Skocz do zawartości

Awaryjność skrzyni autopowr?


Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu ciągnika JD 6130r. ale nie wiem z jaką skrzynią ma on być. Słyszałem że skrzynie autopowr wytrzymują ok 5000h pracy. Nie brałem pod uwagę innej skrzyni jak bezstopniowej pod uwagę, ale nie uśmiecha mi się po ok 10 latach wkładać 60 tys na naprawę, albo sprzedawać traktor za pół ceny bo może się zaraz popsuć. Czy bezstoniówki innych firm są też szacowane na tak krótki okres eksploatacji? Jest ogromna różnica w jeździe na normalnej skrzyni a na bezstopniowej, ale ważniejsza jest bezawaryjność. Proszę o rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd wziąłeś takie informacje że te przekładnie wytrzymują 5000 godzin ,po pierwsze nikt ci takiej informacji nie udzieli ponieważ ciągniki 6R ,użytkowane są od niedawna więc żaden nie przepracował jeszcze tych pięciu tysięcy godzin. Auto Power w tych ciągnikach to nie to samo co w ciągnikach 6010-6020 czy 6030 ogólna zasada jest taka sama ,jednak różnica jest spora nie tylko w budowie ale przede wszystkim w sposobie zarządzania tą przekładnią .Nie widzę przeciwwskazań abyś musiał się obawiać ,osobiście bym ją polecał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam diler powiedział mi o trwałości tej przekładni. Mówił, że średnio wytrzymują 5000h, ale nie jest regułą, że po upływie tego przebiegu skrzynia jest do wymiany. Może pochodzić nawet 8000h. Objeździłem kilku handlarzy, którzy także odradzali te przekładnie. Wszyscy polecają autoquad. A jaka jest różnica miedzy starą a nową przekładnia w budowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak można podawać takie informacje nie mając żadnego odniesienia do konkretnego przypadku ,dziwi mnie fakt że diler podaje takie informacje ,niczym nie uzasadnione wprowadzając ludzi w niepewność ,JD w żadnym przypadku nigdy nie określił trwałości tej przekładni ,więc skąd takie dane o 5000 godzin .Wiadomo że nic nie jest wieczne , jednak w znaczącym stopniu to my decydujemy o długości życia danych urządzeń ,przysłowiowe jak dbasz tak masz .Jeśli chodzi o zmiany w budowie to jest kilka elementów dodanych parę elementów wzmocnionych jak mechanizm przeniesienia napędu ,wiadomo że ogólna zasada i budowa tej przekładni nie uległa zmianie i tu nikt nic nowego nie wymyślił. Sam nigdy nie byłem zwolennikiem AP , ale to tylko z tego względu że ciągników z tą przekładnią było nie wiele a naprawy tych przekładni zazwyczaj kończyły się wymianą przekładni na przekładnię po regeneracji fabrycznej , jednak mówimy tu o starszych modelach .

Dzisiaj te przekładnie są w drodze ewolucji, bardziej dopracowane i mniej awaryjne jak wszyscy i JD też uczy się na błędach , to co kiedyś stwarzało problem dzisiaj jest zmienione ,czy na lepsze dopiero się okaże .Dużą zaletą jest zmiana zarządzania tą przekładniom wprowadzenie nowych sterowników daje nowe możliwości co do ochrony tej przekładni a co za tym idzie dłuższe życie .

A handlarzy nie słuchaj każda sroka swój ogon chwali , jak ma obecnie do sprzedania ciągnik z Power Quadem to nie będzie zachwalał Auto Powera i odwrotnie . Zobacz tą fotkę . post-24914-0-79223900-1353144172_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem czy te sterowniki są zmienione na lepsze, bo jak chciałem na placu przejechać się 6130r autopowr to włączył się jakiś tryb awaryjny i jeździł tylko na jednym przełożeniu do przodu i do tyłu albo wcale. Z tych obrazów wynika, że te 4 cylindrowe mają najsłabszą przekładnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wtrącę się wam do dyskusji i podam kilka faktów.

Otóż w 2010 roku chciałem kupić John Deera 7920/7930 ze skrzynią AutoPower. Rozglądałem się za nowy oraz za używanymi w Niemczech.

I co się okazało dealer JD w Polsce również mi odradzał kupno tego ciągnika ze skrzynią AutoPower ponieważ mimo iż ciągnik z tą skrzynią jest od nie dawna na rynku w porównaniu do standardowej skrzyni to dość często rolnicy je reklamowali i często psuła się ona po gwarancji.

Znam osobiście rolnika który kupił w/w nowy ciągnik (w Polsce) ze skrzynią Auto Power i po dwóch latach rozleciała mu sie ta skrzynia oddał go do serwisu JD naprawili mu ta skrzynię za około 60 tyś zł i po roku znów mu nawaliła. I pierwsze co zrobił po drugiej naprawie to pozbył się tego ciągnika.

 

Więc coś jest nie tak z tymi skrzyniami bo w Niemczech to samo usłyszałem od Handlarza z używanym sprzętem ale miał na placu stać około 10 sztuk modeli 7000 i polecał mi te ze skrzynią AutoQuad a miał też dwa ciągniki z Auto Power

 

Myślę że jak na taką markę jaką jest John Deere to nie powinno się to stać. Ciekawe tylko czy poprawili tą skrzynie na tyle że już sie tak szybko nie psuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, ale te skrzynie bezstopniowe w JD to są skrzynie ZF'a montowane również w DF.

Czy w starszych modelach JD tez był ZF nie wiem.

Skrzynie bezstopniowe ZF mają dwie zalety nad skrzyniami Vario Fendta, 1 zmiana kierunku jazdy to przekładnia, a nie jak w Vario zmiana kierunku przepływu oleju. Druga zaleta 4 przełożenia mechaniczne w ZF, w Vario 2. A jak wiadomo napędy mechaniczne mają najwyższą sprawność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czego można spodziewać się po tej skrzyni w 7R?

Przy okazji, czy to prawda, że autopower gorzej obsługuje się na ziemiach mozaikowatych z częstym zmiennym obciążeniem ciągnika i czy ciągnik z tą skrzynią ma większe zapotrzebowania na ON?

 

 

No i jeżeli są takie nie bardzo, do dlaczego w 8360R można mieć tylko taką?

Edytowane przez Jarecki21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to te skrzynie nie są awaryjne podam przykład mój sąsiad posiada JD 7930 ze skrzynią AP i coś w skrzyni mu padło ale to nie z winny skrzyni a samego właściciela który nie dokonuje wymian oleju i filtrów na czas i ciągnik obsługują operatorzy którzy nie mają pojęcia jak poprawnie taka skrzynie obsługiwać, np. po mieszanie oleju po przez wywrot przyczep, a teraz drugi przykład mój drugi znajomy posiada JD 8520 też ze skrzynią AP ciągnik ma przepracowane około 8 tyś mth i nigdy nie było problemów ze skrzynią ani z ciągnikiem wszystkie wymiany dokonywane są na czas ciągnikiem jeżdżą dobrzy operatorzy więc według mnie wszystko zależy jak o dana maszyna będzie regularnie i na czas serwisowana to nie będzie z nią problemu :) Wiadomo można przeciągnąć wymianę oleju np. 100mth ale już nie o 500 jak to robią co nie którzy a potem narzekają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam skrzynię autopowr w swoim 6105r. Na razie nic się nie psuje. Proszę nie straszcie mnie tymi 60 k. kosztami naprawy...? Z tymi 5000 mth to już chyba jakiś mit. Ostatnio slyszałem, że seria 6030 to już nie ten JD bo skrzynie (tym razem autoquad) w nich padają po 5000 mth! Zapewne i tak może być jak ktoś nie dba o ciągnik. Zeby jakieś dane statystyczne, to by może człowiek dobrze wybrał?

Jedno jest niezaprzeczalne, praca z autopowr to przyjemność!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego dealerzy/handlowcy zarzekają się, że ta skrzynia jest OK. Tak bardzo chcą sprzedać? John Deere zamówił ileś tych skrzyń i musi się ich pozbyć? Nie spotkałem się jeszcze z pozytywną opinią o tej skrzyni. Mimo to w najmocniejszej 8R-ce jest tylko autopower (zresztą w 7R też). O co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jarecki piszesz takie bzdety że, strach się bać , Niewinem kto ci takich pierdół naopowiadał

Co masz na myśli pisząc że JD zamówił pewną ilość tych przekładni i teraz musi się ich jakoś pozbyć .?

Auto Power to znak towarowy zastrzeżony przez JD i nie spotkasz takiej przekładni w innych produktach . Ci co mają takie przekładnie w swoich ciągnikach mogą spać spokojnie , te przekładnie wytrzymują dużo więcej godzin a 5000 godzin można włożyć między bajki , bzdura i tyle.

Ktoś kto pisze takie informacje , podaje, je zazwyczaj nie ze swojego doświadczenia, gdzieś ktoś powiedział , gdzieś usłyszał i to ma być wiarygodna informacja .

AP to przyjemność znam wielu operatorów , dla których nie istnieje inna przekładnia , trochę tych maszynek obsługujemy i z żadną nie ma najmniejszego problemu mówię to z własnego doświadczenia, a nie z zasłyszanych historyjek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wjanusz23 nie pisze bzdet i nie pisze pierdół. Pisząc o zamówionych przekładniach jest to jedynie mój osobisty domysł. Tego akurat nikt mi nie powiedział i nikt mi nie zasugerował.....

Co do awaryjność informacje mam z następujących źródeł:

- jeden z operatorów dużej firmy usługowej (informacja usłyszana osobiście)

- doradca techniczny jednego z dealerów JD

- informacja zaczerpnięta pośrednio od człowieka technicznego w dużym gospodarstwie

- to forum (posty zarówno jawne jak i priv).

Od operatora z firmy usługowej zasłyszałem również osobiście, że AP na ziemiach mozaikowatych to nie przyjemność tylko męka. Traktor w zmiennych warunkach nie nadąża za zmieniającym się obciążeniem. Może to bzdury, ja niestety taką maszyną nie pracowałem. Ale, do źle prowadzącej się kobiety nędzy, chcę kupić maszynę za ponad 0,5 mln pln i tak sobie wymyśliłem, że dobrze dobiorę sobie skrzynię biegów do moich potrzeb, warunków glebowych i żeby jeszcze była niezawodna. Ot tak moja fanaberia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuję że , każdy kto popracował by jeden dzień ciągnikiem z AP , szybko zmienił by o tej przekładni zdanie , panowie to już nie te same przekładnie jakie były na początku , dzisiejsza elektronika pozwala na wspaniałe możliwości wysterowania takiej przekładni , przyjemność pracy w polu i w transporcie . Wszyscy którzy mają taki ciągnik wiedzą o czym mówię , wszystkim innym polecam pojeździć takim ciągnikiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej panie Jarecki 21 powinien pan sam sprawdzić taki ciągnik , popracować nim w polu , zobaczyć jak działa jak się prowadzi , pytanie operatorów dużych firm nie zawsze jest miarodajne , zazwyczaj w takich firmach ,na maszynach pracuje więcej niż jeden operator , i z reguły wykańczają nawet najmocniejszy sprzęt , mało tego , często nawet nie wiedzą jak ustawić pracę takiej przekładni wsiada i jedzie , nie ważne czy pracuje pod dużym obciążeniem czy nie , myślą że , jak to automat to sam powinien się dopasować . Często jest tak że do ciągnika doczepiane są maszyny , które powinny pracować z ciągnikiem o wyższej mocy , dobierz ciągnik takiej mocy aby miał zapas mocy ,do twoich maszyn i nie pracowała na pograniczu wytrzymałości , wówczas żadna gleba nie będzie mu straszna .

Popytaj prywatnych rolników którzy mają takie ciągniki , oni są wiarygodni , sami obsługują swoje ciągniki i wiedzą najlepiej .

Wiem że każdy kto planuje wydać swoje pieniądze , chciałby ulokować je racjonalnie , dlatego należy sto razy się zastanowić i kupić maszynę z myślą o przyszłości a nie na dziś , zastanowić się czy będzie się rozwijać gospodarstwo i za chwile okaże się że kupiło się ciągnik za slaby itp. Dlatego jeszcze raz namawiał bym cię abyś sam wsiadł do takiego ciągnika , popracował nim i wówczas wystawił opinię jakie masz zastrzeżenia d ciągnika z AP .

Porozmawiaj z kolegą Adrenalina od niego, dowiesz się knkretów ma taki ciągnik , jego sugestie będą wiarygodne, pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy włączę się do dyskusji i powiem wam że nie ulega wątpliwości iż jazda ciągnikiem JD ze skrzynią Auto Power jest bardzo komfortowa i że masz wszystko dostępne pod jedną ręką ale kilka uwag dla wszystkich co tak wychwalają te skrzynie biegów i ciągniki:

1) jak kupujesz ciągnik za 400-600 tyś to taka firma jak JD powinna tak skonfigurować kabinę operatora aby podłokietnik był dostępny z każdą skrzynią biegów, a nie tylko z AutoPower bo to są jakieś żarty aby go nie było z inną skrzynią.

2) co do awaryjności to proszę się wybrać do kilku handlarzy-dealerów JD w Niemczech i zapytać jaki ciągnik używany polecają (byłem osobiście w kilu bardzo dużych dealerach JD w Niemczech i w większości powiedzieli mi abym nie brał Auto Power dodam że chciałem kupić nowy ciągnik lub 2-3 letni)

3) znam osobiście właściciela dużego gospodarstwa który na słowo JD dostaje gęsiej skórki kupił nowy ciągnik z serii 7930 z Suchego Lasu/koło Poznania i po gwarancji skrzynia mu padła dwa razy w odstępie 1,2 roku łączny koszt naprawy w serwisie to około 100 tyś zł

4) I najważniejsze skrzynia Auto Power ma tylko lepszy komfort, ale siłę uciągu ma gorszą od skrzyniu Full Powerschift nie ważne czy jest to skrzynia JD - AutoPower, Case - CVX, Clasa, Fendt

5) co może popsuć operator w skrzyni Auto Power bo w zasadzie ktoś wyżej pisał że operatorzy źle dobierają obciążenia lub za duży osprzęt. Ludzie zastanówcie się co wy piszecie jak dobierzesz za duży osprzęt to najwyżej silnik będzie miał za ciężko a skrzynia powinna być tak dostosowana do ciągnika aby miał duży zapas na przeniesienie momentu obrotowego a jeżeli się sypie to znaczy że firma JD zrobiła bubel i źle dobrała wytrzymałość skrzyni do dużych obciążeń. Przecież to nie jest Ursus w 1734 w którym przy dwójce szosowej potrafiły się wykruszyć zęby na kole zębatym bo koło było za słabe.

6) W Niemczech przeprowadzono test DLG w którym postawiono dwa takie same JD z tym samym silnikiem ale jeden miał Auto Power a drugi AutoQad- tradycyjną skrzynie doczepiono do JD te same maszyny i sprzwdzono w warunkach polowych sprawność skrzyń i co się okazało że JD ze skrzynią AutoPower został w tyle. Ponieważ Auto Power wykazuje większe straty mocy przez co siła uciągu przenoszona na koła jest mniejsza i w dużym uproszczeniu występują większe poślizgi.

 

Na koniec w moim gospodarstwie miałem na testach Case Pumę 210 CVX (bezstopniowa zmiana biegów) i Pumę 210 FullPowerschift (19 biegów wszystkie przełączane pod obciążeniem bez sprzęgła) i podczepiłem tą samą bronę talerzową do obu ciągników i Puma CVX nie miała szans z Pumą Full Powerschift.

 

Mój kolega ma Fendta 285KM i ma dokładnie takie same odczucia komfort jest super ale siła uciągu jest mniejsza dla takiej skrzyni biegów. W naszym gospodarstwie zdecydowaliścmy sie w końcu na dwa ciągniki ze skrzynia Full Powerschift i uważam że komfort nic nie odbiega od skrzyni Auto Power lub CVX jedyna różnica jest tak ze w niektórych pracach brakuje ci dodatkowo jeszcze jednego pośredniego biegu ale skrzynia jest mocna, solidna i wytrzymała przez co przekazuje dużo większe obciążenia niż moc znamionowa silnika (dodam że oba ciągnik są wyposażone po 4 koła bliźniacze i wówczas dopiero są duże obciążenia).

No ale coś za coś kązdy z nas musi dobrać/skonfigurować ciągnik pod swoje potrzeby ja wiedziałem że nasze ciagniki w gospodarstwie będą uzywane do różnych prac (transport 30-40 ton, orka 6-7 korpusów, siewy 4,5 metra-6ton, uprawa gleby 5,2 metra-6ton, prasa do słomy) dlatego wybrałem po wszelkich możliwych testach skrzynie Full Powerschift.

Edytowane przez lukasko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z szefem dużej firmy usługowej i potwierdził, to co mówią niektórzy koledzy, że autopower był awaryjny w poprzednich wydaniach. Te najnowsze są już bez wad wieku dziecięcego. Ponadto jest to skrzynia, którą JD będzie promował i coraz szerzej wykorzystywał. Potwierdził mi również, że jeżeli ciągnik ma pracować głównie z maszynami uprawowymi, to lepiej powershift, gdyż nie do końca wykorzysta się zalety ap. Szkoda tylko, że powershift nie ma klasycznego rewersu pod lewą ręką.

Edytowane przez Jarecki21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Koledzy Posiadam skrzynio Autopower w 6170R i jest rewelacja, mniejsze zuzycie paliwa dzieki dobraniu sobie odpowiednich obrotów i szybkosci jazdy. lecz cóż moge powiedziec mam dopiero przepracowane 300mtg wiec teraz jest baja a zobaczyym co bedzie sie dziac za 5,6 tys mtg. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

planuje zakup JD6170R i zastanawiam sie nad wyborem skrzyni AP chodz nie mam doswiaczenia w pracy czytajac wasze [posty mam bardzo dużo watpliwosci czy te skrzynie sa ok , moj diler rownierz nie dokonca potrafi mi doradzic mowiac ze a wstarych modelach te skrzynie byly awaryjne , obecnie ma dwa JD 6920 auto powerem i 6630 premium z auto power eco i jest ok chodz w tym mniejszym przekladnia nie dziala tak plynnie . 6170 mam byc glownie przeznaczony do ciezkich prac polowych oraz do transporu gnojowicy , czy mozecie mi jakos doradzic . moze jakis kontakt kto taka maszyne uzytkuje juz jakis czas . !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 19seba
      Witam , wyskakuje mi błąd pod obciążeniem w John Deere 6150m że jest niskie ciśnienie na wtryskiwaczu nr.1 i 6 , nie zdarza się to często ale się zdarza , miał ktoś taki problem albo wie co może być? Zawor jakiś na pompie czy pompa ? Wyskocza dwa błędy na jakiś moment i znikają przeważnie po odjęciu gazu 
    • Przez mx_racer
      Witam miał ktoś taki przypadek że przy skręcie trzeszczy(piszczy) siłownik od wspomagania? Dzieje się tak tylko przy skręcie w lewo co może być przyczyną?
    • Przez michał26
      Napisałby ktoś czy ciągnik odpali z włączonym reduktorem czy musi być na luzie i czy mogę zmieniać w czasie jazdy bardzo dziękuję za odpowiedź:)

    • Przez kobalt87
      Dzień dobry,
      Nie ładuje mi się program w JD 8320r jak na zdjęciu. Stało się tak jak padł mi akumulator. Zmieniono na nowy który potem okazało się, że robi zwarcie. Nie wiem czy to było przyczyno. Serwis już raz próbował wgrać od nowa soft i mu się nie udało. Co proponujecie? 
    • Przez dawid2009
      Co o tym myślicie??? http://www.deere.com/en_AU/equipment/ag/tr...s/5M/index.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v