może nie lepiej za 10tys więcej kupić JD w wersji comfort ale ze skrzynią AQ+ i nie mieć takich przypadłości.

Co robić? Pomóżcie

Opublikowano

Ja jak jeździłem M600 to najpłynniej zmieniał półbiegi przy 1800 i więcej a najlepiej jak przy zmianie ujęło się trochę gazu to nie było czuć nic.

Przy niższych prędkościach szarpnięcie jest bardziej odczuwalne ale nie stwarza żadnego dyskomfortu, a jeżeli komuś się trafiło że szarpie i to mocno wystarczy kalibracja skrzyni i z powrotem jest wszystko cacy.

Opublikowano

Witam, a ja mam non stop problem ze zmianą biegów w zakresie PS i z zacinającym się podnośnikiem. I wiem, że nie jestem jedyny. DF mam M620 z 2011roku. Zwleka ze zmianą biegów szczególnie jak się nagrzeje. A podnośnik się zacina przy opuszczaniu. Nie zawsze załapie. Czy ktoś słyszał bądź ma podobne problemy??

Opublikowano

@ArekK

wołaj serwis i niech to zrobią.

 

To przełączanie półbiegów nie jest idealne ale skrzynia jest przyzwoicie zestopniowana, dużo lepiej niż w NH 16x16.

Opublikowano

M 600 Chodzi bez zarzutu, dobrze zestopniowana i pod obciążeniem w polu jest idealnie, na pusto na drodze przy niższych obrotach silnika jest małe bujnięcie. Na wyższych nieodczuwalne...

Opublikowano

Skrzynia jest dobrze zestopniowana i nie chodzi mi o bujnięcie, czy szarpnięcie przy zmianie. U mnie podczas zmiany czasami następuje mała pauza. Tj.na wyświetlaczu zmieni się bieg, a w rzeczywistości z małym opóźnieniem się zmieni, albo czasami pod obciążeniem przy zmianie nastąpi poślizg. Obroty skoczą 100-300/min wyżej i dop.załączy nastepny bieg. A podnośnik co jakiś czas nie reaguje na naciśniecie klawisza do opuszczenia. Serwis walczy z tymi i innymi problemami z 1,5roku. Próbują czasami mi wmówić, że to tak ma być i jest w normie...

Opublikowano

03.04 mają przyjechać i spróbować rozwiązać problem. Powiedziałem im, że skoro nie da się usterki usunąć chcę wymiany ciągnika. Zobaczymy.

Opublikowano

Witam, mam deutz fahra m610, mianowice zaistniał problem ze zmiana kierunku jazdy-rewersem, szarpie i gwałtowne jest przejście, druga sprawa przy zmianach biegów bez sprzęgła głośno stuka, nadmienie że ciągnik ma 400 h, podejrzewałem kalibrację siłowników sprzęgła, przyjechał serwisant i nic to nie pomogło, będe wdzieczny za jakies podpowiedzi, pozdrawiam

Opublikowano

Witam. U mnie. Robiono kalibrację skrzyni, wymieniano zawory, ustawiano komp.i nic. Z rewersem słyszałem, że jest to wadliwy zawór jak non stop źle pracuje. Te skrzynie trochę stukają przy zmianach, ale tylko trochę. Mój nieraz porządnie walnie. Spróbuj ciągnik z obciążeniem - dobra przyczepa z ładunkiem - na 6 biegu wcisnąć gaz do końca i zmieniaj L-M-H-S tak przy 1400-1800 obrotów. Zobacz, czy nie ślizgają się sprzęgła tak jak u mnie. Mój ma 800h, a problem mam od pierwszych dni. Do tego czasami jakiś błąd wyskoczy, coś się elektronika zawiesi itp.

Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę ;)

Opublikowano

a czy na zimnym oleju jest tak samo? bo u mnie na zimnym jest idealnie, rewers gladko przechodzi i stuków nie ma, tak myślę że może zmiana oleju by coś pomogła o zwiekszonej lepkości w wyższych temperaturach, mam na myśli 85W140 bo teraz to pewnie jest wlany 75W90, co sądzicie?

 

znowu znajomy miał sytuację w MF bardzo podobną, serwis tez nie wiedział co jest, rozpołowili ciągnik, tarcze wymieniali i nic, wkońcu ktoś podpoweidział że jest tłumik drgań siłowników sprzęgła tzw rezonator, podobnie jak w kombajnach do hederu, po wymianie tego usterka znikła, najprawdopodobniej cos się stało z tym gazem co tam jest, prosze o jakies sugestie

Opublikowano

U mnie są właśnie panowie z SDF i pojechaliśmy na pole. Podnośnik parę razy się zaciął, sprzęgło przy zmianie szczególnie z M na H pustym ciągnikiem powoduje uślizg sprzęgła i chwilowy skok obrotów o 100-400obr/min. Ten pan twierdzi, że wszystko jest w normie i twierdzi, że ja wymyślam..

Opublikowano

Stwierdzili, że wymienią centralkę skrzyni biegów, linie przesyłowe canbus do sprawdzenia, po raz chyba 5 przeprogramowali ustawienia podnośnika.. Zobaczymy. Czuję się spychany. Zna się ktoś na układach sterujących w

deutz fahr?

Opublikowano
Dnia 3.04.2013 o 15:10, ArekK napisał:

U mnie są właśnie panowie z SDF i pojechaliśmy na pole. Podnośnik parę razy się zaciął, sprzęgło przy zmianie szczególnie z M na H pustym ciągnikiem powoduje uślizg sprzęgła i chwilowy skok obrotów o 100-400obr/min. Ten pan twierdzi, że wszystko jest w normie i twierdzi, że ja wymyślam..

Witam mam ten Sam obiaw z M na H cos wariuje a najbardziej czuc to na 6 biegu i jak ciagniesz z 15 ton. Ostatnio z M/H to sprzeglo wciskam bo boje sie zeby czegos nie rozje.... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v