Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
byłem dziś właśnie na składnicy z znalazłem takie coś to niby jak sie mu psyknie to ma zapalić nie kupywałem bo nie wiem czy to pomoże...

To "coś" nazywa się "samostart" generalnie ja zawsze bałem się używać samostartu w jakimkolwiek ciągniku,bo już widziałem pęknięty wał od nadmiernego psikania samostartem :rolleyes:

Opublikowano

Pomaga, ale uwazaj!! Psiknac troszeczke i probowac. Jak nie zalapie na tym to max kapenke wiecej. Bron Boze naladowac pol puszki w kolektor ssacy i startowac. Jakbys tak zrobil to moge cie zapewnic ze to bylby pierwszy i zarazem ostatni rozruch twojego silnika.

 

Samostart to nic innego jak jakies alkohole( poprawcie mnie-chodezi mi o to ze szybko paruja i sa cholernie latwopalne). Jak do komory spalania dostanie sie za duzo tego srodka to powoduje on niemalze eksplozje nad tlokiem. No tak ma to dzialac- eksplozja czyli fala uderzeniowa popycha tlok. I fajnie, ale jezeli wciaz bedzie zaciagal ten specyfik do komory spalania to silnik rozkreci sie do duzych obrotow. A wiadomo jak to wplywa na zmrozony silnik.

Poprostu jak dasz za duzo to jak juz zlapie to odrazu bedzie wchodzil na bardzo ysokie obroty. Bedzie sie tak dzialo do momentu az wypali caly samostart.

Opublikowano

"samostart" to nic innego jak eter plus ew. dodatki, a eter już pod ciśnieniem ok 6 atm dostaje samozapłonu.

Samostart zassany do komory spalania jeszcze w trakcie suwu sprezania ulega detonacji prze co ogrzewa się powietrze w cylindrze oraz ścianki, dzięki czemu łatwiej następuje rozruch zimnego silnika.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kolega @karola44 ma rację. Nie należy dawać za dużo. Co do działania to jeżeli silnik ma ciężko przekręcić wałem korbowym to samostart niewiele pomoże. Działa natomiast dobrze w przypadku kiedy rozrusznik kręci dobrze a słaby jest układ wtryskowy (pompa, wtryskiwacze), lub jest kiepskie paliwo (wytrąca się parafina w niskich temperaturach). Stwierdzam to na podstawie moich doświadczeń w serwisie. Co do składu tego preparatu to zawiera on głównie eter i inne łatwoparujące węglowodory. Ja kiedyś próbowałem stosować WD-40 do kolektora. Trochę pomógł ale rewelacji nie było.

Samostart zassany do komory spalania jeszcze w trakcie suwu sprezania ulega detonacji prze co ogrzewa się powietrze w cylindrze oraz ścianki, dzięki czemu łatwiej następuje rozruch zimnego silnika.

Ale też przeciwdziała ruchowi tłoka do góry i powoduje, że silnik ciężej kręci.

Opublikowano
Ale też przeciwdziała ruchowi tłoka do góry i powoduje, że silnik ciężej kręci.

a nawet kręci w lewa strone :rolleyes: a skrajnych przypadkach z jednego wału robi dwa :D

 

PS. wd40 raczej nie pomoże bo z tego co się orientuje to jego skład oparty jest głównie na fosolu.

Opublikowano

Samostart wg. mnie ogolnie to jednak zlo!! Mysle ze zamiast wydawac np 10 zl na samostart lepiej ta dyche zainwestowac w nowe klemy lub konowki pradowe. ZAdbac o dobre ladowanie, lub wymienic lozsyka slizgowe w rozruszniku. To bedze zdecydowanie inwestycja na przyszlosc jak dorazne stosowanie samostartu. I na stanie technicznym , lub takich udoskonaleniach sie skupmy, niz na dopalaczach chemichnych.

Opublikowano

Zgadzam się , samostart to zło a szgólnie w nieodpowiedzialnych rękach, ale co robić gdy rozrusznik, płaczenia, końcówki ora aku są ok, a ciągnik ma tzw wade genetyczną rozruchu w niskich temperaturach?

Amoże dać sobie spokój i czekać na globalne ocieplenie :rolleyes:

Opublikowano

By silnik dobrze palił z samostartem, to nie powinno się uruchamiać natychmiast po wtryśnięciu. Trzeba odczekać by odparował, wtryskiwanie do kolektora nie jest dobrym pomysłem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
PS. wd40 raczej nie pomoże bo z tego co się orientuje to jego skład oparty jest głównie na fosolu.

WD-40 nie jest oparty na fosolu. Zawiera destylat ropy naftowej i jest łatwopalny. Kiedyś nie mogłem odpalić MTZ 50. Kręcił normalnie ale nie mógł zapalić. Po psiknięciu WD-40 do kolektora zapalił. A temperatura otoczenia była może +5°C.

Opublikowano

prostownik z rozruchem pomoże doda prądu ale jest ale musisz miec i tak naładowany akumulator i posiadać odpowiednią moc tego prostownika z rozruchem .Te zwykłe -małe to osobówkom pomogą a nie ciagnikom no chyba że masz jakiś stary wielki lub kupiłeś niedawno nowy (sam mam mały taki coś 2,2 KW wytwarza to 330 poniżej 0 gdy mała prądu w aku nie pomoże ,musi być aku pełny )

Opublikowano

witam mój ruski przy -20 pali na dotyk (ale liny ) ;) jeżeli oryginalny rozrusznik 12V zaczniemy traktować napięciem 24V to po pewnym czasie rozsypie się sprzeńgło w rozruszniku ( z doświadczenia wiem ) obecnie mam magnetona 24V i samostart jak niemam czasu ciepłej wody nosić . Ale brak świecy płomieniowej i pali średnio , troszke lepiej niż na orginalnym rozruszniku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v