Skocz do zawartości

ustawienie zaworów w jumzie z silnikiem d65 pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wypaliło mi gniazda w głowicy przez złe ustawienie zaworów, czy jest osoba na forum która wie jaki powinien być luz zaworowy na zimnym lub ciepłym silniku i jaką metodą je ustawić. Proszę o pomoc.

Opublikowano

Tak jak kolega pisze, najlepiej zaopatrzyć się w szczelinomierz i wszystkie ustawić tak samo a nie na oko jak to nieraz robią ,,wielcy znawcy''. A co do szczeliny to nie wiem trzeba poszukać instrukcji i wiedzieć na 100%

Opublikowano

Ustawienie bedzie szczelinomierzem tylko wlasnie chodzi mi o dokładne dane z instrukcji ile tej szczeliny ma być moze ma ktos instrukcjie w jezyku polskim lub rosyjskim ja mam w jezyku czeskim ale nie moge sie z niej nic doczytać.

Opublikowano

Witam-książka podaje, że należy ustawiać zawory na gorącym silniku bezpośrednio po jego zatrzymaniu, luz ma być jednakowy tak dla ssących jak i wydechowych zaworów i wynosi 0,2mm, jednak jest dopuszczalny luz w granicach 0,2-0,4mm, tak na gorącym jak i na zimnym silniku.Powiem tak ja ustawiam od dawna luz na 0,3mm i silnik bardzo ładnie i równo pracuje i nie słychać żadnego stukania, pukania przy czym masz pewne że nie wypali zaworów.Zwróć szczególną uwagę na regulację mechanizmu odprężnikowego który reguluje się jednocześnie z regulacją zaworów, ponieważ przy złej regulacji tegoż mechanizmu możesz doprowadzić do uszkodzeń silnika, albowiem między zaworem i tłokiem znajdującym się w ZZ, powstaje mały luz i nieprawidłowa regulacja odprężnika może spowodować uderzenie zaworów o tłoki.W razie potrzeby pisać myślę że wyczerpująco opisane masz. :) Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

ja nie mam takich cienkich listków na szczelinomierzu a moze to ma być 0,20?

kiedy wiesz w którym momencie zawór jest całkowicie zamkniety kiedy jest ten moment do ustawiania? ile wynosi wartosc dokrecenie głowicy kluczem dynamometrycznym?

Edytowane przez pawelsax
Opublikowano

A czym się różni 0,20 od 0,2mm?

Nie wiem jak jest w tym silniku, ale powinien być znak na kole paska klinowego. Niektóre ciągniki maja na kole zamachowym. Znaki te służą do ustawiania kata początku tłoczenia, a także wyznaczają GMP pierwszego tłoka.

 

Albo jeżeli chcemy wyregulować zawory cylindra pierwszego obracamy wałem korbowym silnika i obserwujemy zawory cylindra czwartego, jeżeli wystąpi na nich tzw. mijanka możemy regulować zawory cylindra pierwszego.

Jeżeli chcemy wyregulować zawory cylindra drugiego mijanka musi wystąpić na zaworach cylindra trzeciego, jeżeli chcemy wyregulować zawory cylindra trzeciego mijanka musi wystąpić na zaworach cylindra drugiego, jeżeli chcemy wyregulować zawory cylindra czwartego mijanka musi wystąpić na zaworach cylindra pierwszego.

 

Albo na tłoku który chcesz ustawiać kręcisz aż będzie mijanka zaworów i od tego miejsca przekręcasz cały obrót wałem i możesz ustawiać zawory na tym cylindrze.

Każdy cilinder ustawiasz w ten sam sposób.

Opublikowano

Witam-ustawisz sobie jak zechcesz, ja podałem Ci wielkości z książki, uważam że możesz ustawić na najmniejszą wartość jaką producent zaleca, czyli 0,2mm i też będzie dobrze ,chociaż bym Ci proponował 0,25-0,3mm , najprostszym, tłumaczeniem jak je Masz ustawić żebyś zrozumiał, to- to tak :na danej tulei jeżeli zawór ssący masz wciśnięty do końca, reguluj zawór wydechowy, jeśli wciśnięty jest wydechowy, ustawiasz ssący i tak na każdym tłoku.Chociaż w książce piszą że najlepiej ustawiać tak-" kręcąc wałem, aż śruba dżwigienki zaworu oderwie się od czoła trzonku zaworu " i wówczas ustawiać odpowiedni luz .Moment dociągania głowicy, w granicach 15-17kG m.Pamiętaj o zachowaniu kolejności dokręcania śrub głowicy, żebyś nie doprowadził do skrzywienia głowicy ,jeśli Masz książkę jak piszesz Czeską czy Ruską, to kolejność odczytasz z niej.Najlepiej jak to by ktoś Ci zrobił co się zna na tym, bo jeśli nie bardzo się znasz to sobie możesz narobić dopiero wydatków z tym wszystkim.Pisałem wcześniej o co w tym wszystkim chodzi żebyś nie załatwił sobie całego silnika :rolleyes: Pozdrawiam

Opublikowano

Czy metoda odłączenia rusrek wysokiego ciśnienia od pompy paliwowej i kreceniu kołem (wałem) do mometu ukazania sie paliwa w krućcu pompy i wtedy ustawiania obu zaworów na jednym cylindrze itd. jest dobra dla tego ciągnika?

Opublikowano

Witam-jak trudno dotrzeć do niektórych ludzi z informacją, gdy zastanawia się nad 0,2mm ,a 0,2000000000000000mm ,myślę seweryn20, że niektórym nie da się pomóc choćbyś starał się nie wiem jak, - tu się chyba kłania wiedza z podstawówki, trzeba by zrobić najpierw wykładnie matematyczną itd.Nie wiem czy nie tracę tylko czasu na ten temat ,-w Jumz-ie jest podobna regulacja a nawet identyczna jak w MTZ-cie, na obudowie sprzęgła jest wkręcony trzpień który trzeba wykręcić i w tą samą dziurę włożyć ten trzpień końcem bez gwintu , pokręcając wałem korbowym do czasu aż wejdzie całkowicie trzpień w dziurkę w kole wieńcowym, i znależć na którym tłoku zawory są zamknięte całkowicie i ten regulować, po czym wyjąć trzpień znowu zrobić obrót wałem zrobić kolejny i w ten sposób wszystkie kolejno, brak już mi pomysłów i nerwów jak jeszcze jaśniej można to opisać, a jaki wymiar regulacji, to już tu było to przerabiane w tym temacie, może ktoś z kolegów w jakiś inny jeszcze sposób to naświetli koledze- pawelsax :rolleyes: Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v