Skocz do zawartości

Hydraulika w MTZ


ursusek94

Rekomendowane odpowiedzi

Myharry, spróbój wyłączyć regulacje na regulatorze i wtedy zobacz czy jest ok. Jeszcze tu na forum się nie spotkałem z opisem regeneracij regulatora pod siedzeniem. To jest czarna magia i nikt sie tego dotkąć nie chce,. Mało kto wymienia na nowy a najlepiej wywalić całkiem i zapomnieć. Większość maszyn i tak ma kółko podporowe to można się obyć bez niego.

U Ciebie wygląda na to że masz trochę źle wyregulowane cięgło od dźwigni regulatora ale na cuda bym nie liczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być że pompa zajechana i ona olej gotuje bo ma takie wielkie tarcie w bizonie tak miałem, przez brak oleju 5 minutowy ;) 


myharry

Ja z regulatorem walczyłem kilka ładnych lat, aż wywaliłem go i założyłem rozdzielacz, i trzyma podnośnik jak John Deere, a siłownik jak najbardziej manczety możesz wymienić, ale pewnie nic mu nie jest to regulator ci przepuszcza olej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mani51 Czuję że bijesz do mnie :D :D 

Ale u mnie rozdzielacz 40 l/min jest za mały do pompy okrągłej, węże gorące po 10-godzinnej orce że nie idzie dotknąć, trzeba założyć 3 sekcyjny tak jak ty seweryn, nawet sobie myślę ze ty masz w dobrym miejscu ten rozdzielacz bo odrazu powkręcam szybko złącza i nie będe musiał prowadzić tyle rurek, i jeszcze jeżdżę bez obudowy i patrzę sobie na ten ruski rozdzielacz pod kierownicą, i sobie ładnie z niego kapie :) Kap kap pomału co jakiś czas z pod tych gumek :D także wywalić wszystko na złom i jeszcze lepsze to że mi wysiadł siłownik ten skręcany, stary na docisku jak na poprzeczniku pług wduszałem gdzieś olej się leje chciałem zaoszczędzić będę :ph34r:  robił dwa razy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he. Dawid z tydzień deptałem koło capa i zastanawiałem się gdzie go dać żebym nie urobił się jak idiota a role spełniało.

Miejsca miałem trzy. Pod deskę rozdzielczą w miejsce ruskiego, w miejsce regulatora pod fotel lub tam gdzie dałem. Pod kierownica wykluczyłem bo wajchy do sterowania to rozklekotany szit, samo miejsce mnie drażni i dalej było by tyle samo przewodów a ich chciałem jak najmniej do tego bardzo zależało mi na sterowaniu podnośnikiem z zewnątrz kabiny. Pod podłogą za dużo zabawy z wężami których było by dalej tyle samo, był by w totalnie zasyfionym miejscy, ze sterowaniem też kombinacje a i praca na kolanach w kabinie mi nie pasowała. Został tył i jak dla mnie dobre miejsce. W razie czego bez problemu mogę zamienić sekcje, są dwa węże mniej i jest sterowanie podnośnika z zewnątrz. Sterowanie trzy cięgna, dźwignie koło fotela a nie przedniej maski wszystko ogarnięte w krótkim czasie bo dostęp dobry . Powiem ci że teraz olej grzeje się o wiele mniej niż na ruskiej hydraulice i w ogóle nie czuć różnicy w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tygodniu walki , wymianie pompy , uszczelniaczy na siłowniku i rozdzielaczu,, dorabianiu części dziś w końcu udało się podnieść i obrócić pług  na małych obrotach .

Nie obyło się bez małej przygody, mianowicie - sama opadła blokada opuszczania i po pierwszym podniesieniu pługa za nic nie mogłem go opuścić .

Pomyślałem - no ładnie ku...a cały tydzień męczarni a teraz do ch..a nie chce opaść :) no ale zauważyłem w czym rzecz , muszę jaszcze dokręcić gumowe przewody na siłowniku i powinno grać .

Dla potomnych czytających forum dodam że pompa wzmocniona płaska NSZ 32-4 wymaga dokupienia symetrycznego kolanka i przerobienia rurki z prawej strony, piszę to dla tego że , obsługa  sklepu w Toruniu poinformowała mnie błędnie że nie trzeba żądnych przeróbek  dorabiań części, wiercenia itp.Po czym  jak im zwróciłem grzecznie uwagę że zalecieli ze mną w kule  stwierdzili z niewinnymi minkami że nikt nie reklamował tych pomp i nic im nie wiadomo że nie pasują .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejne pytanie do kolegów.

Mianowicie chodzi mi o skręcanie siłownika c-100.

Metalowa rurka łącząca dwa końce siłownika,  na rurce są podkładki  na obu końcach i oringi , moje pytanie  dotyczy skręcania siłownika czy oringi nakładamy na rurkę czy wciskamy je w gniazdo i skręcając nakrętki na szpilkach ściskamy rurką ?

Pozdrawiam

Odpowiadam na swoje pytanie 

Nakładamy na rurkę - sprawdzone :)

Kolego myharry doszedłeś co jest przyczyną Twoich problemów bo u mnie  takie same objawy.

Dziś spróbuje  kupić olej hl 100 zobaczymy czy to pomoże ..

PS 

Powoli tracę cierpliwość i nadzieję.

Pozdrawiam

 

 

 

 

Edytowane przez mak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
    • Przez asus921
      Witam
      Jest kilka tematow na temat przerobki WOM na szeroka i waska tasme, tylko nie do konca jest to moim zdaniem wytlumaczone.
      W sklepach te normalne bebny raz maja opis 44mm, a raz 46mm, tez to dziwne, ze co sklep to inny wymiar. 2x 46mm = 92mm czyli te nowsze bebny 56mm + 36mm powinny pasowac, a w innych sklepach znowu te standardowe bebny opisuja, ze maja 44mm czyli gdzies nam zginely 4mm na calosci. 
      Moje pytanie, czy napewno bez problemu do starszego womu wejda dwa bebny 56mm + 36mm ?
      Drugie pytanie, ktos pisal, ze jeden z bebnow mozna stoczyc bez problemu na te 36mm, prawda? Bo ten hamujacy to jest razem z tymi satelitami jako jedna czesc, tak? Niczym sie nie rozni ?
      Trzecie pytanie, czy cos oprocz bebnow i tasm musze kupic? Jedni pisali, ze tylko to, drudzy, ze te jarzmo wom z satelitami tez trzeba kupic. 
      Czwarte pytanie, Czy jest w ogole sens to przerabiac czy ktos poleci innny patent, np. nacinanie bebna czy cos innego. A moze jakos te powierzchnie lekko "podrapac" zeby byla bardziej chropowata, a nie gladka.
      Sytuacja wyglada tak, ze odkad chodzi z prasa pasowa, najpierw byly podciagane tasmy i to chyba jeszcze oryginalne, troche pochodzilo i poslizg, pozniej zamowilem nowe tasmy i dlugo nie pochodzilo i teraz juz dwa razy bylo podciagane i jest naprawde zle...
      Poratuje ktos madrym sposobem jak ten WOM przywrocic do zywych, bo na ciagnik nie mozna narzekac, ale ten WOM i prasowanie to wiecej stresu niz to warte i juz ktorys raz musze usluge szybko zalatwiac, bo ciagnik nie zrobi roboty.
    • Przez JumperTomek
      Działanie podnośnika i wyjść hydraulicznych naraz to objaw uszkodzonego rozdzielacza pod fotelem, czy ten przy kierownicy tez może być walnięty ?
      Dosyć szybkie opadanie podnośnika to wina rozdzielacza, czy uszczelnień w siłowniku ? Z rozdzielacza pod kierownicą jest mokro.
      Gdy dam dźwignie koło fotela na maksa do tyłu to pompa zaczyna wyć
      Jest ktoś z okolic Częstochowy kto ogarnia hydraulike w mtz ?
      Lepiej wywalić rozdzielacze i dać nowe czy bawić się z tymi starymi ?
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam, mam takie pytanie a mianowicie problem. Gdy podłącze np kosiarkę i chce ją podnieść to owszem, podnosi na siłowniku ale gdy puszczę gałkę to kosiarka zaraz opuszcza, tak jakby nie trzymał rozdzielacz albo nie do końca się zamykał, również to się dzieje z podbieraczem przy prasie, podniesie i zaraz opuszcza. Czyżby rozdzielacze do remontu? Czy może jakoś trzeba ustawić? Raz na jakiś długi czas podniesie i trzyma, ale to naprawde rzadko się zdaży 😳
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v