Skocz do zawartości

Przedni TUZ/WOM w ciągnikach, czy warto?


Ferdek07

Rekomendowane odpowiedzi

no jak 2ga kategoria to chyba taki jak i z tyłu nie? ;)

To powiedz jaki masz rozstaw z tyłu skoro jest regulowany napinaczami? Jak już coś to można by to ocenić na podstawie rozstawu mocowań maszyn według standardu tej kategorii. A przednie TUZ-y mają stałą szerokość

Odrobina wyobraźni!

W przypadku przedniego TUZ rozstaw wynosi 83cm pomiędzy wewnętrznymi stronami ramion a 92 mierząc od zewnętrznej strony jednego do zewnętrznej strony drugiego ramienia. (dane na podstawie ZF 11441)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty
Czy ktoś wie jaki jest rozstaw ramion w przednim tuzie 2 kategorii?

Drugiej kategorii są to ciągniki o mocy od 62,4KM do 120KM i mają szerokość 82,5cm (odległość między wewnętrznymi krawędziami końcówek cięgien). Trzecia kategoria to ciągniki o mocy od 120,1KM do 240KM i odległość 96,5cm(odległość między wewnętrznymi krawędziami końcówek cięgien). Tyle mówi obecnie obowiązująca norma, która jak wiadomo dotyczy nowych ciągników. Starsze maszyny mogą nie zachowywać wymaganych obowiązującą obecnie normą wymiarów.

Istnieją również kategorie oznaczone symbolem N. Są to kategorie przejściowe pomiędzy głównymi. Przykładowo 3N jest kategorią pośrednią pomiędzy 2 i 3. W tym przypadku 3N oznacza to, że masa i wszystkie odległości pomiędzy podzespołami zaczepu odpowiadają klasie 2. Natomiast wymiary i kształt odpowiadają klasie 3. Należą do tej kategorii ciągniki o mocy od 97,5 do 123,5 KM (75 do 95 kW).

 

Dane na podstawie Normy DIN ISO 730-1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiedz jaki masz rozstaw z tyłu skoro jest regulowany napinaczami? Jak już coś to można by to ocenić na podstawie rozstawu mocowań maszyn według standardu tej kategorii. A przednie TUZ-y mają stałą szerokość

Odrobina wyobraźni!

W przypadku przedniego TUZ rozstaw wynosi 83cm pomiędzy wewnętrznymi stronami ramion a 92 mierząc od zewnętrznej strony jednego do zewnętrznej strony drugiego ramienia. (dane na podstawie ZF 11441)

Chłopie z mazur, a maszyny z tuz kat 2 mają właśnie te 83 cm a jak by nie miały regulacji to musiały by mieć cbm czyli haki, wyobraźni troche jak by były na sztuwno ramiona to jak byś uczepił co kolwiek, łańcuszki napinające i belka zaczepowa są tak przystoswane, a spróbuj coś szerszego uczepić (kopaczka ma rozgięte ramiona u mnie) to zaraz zaczepia o koła, tylko ruski ciągnik t25 ma jakąś węższą belke zaczepową bo znalazłem kiedyś belke i właściwie do niczego mi się nie nadaje bo musze rozkręcać ściągacze przy ramionach, najprościej obczaić maszyny na przedni tuz kosiarki itp jakiej kategorii mają zaczepy i wiadomo będzie :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Ferdek a widziałeś kiedyś PRZEDNI tuz z czymś innym niż haki? Bo jak widzisz temat dotyczy PRZEDNIEGO tuzu.

 

Btw. znalazłem coś takiego http://www.rpt.pl/archiwum/rpt_1206_1.htm, przedniego tuzu niby dotyczy inna norma ale jak napisał chłop z mazur rozstaw jest taki sam

 

 

 

a w ursusach w orginalnym przednim tuzie nie było haków,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakiś czas temu dokonałem zakupu ciągnika SAME 100.6 i dręczy mnie jedna rzecz, a mianowicie jak się steruje przednim TUZem w tym ciągniku. Kupiłem instrukcję obsługi całą przeczytałem i nie było śladu. Może akurat ktoś z was miał do czynienia z tym lub podobnym ciągnikiem z grupy SAME Deutz-Fahr.

Z góry dziękuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tylu kolo skrzynki narzedziowej masz rozdzielacz, trzeba go przesterowac i zobaczyc ktore zlacze jest "obslugiwane", wtedy ciskasz odpowiednia dzwignia, tylko do opuszczania badz cierpliwy, a najlepiej niech ktos stanie na TUZ bo mozesz nie zauwazyc ze sie opuszcza :lol:

dzięki kolego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

JA powiem tak mam w dwoch dosyc duzych ciagnikach tuz przedni i przydaje sie on bez zastrzezen chodzby do tego ze np.ja ostatnio w Fendzie mialem na tyle siewnik a musialem przewiesc kultywator i juz sie przydal wiec jest on bardzo dobrym sprzetem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam właśnie kupuje ciągnik (JD 6430 comfort) i zastanawiam się nad zamówieniem przedniego TUZ i WOM, traktor będzie miał ładowacz czołowy czy to nie będzie utrudniać prac z ładowaczem. Moje pytanie to czy warto? Do czego wy wykorzystujecie przedni TUZ? Czy nie utrudnia on prac, gdy nie jest wykorzystywany? czy sprawia on problem w serwisie wymiana paska na wentylatorze?

 

pozdrawiam JOZIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie będzie utrudniać pracy z ładowaczem bo ramiona są skłądane. Ja na przednich tuzach wożę obciążniki, spychy do śniegu i ziemi, wały, masz od widlaka.

A dlaczego ma sprawiać problem przy wymianie paska??? :D

 

Ja mam tylko tuz bez wom. Wom jest drogi i do niczego by mi się nie przydał, ale jak masz hodowlę to można kupić kosiarkę na przód tylko czy warto dać tyle pieniędzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TUZ warto wziąć przydaje się do wielu rzeczy zimą do spychu w polu do jakiegoś wału no i do obciążnika. A jak nie potrzebujesz obciążenia to chwila i masz odczepione a jak masz na stałem to zdejmowanie obciążników troche trwa. A co do WOMu to tylko jak byś go naprawdę dobrze wykorzystał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ciągnik z turem i tuzem jakoś mi to nie pasuje. A może warto kupić jakiś mały ciągniczek do ładowacza i dopiero myśleć nad tuzem do JD i jako obciążenie założyć jakąś porządną bombę na ten TUZ. Bo przy pracy z np. kosiarką czołową czy pługiem do śniegu możesz nie mieć komfortu pracy mając założonego tura, a odczepiać i zakładać tura to dość uciążliwe.

 

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej przedni TUZ jest przydatny. Jesli bym teraz miał kupic ciagnik to tylko z takim wyposazeniem. Osobiscie mam Explorera z przednim tuzem i wom - em. Przedni podnosnik to u mnie prezdewszystkim wybierak do kiszonek i wał doprawiajacy no i oczywiscie przedni balast ale w sezonie przydaje sie niesamowicie do transportu innych maszyn, jedna droga a pozniej sie tylko mozesz przepinac. Mam równiez Wom którego jeszcze w tej chwili nie urzywam ale juz niedługo bedzie pracował z kosiarka czolowa.

 

Jak najbardziej polecam Ci kupno ciagnika z przednim Tuz - em, a jesli o Wom chodzi to juz jak chcesz, u mnie tez bedzie duzo wykoszytywany i to juz wiosna.

 

Jesli chodzi o transport masznyn na czole to przejzyj sobie moja galerie.

 

Pozdrawiam Baza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ciągnik z turem i tuzem jakoś mi to nie pasuje. A może warto kupić jakiś mały ciągniczek do ładowacza i dopiero myśleć nad tuzem do JD i jako obciążenie założyć jakąś porządną bombę na ten TUZ. Bo przy pracy z np. kosiarką czołową czy pługiem do śniegu możesz nie mieć komfortu pracy mając założonego tura, a odczepiać i zakładać tura to dość uciążliwe.

 

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

 

no nie wiem zapiąć i odpiąć tura w tym JD to max 5 min i to strasznie się obijając

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że w nowych ciągnikach demontaż Tura idzie dość sprawnie. Ale ja bym był jednak za założeniem przedniego TUZa do JD i zakupem mniejszego ciągnika do ładowacza (jeżeli oczywiście są środki). I bez dwóch zdań nie można odmówić ani Turowi ani przedniemu Tuzowi funkcjonalności.

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

no to jakiego ma kupić mniejszego belarusa? Moim skromnym zdaniem ten JD doskonale sie sprawdzi z przednim tuzie, a tur raczej nie będzie przeszkadzał z tuzie, a i tego odpinanie tura idzie bardzo szybko, przy czym kupowanie drugiego ciągnika specjalnie dla tura będzie nieopłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

W opisie kolega ma napisane że posiada Ursusa 1014, U360 może do jakiegoś z tych ciągników kupiłbyś ładowacz. Ale wszystko oczywiście zależy od tego ile masz PLN.

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :D

 

 

 

ma też napisane ze posiada 100ha i pewnie ma też jakąś hodowle, wiec jazda turem z ciągnikiem takim jak 1014 czy c-360 to prawdziwa udręka, w porównaniu do JD, juz chyba bym wolał odpinać tura za każdym razem gdy nie będzie potrzebny, niż jeździć c-360

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1014 mam już ładowacz tur 6 ale jest to słaby sprzęt ursus ma za słabą przednią oś ciągle coś pęka łożyska siadają na społowieniu wieczne przecieki. Mam hodowlę i robię rocznie około 600 bel sianokiszonki 200 siana i 400 słomy ciągnik i ładowacz biorę na PROW wiadomo w razie awarii co się często zdarza w ursusie wolę mieć drugi traktor z ładowaczem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rolnikbbr
      Witam
      Przeglądając giełdę traktorpool.pl znalazłem nowy ciągnik z Wielkiej Brytani, JD 6830 premium (http://www5.traktorpool.de/suchen/detail.php?masch_id=872694) w cenie brutto ok.240 tys.zł. W polsce taki sam kosztuje ponad 300tys. Chciałbym się was zapytać co sądzicie o tej ofercie?
    • Przez jacekfelix
      Jesteśmy zespołem profesjonalnych hakerów. Nasze doświadczenie obejmuje programowanie, uruchamianie exploitów i konfigurowanie ataków DDoS, baz danych, hakowanie WordPress Pharma, SEO i projektowanie stron internetowych, hosting i administrację serwerami, marketing i usługi hakerskie stron internetowych. Lubimy wyzwania związane z robieniem rzeczy, w których większość innych się poddaje.
      Przykłady:
      Ataki typu spear phishing w celu uzyskania kont wybranych celów. Łatwe odzyskiwanie haseł do kont większości sieci społecznościowych i zdalne sterowanie smartfonami. Hakowanie kont na Facebooku, Reddicie, Instagramie i Twitterze. Usuwanie rejestrów karnych, zwiększanie wyników kredytowych, zmiana oceny w szkole, śledzenie lokalizacji na żywo itp.
      Pełny pakiet: dostęp do urządzeń i kont osobistych lub firmowych oraz znajdowanie niezbędnych danych. Hakowanie serwerów internetowych, serwerów gier lub innej infrastruktury internetowej. Szpiegostwo przemysłowe, uzyskiwanie prywatnych informacji od kogoś. Nie mamy żadnych ograniczeń ani limitów co do rodzaju oferowanych przez nas prac i usług!
      Kontakt przez
      Telegram:............ @Blackhat_plug
      https://t.me/Blackhat_plug
    • Przez kadol
      Cześć, planuję stworzyć dokładny model 3D ciągnika Ursus C360 w programie Fusion 360, który byłby dostępny dla wszystkich. Dzięki temu każdy mógłby projektować własne modyfikacje i zlecać ich wykonanie, bazując na rzeczywistych wymiarach, bez ryzyka, że podczas pracy zabraknie miejsca i trzeba będzie na nowo przemyśleć niektóre rozwiązania, co mogłoby generować dodatkowe koszty. Uważam, że takie dane mogłyby być przydatne dla szerszej społeczności, ponieważ, patrząc na projekty takie jak Zduntrac, widać, że ludzie mają ciekawe pomysły na tworzenie nowych rzeczy na sprawdzonych konstrukcjach.
      Zanim jednak zacznę, chciałbym się upewnić, czy nie duplikuję czyjejś pracy. Czy ktoś wie, czy istnieje już dokładny model Ursusa C360 (mam na myśli każdą najmniejszą część, nawet podkładki)? Jeśli taki model już istnieje, bardzo proszę o link.
      Z drugiej strony, brakuje mi dokumentacji technicznej, szczególnie przekrojów i wymiarów poszczególnych części. Czy ktoś z Was wie, gdzie można takie dane znaleźć, kupić lub czy są one gdzieś dostępne? Ostatecznym rozwiązaniem byłoby rozłożenie mojej starej "sześćdziesiątki", wykonanie pomiarów i przeniesienie ich do Fusion 360, ale to byłaby ostateczność, której wolałbym uniknąć.
      Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
    • Przez DT123
      Cześć,
      Mam do was pytanie o działanie skrzyń hydrostatycznych. Mam mały traktor 26 koni, z hydrostatyczną skrzynią  (specjalnie nie podaje marki) Problem jest taki, że często przełączenie biegu jest trudne, skrzynia się blokuje i nie można przełączyć. Czasami pomaga manipulacja pedałami gazu, czasami opuszczenie łychy, żeby spuścić ciśnienie... a jak zgaśnie to trzeba się sporo natrudzić. Od sprzedawcy usłyszałem że jak się tak stanie to trzeba ho trochę bujnąć przód tył ;). Dodam że traktor jest nowy,
      Druga sprawa to taka, że jak ruszam i gaz nacisnę do dechy to spadają obroty traktora i muszę odpuścić gaz i naciskać powoli, to samo dzieje się jadąc po górę i w ciężkim terenie. Czy to jest objaw, że ma za ciężko? Ilość oleju w skrzyni jest prawidłowa.
    • Przez karat7
      Co sądzicie o przyczepach skorupowych  10 ton -TECHMONT i URSUS. Czy warto kupić ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v