Skocz do zawartości

Przedni TUZ/WOM w ciągnikach, czy warto?


Ferdek07

Rekomendowane odpowiedzi

Przedni TUZ nie ma takich funkcji jak regulacja siłowa. U mnie w DF jest tak ze mozesz miec docisk podnoszenie albo podnoszenie a opuszczanie pod ciezarem maszyny. w najnowszym maszynach moze byc tak ze masz tzw pozycje robocza czyli opuszczony tuz pozycje podniesiona i pływajaca ale do tego potrzbny jest system amortyzotorów hydraulicznych które bede zbierac olej z siłowników kiedy beda miały sie "schowac" i odda kiedy beda miały sie wysunac. ael wydaje mnie sie zwykłe połozenie maszyny na ziemi wystarczy. co do narzedzi to musza one miec koła podporowe. zawieszanie jest troszke inne niz na tylnim tuz poniewaz ramiona sa sztywne czyli nie ma mozliwosci odchyleniea w bok. TUZ moim zdaniem jest bardzo przydatny w ciagnikch o mocy powyzej 120 km takie maszyny potrzebuje duzego balastu z przodu który w czasie trasportu jest zbyteczny wiec mozan go szybko wyczepic oszczedzamy wtedy ogumienie. Jezeli pozwalaja na to mozliwosci finasowe gospodarstwa warto kupic maszyny na przedni tuz chocby wał Cambella abo jakas talerzówke zawsze to bedzie zwłasza na glebach cezkich lub mulchu jeden przejazd mniej. np brona talerzowa firmy bury o szerokosci 3 metrów kosztuje 12500zł netto a Front terra disc konskilde 19000zł wal Cabrige z włóka firmy Expom o srednicy 500mm 14000 zł waga tych maszyn oscyluje około 1000kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedni TUZ nie ma takich funkcji jak regulacja siłowa. U mnie w DF jest tak ze mozesz miec docisk podnoszenie albo podnoszenie a opuszczanie pod ciezarem maszyny. w najnowszym maszynach moze byc tak ze masz tzw pozycje robocza czyli opuszczony tuz pozycje podniesiona i pływajaca ale do tego potrzbny jest system amortyzotorów hydraulicznych które bede zbierac olej z siłowników kiedy beda miały sie "schowac" i odda kiedy beda miały sie wysunac. ael wydaje mnie sie zwykłe połozenie maszyny na ziemi wystarczy. co do narzedzi to musza one miec koła podporowe. zawieszanie jest troszke inne niz na tylnim tuz poniewaz ramiona sa sztywne czyli nie ma mozliwosci odchyleniea w bok. TUZ moim zdaniem jest bardzo przydatny w ciagnikch o mocy powyzej 120 km takie maszyny potrzebuje duzego balastu z przodu który w czasie trasportu jest zbyteczny wiec mozan go szybko wyczepic oszczedzamy wtedy ogumienie. Jezeli pozwalaja na to mozliwosci finasowe gospodarstwa warto kupic maszyny na przedni tuz chocby wał Cambella abo jakas talerzówke zawsze to bedzie zwłasza na glebach cezkich lub mulchu jeden przejazd mniej. np brona talerzowa firmy bury o szerokosci 3 metrów kosztuje 12500zł netto a Front terra disc konskilde 19000zł wal Cabrige z włóka firmy Expom o srednicy 500mm 14000 zł waga tych maszyn oscyluje około 1000kg

 

Napisałeś że tuz jest przydatny w ciągnikach o mocy powyżej 120 KM, a w mniejszych nie... jak np. ciągniki o mocy od 40 km??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wg mnie zastosowanie przedniego TUZ nie jest uzależnione od mocy. Tzn forma zastosowania tak ale samo zastosowanie nie. Przykładowo mamy ruska i bardzo by mi się przydał. Chodzi o to, że jak rolnik małorolny jak ja :D, ma pole daleko i jedzie po sianko to na tył zapina przyczepkę na przód zgrabiarkę (inaczej trzeba 2 razy jechać – no chyba, że lubi się pracować grabiami). Czyli kolejne zastosowanie : po prostu tylko do noszenia narzędzi. Myślę nad spłodzeniem czegoś prostego. Przy okazji jakiś pług do śniegu można zapiać ale o tym już byłą mowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na przykład takie coś na przednim tuz bylo by bardzo funkcjonalne i w pewnym stopniu zastąpiło by pracę tura

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=10991

Ale widłeł do gnoju na to nie da się założyć z krokodylem też było by ciężko, do sianokiszonki by się chyba tylko sprawdzało, bo w belach dobre jest to przy kolcu na tuz że w każdy kont da sie wepchać belke a tu jest na sztywno i blisko za ciągnikiem i dokładnie trzeba podjeżdzać, np. zdejmować z przyczepy jak belka przesunie się na środek może być już ciężko,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem tuz w ciagnikach zawsze sie moze przydac.... zalezy tez do jakich prac bedzie ten ciagnik. Ale jezeli bedzie mial on 80 KM to juz mozna cos nim zdzialac:):D

Fakt teraz mozna dokupic tuza po paru latach.

Ale jak juz robic to za jednym razem.

Najbardziej to do odśnieżania chyba bys ię przydał, tura nie zastąpi a jak ktoś ma tura to już chyba wogóle ten tuz zprzodu nie potrzebny bo za tego toza będzie agregat upraw siew. a pozatym to można się bawić z tym przednim tuzem do obciążników zgrabiarki może coś jeszcze, ale 6 - 7 tyś to przy małym ciągniku jednak dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z kilku ciągników z okolicy mających przedni TUZ tylko jeden jest wykorzystany (kosiarka) do czegoś innego niż wożenie balastu. Czyli tuz nie jest już nowością, ale maszyny do niego tak :D

Osobiście przydałby się do rozsiewacza nawozu albo dodatkowego biernego agregatu przed siewem, który lepiej by niszczył chwasty niż sam rototiller, wtedy bym na pole wjeżdżał tylko jeden raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja bym powiedzial, ze nie jest tak kolorowo i jest to zalezne od filozofii, czy tez zamyslu na prowadzenie gospodarstwa, a takze na jego profilu. wlasnie wielu rolnikow oprocz wozenia balastu do niczego wiecej nie wykorzystuje TUZa no i nie jest to najlepsze myslenie uwazam :D . poza tym rownie dobrze mozna zmniejszac liczbe przejazdow agregujac odpowiednie maszyny z tylu. jedno jest pewne ze mozna zwiekszyc funkcjonalnosc i uniwersalnosc calego parku maszynowego poprzez wlasnie przedni TUZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja bym powiedzial, ze nie jest tak kolorowo i jest to zalezne od filozofii, czy tez zamyslu na prowadzenie gospodarstwa, a takze na jego profilu. wlasnie wielu rolnikow oprocz wozenia balastu do niczego wiecej nie wykorzystuje TUZa no i nie jest to najlepsze myslenie uwazam :D . poza tym rownie dobrze mozna zmniejszac liczbe przejazdow agregujac odpowiednie maszyny z tylu. jedno jest pewne ze mozna zwiekszyc funkcjonalnosc i uniwersalnosc calego parku maszynowego poprzez wlasnie przedni TUZ

 

myśle przy odrobinie checi to nawet normalny kultywator lub inne proste maszyny mozna by zawiesić na przód i tanim kosztem jeszcze bardziej ciąć koszty uprawy oszczędzając przy tym glebe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Przedni TUZ przed nosem" to tytuł jednego z artykułów w grudniowym RPT. Bardzo fajna sprawa. Założysz cambella a z tyłu agrgat upr.-siewny, kultywator a z tyłu włókę, spych, obciąznik, nawet pług, a jak masz WOM to i kosiarkę czołową. Wnosek- jeśli ciągnik do wielu zadań to tylko z przednim tuzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem ze przendi Tuz ma sens w ciagnikach o mocy powyzej 120 km i dostałem reposta a do 40km to nie ma sensu? moje zdanie jest takie ze nie ma co sie wyciagac po 10 tys albo nawet lepiej na przedni TUZ po to zeby sobie "graty" na pole wywiezc albo zeby odsniezyc 400 m drogi do gospodarstwa według mnie ekonomicznie nie uzasadnione. przedni Tuz musi byc wykorzystany nalepiej powinni to wiedziec ci co krówki maja im to jeszcze przedni wom by sie przydał. co innego jesli wieszamy maszyne z przodu a druga z tyłu mamy zwrotnieszy zestaw niz jesli mieli bysmy wszystko miec z tyłu owszem da rade ael to juz pewnie wyjdzie pól zawieszane. dlaczego do tak duzej mocy traktorów ? a co zawiesisz do 70 km na przód ? nawet kosiarki na szerokosc ciagnika plus boczna chyba nie da rady o uprawie nie wspominajac na 120 km to juz jakis wał na prżód o szerokosci 3 metry z tyłu agregat upr-siew i pojdzie ale 100 km bedzie miało ciezko. przedni Tuz pozwala ograniczyc ilosc przejazdów czas i robocizne przeciez nie w kazdym gospodarstwie jest 4 ludzi do pracy. wszystko zalezy od gospodarsta kazde jest inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... po to zeby sobie "graty" na pole wywiezc ...

 

@luk2782 czuję, że "bijesz do mnie. Ja nie napisałem nic o kupnie a o spłodzeniu :D czytaj zrobieniu. Taki wieszaczek to jakby nie patrzeć TUZ ale nie trzeba na niego wydawać 10000 bo napewno nikt mądry do ciągnika wartego ok też 10 000 nie włoży sprzętu za tyle samo. To żaden kłopot dla mnie coś takiego zrobić i myślę, że dla wielu majsterkowiczów tutaj na forum też a cenowo to wyjdzie w granicach rozsądku. Oczywiście jakbym miał duże gospodarstwo i solidny traktor to jasne że bym wydał te pieniążki pod warunkiem, że potrzeba byłaby uzasadniona.

 

Oczywiście można pytać po co się z tym pier***, lepiej na piwo iść - a no po to bo ja lubię i strasznie cieszy człowieka jak coś fajnego zrobi a piwo fajniej się pije przy robocie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Przedni TUZ przed nosem" to tytuł jednego z artykułów w grudniowym RPT. Bardzo fajna sprawa. Założysz cambella a z tyłu agrgat upr.-siewny, kultywator a z tyłu włókę, spych, obciąznik, nawet pług, a jak masz WOM to i kosiarkę czołową. Wnosek- jeśli ciągnik do wielu zadań to tylko z przednim tuzem.

 

Paweł dokładnie to sie ten artykuł nazywa " 2 tony przed nosem " :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ceny przedniego TUZ'u to troszkę nie tak liczycie. Kupując Zetora wziąłem przedni TUZ dlatego, że do porządnego dociążenia przodu trzeba było wybrać albo TUZ, który kosztował 8600 brutto albo obciążniki przednie za 4000 brutto. Więc za dodatek pozwalający tak rozszerzyć zastosowanie ciągnika warto dopłacić 4600.

Dorobienie balastu na TUZ- kilka worków cementu, troszkę stali i odrobina wyobraźni:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dużym warto a co z ciągnikami 70-80km? Pisałem wyżej że obrucił bym zęby w spręzynówce i wałek inaczej uczepił a z tyłu siewnik i był by uprawowo siewny i nie martwił bym sie że podnośnik nie da rady (zaoszczędził bym na chydropaku i kupnie agregatu :D o ile by się to sprawdzało), zgrabiarka na przód super sprawa by była no i do odśnieżania pług - czy warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dużym warto a co z ciągnikami 70-80km? Pisałem wyżej że obrucił bym zęby w spręzynówce i wałek inaczej uczepił a z tyłu siewnik i był by uprawowo siewny i nie martwił bym sie że podnośnik nie da rady (zaoszczędził bym na chydropaku i kupnie agregatu :D o ile by się to sprawdzało), zgrabiarka na przód super sprawa by była no i do odśnieżania pług - czy warto?

warto :) , pewnie znajdziesz jeszcze jakies sposoby wykorzystania podczas uzytkowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rolnikbbr
      Witam
      Przeglądając giełdę traktorpool.pl znalazłem nowy ciągnik z Wielkiej Brytani, JD 6830 premium (http://www5.traktorpool.de/suchen/detail.php?masch_id=872694) w cenie brutto ok.240 tys.zł. W polsce taki sam kosztuje ponad 300tys. Chciałbym się was zapytać co sądzicie o tej ofercie?
    • Przez jacekfelix
      Jesteśmy zespołem profesjonalnych hakerów. Nasze doświadczenie obejmuje programowanie, uruchamianie exploitów i konfigurowanie ataków DDoS, baz danych, hakowanie WordPress Pharma, SEO i projektowanie stron internetowych, hosting i administrację serwerami, marketing i usługi hakerskie stron internetowych. Lubimy wyzwania związane z robieniem rzeczy, w których większość innych się poddaje.
      Przykłady:
      Ataki typu spear phishing w celu uzyskania kont wybranych celów. Łatwe odzyskiwanie haseł do kont większości sieci społecznościowych i zdalne sterowanie smartfonami. Hakowanie kont na Facebooku, Reddicie, Instagramie i Twitterze. Usuwanie rejestrów karnych, zwiększanie wyników kredytowych, zmiana oceny w szkole, śledzenie lokalizacji na żywo itp.
      Pełny pakiet: dostęp do urządzeń i kont osobistych lub firmowych oraz znajdowanie niezbędnych danych. Hakowanie serwerów internetowych, serwerów gier lub innej infrastruktury internetowej. Szpiegostwo przemysłowe, uzyskiwanie prywatnych informacji od kogoś. Nie mamy żadnych ograniczeń ani limitów co do rodzaju oferowanych przez nas prac i usług!
      Kontakt przez
      Telegram:............ @Blackhat_plug
      https://t.me/Blackhat_plug
    • Przez kadol
      Cześć, planuję stworzyć dokładny model 3D ciągnika Ursus C360 w programie Fusion 360, który byłby dostępny dla wszystkich. Dzięki temu każdy mógłby projektować własne modyfikacje i zlecać ich wykonanie, bazując na rzeczywistych wymiarach, bez ryzyka, że podczas pracy zabraknie miejsca i trzeba będzie na nowo przemyśleć niektóre rozwiązania, co mogłoby generować dodatkowe koszty. Uważam, że takie dane mogłyby być przydatne dla szerszej społeczności, ponieważ, patrząc na projekty takie jak Zduntrac, widać, że ludzie mają ciekawe pomysły na tworzenie nowych rzeczy na sprawdzonych konstrukcjach.
      Zanim jednak zacznę, chciałbym się upewnić, czy nie duplikuję czyjejś pracy. Czy ktoś wie, czy istnieje już dokładny model Ursusa C360 (mam na myśli każdą najmniejszą część, nawet podkładki)? Jeśli taki model już istnieje, bardzo proszę o link.
      Z drugiej strony, brakuje mi dokumentacji technicznej, szczególnie przekrojów i wymiarów poszczególnych części. Czy ktoś z Was wie, gdzie można takie dane znaleźć, kupić lub czy są one gdzieś dostępne? Ostatecznym rozwiązaniem byłoby rozłożenie mojej starej "sześćdziesiątki", wykonanie pomiarów i przeniesienie ich do Fusion 360, ale to byłaby ostateczność, której wolałbym uniknąć.
      Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
    • Przez DT123
      Cześć,
      Mam do was pytanie o działanie skrzyń hydrostatycznych. Mam mały traktor 26 koni, z hydrostatyczną skrzynią  (specjalnie nie podaje marki) Problem jest taki, że często przełączenie biegu jest trudne, skrzynia się blokuje i nie można przełączyć. Czasami pomaga manipulacja pedałami gazu, czasami opuszczenie łychy, żeby spuścić ciśnienie... a jak zgaśnie to trzeba się sporo natrudzić. Od sprzedawcy usłyszałem że jak się tak stanie to trzeba ho trochę bujnąć przód tył ;). Dodam że traktor jest nowy,
      Druga sprawa to taka, że jak ruszam i gaz nacisnę do dechy to spadają obroty traktora i muszę odpuścić gaz i naciskać powoli, to samo dzieje się jadąc po górę i w ciężkim terenie. Czy to jest objaw, że ma za ciężko? Ilość oleju w skrzyni jest prawidłowa.
    • Przez karat7
      Co sądzicie o przyczepach skorupowych  10 ton -TECHMONT i URSUS. Czy warto kupić ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v